Kirjoittaja Aihe: Juttuja körteistä  (Luettu 56001 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Juttuja körteistä
« Vastaus #30 : 14.02.08 - klo:08:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Taidan kuulua indigonsinisiin denim-körtteihin.


Minäkin ilmoittaudun denim-körtteihin, mutta väri on musta tahi harmaa (paljon käytetyt mustat).  :wink:
Acta, non verba.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Juttuja körteistä
« Vastaus #31 : 14.02.08 - klo:14:08 »
musta tai saliksen kertoma väsähtänyt musta :D
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Juttuja körteistä
« Vastaus #32 : 14.02.08 - klo:16:13 »
Pitänee tunnustaa, että toppatakkini on kirkkaan keltainen, lentäjien pelastusliivin värinen. Meribiologien mukaan se väri houkuttelee tehokkaasti haikaloja. Toivottavasti se varjelee minua kaamoksessa hämäräsokeilta autoilijoilta!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Juttuja körteistä
« Vastaus #33 : 18.02.08 - klo:11:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Pitänee tunnustaa, että toppatakkini on kirkkaan keltainen, lentäjien pelastusliivin värinen. Meribiologien mukaan se väri houkuttelee tehokkaasti haikaloja. Toivottavasti se varjelee minua kaamoksessa hämäräsokeilta autoilijoilta!


Pyrin pysyttelemään mustassa toppatakin ja nahkatakinkin osalla. Mitä sitä vaihtamaan hyvää väriä.  :wink:
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Juttuja körteistä
« Vastaus #34 : 18.02.08 - klo:11:51 »
T-mallisen Fordinkin (kantti kertaa kantti 'hoppa') sai aikoinaan minkä värisenä halusi, kunhan halusi mustan.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Juttuja körteistä
« Vastaus #35 : 18.02.08 - klo:13:17 »
Sammarit = pop, oli mikä väri tahansa. Mulla painottuu ruskeaan ja vihreään.

Benkku

  • Vieras
" The Man in Black "
« Vastaus #36 : 19.02.08 - klo:01:09 »
Musta väri pukeutumisessani on ollut kymmeniä vuosia perusvärinä. Eikä paljon muun värisiä vaatteita minulla ole.
Kun sitten pukeudun itse mustaan väriin, haluan sillä peitellä ”likaisia tahroja”. Mitkä eivät kylläkään näy konkreettisesti vaatteissa, vaan musta peittää kuvannollisesti sieluni ” likaisia tahroja” . Todellisuudessa en kyllä pysty silti näitä ”tahroja” peittämään, pukeutumalla mustiin.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Juttuja körteistä
« Vastaus #37 : 19.02.08 - klo:09:16 »
Värikkäissä vaatteissa näkyvät tahratkin ovat rikkaus. Vaate on vaate kulumineen kaikkineen. Jos ei muuten, niin ainakin tyynyntäytteenä korvaamaton. Kaikelle on tarkoituksensa. (Huh, menipä pahasti allegorian puolelle...)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Re: " The Man in Black "
« Vastaus #38 : 19.02.08 - klo:15:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Benkku"
Musta väri pukeutumisessani on ollut kymmeniä vuosia perusvärinä. Eikä paljon muun värisiä vaatteita minulla ole.
Kun sitten pukeudun itse mustaan väriin, haluan sillä peitellä ”likaisia tahroja”. Mitkä eivät kylläkään näy konkreettisesti vaatteissa, vaan musta peittää kuvannollisesti sieluni ” likaisia tahroja” . Todellisuudessa en kyllä pysty silti näitä ”tahroja” peittämään, pukeutumalla mustiin.


Tuosta mustan värin peittämisestä voisin kertoa päin vastaista. Saimme päähämme ostaa tällä kertaa mustan auton ja siinä vasta lika näkyy ja näillä Etelä-Suomen keleillä ei liasta ole puutetta. Kosteat tienpinnat tahraavat auton hyvin äkkiä ja likainen auto tahraa ahtaissa parkkipaikoissa mustat housut hyvin joutuisasti. No se on vain maallista likaa, vaan millä saisi tuon sisimpänsä puhtaammaksi. Sitä ei voi laittaa pesukoneeseen kuten auton tai vaatteet. Sille on tehtävä jotain muuta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Benkku

  • Vieras
" The Man in Black "
« Vastaus #39 : 19.02.08 - klo:15:49 »
Seppos kirjoitti.
"No se on vain maallista likaa, vaan millä saisi tuon sisimpänsä puhtaammaksi. Sitä ei voi laittaa pesukoneeseen kuten auton tai vaatteet. Sille on tehtävä jotain muuta."

Ei huolta Seppos, uskon että meillä jokaisella on puhdistuminen hoidossa.Itse en kyllä pysty sitä tekemään, vaikka kuinka haluaisinkin.
Onneksi Hän hoitaa sen.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Juttuja körteistä
« Vastaus #40 : 27.02.08 - klo:09:00 »
Kiintoisaa goottinuorison pukeutuminen... voi olla, körttipukukin on sukua sille...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Juttuja körteistä
« Vastaus #41 : 27.02.08 - klo:11:55 »
Tuota pitää jäädä miettimään. Körttipuvun yksi tarkoitus lienee vaatimattomuus. Gootit sen sijaan pyrkivät usein näyttävyyteen. Kannanotosta kummassakin on kuitenkin kysymys. Joillakin tuntemillani gooteilla mielipiteen ilmaus on ainakin eettinen ellei peräti hengellinen. Useimmat taitavat olla vain muodista viehättyneitä. Joistakin harvoista saa vaikutelman, että musta asu heijastaa vakavaa mielen kriisiä.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Juttuja körteistä
« Vastaus #42 : 27.02.08 - klo:12:28 »
Kyllä körttiläiset esi-isäni (sarkastisen luonteeni vuoksi) mielestäni ylpeästi kantoivat körttipukua ja körttiröijyä. Mielestäni tämä ei ollut vaatimattomuutta. Mutta gotiikan muotihumussa on sellaisia piirteitä, jotka ovat kiinnostavia. Skinhedit, hiphopparit ja hevarit on sellaisia ilmiöitä, jotka haluavat zaijua lautaselle. Gotiikan edustajat eivät ole sitä. He ovat rauhaarakastavia ja sosiaalisia. Rakkaudenomaisia. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Juttuja körteistä
« Vastaus #43 : 27.02.08 - klo:16:51 »
ZAIJUA?!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Juttuja körteistä
« Vastaus #44 : 27.02.08 - klo:18:42 »
Minä en osaa puhua slangia... mutta haluutzä verta nenäztäzi (=zaijua lautaselle). :-?
wilhelmi niskasen jäljillä