Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 19  (Luettu 18922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #135 : 27.01.22 - klo:09:49 »
Näin juuri !  Tämän kun saa ymmärrettyä ajoissa on elämänmeno paljon helpompaa.
Minulla se kesti kauan, se koulu. Olen ollut kova i t s e  yrittämään, ja se on ollutkin syy moniin kärsimyksiin.

Kiitos Herran, hän on jaksanut kärsiä minua. Hän on pitänyt tiellään ja huolehtinut hyvin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #136 : 28.01.22 - klo:07:55 »
Tämän totuuden edessä joutuu kyllä ajattelemaan: "Voi toki, kun minä olen vielä kaukana tuosta tilasta! En osaa pahaa pitää hyvänä enkä peljätä hyvää pahaksi, vaan annan molempien ottaa itseeni liika kovaa." Mutta katsokaa, kun tätä vaikeroidaan, silloin ollaan siinä jo itsensä kanssa tekemisissä. Siinä on silloin jo ajauduttu Herran eteen, jouduttu kantamaan tätä omaa kylmäkiskoisuuttansa Jumalan eteen valittaen: "Tämmöinen raukka minä olen, vaikka toisellainen olla pitäisi. Pitäisi laittaa pelvolla ja vapistuksella, että autuaaksi tulisin, ja niin sekä hyvänä että pahana päivänä katsoa kohti uutta Jerusalemia, mutta sitä minä en osaa."

Vilhelmi Malmivaara

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #137 : 28.01.22 - klo:18:26 »
Tämän totuuden edessä joutuu kyllä ajattelemaan: "Voi toki, kun minä olen vielä kaukana tuosta tilasta! En osaa pahaa pitää hyvänä enkä peljätä hyvää pahaksi, vaan annan molempien ottaa itseeni liika kovaa." Mutta katsokaa, kun tätä vaikeroidaan, silloin ollaan siinä jo itsensä kanssa tekemisissä. Siinä on silloin jo ajauduttu Herran eteen, jouduttu kantamaan tätä omaa kylmäkiskoisuuttansa Jumalan eteen valittaen: "Tämmöinen raukka minä olen, vaikka toisellainen olla pitäisi. Pitäisi laittaa pelvolla ja vapistuksella, että autuaaksi tulisin, ja niin sekä hyvänä että pahana päivänä katsoa kohti uutta Jerusalemia, mutta sitä minä en osaa."

Vilhelmi Malmivaara

Tälläinen häriintynyt lähinuori sanoo, et cool, just noin.  Mitään hyvää ei ole, mutta jos armostasi annat anteeksi,, yleensä Herra antaa,, vaikka syytä  ei olisi.

Itte mietin useaasti miksi et mua ottanut pois, kun isosti paremmat  olet ottanut.
https://www.youtube.com/watch?v=CrTMc2i6Lzc
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #138 : 28.01.22 - klo:18:32 »
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #139 : 29.01.22 - klo:07:53 »
On aivan varma asia, ettei Jumala valehtele, vaan pitää sanansa joka ikisen kohdalla. On aivan varma asia, että joka etsii, hän löytää, joka pyytää, hän saa. Tämän todistaa jokaisen kristityn kokemus. Ei yhtään tarvitse muualta todistusta siihen hakea, sillä sen tietää itse, jos vain on etsimistä harjoittanut. Eikä tästä pääse silläkään, että pitää etsimistänsä muka huonona. Se on vain niitä laiskan verukkeita, kun on tottunut polviansa pitämään niin jäykkinä, ettei rupea ollenkaan särkemään rustoja, joita niihin on päässyt kasvamaan. Muussa työssä kyllä notkistuu, mutta ei siinä, kun pitäisi polvensa Herran edessä taivuttaa. Siinä on aina jotakin estettä estämässä sitä tekemästä, ellei muuta, niin se, että minä olen näin huono ja mahdoton.

Vilhelmi Malmivaara

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #140 : 30.01.22 - klo:07:17 »
Mutta sellaisellahan juuri on syy pyrkiä Herran eteen, sillä eihän huonous mikään este ole. Juuri sellaisellahan, jolla ei itsellä ole mitään mahdollisuutta, onkin annettu sanottu oikeus pyytää Herralta ja puhua Hänelle mahdottomuutensa. Semmoisen huonon juuri on syytä valittaa asiaansa Herralle. Eikä siinä kelpaa esteeksi sekään. ettei osaa. Kyllä sitä huutaa osaa, kun on kipeä, mutta jollei ole kipeä, eihän silloin oikein huudakaan. Jos terveenä teeskentelee huutoa, on se niinkuin sellaisen hätähuutoa, joka seisoo kuivalla maalla, missä ei mitään hukkumisen vaaraa ole.

Vilhelmi Malmivaara

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #141 : 30.01.22 - klo:08:38 »
Taas Malmivaaralta oleellinen kiteytys herännestä, kelvottomasta uskosta.

Mnut tahdottiin sekoittaa uskomaan tekemään parannusta omin voimin. Kaksikymmentä vuotta yritin, viisi vuotta ihmettelin mikä on usko. Heränneet auttoivat pääsemään selvyyteen. Aloin vapautua taakoista ja elää !

Uskon määrä ei ole mitta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #142 : 31.01.22 - klo:07:25 »
Kuinka monta päivää meiltä kuluu, ettei olisi mitään kipua, kipua omasta itsestä, lapsista tai muista, kun vain rupeaisimme niitä huomaamaan ja käyttämään niitä niinkuin Herra tarkoittaa. Me valitamme esimerkiksi sitä, kun on aivan kuiva ja kylmä seurapaikassakin, ihan kalsealla mielellä. Olisi paljon helpompaa istua, kun olisi palavalla mielellä, sellaisella, että Jumalan kunnia tulisi edistetyksi. Olisi paljon helpompaa olla, kun olisi oikea kristitty, mutta mitä sitten tällaisena tulla itseänsä näyttelemään ja tällaisena Herralle huutelemaan.

Vilhelmi Malmivaara

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #143 : 03.02.22 - klo:09:10 »
Voi, voi, kun tämä puutteenalainen tila saisi olla ahdistamassa meitä Herran eteen! Sitä varten puutteita on, että seuroihin tullessa jo olisi asiaa. mistä Herralle puhuisi, olisi syytä, mistä pitäisi Herralle rukouksessa puhua. Minullakin olisi sellaisia syitä äärettömän paljon, yhtenä se, kun pitää aina puhua toisille eikä saa itse koskaan olla kuulemassa muita kuin tuota Kauhavan ukkoa*, kun saa ähkyä ja etsiä eikä tiedä, mistä lähtisi. No. mikä siihen on syynä? Se, etten ole valmistanut itseäni seuroihin. Sentähden se tulee niin ahtaaksi. Jos olisin pyytänyt Herralta sanottavaa, niin Hän olisi lausunut: Avaa susi, niin minä sen täytän. Eiköhän silloin olisi puhetta kyllä.

Vilhelmi Malmivaara

*Matti Paloniemi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #144 : 04.02.22 - klo:07:15 »
Me palaamme seuroista niin usein sillä mielellä, etten minä sieltä mitään osaa saanut. Miksi? Puhuimmeko tilastamme Herralle? Istuimmeko siellä sillä mielellä, että jospa täällä sulaisi kivikova sydän, jospa siihen jotakin vaikutusta täältä jäisi?

Vilhelmi Malmivaara

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #145 : 05.02.22 - klo:07:48 »
Kävin tullessani sairaan luona. Sairas sanoi olevan 20 vuotta siitä, kun Jumala hänet maailmasta veti. Minä kysyin: "Minkä verran on matka sujunut?" Hän sanoi, ettei ole tullut mitään koko matkan teosta, vaan hän on aivan samalla askeleella matkan lopulla kuin sen alussakin. Niin, aivan samalla askeleella matkan lopussa kuin sen alussakin.
Onkohan meidän taipaleentekomme samanlaista kuin hänenkin, niin että jos meinaakin eteenpäin mennä, löytää kuitenkin itsensä aina samalta askeleelta?


Vilhelmi Malmivaara

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #146 : 05.02.22 - klo:13:13 »
On viisasta olla arvioimatta uskon edistymistä, ellei ole sielunhoitaja-pappi.

Olisi mukava tietää kuinka W Malmivaara olisi sairasta matkamiestä ohjannut.

Ehkä eräät ihmiset jopa toivovat ohjaajaa. Ostodokseilla on Ohjaajavanhuksia.

Kun kymmenisen vuotta sitten pyysin juhania omaksi ohjaajakseni, hän kieltäytyi.
Kyllä jo ymmärrän miksi kieltäyryi.
Kasvumme riippuu yksin Herrasta Kristuksesta. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #147 : 05.02.22 - klo:18:47 »
jatkuu osassa 20
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi