Kirjoittaja Aihe: MURRA MAMMONAN VALTA!  (Luettu 17052 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Oma maa Mansikka?
« Vastaus #45 : 16.04.09 - klo:19:12 »
Olen kyllä Saliksen kanssa joistain asioista samaa mieltä.
Ei kuitenkaan pitäisi paljoa puhua joistain heimoista tai maankansalaisista, sillä jokaisessa kansassa ja heimossa on hyviä tyyppejä ja huonoja.
Siksi hokemat somalit tai venäläiset ovat sellaisia on musta väärin.

No toi aihe nyt on sellainen että siinä käsitellään venäläisiä.
Siksi kait toi on tolleen kirjoitettu, mutta venäläisissä on rikkaita ja ei rikkaita.
Somaleissa on rikkaita ja ei rikkaita. Tuntuu vaan että nämä opiskemaan ja Suomeen maahanmuuttajat ovat niitä maassaan jo rikkaita ja hyväosaisia.
Esimerkiksi somaliasta tulee aina nuoria miehiä parhaassa työiässä.
 Onhan se tietysti niin, että muilla ei ole varaa. Parasta auttamista olisi että autettaisiin kotomaassaan heitä menestymään ja pärjäämään ja rakentamaan omaa maatansa.
Maastamuutto ansaitsemisen vuoksi yksistään itselleen ei ole oikein parasta kotimaansa auttamista.

Toi avustusraha nyt on aika pieni, mutta jos maahamme tullaan juuri sen takia kun muualle ei pääse ilmaiseksi opiskelemaan tai ei niin helposti saa turvapaikkaa niin kyllä silloin on vaara, että kaikki alkavat tulla pieneen maahan.
 Toisaalta jos on luvattu, niin väärinhän se on kesken sopimuskautta alkaa muuttamaan sovittuja pelisääntöjä.
Mutta paniikkinappulakin pitäisi olla. Esimerkiksi jos nyt tulisi joku turvapaikkahakijoiden vyöry, niin silloin kyllä voisi muuttaa sovittuja asioita.

Kummallista toisaalta, että juuri se paras maa taloudellisesti tulla toimeen vetää eniten.
Esimerkiksi Amerikkaan vaan kaikki haluavat.
Mullakin on ollut töissä bulgarialaisia ja kiinalainen ja niin vaan he haluavat Amerikkaan paremman talouden saamiseksi, vaikka ihan hyvin tulevat toimeen täälläkin.
Suomen ei kannattaisi olla se liberaalein ja suvaitsevin. Miksi ei voitaisi olla jossain keskivälillä näissä asioissa.
Mutta jos joku todella turvapaikkaa ja apua tarvii, niin tottakai tervetuloa, mutta talouspakolaiset. En oikeen tiiä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa korhp

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
MURRA MAMMONAN VALTA!
« Vastaus #46 : 20.04.09 - klo:14:30 »
Itse olen kokenut parhaimpana tapana auttaa ihmisiä heitä heidän kotimaassaan, erityisesti lapsia. Minulla on ollut vuosikymmenien aikana jo useita ns. kummilapsia ja tietysti edelleenkin. Esim. World Vision-järjestön olen kokenut hyvänä. Niin pienellä voi auttaa köyhempien maiden lasta saamaan koulutusta ja terveydenhuoltoa. Rahallinen "uhraus" ei ole mitään, siihen iloon verrattuna. Meillä on etuoikeus ja ilo auttaa.
Toisekseen kaikilla pitäisi olla mahdollisuus työhön täällä Suomessakin, miksi aina pitää "kinuta" palkankorotuksia, kun työssäolevat voisimme lyhentää aivan hyvin työpäivää ja silti elämme yltäkylläisyydessä. Näin useampi saisi mahdollisuuden työelämään ja se olisi meille kaikille siunaukseksi. Vähän on paljon.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
MURRA MAMMONAN VALTA!
« Vastaus #47 : 20.04.09 - klo:19:26 »
Lainaus käyttäjältä: "korhp"
Toisekseen kaikilla pitäisi olla mahdollisuus työhön täällä Suomessakin, miksi aina pitää "kinuta" palkankorotuksia, kun työssäolevat voisimme lyhentää aivan hyvin työpäivää ja silti elämme yltäkylläisyydessä. Näin useampi saisi mahdollisuuden työelämään ja se olisi meille kaikille siunaukseksi. Vähän on paljon.


Minun mielestäni työaikaa pitää pidentää. Suomessa on jo nyt EU:n lyhin vuosityöaika. Itse teen 10-11 -  tuntisia työpäiviä tiistasta ja torstaihin ja lyhyempää työaikaa perjantaina sekä toiselle työnantajalle annan maanantait.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
MURRA MAMMONAN VALTA!
« Vastaus #48 : 09.05.09 - klo:12:08 »
Lainaus
Esim. World Vision-järjestön olen kokenut hyvänä. Niin pienellä voi auttaa köyhempien maiden lasta saamaan koulutusta ja terveydenhuoltoa. Rahallinen "uhraus" ei ole mitään, siihen iloon verrattuna. Meillä on etuoikeus ja ilo auttaa.


Meillä on tällä pari kummilasta myös World Visionin kautta.
Yksi on Planin kautta.
Kovin pienistä summista on kyse loppujen lopuksi.

Koulutuksen tukeminen lienee eräs parhaita tapoja (taitaa olla jopa paras tapa) sotia köyhyyttä ja taloudellista kurjuutta vastaan.
Hyvin koulutettu ihminen ei kovin helposti näe nälkää. Hän pystyy tuottamaan kaupaksi käyvää tavaraa/palvelua, joka käy kaupaksi.