Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila 2.  (Luettu 21175 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #60 : 21.11.20 - klo:09:31 »
Sen sijaan on kyllä 'toripoliisi' valvomassa järjestystä.


Toripoliisi ei ole mistään kotoisin. Joskus 25 vuotta sitten keväällä työnsin lapsenvaunua Turun torilla, kun nuori mies rupesi hakkaamaan minua ja huutamaan "Tässä on se juutalainen lapsen ryöstäjä." Pari sata toriväkeä seisoi vierestä kun yritin lasta suojella. Toiselta kadun kulmalta juoksi intialainen poika ja toiselta kurdinainen, jotka yhteisvoimin vetivät pojan pois. Huusin, "Te suomalaiset menette kaikki helvettiin, kun annat hullun tappaa lapseni." Joku vuosi sitten sama toriväki antoi toisen hullun tappaa naisen. Mitä poliisi tekee? Istuu kai Hamburger Börssin katukahvillassa kai, ja katsoo maisemia.
Mieluummin oleskelen körttiforuumilla, missä vain yksi toivottaa irokeesikielisten helvettiin, kun liikun toripoliisien armolla.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #61 : 21.11.20 - klo:09:46 »
Onko körttiseuroistakaan ketään ajettu pois? Voi olla että on, en ole vain kuullut. Sen olen kuullut, että jos joku on ihan höpöjä puhunut, on ruvettu veisaamaan päälle. Itse en ole ollut sitäkään todistamassa.

Ehkä joskus sata vuotta sitten "vanhaan hyvään aikaan" onkin ajettu pois? Olemmeko liian suvaitsevaisia nykyään?  :)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #62 : 22.11.20 - klo:06:56 »
Onko körttiseuroistakaan ketään ajettu pois? Voi olla että on, en ole vain kuullut. Sen olen kuullut, että jos joku on ihan höpöjä puhunut, on ruvettu veisaamaan päälle. Itse en ole ollut sitäkään todistamassa.

Ehkä joskus sata vuotta sitten "vanhaan hyvään aikaan" onkin ajettu pois? Olemmeko liian suvaitsevaisia nykyään?  :)

On kuulemma körttiperinne veisata päälle, kun joku puhu höpöjä. En ole seuroissa nähnyt minäkään. Olen nähnyt, kun juoppo tulee seuroihin ja veisaa kovalla äänellä ja virheellisestikin, niin että veisu menee sekaisin, eikä kukaan näytä minkäänlaista naamaa. Onneksi maailmassa on vielä yksi paikka, missä on suvaitsevaisuutta. Minäkin olen tervetullut. Harvinaista.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #63 : 25.11.20 - klo:18:46 »
Olemmeko liian suvaitsevaisia nykyään?  :)
Olemme, sillä Jeesuksen opetuksen mukaan Isebeliä eikä Isebelin oppia ja elämää ei saa suvaita kristillisessä seurakunnassa, sillä hän johtaa koko ajan heikkoja pois oikeasta uskosta.  :icon_xmasneutral:

"Mutta sitä minä en sinussa hyväksy, että suvaitset tuota naista, tuota Isebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä ja syömään epäjumalille uhrattua lihaa. Olen antanut hänelle aikaa kääntyä, mutta hän ei halua luopua siveettömästä elämänmenostaan."
(Ilm.2:19-21).

Lähde

Isebel, naisen pohjanoteeraus Raamatussa/Mailis Janatuinen    http://www.priscilla.fi/isebel-naisen-pohjanoteeraus-raamatussa.html#

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #64 : 25.11.20 - klo:18:54 »

"Mutta sitä minä en sinussa hyväksy, että suvaitset tuota naista, tuota Isebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä ja syömään epäjumalille uhrattua lihaa. Olen antanut hänelle aikaa kääntyä, mutta hän ei halua luopua siveettömästä elämänmenostaan."
(Ilm.2:19-21).


Hieno jae. Se ilmoittaa, mitä ei saisi suvaita: siveettömyyttä ja epäjumalille uhratun lihan syämistä. Hyvä tietää. Huomaan paljon luvatonta suvaitsemattomuutta, joka kohdistuu siis muihin asioihin. Yritän siis välttää.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #65 : 25.11.20 - klo:19:38 »
On kuulemma körttiperinne veisata päälle, kun joku puhu höpöjä. En ole seuroissa nähnyt minäkään. Olen nähnyt, kun juoppo tulee seuroihin ja veisaa kovalla äänellä ja virheellisestikin, niin että veisu menee sekaisin, eikä kukaan näytä minkäänlaista naamaa. Onneksi maailmassa on vielä yksi paikka, missä on suvaitsevaisuutta. Minäkin olen tervetullut. Harvinaista.
.

Olen kahdesti ollut tilaisuudesse jossa veisattiin päälle Toinen oli jopa teologian tohtori. Kysymys ei ollut mielipiteestä, vaan puhuja jäi silmukkaan ja virsi oli apu hänelle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #66 : 25.11.20 - klo:22:56 »
Paavalin ajatukset lihan syömisestä kannattaa muistaa: Tottumuksesta epäjumaliin jotkut lihaa syödessään edelleenkin ajattelevat, että se on epäjumalille uhrattua, ja tämä tahraa heidän epävarman omantuntonsa. Ei ruoka vie meitä lähemmäs Jumalaa. Emme menetä mitään, jos jätämme syömättä, emmekä voita mitään, jos syömme. Pitäkää kuitenkin huoli siitä, ettei tämä teidän vapautenne saa heikkoja kompastumaan. Jos heikko veljesi näkee sinut, jolla on tietoa, aterialla epäjumalan temppelissä, eikö hänen omatuntonsa saa tästä tukea siihen, että hänkin voisi syödä uhrilihaa? Näin sinun tietosi vie tuhoon tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #67 : 26.11.20 - klo:03:53 »
.

Olen kahdesti ollut tilaisuudesse jossa veisattiin päälle Toinen oli jopa teologian tohtori. Kysymys ei ollut mielipiteestä, vaan puhuja jäi silmukkaan ja virsi oli apu hänelle.

Tuttu juttu. Siioninvirsi on monesti ollut silmukassa apua.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #68 : 26.11.20 - klo:18:02 »
Käyttäjältä donpate - 14.11.20 - klo:22:27[/b]
Lainaus
Onko tosiaan niin Pena että tämä foorumi on sokea piste sinun elämässäsi? Etkö oikeasti näe miten kieroutunut suhde sinulla on muihin kuin foorumin kermaan, jota nuolet? Ota etäisyyttä vaikka kuukaudeksi ja näe että elämää on myös sinun mielipiteittesi ulkopuolella.
Olet yksi kärkihahmoista jos äänestetään FOORUMIN TAPPAJAA, lupaan äänestää sinua.


Käyttäjältä: donpate - 14.11.20 - klo:23:24
Lainaus
Siis haluatko todella olla joku p------nuolija vai ajatteletko itsenäisesti? Minua hävettäisi jos en kehtaisi tuoda ajatuksiani julki niin kuin ne koen, mitä sillä luulet saavuttavasi jos sinulla on kieli syvällä "siellä"?
Puheissasi olet jonkun heimon asialla, en kaipaa sellaista heimoa henkilökohtaisesti tänne, jos ei kykene muuhun kuin lipomiseen.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5357.105

Näinhän se on donpate, on se vihdoinkin uskottava, perse ja paita. Toinen tulee savimajasta ja toinen teltasta… onhan siinä jotain yhtäläisyyttä.

ps. minä en sitten osaa käyttäytyä siivosti, enkä osaa Suomea.  :icon_cool:

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5369.30#lastPost

« Viimeksi muokattu: 26.11.20 - klo:18:08 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #69 : 26.11.20 - klo:21:11 »
Toinen tulee savimajasta ja toinen teltasta… onhan siinä jotain yhtäläisyyttä.

Jos viittaat irokeeseihin ja saneihin, sekä savimaja että teltta osuvat pahasti ohi. Irokeesien perinteinen asunto on pitkätalo. Sanien perinteiset majat taas tehtiin oksista.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pitk%C3%A4talo

https://media.sciencephoto.com/c0/41/14/55/c0411455-800px-wm.jpg

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #70 : 26.11.20 - klo:21:56 »
Käyttäjältä donpate - 14.11.20 - klo:22:27

Lainaus
Onko tosiaan niin Pena että tämä foorumi on sokea piste sinun elämässäsi? Etkö oikeasti näe miten kieroutunut suhde sinulla on muihin kuin foorumin kermaan, jota nuolet? Ota etäisyyttä vaikka kuukaudeksi ja näe että elämää on myös sinun mielipiteittesi ulkopuolella.
Olet yksi kärkihahmoista jos äänestetään FOORUMIN TAPPAJAA, lupaan äänestää sinua.

Käyttäjältä: donpate - 14.11.20 - klo:23:24

Lainaus
Siis haluatko todella olla joku p------nuolija vai ajatteletko itsenäisesti? Minua hävettäisi jos en kehtaisi tuoda ajatuksiani julki niin kuin ne koen, mitä sillä luulet saavuttavasi jos sinulla on kieli syvällä "siellä"?
Puheissasi olet jonkun heimon asialla, en kaipaa sellaista heimoa henkilökohtaisesti tänne, jos ei kykene muuhun kuin lipomiseen.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5357.105

Näinhän se on donpate, on se vihdoinkin uskottava, perse ja paita. Toinen tulee savimajasta ja toinen teltasta… onhan siinä jotain yhtäläisyyttä.

ps. minä en sitten osaa käyttäytyä siivosti, enkä osaa Suomea.  :icon_cool:

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5369.30#lastPost

Jos viittaat irokeeseihin ja saneihin, sekä savimaja että teltta osuvat pahasti ohi. Irokeesien perinteinen asunto on pitkätalo. Sanien perinteiset majat taas tehtiin oksista.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pitk%C3%A4talo

https://media.sciencephoto.com/c0/41/14/55/c0411455-800px-wm.jpg

Eipä tuossa suuri erehdys tullut, vaihdetaan savi risuihin.

 :icon_cool:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #71 : 27.11.20 - klo:08:40 »
Eipä tuossa suuri erehdys tullut, vaihdetaan savi risuihin.

Minusta yleisen ennakkoluulon ja täsmällisen tietämisen välinen ero on merkittävä. Tieto ei ole harvojen etuoikeus; sitä on helposti jokaisen lukutaitoisen saatavissa.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #72 : 27.11.20 - klo:21:07 »
Tiedätkö myös, miksi sinulla on tapumus loukata? Ketä tai mitä vastaan kapinoit? Koet nämä kysmykset varmaankin 'pätemisenä', mutta älä siitä piittaa. Mieti itse asiaa.

Minua myös kiinnostaisi tietää juuri mistä on kysymys. En ole ymmärtänyt mitä Bengt Sandberg on kritisoinut ja juuri minkälaisia muutoksia hän haluaa. Syy on varmaan ymmärtämättömyyteni. Mutta olen ainakin viime aikoina lukenut kaikki kirjoitukset täällä ja voisien mittaan ainakin joitakin.

Minä olen kysynyt onko Bengt kateellinen. Ei ole, näin hän on vastannut.

Onko älykkyys, oppineisuus, tietämys ja intelligenssi sinua ärsyttävä ominaisuus Bengt ?
Johtuuko käyttäytymisesi lapsuudesta, kotioloistasi vai miksi vihaat näin paljon meitä uskonsisaria ja  -veljiä ?

Ei me Kristusta omisteta, eikä edes jaeta, Hän jakaa meidät lampaisiinsa ja niihin toisiin.  :'(

Uskon ja luulen sinun pystyvät normaaliin kanssakäymiseen , jos haluat.
Taistele !   :eusa_pray:

Jos ihminen kuuntelee paljon saatanallista amerikkalaista rokkia, niin se tietysti rupeaa ahdistamaan. En käytä  sanaa saatanallinen muusta syystä kuin että se löytyy niin usein kappaleitten sanoista, joita postitetaan tällä foruumilla. Siioninvirret olisi parantava vaihtoehto. Valitettavasti niitä mainostetaan täällä vähemmän kuin amerikkalaisia idoleja.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5369.45


Mieti… onko älykkyys, oppineisuus, tietämys ja intelligenssi… musiikki…lapsuus…Siionin virret…uskonsisaria … veljiä ja viha.

Voi, voi, mitenkähän tähän vastaisi?

Voin nyt sanoa että uskon että en paljon häviä missään opinahjosta teille enkä myöskään sivistyksessä.

Minä inhoan aivan suunnattomasti miten te käyttäydytte ja minä en pidä sitä normaalina.
Te saatte minun veren kiehumaan tekopyhyydellä ja mielistelemällä.

Minusta nimimerkki donpate on hyvin kiteyttänyt viesteissään missä mennään foorumilla, on hännystelijöitä jne.

Ei myöskään ole hyvä alkaa mittailemaan minun uskoa, eiköhän Hän tiedä meidän jokaisen uskon suuruuden Häneen, vai mitä Lahden mummeli on mieltä.


Tämän kertainen marraskuinen vääntö alkoi tästä:

No eikös Sanna Marinin sosialistisen huulipunakaartin tytöntylleröhallitus antanut maskisuosituksen yhtenä viimeisistä maista maailmassa?

"Sanna Marinin sosialistisen huulipunakaartin tytöntylleröhallitus" on suomeksi valtioneuvosto. Etkö osaa äidinkieltäsi?

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5369.30

”Etkö osaa äidinkieltäsi”

Sivistynyt mies kommentoi näin… eikä tämä ollut ensimmäinen kerta eikä viimeinen. Mutta hänhän saa käyttäytyä miten haluaa onhan hän Pena, nettitoimikunta... Körttifoorumin jumala jota palvotaan vaikka oltaisiin vereslihalla taistelussa.

Hyvää Joulua ja Rauhallista Uutta Vuotta 2021.

PS. Hyvät lukijat lukekaa viestit  tarkasti että teitä ei johdeta harhaan. Foorumi on hieno asia mutta valitettavasti sen sisältö nykyisin ei ehkä aja sitä mitä te haette.
« Viimeksi muokattu: 27.11.20 - klo:21:18 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #73 : 27.11.20 - klo:22:12 »
Onko foorumin tila näin huono kun täällä annetaan jatkuvasti ymmärtää?

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #74 : 27.11.20 - klo:23:49 »
http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5369.45

 musiikki…

Unohditte tällä kerralla rakkaat sanat. Totta kai, jos ihminen kuuntelee amerikkalaista rokkia, jossa esiintyy jatkuvasti sanat saatana, perkele, ja helvetti, niin kuin täällä on postitettu, niin se ihminen ahdistuu ja rupeaa nimittelemään ja syyttämään toisia.
Ehdottaisin, että tällä foruumilla olisi sopivaa korostaa Siioninvirsiä amerikkalaisen roskamusiikin sijasta. Silloin foruumin sisältö paranisi, ja tiettyjen ihmisten ahdistus vähenisi. Jos amerikkalainen kieli on niin rakas, niin täällä on silläkin kielellä myös Siioninvirsiä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.