Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila 2.  (Luettu 21162 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #45 : 20.11.20 - klo:13:25 »
Kavereita on kyllä luultavasti yhtä paljon alhaalla kuin ylhäälläkin?

Niilo Yli-Vainio kirjoitti kirjan "Tuttuja molemmilla puolilla", eli otsikko viittaa Taivaaseen ja Kadotukseen.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #46 : 20.11.20 - klo:13:46 »
Niilo Yli-Vainio kirjoitti kirjan "Tuttuja molemmilla puolilla", eli otsikko viittaa Taivaaseen ja Kadotukseen.

Jos ei tykkää harpun soitosta eikä tietyistä tyypeistä, jotka siis ovat siellä kultasaleissa (niistäkään en paljon perusta), niin helvetti saattaisi olla kiinnostavampi paikka  :eusa_think:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #47 : 20.11.20 - klo:14:05 »
Luterilainen, Miksi foorumi on aivokuollut mielestäsi ?  Kerro syy, mieluummin ihan omin sanoin.

 :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #48 : 20.11.20 - klo:15:08 »
En vataa mihinkään vaan ilmoitan taas olevani rivissä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #49 : 20.11.20 - klo:15:13 »
 :039:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #50 : 20.11.20 - klo:15:14 »
Jos ei tykkää harpun soitosta eikä tietyistä tyypeistä, jotka siis ovat siellä kultasaleissa (niistäkään en paljon perusta), niin helvetti saattaisi olla kiinnostavampi paikka  :eusa_think:

Uskallan toivoa, että taivas tulee olemaan itse kullekin sellainen kuin on suloisinta. Kultasalit ja harput eivät minuakaan elähdytä (harppuihin liitän pari poikkeusta). Eräs viiden lapsen äiti toivoisi taivaaseen synnyttäneiden osastolle.

https://www.youtube.com/watch?v=0PYJgG1zZ_M

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #51 : 20.11.20 - klo:15:54 »
Luterilainen, Miksi foorumi on aivokuollut mielestäsi ?  Kerro syy, mieluummin ihan omin sanoin.
Körttifoorumi on aivokuollut, koska kiinnostus keskusteluihin vaikuttaa olevan hyvin laimeaa. Körttifoorumin sulkeminen voisi olla ihan ok, sillä sehän on vain hiipuva nettifoorumi muiden joukossa. Toisaalta körttifoorumi  on kuitenkin muutamalle vanhukselle elintärkeä, joten ehdotukseni foorumin tilan parantamiseksi on seuraava:

Ylläpito voisi antaa minulle, ja muillekin foorumin rauhaa häiritseville pysyvän porttikiellon. Silloin foorumin ne kolme vanhusta saisivat kirjoitella kaikessa penalaisessa sepposlaisessa viisaudessa keskenään ilman häiritseviä tekijöitä ja kaikki olisivat onnellisia.   :icon_xmassmile:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #52 : 20.11.20 - klo:16:02 »
Ylläpito voisi antaa minulle, ja muillekin foorumin rauhaa häiritseville pysyvän porttikiellon. Silloin foorumin ne kolme vanhusta saisivat kirjoitella kaikessa penalaisessa sepposlaisessa viisaudessa keskenään ilman häiritseviä tekijöitä ja kaikki olisivat onnellisia.   :icon_xmassmile:

Saavathan kaikki kolme vanhusta kirjoitella nytkin  :017:. Et sitä sitä pysty estämään!

Mutta nyt kun toiveesi olet tuonut julki, niin ehkä sitä porttikieltoa ei tipu sitten millään. Sen verran tehdään kiusaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #53 : 20.11.20 - klo:16:09 »
Luterilainen taitaa kirjotella vähän kieli poskessa näktä juttujaan.

Mutta täältähän pääsee eroon ihan erottamattakin, et vaan vilkuile tänne. Me kolme, tai montako meitä onkaan, jatketaan  :icon_biggrin:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #54 : 20.11.20 - klo:16:19 »
Ylläpito voisi antaa minulle, ja muillekin foorumin rauhaa häiritseville pysyvän porttikiellon. Silloin foorumin ne kolme vanhusta saisivat kirjoitella kaikessa penalaisessa sepposlaisessa viisaudessa keskenään ilman häiritseviä tekijöitä ja kaikki olisivat onnellisia.

'Häiritsevät tekijät' ovat tervetulleita foorumille keskustelemaan, kunhan tekevät sen pysyen asiassa ja jättävät henkilöt rauhaan. Keskustelun idea on olla eri mieltä kysymyksistä. Se tarkoittaa, että eriäviä mielipiteitä kuunnellaan eikä leimata niitä 'pekkalaisiksi', 'anttilaisiksi', 'jussilaisiksi' tai 'jaakkolaisiksi'. Jos toista mieltä oleva esittää kantansa perusteluiksi tarkistettua tietoa, mikään ei estä hakemasta sellaista oman mielipiteensä tueksi. Toistaiseksi pätevän tiedon ja propagandistisen paskapuheen erottaminen toisistaan on mahdollista. Toivottavasti se ei käy tulevaisuudessakaan liian vaikeaksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #55 : 20.11.20 - klo:16:32 »
Jospa meissä vanhuksissa elää se ' kaveria ei jätetä-henki'. Siitähän sinäkin tykkäät, sodasta ja sotakavereista. Pysy vaan rivissä, kuten sepposkin.
Ikääsi et ole kertonut. Täältä löytty myös  Minkä ikäisiä sitä ollaan-sivu. :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #56 : 20.11.20 - klo:17:29 »
Sokurinpala sulaa suussa ja olen koiras vielä, että en halua tulla kutsutuksi vanhukseksi. Olen mieleltäni seniori, joka vielä puuhaa ulkohommissa tietäen hyvin, että se on turhuutta.
Lady Riitta tämä ei ollut kirjoitus Sinulle, vaan yleensä kirjoitus. Erilaisia me olemme.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #57 : 20.11.20 - klo:17:38 »
Körttifoorumin vuosien aikana on moni nimimerkki väistynyt foorumilta erinäisistä syistä.
Näin on sitten muodostunut sitten ajan myötä eräiden nimimerkkien tiivis yhteisö, joka hallitsee aika voimakkaasti foorumin tilaa.

Näin olen niitä arvoja ja mielipiteitä mitä he pitävät oikeana, hallitsevat foorumin ilmapiiriä.
Mikäli joku sitten asettuu poikkiteloin, koetaan se aika helposti negatiivisena asiana ja mikä sitten rikkoo foorumin rauhaa.

Näin on sitten vastakkain asettelu valmis.

Mikä näkyy voimakasti keskustelussa ja missä ei sitten säästellä kielenkäyttöä, ei kummaltakaan osapuolelta.
Itse olen ollut aika kiivas arvostelemaan foorumin tilaa ja olen edelleenkin niiden sanojeni takana.

"Viha, körttikapina, hyökkää" jne. ovat ilmaisuja joita minusta voi jättää toisarvoiseen asemaan.
Sillä en usko että kukaan tällä foorumilla vihaa ketään, puhumattakaan jostain kapinasta….
Mutta rehellisesti omasta puolestani on sanottava että inho on tullut minulle pintaan erittäin voimakkaasti
keskusteluissa Teidän kanssa…

Ehkä on parempi jatkossa, että Te ja minä lopetamme ”lantakasan tonkimisen”.

Ei se kehitä foorumia sen huonommaksi eikä paremmaksi…





Näyttää että eräillä nimimerkeillä on ollut viime päivinä turvattomuuden tunne, kun "päällikkö" ei ole ollut valvomassa foorumia.


Ylläpito voisi antaa minulle, ja muillekin foorumin rauhaa häiritseville pysyvän porttikiellon...

Valitettavasti foorumilta ero ei onnistu muuten kuin että nimimerkki itse ei kirjaudu foorumille.
Minusta tämä on väärin, koska silloin foorumin nimimerkit pitävät että eroon pyrkivä nimimerkki ei ole eronnut foorumilta.
Tämä aiheuttaa taas suuren kiusauksen vastata viesteihin, ainakin minulle.


6. Foorumilta erotaan lopettamalla foorumin käyttö. Ylläpito ei poista vanhoja viestejä eikä nimimerkkiä. Ylläpito poistaa pyynnöstä sähköpostiosoitteen postituslistalta. Käyttäjä vastaa itse käyttäjätietoihin lisäämiensä tietojen (sähköpostiosoite, asuinpaikka, ikä ym.)  poistamisesta.

Rekisteröintisopimus (h-y.fi)

Tässä olisi ainakin minusta  foorumin sääntöihin kehittämisen varaa, vai onko se sitten ylläpidolle liian suuri tehtävä poistaa nimimerkin oikeudet foorumiin.

ps. ikuinen porttikiellon (ns.banni).


Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #58 : 20.11.20 - klo:19:02 »
 

Valitettavasti foorumilta ero ei onnistu muuten kuin että nimimerkki itse ei kirjaudu foorumille.
Minusta tämä on väärin, koska silloin foorumin nimimerkit pitävät että eroon pyrkivä nimimerkki ei ole eronnut foorumilta.
Tämä aiheuttaa taas suuren kiusauksen vastata viesteihin, ainakin minulle.


6. Foorumilta erotaan lopettamalla foorumin käyttö. Ylläpito ei poista vanhoja viestejä eikä nimimerkkiä. Ylläpito poistaa pyynnöstä sähköpostiosoitteen postituslistalta. Käyttäjä vastaa itse käyttäjätietoihin lisäämiensä tietojen (sähköpostiosoite, asuinpaikka, ikä ym.)  poistamisesta.

Rekisteröintisopimus (h-y.fi)

Tässä olisi ainakin minusta  foorumin sääntöihin kehittämisen varaa, vai onko se sitten ylläpidolle liian suuri tehtävä poistaa nimimerkin oikeudet foorumiin.

ps. ikuinen porttikiellon (ns.banni).



Koska ylläpito ei ole näiden vuosien aika lähtenyt poistamaan nimimerkkien oikeuksia  kun nimimerkki halua erota foorumilta.
Minulle herää ajatus että tällä tavoin näytetään kuvaa foorumista kuinka paljon on foorumilla jäseniä  (4659 aihetta kirjoittanut 1109 jäsentä).
Jäsenten määrä on aika huomattavan suuri, osa heistä on pystynyt pidättäytymään foorumista, sadannen kerran, jospa minäkin pystyisin.

Olisin kyllä iloinen jos tapahtuisi 1109-1=1108, taitaa olla kuvitelmissani että näin tapahtuisi, sen verran on jääräpäisyyttä ylläpidolla / nettitoimikunnassa.

ps. Täytyy vaan ottaa itseänsä niskasta kiinni ja hyväksyä tilanne.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #59 : 20.11.20 - klo:21:25 »
Mitä foorumi tarkoittaa? Sanahan on alunperin latinaa ja tarkoittaa toria, aukiota. Se on siis paikka, jonne kokoontua, tavata tuttuja ja tuntemattomia, jutella niitä näitä, vaihtaa melipiteitä ja kenties oppia samalla jotain uutta. Torilla ei ole porttia, jonka voisi sulkea keneltäkään. Sen sijaan on kyllä 'toripoliisi' valvomassa järjestystä.

Minusta tämä voisi olla mielikuva myös körttifoorumista.