Kirjoittaja Aihe: Nyt 26  (Luettu 14611 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 26
« Vastaus #30 : 17.11.20 - klo:03:53 »
Kyllä naiset ovat viisaita. Minulla nuorra miessä itsenäisyyspäivä oli paraatipäivä ja se oli oikein juhlavaa.

Lienee ihan tutkittukin, että minkä verran luonnon lumi valaistusta parantaa. :039:

Niin, vielä nautin lumen valosta ja itsenäisyyspäivän kynttilöistä, mutten niin paljon lumesta muuten, niin kuin ensimmäisinä Suomen vuosina kun vielä jaksoin hiihtää. Hiihdin ensimmäisen kerran Lapissa, ja tuleva vaimo ihaili rohkeuttani (ei taitoani). Se oli tietämättömyyttä eikä rohkeutta. En tiennyt, että lumen alta vaani vaaroja. Niin tulin pikkusuksilla täysin varomatta tunturin alas jarruttamatta. Vaimo oli hiihtomestari, niin jouduin jättämään hänelle ne taitohommat ja hiihtää tasalla. Vaimo sanoi, ettei ikimaailmassa voinut kuvitella menevänsä naimisiin niin huonon hiihtäjän kanssa. Niin katson nyt kun toiset hiihtävät Puijolla.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Nyt 26
« Vastaus #31 : 18.11.20 - klo:12:44 »
Ei ihan vielä, mutta kohta tulee siivooja. Täytyy tässä vähän siivoilla ennen hänen tuloaan, kun mitä siivoojakin sanoo, jos on siivottoman näköistä  :001:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Nyt 26
« Vastaus #32 : 20.11.20 - klo:16:35 »
Odotaame 'pikku-ukkoa' ja tyttöystävää kyläilemään. On taas pitkästä aikaa uuden ihmisen esittäytyminen perhe-yhteisöön. Aika jännittävää, parhaassa mielessä.

Muistelen samalla kuinka hyvin Porkkolan väki otti minut vastaan silloin ihmis-ikä sitten.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Nyt 26
« Vastaus #33 : 20.11.20 - klo:16:47 »
Morjensta!

Piipahdin tänne pienen tauon jälkeen selailemaan, on paljon tullut kaikenlaista juttua.
Varsinkin foorumin tila-ketjuun....auta armias että pysyisin erossa sieltä....
saatan nolata itseni ja joutua häpeäpaaluun.
Ja muutenkin, pitänee olla erittäin tarkkana sanavalinnoissa ettei vaan tule vahingossa
lainanneeksi jotain sanontaa ilman lupaa.
Sääntöjä tuskin osaan rikkoa.
Mutta kaikenlaiset linkitykset voi jäädä vajaaksi jos en hoksaa lisätä kaikkia tekijä-tietoja.

Jotenkin on uupunut olo...kai pimeys väsyttää...paheneva koronatilanne...keskeneräiset jutut ym.

Omin sanoin koitan kertoa että taisin tänään tehdä puolen tunnin uintiennätykseni, siis
matkassa mitattuna, puoli tuntiahan on aina vakio.
Menin 800 metriä ilman taukoja, ilman pohjakosketusta, en edes päädystä potkaise vauhtia...
räpylät käsissä, se auttanee, mutta toisaalta hartiat väsyy enemmän.
Tuolla on kaksi rataa käytössä siinä kohtaa missä tällaiset hitaat kuntouimarit on liikkeellä.
Tänään meitä oli sen puolen tunnin aikana 2-8 henkilöä, joujtui pujottelemaan välillä.
Loppuvenyttelyt muistan, sen jälkeen vielä pieni spurtti ja kuumaan suihkuun, saunat on
koronan takia pois käytöstä.

Etää tällaista höpinää....

Hyvää viikonloppua!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 26
« Vastaus #34 : 21.11.20 - klo:13:08 »
haluatko auttaa?

soita minulle kunnes vastaan, puh 050 430 4314

puhelin on kateissa ja tarvitsen sitä, voin tarvita ambulanssia milloin tahansa enkä voi hyvin, siksi se kstosikin
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 26
« Vastaus #35 : 21.11.20 - klo:13:11 »
komento takaisin löytyi kirj lisää paremmalla hetkellä
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Nyt 26
« Vastaus #36 : 21.11.20 - klo:13:38 »
Puhelin on kateissa ja tarvitsen sitä, voin tarvita ambulanssia milloin tahansa enkä voi hyvin, siksi se katosikin

Toivotan voinnin paranemista!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Nyt 26
« Vastaus #37 : 21.11.20 - klo:14:00 »
Terveyttä Leenalle!  Flunssako vaivaa ?
Montako koronatesti sinulle on tehty ? Minulle  vain kaksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #38 : 21.11.20 - klo:15:19 »
Koronatesti on tärkeä juttu. Minulle ei yhtä reseptiä uusita, vaan on otettava yhteyttä lääkintähuoltoon. Teen kuten aina ennenkin, että kirjoitan lääkkeistäni listan, tilaan ajan yksityiseltä, sillä sen osaan ja lääkäri sitten vaihtaa lääkkeen parempaan. Samalla otetaan joku veritestimääärä.

Käyttämäni järjestelmä menettänee jotkut valtion edut ja tullenee siten kallimmaksi tähän aikaan verrattuna, jos punavihreä hallitus saa tahtomansa läpi ja miksei saisi. Minun tilalleni pääsee yleisessä jonossa joku muu. Lääkintähuollossa ei pitäisi politikoida, mutta niin vain tehdään.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Nyt 26
« Vastaus #39 : 21.11.20 - klo:16:32 »

Käyttämäni järjestelmä menettänee jotkut valtion edut ja tullenee siten kallimmaksi tähän aikaan verrattuna, jos punavihreä hallitus saa tahtomansa läpi ja miksei saisi. Minun tilalleni pääsee yleisessä jonossa joku muu. Lääkintähuollossa ei pitäisi politikoida, mutta niin vain tehdään.

Niinhän tuota teet.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #40 : 21.11.20 - klo:17:17 »
 :039:

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Nyt 26
« Vastaus #41 : 21.11.20 - klo:17:21 »

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Nyt 26
« Vastaus #42 : 21.11.20 - klo:17:22 »
Pierettää  :icon_redface:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #43 : 21.11.20 - klo:18:17 »
Silloin pitää ,,,,rä, mutta ei kait se ole minun vikanani?

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Nyt 26
« Vastaus #44 : 21.11.20 - klo:18:20 »
Silloin pitää ,,,,rä, mutta ei kait se ole minun vikanani?

Vessassa käynti helpotti. Oma vika tämä on, jotain epäsopivaa tainnut syödä.