Kirjoittaja Aihe: Jouluvalmistelua  (Luettu 13887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Jouluvalmistelua
« Vastaus #45 : 23.12.16 - klo:14:02 »
Saatiin kinkku paistetuksi. Uudella mittarilla tulos on vuorenvarma.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jouluvalmistelua
« Vastaus #46 : 23.12.16 - klo:16:20 »
Minä kans elän viiden vuodenajan elämää eli joulu on se viides. Kortit minulta jää laittamatta se tosin on totta ja ykskin joulu askartelin niitä kun oli iltaisin vapaata ja ne jäi lähettämättä. Tein kaikille foorumilaisillekin joista tiesin nimen, Riitta-mummi, Seppos, Tiiti Pyris ja niin edelleen.

Tänä vuonna en voinukkan ostaa hyasntteja koska Hugeloinen selvästi on niitä vastustava eläin. Minun on sitä ikävä mutta se ei viihdy Anttolassa, se pelkää ja pallottelee siis ryömii nurkkiin ja menee kauhupalloksi eikä syö kuin kämmeneltä. Siis hugelokugelo meni mummulaansa.

Olemme saapuneet. Olin kerrankin eka.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33782
Vs: Jouluvalmistelua
« Vastaus #47 : 23.12.16 - klo:16:24 »
Kiva juttu !  Meidän kinkku on varmasti kypsä kun mittari nousi uunista oton jälkeen aina + 80 neen.  Näyttö oli + 76 kun otin sen ulos, mutta ainahan liha sisältä vielä hetken kiehuu. Rasvaa ei tullut paljon vaikka kunnon silava sillä oli pinnassa. Vesihöyryssä kypsentäminen ei sulata kinkkua.         

                                                                                 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Jouluvalmistelua
« Vastaus #48 : 23.12.16 - klo:18:00 »
Sianlapapalani räjähti kattilassa  :icon_biggrin:. Taisin keittää liian kauan. No, katsoo nyt, miten se liimautuu kokoon jäähtymisen myötä. Kyllä joka jouluun yksi pikku kommellus kuuluu, tai askare jota ei ehdi hoitaa.

Ja olin unohtanut ostaa karkeaa suolaa, tai oikeammin edes ajatella että se on loppunut, piti kipittää vielä kauppaan se hakemaan, jotta saan lohen tekeytymään. Tuollaisia harvemmin ostettavia ei vain meinaa muistaa. Samalla sain hoidettua toisenkin asian: Eilenillalla lähikauppareissulla haalin siinä pihassa majaansa pitävän kuusikauppiaan tontilta havuja, kun hän itse ei enää ollut paikalla. Nyt oli, ja kysyin, haluaako hän niistä mitä maksuja. Ei halunnut, olivat kuulemma ihan roskia vain. Ehdotin sitten että maksaisi minulle siivoamisesta, ei sekään käynyt. Hyvän joulun toivotus sentään kelpasi  :icon_xmasbiggrin:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33782
Vs: Jouluvalmistelua
« Vastaus #49 : 23.12.16 - klo:18:43 »
Onnittelen, sait nyhtöpossua luomumenetelmällä.  Olisiha siinä aladobin aineksetkin.

Ei minullakaan oikein mennyt putkeen. Tuuvinki ei imeltynyt kunnolla, bataatti-punajuurivuokaan tuli liikaa punajuurta. Kalja ei käy Matin mieliksi ja joululimppukin on melko tiukkaa, kuivanhoa,

Olen havainnut käteni tiputtelevan tavaroita ja pääni menee sekaisin jos teen kolmea asiaa yhtaikaa.
Näistä huolimatta, joulumieli on korkealla.   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Jouluvalmistelua
« Vastaus #50 : 24.12.16 - klo:09:37 »
Tilasin itselleni noutajan puoli yhdeksitoista. Lähden siis tuttaville joulunviettoon, vien salaatit ja lohta mennessäni. Sen verran valmistelua vielä, että roskat ja komposti pitäisi vielä viedä, mutta ei huvittaisi tuonne sateeseen vääntäytyä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.