Kirjoittaja Aihe: Tänään 55  (Luettu 41194 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Tänään 55
« : 02.11.16 - klo:11:44 »
Kirjoitin pitkän litanian osioon 54. Minnekähän se katosi? Olen niin tyvessä, että en osaa siirtää. Kirjoitan uuden lyhennetyn version.

Saimme Kaariinan kanssa saunan polulle käpyjä tiputtaneen männyn pätkityksi, karsituksi ja siirretyksi "jatkojalostuspaikoille". Työmaajärjestys näyttää silmälleni hyvältä. Oikeastaanhan en voisi käyttää sanaa työ, olenhan ollut vain palveluksessa. Muinoin Jeesiöjoen tuolla puolen eräät lasipullonesteestä viisautensa saaneet reserviläiset antoivat arvosanakseni "heiko" yhdellä koolla, että olen korkeintaan suojatyöpaikassa, koska minusta ei muuhun olisi. Eihän tämmöisiä pitäisi muistella, mutta olihan siinä muutakin, sellaista rumaa ei voi kirjoittaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 55
« Vastaus #1 : 02.11.16 - klo:15:27 »
Nyt pihassa on enää savua, kun männyn oksat poltin isossa nuotiossa. Ensin alkunuotioon hamusin oksia kahmalokaupalla, sitten käsillä vuoron perään. Käytin katuharjaakin, mutta tulos ei miellyttänyt silmääni, niin kysyin Kaariinalta, että olisiko meillä käytettyä hammasharjaa, notta sillä tulisi ensiluokkainen tulos. Se sanoo, notta yritä nyv vaan itte se harjasi löytää. En ruvennu minäkään etsimään.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #2 : 02.11.16 - klo:22:27 »
Odotin sitä lumimyräkkää vaan sitä saatiin kymenlaaksolaisten riemuksi kuulin. Kyllä täälläkin maa lopulta saatiin valkeaksi, puut ja pensaat kuin kuorrutetuiksi ja maailma kauniiksi. Pankinvaihtoa tässä tuunasin, ja tili löytyi jo valmiiksi Osuuspankista. Luulin sen sulkeneeni, siellä oli rahaakin, ei nyt miljoonia mutta minulle summa joka päätä huimasi. Saan kengät ja joululahjoja.

Talvikenkiä katselin Prismasta siinä ohessa. Vielä pärjännee kumppareilla, mutta ylihuomenna käyn ostamassa semmoiset joissa ei ole vetoketjua. Kirjoittelin, pitänee vähitellen vaihtaa nautiskelusta syventelyyn ja korjailuun ja sitten joskus ensimmäinen osa lykätä NVL: n. Taas kertyy poistoja, ei auta, ehkä ne voi käyttää ihan erilaisessa tarinassa.

En murehdi kustantajan löytämistä, Laura-sarja on todettu hyväksi, olen onnellinen kirjoittaessani ja kirjoitan joka tapauksessa. Kyse on kaupallisesta toiminnasta, jos katsotaan ettei tämmöinen myy, sitten semmoinen vaan ei mene eteenpäin. Mutta minun on hyvä olla, äärettömän hyvä. Päivä paistoi risukasaan, ja minä kiitän Jumalaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 55
« Vastaus #3 : 04.11.16 - klo:08:16 »
Näyttäisi olevan vähäisen pakkasen päivä. Ajelemme Ouluun Ylivieskan kautta, kun jäi tärkeät paperit Hymeristä meille piiloon. Saamme mekin jotakin vastineeksi. Automme on pikkuruokainen, vain 5,5, litraa sateselle ,joten hyvillä mielin ajelen, niin tulevat asiat kuntoon.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 55
« Vastaus #4 : 04.11.16 - klo:14:23 »
Lösähtänyt, tyhjä ja saamaton olo, flunssan oireet senkun jatkuu, ei vielä viikkoakaan,
etten sitten tiedä milloin toipumista ja uimahalliin, odottavan aika on pitkää.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 55
« Vastaus #5 : 04.11.16 - klo:16:31 »
Flunssa toimii juuri noin. Minulla se kesti ihmeekseni vain kaksi päivää, ei se siis ollut mikään ' oikea' flunssa.

Tämä päivä pitää jo sisällään niin monia lähtemisiä ja muuta aktiviteettia, että konsertiin emme sitten lähde. Saunakin on vielä illemmalla.

Kynttilät palavat jo sisällä sekä ulkona, huomena vasta haudoilla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #6 : 05.11.16 - klo:09:13 »
Täälläkin alkoivat toissapäivänä, eli vetelä olo ja saamaton, kuin taikinaa potkis. Illalla repesi taas se kirjoittamisbuumi enkä saanu itteäni lopettaan. Merkillinen ilmiö.

Eilen harjottelin kumminkin yhtä liikettä mitä en saa onnistuun baletissa. Harjotetta patjalla eli viskataan kintut niskojen ylitte. Kyllä se alkaa mennä mutta vähän pelottaa ettei niskoja enää saakkan oikenemaan siitä.

Nutrilettikuuri ei ihan siltänään suju siis muu elämä ei suju eli liikuntapäivinä täytyy syödä vahvemmin. Ehkä se eilinen kohtauskin osaltaan tuli, minä haluun vattalihakseni takasin ja muun siitä pois. Näillä mennään ja lukien kaukopartiomiehistä ja kirjotellen nuorista ihmisistä. Minä huvittelen tarinalla jossa isä ja äiti uupuu ja koulua käy ongelmalähiös pikkuhirviöt ja lapset tekee poistumisliikkeen ja nautin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 55
« Vastaus #7 : 05.11.16 - klo:10:42 »
Kävimme aamutuimaan viemässä perheen haudoille kynttilät. Oli vielä hiljaista, mutta liian valoisaa jotta olisivat eilen viedyt kynttilät kunnolla näkyneet.

Nyt laittelen ruokapöytään pantavaa. Olis tarjolla possunfilettä uunikasviksien kera. Sienisalaattia, perunamuussia ja varmuudeksi myös pinaattikeittoa kovien kananmunien kanssa.

Viikon päästä meillä on sitten synttäripidot. Ne tahtovat tulla jo uniini, tai paremminkin estää nukkumisen.
Halusin silti tämän koti-vaihtoehdon tarjota, ravintelissa on niin kalseaa lasten olla, ainakin pienimpien.
Otan vastaan voimaannuttavia esirukouksia koko viikon ajalle. Kiitos !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 55
« Vastaus #8 : 07.11.16 - klo:07:01 »
Napakassa pakkasessa, -11 astetta, ajelemme tämän päivän ajot. Tietysti lämpenee, kun aurinko kelmeänkään valonsa silmillemme heittää. 20 tuhannen huolto autolle ja sitten V-heiton suuntaan. Mimmin pitäjästä maidot ja bensat matkalla. On kiva tunne, kun saa nousta pukemaan, vaikka uni taas karkaili. Tottapahan jännitän "isoa hommaani" auton kanssa vai tällä tavallako hartioilleni huuhkainta heitetään. Jotakin tulevan ajan tarkemmin määrittelemätöntä asiantilaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #9 : 07.11.16 - klo:10:22 »
Selviydyttävä huonosti nukutusta yöstä. Hugeliinin pyörä osui jotenkin pahasti vitriinin oveen, ja unettavan jynks jynks jynksin asemesta sieltä kuului tuskastuttava rrräisrrräiskrrräisk. Kävin monesti tarkastamassa, siili odottaa kun jo tietää että Leena vain yrittää hirviötä kiinni, mutten minä nukkunut enben kuin siili paineli vällyihin.

Mitähän se ressu arvelee itse siitä metelistä? Juoksee juoksee ja aina se on yhtä lähellä. Rrrräiskrrrrräiskrrrräiskrrrrr...  Täytyy taas tutkia, mikä ihme ja kumma siinä oli vialla. Kerran oli pudonnut hyllyn kiinnitystappi, onneksi ei koko hylly. Eilen ne olivat kaikki kohillaan, vaan saattaako rotevahkon kääpiösiilin juoksu ryskyttää alempiakin hyllyjä jo?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #10 : 07.11.16 - klo:20:59 »
Kuinkas tämä olisi nähtävä että Leenan tekstien perästä seuraa pitkä hiljaisuus?  :icon_cool:
Pettyikös joku kun Leenaa ei voinukkaan sanoa semmotteks että oot juuri kuin minä? Se on suotta... Jumala ei saa niinkään identtisiä kaksosia kuin ihmisille suodaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 55
« Vastaus #11 : 08.11.16 - klo:00:23 »
Ensimmäinen kunnon talviajo kitkarenkailla. Ne olivat kakkosautossa jo viime talvena, mutta silloin ei sattunut kunnon myräköitä kohdalle. Olin tyytyväinen ajotuntumaan. Ilta kului kirjahistoriallisissa puuhailuissa - piti etsiä yhdelle 1600-luvulla käännetylle kielikuvalle alkutekstin vastine. Löytyi, kun aikansa netistä kaivoi.

Mt


Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 55
« Vastaus #12 : 08.11.16 - klo:11:04 »
Raitiovaunun eli sporan kyljessä oli mainos uudesta Harry Potter kirjasta jonka nimi on Kirottu lapsi. Olisko ollut mahdollista nimetä opus jotenkin muuten. Mistä tää trendi on saanut alkunsa kun pahuudella ratsastetaan, telkkarissa on ohjelmia jotka on nimetty Helvetin keittiöksi ym. Tuntuu että mitä kylvää sitä niittää, ihmisillä on aivan riittävästi ahdistusta joten sitä ei ehkä kannattais juurruttaa jo lapsiin.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 55
« Vastaus #13 : 08.11.16 - klo:11:06 »
Niin, mikä sen sporan nimi mahtaa olla sitten Tampereella aikanaan? Onhan ne dösänkin vääntäneet Nysseksi.  :icon_rolleyes:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 55
« Vastaus #14 : 08.11.16 - klo:11:24 »
Nysse lienee ulkotamperelaista vitsailua. Linjuri tai onnikka ovat aitoja tamperelaisia ilmaisuja.