Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 17  (Luettu 25048 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #90 : 23.05.21 - klo:09:04 »


 Älä tavoittele kysymysten ja vastausten vaihtamista suuren kansanjoukon kanssa, vaikka se vaikuttaisikin hyödylliseltä. Se näet joko viilentää meidän oman hehkumme tai viiltää joitain toisia kateudella.
Pitäkäämme mieluummin kielemme hiljaisuudessa ja antakaamme sydämemme liikehtiä meidän oman työskentelymme parissa. Se on Isälle rakkaampaa kuin se mitä täytetään lain mukaan vuorella tai Jerusalemissa.* Meistä ei tosin itsessämme ole tähän, mutta Hänen satamassaan hiljaisuuden rauha ilahduttaa ne, jotka sinne pääsevät.


Palava ruoko

* Vrt Joh. 4:21


   Sisältäpäin, rehellisenä itselle.
Teot kumpuavat tiedottomuudesta, kun annamme Herran johdattaa. Hän päättää ja säätää. Oma ajattelumme on rajallista. Rajattomuus löytyy uskosta tulevaisuuteen. Kaikki mahdollisuudet ovat avoinna.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #91 : 24.05.21 - klo:06:25 »
Jos me etsimme Jumalaa, Hän ilmestyy meille. Huomaa kuitenkin, että kun Hän ilmestyy, Hän tulee sisäpuolelta ja peitetysti. Nosta huntua, jotta Hän näkyisi. Kohota verhoa, jotta Hän tulisi nähtäväksi. Hän etsii itselleen aluetta, jossa voisi näyttää kauneutensa, ja kaipaa kovin, että saisi tulla nähtäväksi. Kaipauksemme kautta alue puhdistuu, ja odotuksen kautta meille koittaa ilon kesä.
Lyhyesti sanoen kaikki tulee ajallaan, vähä vähältä, luonnollisen kasvun mukaan. Myös Jumalan lapsille. Hänelle olkoon kunnia ja meille osallisuus Hänen Rakkaimpansa perintöön. Aamen.


Palava ruoko

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #92 : 24.05.21 - klo:07:14 »
Aamen !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #93 : 25.05.21 - klo:07:13 »
Oletko uupunut ja rasittunut Herrasi palvelemisesta? Laske pääsi Herrasi polvelle ja lepuuta itseäsi. Nojaa Hänen rintaansa vasten ja hengitä elämän Henkeä, jotta Elämä sekoittuisi sinun maalliseen aineeseesi. Tukeudu Kristukseen, sillä Hän on sinun pöytäsi, jonka kautta tulet ravituksi Isästä. Puhdista oma peilisi, niin siinä näkyy ainutlaatuinen kolminainen kirkkaus ilman erottavia epäilyksiä. Aseta tämä sydämeesi, niin saat huomata, että sinun Jumalasi elää.

Palava ruoko

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #94 : 25.05.21 - klo:08:26 »
VK  625   Jeesus elää, turvani

https://www.youtube.com/watch?v=tYQetCW_nIk
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #95 : 26.05.21 - klo:06:21 »
Jos taas olet jäänyt osattomaksi kaikista hyvyyksistä mutta vastustajia on kuhisemalla, rukoile salaisesti ja taukoamatta tätä rukousta: ”Jumalani, anna minulle viisautta ja vahvista minua!” Se riittää joka hetki tässä elämässä, sillä sydämessä se näyttäytyy Kaikkitietävälle tällaisessa merkityksessä: ”Herra, anna minulle viisautta, jotta tuntisin Sinun tahtosi kokonaan, ja vahvista minua, jotta voisin täyttää sen. Anna minulle viisautta, jotta tuntisin demonien menetelmät ja kaiken mitä vatsassani on, ja vahvista minua, että voittaisin ne kaikki.” Tämä tiivis rukous on lyhytsanainen mutta merkitsee paljon. Minulle se on enemmän kuin kaikki muu.

Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #96 : 27.05.21 - klo:07:31 »
SUN JOHDATUKSES NÄIN

Sun johdatukses näin
niin usein jälkeenpäin.
Mä huomasin, Sä mun
veit hyvää tietä Sun,
veit sinne, missä vain
voit auttaa sieluain.

On jälleen pimeä,
oi, Herra, eksyn mä.
Taas valo auringon
taa pilven jäänyt on,
ja palaa uskokin
vain liekein sammuvin.

Vie armoon uutehen
Sä, Herra, sydämen!
Taas näytä, että tie
yösynkkä vaikka lie,
vie joskin vaivaan mun,
on kirkastama Sun!


Saara Lehtonen 1944

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #97 : 28.05.21 - klo:08:21 »
PARASTAAN SE HERRA ANTAA

Katso, kantamani risti
mua kantaa päivittäin.
Se sai siivet. Siivet kantaa
koditonta kotiinpäin.

Ilman tätä ristiäni,
ilman siunausta sen
kuljen harhaan, vaivun vaivaan
eksyttäen, eksyen.

Miksi, sieluni, siis huokaat
alla ristin kohtalon?
Siinä kypsyy täysi tähkä
sydämeni vainion.

Ristin kautta kunniahan,
kautta kuolon elämään
kuljit, Herra. Toista tietä
kuljeta et ketäkään.

Parastaan se Herra antaa
antaissansa ristin tien.
"Sillä tellä", lausuu Herra,
"minä nostan, kannan, vien."

Itse kun en tietä tunne,
Herra Jeesus, johdata.
Vaivan, veren tieltä tulleet
perillä suo kohdata.


Aarne Kaitila, käsikirjoitus

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #98 : 29.05.21 - klo:06:52 »
SAVI JA VALAJA

Olen, Herra, savea vain,
harmaata, turhaa kelpaamatonta,
ilmakuplia siinä on monta,
itse sen tuntea sain.

Käyt käsiksi, Mestari.
Kiitos! Tartu ja pyörää käytä,
muokkaa, taitosi näytä,
jättäyn huomaasi.

Ei pelkoa laisinkaan!
Kättesi paino kun tuskaa tuottaa,
hiljaa pyydän olla ja luottaa
tahtohon viisaimpaan.

Oi valaja ihmeinen,
miksi mun mielisit muodostuvan?
Hengessä kirkkaassa näit sen kuvan.
Yksin sä tiedät sen.

Jokin syntyy, selkenee...
Piirtein puhtahin, hohtavin pinnoin
kerran se valmis on kärsimyshinnoin.
Mestari, työsi tee!


Hilja Haahti 1922

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #99 : 30.05.21 - klo:05:36 »
Jos elän vielä kuukauden, Uusi Testamentti on käännetty. Kun rupesin kääntämään tänä aamuna, törmäsin jakeeseen, joka sopii kaikille niille, jotka hiljaisuudellaan tukevat sitä julistusta, jonka sivullinen riemuitsi laittaa tänne, että Malmivaaran Siionin Virret englanniksi käännettyinä (ainakin mitä olen itse kääntänyt) ovat "kamalia" ja "kuvottavia." Penakaan, joka osaa letkautta vaikka ketä, ei ole ottanut siihen asiaan kantaa. Tässä olisi Raamatun kanta asiasta:
"Mutta joka orjantappuroita ja ohdakkeita kasvaa, se on kelvotoin ja lähin kirousta, jonka loppu on, että se poltetaan." Heb. 6:8.
En kelvannut Herättäjä-Yhdistykselle myöskään kääntäjäksi, niin kai sielläkin pitävät niitä kamalina ja kuvottavina. Saatte arvata keitä itse pidän kuvottavina. Kukaan ei voinut paheksua sivullisen sanaa, mutta moni pystyy paheksumaan sitä, etten minä hyväksy sitä, ja kiittää itseään, ettei "ota kantaa" kun on niin hurskas ja kelvollinen. Jeesus sanoo teille: "Sentähden ettäs pensiä olet, ja et kylmä etkä palava, rupean minä sinua minun suustani oksentamaan ulos." Ilm. 3:16.
« Viimeksi muokattu: 30.05.21 - klo:05:44 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #100 : 30.05.21 - klo:06:22 »
Penakaan, joka osaa letkauttaa vaikka ketä, ei ole ottanut siihen asiaan kantaa.

Tuollainen kommentti ei ole osunut silmiini. Miten vanhasta viestistä mahtaa olla kysymys?

Tota keskustelua käytiin näköjään maaliskuun alussa. Nyt on varmaankin liian myöhäistä letkauttaa mitään. Sivullinen näytti minusta jääneet yksin mielipiteineen. Miksi syyttää koko foorumia niiden vuoksi?

« Viimeksi muokattu: 30.05.21 - klo:06:33 kirjoittanut Pena »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #101 : 30.05.21 - klo:06:34 »

Tuollainen kommentti ei ole osunut silmiini. Miten vanhasta viestistä mahtaa olla kysymys?


   Saattaa olla Wanha Siionin virsi.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #102 : 30.05.21 - klo:06:44 »
BETEL

Kovin vaikea on nukkua sen,
jolla kivi on pään alla
ja joka vilusta väristen
on yötä taivasalla.

Sen sielun valtaa ahdistus
ja öiset kauhistukset:
yölinnun outo vaikerrus
ja pedon ulvahdukset.

Niin kylmää usmaa uhoo maa
ja tylyt tähdet vilkkuu.
Levoton sydän vavahtaa:
ne tuskalleni ilkkuu.

Jos uni korjaa uupuneen,
saa painajaisen ikeen
vain puutuneelle niskalleen
ja herää kylmnään hikeen.

Kun, veli, saavut Beteliin
vaellusretkelläsi
ja taivasalle nukuksiin
käyt kivi tyynynäsi

ja saapuvat sun rikokses
taas sieluus syyttävinä,
monine lankeemuksines
autuas olet sinä!

Saat Betelissä luoksesi
sa enkeleitten parvet.
Ne kertovat: sun vuoksesi
on Jeesuksella arvet.

Ja maasta taivaan ovelle
on ristinpuu tie ainut.
Jumalan isänpolvelle
onnellisena painut.


Jaakko Haavio 1933

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #103 : 30.05.21 - klo:12:22 »
   Saattaa olla Wanha Siionin virsi.

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Joo, iva on aina sopivaa. Suorastaan asiallista, kun pitäydytään asiallisuuteen, kuten täällä on sanottu.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #104 : 30.05.21 - klo:12:53 »
Kun kirjoitin körttien asiallisuudesta, esitin kokemani yleisilmeen mm. seuroissa, Juhlilla ja osin foorumillakin. On ollut asiallisia keskusteuja, mutta vähemmän, sillä asiantuntemusta on meillä rajallisesti useimmissa asioissa.

Jos on asiantuntija, niin silloin hän valinnee toisenlaisen foorumin, sellaisen jossa vertaiset keskustelevat asiallisista asioista.

Itse pidän myös epä-asiallisesta, mm. huumori ja sanaleikit sekä joulukertomukset ketjuina ovat olleet hauskuutusta ankeaan lörtti-arkeen. Runoista puhumattakaan.

Ystäväni Pyryharakka, joka jäi pois loukattuna, oli mainio tarinoitsija ja huumorin ystävä. Ja todellinen Kristuksen palvelijatar.

Juhani heitteli aikoinaan melkoisia 'pommeja' Jessestä tms, eikä siitä kukaan suuttunut. Silloin puhalsivat nuorteat tuulet.

Sivullisella on ollut tapana aina välillä ' polttaa päreensä' ja lähteä pois. Sen voi ymmärtää jos vähänkään tuntee häntä kipuineen ja muine kärsimyksineen.

Benkku herjasi sumeilematta minua, mutta yritin monnen kertaan olla ystävä. Hän olisi tarvinnut  p a l j o n  huomiota ja jos ei sitä saanut alkoi kiukuttelu.
Se on lapsellista, mutta ymmärrettävää, jos oppii tuntemaan ihmisen sisintä.

Jos sivullinen ei pyydä sinulta anteeksi Thomas, käännä toinenkin posti ja anna sinä  anteeksi hänelle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)