Kirjoittaja Aihe: Pesäkkeitä  (Luettu 10233 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pesäkkeitä
« Vastaus #30 : 06.08.18 - klo:16:28 »
Pidän herätyskokouksia, joissa kutsutaan kuulijoita tulemaan puhujan luo ’antamaan itsensä’ amerikkalaisena perinteenä, joka on Suomessa jokseenkin uusi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Pesäkkeitä
« Vastaus #31 : 06.08.18 - klo:17:22 »

   Krahhamleipee vae rukkiista sanarrieskoo?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pesäkkeitä
« Vastaus #32 : 06.08.18 - klo:20:46 »
Graham kelpaa, mutta ranskis on jo melko heppoista, paahtoleipäviipaleista puhumattakaan.

Hengellisen sovellutuksen saatte sepittää itse.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Pesäkkeitä
« Vastaus #33 : 08.09.18 - klo:16:14 »
Pesäke kuulostaa omissa korvissani tautipesäkkeeltä. Siellä se muhii, ja aikansa muhittuaan rupeaa levittämään tuhoa. Armeija-asioista en niin tiedä, mutta ehkä joku tulipesäke on vähän sama asia, eli pienestä pisteestä lähtien tuhoa on tarkoitus levittää.

Kupla tuntuu neutraalimmalta sanalta. Eletään omissa kuplissamme, toisia kohtaamatta. Tosin on silläkin sivumerkityksensä, nämä talouselämän kuplat, jotka paisuvat, sitten poksahtaakseen.

Mutta oli sana kumpi tahansa niin uskon kyllä että niitä on. Kuten kaikkialla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Pesäkkeitä
« Vastaus #34 : 08.09.18 - klo:16:16 »
   Krahhamleipee vae rukkiista sanarrieskoo?

Leivät sielläpäin mistä elämän leipä oli kotoisin taisivat olla grahamia? Ruista ei tunnettu. Ohra vaihtoehtona myös. Vesiohranen onkin tuoreena herkkua. Ruisrieskoja - onko sellaisia olemassakaan? Rieska = fräsk?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pesäkkeitä
« Vastaus #35 : 08.09.18 - klo:16:36 »
Keittiöpesäkkessäni ajateltua:

Graham sisältää jyvän kuorta, se on siinä terveellisintä.

Ranskanleipä: Sopii lapsille, siitä saa pullamössöä maidon kanssa, tilkalla kahvia höystettynä.

Paahtoleipä: Jos on ruis-sellaista, niin siitä vain jyrsimään. Valkoinen paahtis lähtee lähes lentoon, on se niin kevyttä ja haperoa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Pesäkkeitä
« Vastaus #36 : 11.09.18 - klo:10:23 »
Rikollispesäkkeitä, sillä netissä minulle luvataan bensaa ja naftaa puoleksi vuodeksi yhdellä ( 1 ) eurolla jostakin kilpailusta. Ei maailmassa ole ilmaisia tavaroita muilla kuin varkailla. Soitin Shellin siis ST 1:n infoon asiasta, ei siellä vaihteenhoitaja oikein sherlockholm-henkinen ollut "näitä nyt on ollut aina, klikatkaa heti pois, ei tarvita, meillä on numeroita tiedossa". Minulle nämä yrittäjät ovat a itäblokista, mustien maanosasta tai musulmaaneja. Saatte soimata minua rasismista!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pesäkkeitä
« Vastaus #37 : 11.09.18 - klo:10:51 »
’Mustien maanosassa’ taitaa Nigeria olla jonkinlainen huijareiden kotimaa. Ihonväristä se ei tietenkään johdu. Maa on väkirikas ja monien ristiriitojen repimä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Pesäkkeitä
« Vastaus #38 : 11.09.18 - klo:11:32 »
Katselin hiljattain paikallisesta lehdestä maailman väkiluvun ennustetta
vuosikymmeniksi eteenpäin.
Siinä oli että Nigerian väkiluku kasvaa varsin huomattavasti, kuten Afrikka yleensäkin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Pesäkkeitä
« Vastaus #39 : 11.09.18 - klo:12:25 »
Nigeria on ollut itsenäinen jo viitisenkymmentä vuotta. Valkoisen ikeen poistuttua ei rehellisyys tullut yleiseksi käytännöksi. Raamatussahan suodaan palkolliselle oikeus "varasta vain kohtuullisesti". Koloniaisäntä tämän salli, mutta kävikö niin, että tavasta tuli ikiaikainen, vaikka isännät ovat nykyään omia.