Kirjoittaja Aihe: Pukeutumistyylit  (Luettu 30964 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #75 : 07.06.20 - klo:11:44 »
Pukeutumistyylit on ihan täysin maallista tavaraa. Ei me siellä perillä kerran edes muisteta, miten kukakin oli pukeutunut täällä telluksella.

Paavali oli kovin innokas käyttämään puheenparsissaan vertauksena pukeutumistyyliä:

Roomalaiskirje:
13:12 Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.

1.Korinttolaiskirje:
15:53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
15:54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu."

2.Korinttolaiskirje:
5:2 Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
5:3 sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
5:4 Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.

Ja niinpä teki veli Pietarikin:

1.Pietarin kirje:
3:3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
5:5 Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."




Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #76 : 07.06.20 - klo:13:11 »
Ovathan raskaan metallimusiikin ystävät ja heränneet tavallisia ihmisiä. :)

Aivan. Miksi siis määritellä ketään ’oikeaksi’, ’aidoksi’ tai ’todelliseksi’ joksikin?

Poissa jannevuo1

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #77 : 07.06.20 - klo:13:12 »
Kyllä näin kesäaikaan paras vaatetus kaupungilla liikkuessa on t-paita ja shortsit. Sen verran ekshibitionisti olen;-)
Tämä asumieltymys koskee myös nuorehkoja vastaantulijoita:-)
Lieneekö körttiläisyydellä tähän mielipide?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #78 : 07.06.20 - klo:13:14 »
Körttiläisillä on omat T-paitansa, joissa on lainauksia Siionin virsistä. ’Ah, älä suutu!’ on suosikkini.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #79 : 07.06.20 - klo:13:28 »
Aivan. Miksi siis määritellä ketään ’oikeaksi’, ’aidoksi’ tai ’todelliseksi’ joksikin?
Oikea, aito ja todellinen körttiläinen onkin aina aralla tunnolla omaa uskoa epäilevä ja ylpeilyä karttava tummaan kansaan kuuluva kristitty, jolta omavoimaiset keinot ovat kokonaan riittämättömät. Epävarmana pelastuksestaan polvitien reunaa ojanpohjia myöten konttaava syntisäkki  ei pidäkään silmien pyyteitä tärkeinä asioina turvaten yksin Kristuksen verivanhurskauteen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #80 : 07.06.20 - klo:13:40 »
Körttiläisillä on omat T-paitansa, joissa on mukavia muitakin tekstejä. Muistan vauvapaidan: Olen herättäjä !
ja isompien ihmisten paidan: Olen saaren vanki !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #81 : 07.06.20 - klo:13:44 »
Körttiläisillä on omat T-paitansa, joissa on mukavia muitakin tekstejä. Muistan vauvapaidan: Olen herättäjä !
ja isompien ihmisten paidan: Olen saaren vanki !
Körttiläisten kristillinen vaatemerkki onkin moderni versio körttipuvusta, jonka voi ostaa Herättäjän verkkokaupasta. Sillä onkin hyvä erottautua suruttomista ihmisistä. :)


Herättäjän verkkokauppa

 https://www.herattaja.fi/epages/herattajankirjakauppa.sf/fi_FI/ObjectPath=/Shops/2016051313/Categories/HeraettaejaeYhdistyksen_tuotteet/%22HeraettaejaeYhdistyksen_tuotteet/Muut_tuotteet%22

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #82 : 07.06.20 - klo:15:07 »
Kyllä näin kesäaikaan paras vaatetus kaupungilla liikkuessa on t-paita ja shortsit. Sen verran ekshibitionisti olen;-)
Tämä asumieltymys koskee myös nuorehkoja vastaantulijoita:-)

Joo, minulla taisi olla joskus lapsena viimeksi tuo asu. Olin silloin nuorehko.

Olisihan se kiva vielä joskus kokeilla, miltä tuuli ja aurinko ja sellaiset tuntuvat paljaalla iholla. Jää tekemättä, kun ihoni ei ole oikein aurinkoa kestävää sorttia. Lapsena joskus poltinkin itseni niin pahasti, että äitini säikähti, olenko kaatanut kiehuvaa vettä jaloilleni. En myöskään ole niin vanha, että taas kehtaisin (toisaalta en enää myöskään nuorehkoihin vastaantulijoihin laskettavissa).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #83 : 07.06.20 - klo:15:53 »
Olen selkeästi vanha ja vähiin menevä, mutta edellä mainittuja t-paitoja olen juhlilta aina halunnut ostaa. Kestivät kovaa käyttöä, että eivät ne ihan repluja olleet.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #84 : 07.06.20 - klo:15:56 »
En kannata ainakaan omalla kohdalla minkäänlaista puvuilla erottautumista. Ostin kyllä sen ison körttihuivin, mutta käyttö on vähäistä.  Pyydän tyttäriä pukemaan sen hartioilleni kun minut pannaan arkkuun.

Kansallispuvut ovat kyllä kauniisti erottuvia, katsoopa sitten Linnan juhlia tai puoluekokouksia. Keskustalaiset käyttävät niitä yleisimmin.

Nyt näen roskaksi kaikki ne hienot puvut jotka on joskus tullut ostettua, samoin kuin korut. Siitä tiedän jotakin oikeeta körttiläistä minuunkin tarttuneen. Muuten olen aika huono tottelemaan yläpuolelta annettuihin neuvoihin, paitsi Taivaan Isän antamiin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa jannevuo1

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #85 : 07.06.20 - klo:16:34 »
En mistään hinnasta panisi sellaista t-paitaa ylleni, jossa on jokin teksti tai vastaava.
Tuo "suruton" käsite, jota yksi ja toinen täällä näyttää viljelevän, vaivaa minua. Luen itseni suruttomiin, jos vastakohtana on omaa itseään ja olemustaan sureva ihminen. Suremisesta ei ole häpeäminen kaukana. Ja sellainen, jos ei aihetta häpeään ole, on käsittääkseni syntiä.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #86 : 07.06.20 - klo:17:46 »
Oletko ajatellut, miten farkut imartelevat naisten isoja peppuja, joita herkät miehet saattavat vilkuilla sillä silmällä?  :017:

Körttiläisten naisten tyylikäs pukeutuminen alkaa jo alusvaatteista, johon kuuluvat virttyneet rintaliivit ja pesemisestä kuluneet puuvilla-alushousut. Siihen sitten nuhjuiset ja huonosti istuvat vaatteet, hoitamaton pitkä tukka, meikitön valju naama, puutteellinen hygienia ja korvakoruttomuus. Suomalaisten naisten kansallispuku nuhjuinen tuulipuku ja linttaan tallatut lenkkarit ovatkin varma valinta, sillä ne karkottavat niin perheellisten miesten, poikamiesten, eronneiden ja karanneiden miesten silmät,  jotka eivät muuten pysty pitämään silmiään kurissa. :)

Olen ajatellut ja se on ihan hanurista.

Poissa jannevuo1

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #87 : 07.06.20 - klo:18:16 »
Olen ajatellut ja se on ihan hanurista.Sopivan tiukat farkut nuorehkon naisen yllä kyllä ovat ilo miehiselle silmälle.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #88 : 07.06.20 - klo:19:23 »

Lainaus käyttäjältä: Bengt Sandberg - tänään kello 17:46
Olen ajatellut ja se on ihan hanurista. Sopivan tiukat farkut nuorehkon naisen yllä kyllä ovat ilo miehiselle silmälle.


Jos lainaat joitain minulta jannevuo1, niin lainaa se oikein.

"Sopivan tiukat farkut nuorehkon naisen yllä kyllä ovat ilo miehiselle silmälle".
on nimimerkki luterilaisen tekstiä ei minun kirjoittamaa.


Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #89 : 07.06.20 - klo:19:25 »
Minua vähän kummastuttaa tuo Luterilaisen kirjoitus alusvaatteista. Olen täysin varma, että kaikki tällä foorumilla käyttää sellaista pukeutumistyyliä, ettei alusvaatteet näy päällepäin.

Oletankin hänen kirjoittaneen sen vain provosointitarkoituksessa.  :017:
Pyryharakka