Kirjoittaja Aihe: Kesä 2016  (Luettu 2409 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Kesä 2016
« : 23.06.16 - klo:08:15 »

   Hartauden musiikki:
"Akselin ja Elinan häävalssi", es. Geroge de Godzinsky (johtaja, piano, sov.), viihdesolistit (orkesteri), säv. Heikki Aaltoila
"Akselin ja Elinan häävalssi", es. Tapani Kansa, säv. san. Heikki Aaltoila, sov. Jukka Linkola.
"Nocturne", Vesa-Matti Loiri (laulu), Perttu Hietanen (säv), Taisto Wesslin (säv, sov), Eino Leino (san).


http://areena.yle.fi/1-3435455

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Kesä 2016
« Vastaus #1 : 23.06.16 - klo:10:59 »
Kiitos Pekka-veli, tätä oli ihanaa kuunnella. Ja tarpeellista minullekin.

Ylen antien parhaimmistoa ovat juuri nämä hartaudet puheineen ja musiikkeineen.
Linkin jakoissa on 18.6. puhunut myös toinen körttipappi,rovasti  Lauri Maarala. Hän puhuu ja opettaa yhteydestä Jumalaan.

http://areena.yle.fi/1-3425556?autoplay=true
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kesä 2016
« Vastaus #2 : 28.06.16 - klo:10:08 »
Keskikesän juhla jo siivuutettiin, mutta kyllä saadaan vielä elellä kesää todeksi.
Monine sen suomine ja tuomineen iloineen.
Ja sitten aikanaan syksyyn siirrytään, kaikessa on aina hyvät puolensa, neljässä vuodenajassamme.
Silti kesä yleensä ihanin  minusta. :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kesä 2016
« Vastaus #3 : 28.06.16 - klo:11:11 »
Tuntuu että kesä vasta alkaa juhannuksesta ja jatkuu lokakuulle.
Tai mulla kesä alkaa siitä kun kuulen käen kukkumisen ja pulahdan järveen ekan kerran.
Tänä vuonna oli poikkeus...kesä alkoi siitä kun kahdella kepillä lenkkeilin...matkaa 50 metrillä pidentäen
kerta toisensa jälkeen...ja kun näin leskenlehtiä kukassa...
 :eusa_angel: :eusa_pray: :039:

ja siis isosta leikkauksesta tulee vasta kuluneeksi 4 kuukautta...olen sen jo melkein unohtanut... Kiitos Herralle!   :109:
« Viimeksi muokattu: 28.06.16 - klo:11:21 kirjoittanut vn »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kesä 2016
« Vastaus #4 : 30.06.16 - klo:11:32 »
Kesä tuo mukanansa hyvää ja huonoa. Meillä huonoa on se, että en ehtinyt myrkyttää mansikkamaata ennen kukintaa, niin nyt se on kalvas ja sellaisten mustien lötkänöiden valtaama. Netin ohjeiden mukaan tein eilen liemen: 5 lt vettä, 2 dl tenttua, 2 dl mäntysuopaliuosta ja 1 tl suolaa. Myrkytin tällä ekologisella liuoksella ja uusin saman tänään. Pitäisi kuulemma tehota pehmeäkuorisiin hyönteisiin. Onko tietoo? Onko tehoa? Kukinta alkaa olla lopuillaan, kypsiä ei ole vielä juurikaan maisteltu. Tämä on periferiaa ja mansikkamme on jotain "alkuperän alkuperän"lajiketta, ei kypsy varahin.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kesä 2016
« Vastaus #5 : 30.06.16 - klo:12:17 »
Pehmeäkuorisiin hyönteisiin tehoaa tuollaiset aineet. Ne kun hengittävät ihonsa kautta. Pitää muistaa uusia käsittely 5-7 vrk jälkeen. Silloin kuoriutuu uusi satsi samaisia ötököitä.

Itse olen luopunut kaikista hankalasti hallittavista kasveista. Mansikat saa helposti torilta. Samoin kaalit on edullisia ostaa kaupasta. Säästyy monelta harmaalta hiukselta ja pahalta mieleltä.  :002: 
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kesä 2016
« Vastaus #6 : 30.06.16 - klo:12:23 »
Kiitos kovasti!  :039: Ei minua haittaa, vaikka hosuin tuon toisen ruiskutuksen liian nopeasti. Mitäisihän meidänkin ajatella, että muut voivat tehdä palveluita meidän vuoksi. Ja osto tehdään rahalla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kesä 2016
« Vastaus #7 : 03.07.16 - klo:10:00 »
En tahdo päästä pihamaamme ruohojen herraksi, vaikka kovasti olen puuhannut. Taidan alkaa pasteerata pussihousuissani ja jatsareissani kuin isäntä konsanaan. Meillä ei ole renkiä tekemään hommiani, että haaveeksi menee. Talvella on eri juttu. Apteekissa saa hyvää palvelua "oudossa asussa", luulevat maajussiksi. Mieluinen ajatus minulle.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kesä 2016
« Vastaus #8 : 03.07.16 - klo:10:18 »
"Hyvä kesä" ei ole kiinni säästä eikä muutoinkaan ulkonaisista olosuhteista,
pikemminkin siitä mikä on sydämemme tila ja mielenlaatu.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Kesä 2016
« Vastaus #9 : 03.07.16 - klo:18:38 »
Onko tuulet voimistuneet, kun tuntuu että riepottelevat kovemmiin kuin ennen.