Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin TV:stä 7  (Luettu 33195 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #15 : 01.02.16 - klo:10:41 »
Aamulla katsoin "Ensisuudelma:n", Israelilaisen TV sarjan eilen tulleen jakson. Lähetysaika on niin myöhäinen etten viitsi illalla kukkua. Kiva että tulee muitakin sarjoja kuin Jenkkien tekemiä, mielenkiintoinen kuvaus mielenkiintoisesta ympääristöstä.
Tulee Teemalta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #16 : 01.02.16 - klo:11:35 »
Hei, ja kiitos vinkkauksesta !

Minäkään en katso jenkkiläisiä sarjoja. Taisi olla Mullan alla viimeinen jota seurasin.
Eurooppalaiset on paljon parempia. En pidä myöskään australialaisista jotka on nyt niin suosiossa.
Tänään alaa Doc Martinin uudet jaksot. Ja Heimat jatkuu.

Ruotsalaisia tai norjalaisia poliisisarjoja en myöskään ole katsonut. Minulla takaraja
poikkeuksia lukuunottamatta on klo. 22, siis loppumisaika.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #17 : 15.02.16 - klo:19:38 »
Tänään on tv-draaman merkkipäivä kun tuli Teemalta ensin Tapahtukoon sinun tahtosi 1.osa uusintana ja klo 22 myös Teemalta Kotiseutu-Heimat 7. osa.

Nukuin iltapäivällä vasiten että jaksan jälkimmäisenkin katsoa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #18 : 16.02.16 - klo:07:52 »
Eilen (15.2) tuli Ykköseltä mielenkiintoinen dokumenttiprojekti Arto Tuomisen vetämä "Kannaksen kierros".
Kerronta ja kuvaus oli rauhallisempaa kuin Ville Haapasalon "Volga 30 päivässä". Vaikka mulla ei ole mitään siteitä menetettyihin alueisiin jokin niissä kiehtoo.
Myös kuvaus Kirjasalon tasavallasta oli mulla hämärän peitossa. Nyt siitä kuultuani muistan siitä joskus olleen juttua Hesarissa tai SK:ssa.
Tänään käynnistyy Helsingissä venäläisen elokuvan festivaali "Kino Lokakuu", yritän jonkun tunnelman saada sieltäkin, liputkin on edullisia 7€.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #19 : 18.02.16 - klo:14:54 »

   Liikuttava tarina Kentistä, joka vanhoilla päivillään löysi tien helvetistä paratiisiin.


Ei ole hullumpaa olla vanha

3/3. 57-vuotiaan Kent Sidvallin elämä oli rankkaa lapsuudesta asti. Lopulta hän löysi paikkansa elämässä ja päätti muuttaa elämäntyyliään. Nyt Kent palaa laulujen avulla tutkimaan menneisyyttään ja syrjäytymisensä syitä.


http://areena.yle.fi/1-3050567?autoplay=true

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #20 : 18.02.16 - klo:16:27 »
Olen katsonut Areenasta Arto Tuomisen dokumenttia Kannaksen kierros. Olen matkannut tunteiden matkalla Viipurista Siestarjoelle. Lopun katson tuonnempana.

Vanhetessani karjalaisuuteni tunkee yhä enemmän pintaan. Itku simässä katson menetteyjä rantoja Terjoella, huviloita Repinossa, kirkkoja Koivistolla ja Terijoella.

Tänään lisäksi Kotiliedessä Eeva Kilpi kertoo kuin minusta, kun juttelee tyttärelleni ominaisuuksistaan ja Karjala-ikävistään. Sen tuloksena tytär on kertonut  n y t  ymmärtävänsä minua paremmin. Samalla hän ilmoittautuu olevansa karjalaissuvusta. :'(
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #21 : 18.02.16 - klo:22:09 »
Olen katsonut Areenasta Arto Tuomisen dokumenttia Kannaksen kierros. Olen matkannut tunteiden matkalla Viipurista Siestarjoelle. Lopun katson tuonnempana.

Vanhetessani karjalaisuuteni tunkee yhä enemmän pintaan. Itku simässä katson menetteyjä rantoja Terjoella, huviloita Repinossa, kirkkoja Koivistolla ja Terijoella.

Tänään lisäksi Kotiliedessä Eeva Kilpi kertoo kuin minusta, kun juttelee tyttärelleni ominaisuuksistaan ja Karjala-ikävistään. Sen tuloksena tytär on kertonut  n y t  ymmärtävänsä minua paremmin. Samalla hän ilmoittautuu olevansa karjalaissuvusta. :'(

Olisi se, että Putin saisi jonkin puuskan ja lahjoittaisi Kannaksen takaisin. Sen Itä-Karjalan tila on kuuleman mukaan semmoinen ettei tässä taloustilanteessa kunnostus oikein sujuisi. Mutta aina kun ajelen bussissa itään, tai jonkun kyydissä, tulee joillakin ain semmoinen olo kuin käsivarren Lapissa, että " auto sammui maantien laitaan keskelle korpisuoraa, se on kuin kuolema, joka tarttuu öisin miehen arkipaitaan  ja sanoo, että terve vaan..." vai miten ne sanat meni. Nythän on uusi tie valmis mutta etenkin sitä entistä kapeaa ajellessa ikuinen narina että olis se Viipuri. Olis se Viipuri.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #22 : 19.02.16 - klo:06:55 »
Saisi olla ne Tarton rauhan rajat. Ainakin Kannas, ja varsinkin Viipuri. Säilyisi ne mitä vielä on suomalaisilta jäljellä.

Kyllä ne uusrikkaiden datsat siellä Räisälässä ovat maisemaan sopimattomat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #23 : 19.02.16 - klo:15:44 »
Olen katsonut Areenasta Arto Tuomisen dokumenttia Kannaksen kierros. Olen matkannut tunteiden matkalla Viipurista Siestarjoelle. Lopun katson tuonnempana.

Vanhetessani karjalaisuuteni tunkee yhä enemmän pintaan. Itku simässä katson menetteyjä rantoja Terjoella, huviloita Repinossa, kirkkoja Koivistolla ja Terijoella.

Tänään lisäksi Kotiliedessä Eeva Kilpi kertoo kuin minusta, kun juttelee tyttärelleni ominaisuuksistaan ja Karjala-ikävistään. Sen tuloksena tytär on kertonut  n y t  ymmärtävänsä minua paremmin. Samalla hän ilmoittautuu olevansa karjalaissuvusta. :'(
Jännä juttu kun eteläpohjalaiset sotilaat saapuivat kotiin hävityn sodan jälkeen. He olivat murheellisina kun tätä isänmaata siirrettiin ryssälle. He olivat maastansa ylpeitä kuten Kotiseutu-sarjassa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #24 : 19.02.16 - klo:16:47 »
Pohjanmaalla on helpompaa suhtautua isänmaahan aatteellisesti kuin edestakaisin siirtyvän kaakkoisrajan tuntumassa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #25 : 21.02.16 - klo:20:07 »
Eilen (15.2) tuli Ykköseltä mielenkiintoinen dokumenttiprojekti Arto Tuomisen vetämä "Kannaksen kierros".
Kerronta ja kuvaus oli rauhallisempaa kuin Ville Haapasalon "Volga 30 päivässä". Vaikka mulla ei ole mitään siteitä menetettyihin alueisiin jokin niissä kiehtoo.
Myös kuvaus Kirjasalon tasavallasta oli mulla hämärän peitossa. Nyt siitä kuultuani muistan siitä joskus olleen juttua Hesarissa tai SK:ssa.
Tänään käynnistyy Helsingissä venäläisen elokuvan festivaali "Kino Lokakuu", yritän jonkun tunnelman saada sieltäkin, liputkin on edullisia 7€.

Katsoin sen äsken Yle.areenalta. Se oli todella katsomisen arvoinen. Kiitos vinkistä. (Minulla on Kirjasalon postimerkkejä Pohjois Inkeri, mutte en ole kuullut tarinaa aiemmin).
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #26 : 27.02.16 - klo:18:52 »
Tarkoitukseni on katsoa tänään Teemalta kaksi Oscar-palkittua elokuvaa.
19.25 alkaa Auringonnousu vuodelta 1927  ja sen jälkeen klo 21  1973 valmistunut Puhallus.
En tiedä miksi olen aina lopettanut Puhalluksen katsomisen kesken, nyt koetan sinnitellä loppuun saakka. En ole Robert Redford-fani, Paul Newman on toista maata.
Hänestä pidän.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Auringonnousu_(elokuva)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Puhallus_(elokuva)



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #27 : 28.02.16 - klo:07:23 »
Katsoin kuin katsoinkin molemmat.

Auringonnousu oli aikakauden raskaalla ja hitaalla paatoksella ja raamatullisella ihanteellisuudella raskautettu katsottava nykypäivän kerrontaan tottuneelle. Hyvyyden ja pahuuden ongelma esitettiin naiivisti, mutta merkillisen kiehtovasti kuitenkin.
Elämän keinulauta heilahteli suloisesti. Sen elävöitti jännittävä kuvaus maaseutu-kaupunkiakselilla. Mieletön määrä ihmisiä ja ilm. rahaa oli käytetty katuen liikenteessä ja huvittelukeskuksessa, turhuuden turuilla, jossa sikakin humaltui.
Muutamia hauskoja kohtauksia oli, kuten kansantanssiesitys ja valokuvaamossakäynti.

Puhallus oli lajityyppiä josta en välitä, veijaritarina. Minun oli vaikea seurata niiden
kaverusten juttuja kun puhuivat kieltä jota en osaa.
Mahtavat tyypit oli löydetty karikatyyreiksi hyviksistä ja pahiksista. Se pääroiston apuri oli löytö muutaman ilmeen miehenä. Kuin ilmetty Leo Jokela.
En tiedä mistä seitsemän oscaria annettiin, ilmeisesti vuonna 1973 ei kilpailu ollut kova.
Tivoli ja sika löytyi tässäkin leffassa. Jotenkin liikuttavaa kun kun ilotalon emäntä laittoi karusellin tytöille pyörimään, ilm. sunnuntaiaamuna.
Roolituksen ansiot olivat ilmeiset, paitsi R. Redford.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #28 : 28.02.16 - klo:12:27 »
Katsoimme puhalluksen mekin Oulussa, jäi jotenkin ristiriitainen olo. Eri toista oli eilen illalla varemmin luontoaiheet Kaukasukselta ja Kalmukkien arolta, niin eläväistä elämää ja luonto luoksepääsemättömän näköistä. Tykkäsin.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #29 : 28.02.16 - klo:12:32 »
Löysin Areenasta 70-luvun alussa kuvattuja kymmenminuuttisia Postiauton matkassa eri puolilla Suomea. Lapin hiihtokeskukset olivat silloin erilaisia kuin nykyisin. Jäin miettimään, että oikeastiko silloin vielä ihmiset pukeutuivat arkenakin lapinpukuihin, korujen ja huivien kanssa, vai oliko vain kuvauksia varten pukeuduttu viimeisen päälle.