Kirjoittaja Aihe: Niksauttelua  (Luettu 6078 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Niksauttelua
« : 14.11.11 - klo:11:13 »
Mitä mieltä kansanparantajista !
Mitä mieltä kansanparantajista joilla on tällainen "sukurasite".
Pistetään immeinen venytyslaitteeseen päinmakuulle ja kone alkaa lämmittään ja venytttämään ja siinä samalla napsautetaan "paikat kohilleen ".
Toiset lääkärit haukkuu, mutta toiset kehoittaa tulemaan avun hakuun.
Entäs koivuntuhkauute sun muut, mitä mieltä ootte puoskarointia vai auttamista jos ihminen avun saa ja ilman koululääketieteen lääkkeitä jotka monesti vain poistaa kipua turruttaen ja hankaloittaa kansanparantajan työtä kun ihminen ei osaa tarkalleen näyttää kipuaan.
Mielestäni tarvitaan kansanparantajia ja lääkäreitä.

Aihen joka minua kiinnostaa paljon.NIKS, NAKS.
« Viimeksi muokattu: 17.11.11 - klo:19:39 kirjoittanut seppos »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #1 : 14.11.11 - klo:11:40 »
Olen käynyt useita kertoja kiropraktikolla. Apua olen saanut. Samoin niska-hartia hieronnoista ihan tavalliselta koulutetulta hierojalta.

Aloitin pari vuotta sitten kutsusta shiatsu-hieronnassa käynnit. Alkuun kaikki tuntui hyvältä, mutta sitten alkoi se henkinen puoli siinä ahdistaa. Viimeisellä käynnillä käsittelijä käytti liian kovia otteita ja käsivarteni oli kipeänä yli puoli vuotta. En suosittele.

Kupparilla en ole käynyt. Saunaa ja viinaa olen kokeillut erinäisiin vaivoihin. En tervaa, paitsi tervashampoota josta saan hilsettä.

Luontaiskaupan tuotteista en käytä enää mitään. Aikoinaan ostin glugatsamiinia nivelvaivoihin, mutta se ei sopinut yhteen astmani kanssa. Ruusunmarja(omatekoinen sose) on avuista parhaita. Kalkki-D-vitamiinia joudun käyttämään. Muita vitamiineja enkä ravintolisiä käytä.

Joogaan ainostaan sitä kokovartalon rentoutusliikettä ennen nukkumaan käyntiä. Joogassa kävin yli 40 v. sitten, mutta siinä alkoi myös se ideologia tökkiä, ja lopetin.

Kansanparantajista arvoimmat ovat esirukoilijat, heillä on oikea osoite (yleensä).  Vale-mummojakin saattaa olla, mutta mummojen etuoikeus on ruokoilla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #2 : 14.11.11 - klo:16:18 »
Kiropraktikoille nyt lähetetäänkin, jos tiedetään etteivät tuhoa kenenkään selkäydintä ja aiheuta halvausta. Urheiluhierojilla on usein tätä osaamista.  Olen kahdesti itse kaatunut tunturissa kasvoilleni alamäkeen eli ikävimmällä mahdollisella tavalla, mutta Kilpisjärvellä toisella oppaista oli urheilulääkärin koulutus ja Kiilopäällä samoin, siellä useammin taitaa ollakin -- tai nykytilanteesta en tiedä, mutta silloin Kilpisjärven Retkulla se oli onnenkantamoinen. Eli kahdesti on nikamia niksautettu ja osasin joskus itekkin painaa lipsahtaneet okahaarakkeet kohdilleen.  Enää en taitaisi uskaltaa.  

Luonnonaineita ne ovat useimmat käytetyimmistä lääkkeistäämme, ovat vain puhtaampia ja määrältään yhdessä tabletissa on aina sama annos, saahan sitä Digoxinin sijasta syödä itse viljeltyä sormustinkukkaa, mutta seuraukset saattavat olla mielenkiintoisia.  Ehottaisin lopettamaan kun maailma alkaa näyttää kellanvihreältä.   :-\    Pääasia noin lääkärin kannalta on, että hän tietää mitä on syöty.  Siitä mäkikuismasta saatiin sieviä serotoniinisyndroomia, kun se oli "turvallinen luonnonaine" eikä mainittu että sitäkin oli koettettu ja alotettiin viattoman tietämättömänä masennuslääke päälle.  Muistelin tässä että ei siihen kukaan kuollu, mutta hilkulla piti, sillä lääkärin pitäis tuntea ne syndroomaoireet...  niin ne haaviin jäikin.  


Kyllä minun puolestani saa tanssia vaikka poppatanssin, jos siitä on subjektiivinen hyöty,  jos poppa tietää milloin pitää syöpä leikata, mutta niitä ei VALVIRA sitten pidä silmällä, eli riski on kokonaan oma.    Sukuperimää se minullakin on, kansanparannus, ja siskoni on niitä harvoja jokka osaa hoitaa loukkaantuneita mettäeläimiä ja lintuja. Yleensä ne kuolee ihmisen käsissä.  Itte aattelin kuitenkin vähän alaa lueskella...   Ja muurarilla olis oltava joku takuu taidostansa myös, samoin kuin sähkömiehillä. Se oli ainut, mitä isukki ei tehnyt mökille itte, saunan ja mökin palomuuri ja takka ja piippu - se vaatii kovasti osaamista. Sähköjä ei taida saada  kuka tahansa vedelläkään muistelen, kun se myöhemmin sähköllä varustettiin? Tulipaloa pelkäsimme.  Ja kalliin ammattitaidon vaati sisaren omakotitalo kun edelliset oli tehneet itterempan, saunan yläkertaan...      Homeessa kaikki.  
« Viimeksi muokattu: 14.11.11 - klo:16:26 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #3 : 14.11.11 - klo:17:13 »
Entäs sähköakupunktio ?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #4 : 14.11.11 - klo:18:17 »
Entäs sähköakupunktio ?

Kysy akuankka313:lta.

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #5 : 16.11.11 - klo:23:27 »
Arvostan suuresti kansanparantajia.  Meidän vanhaemäntävainajakin oli parantaja ja näkijä.

Suhtaudun myönteisesti hoitoihin, joista kärsivä ihminen saa apua, ovatpa ne lähtöisin minkä kansan tai heimon perinteestä tahansa.  Eräiden lahkojen ja lähetysten johtajat pelottelevat kannattajiaan vaihtoehtohoitojen demonisuudella.  Ehkä pelko on yksi keino pitää jäsenistöä koossa ja kurissa.  Tai ehkä ollaan kateellisia Manta-muorille, jonka käsittelyssä vaivaisen ihmisen kivut lievittyvät.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #6 : 17.11.11 - klo:09:31 »
Arvostan suuresti kansanparantajia.  Meidän vanhaemäntävainajakin oli parantaja ja näkijä.

Suhtaudun myönteisesti hoitoihin, joista kärsivä ihminen saa apua, ovatpa ne lähtöisin minkä kansan tai heimon perinteestä tahansa.  Eräiden lahkojen ja lähetysten johtajat pelottelevat kannattajiaan vaihtoehtohoitojen demonisuudella.  Ehkä pelko on yksi keino pitää jäsenistöä koossa ja kurissa.  Tai ehkä ollaan kateellisia Manta-muorille, jonka käsittelyssä vaivaisen ihmisen kivut lievittyvät.

Mielestäni vaihtoehtohoitoihin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella. Olen itsekin saanut apua kiropraktikolta (mitä sitten tarkoittanee), mutta ihan kaikkiin "hoitoihin" en missään tapauksessa haluaisi osallistua. Pelkään pahoin, että osassa vaihtoehtohoitoja on mukana demonisuutta. Tiedän, että on pidetty hoitosessioita, jossa on otettu yhteyttä vainajahenkiin, ja silloin minulla hälytyskellot soivat. En missään tapauksessa kehottaisi ketään osallistumaan semmoisiin.

Meidän on helppoa ohittaa kaikki demoniset hoitojutut vain sillä, että ne ovat pelkkää huuhaata (ei hyötyä, ei haittaa). Miksikö näin? Siksi, että Suomessa on vaikuttanut kristinusko niin kauan, että demonijutut tuntuvat meistä niin kaukaisilta. Jossain toisessa maassa demonit ovat aivan eri tavalla läsnä. On aivan eri asia elää kristityssä maassa ja maassa, jossa pitää koko ajan "lepytellä erilaisia jumalia".

Meillä nyt vain kuitataan kaikki semmoinen vain sillä, että jotkut "huuhaa-uskovaiset" pitävät niillä omia joukkojaan kurissa. Haluamme nousta noiden tiukkapipo-uskovaisten yläpuolelle pitämällä pelkkänä huuhaana kaikkea sitä, mistä he varoittavat.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #7 : 17.11.11 - klo:09:37 »
Olen joutunut turvautumaan koulutettuun ja suomessa tutkinnon suorittaneeseen fysioterapeuttiin. Häneltä olen saanut hyvää hoitoa pelkällä mekaanisella käsittelyllä ja jumpalla, josta on ollut apua ongelmiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #8 : 17.11.11 - klo:10:15 »
Uskomushoidoista tms. tuli jokin aika sitten sarja telkkarista. Harmi, kun en muistanut katsoa kuin yhden osan. Tarkan tieteellisesti valvotuissa olosuhteissa saatiin aikaan hämmästyttäviä tuloksia, mm. Placebon (lumelääke) ottaminen auttoi ihmisiä. Näköjään jos ihminen vakaasti uskoo jonkun auttavan, niin se auttaa.

Sitten tämä karppaus  :) Hommallahan ei ole oikeasti mitään tieteellisesti todistettua pohjaa, mutta totta kai liian lihava ihminen alkaa laihtua tietyllä ravinnolla ja jos siihen yhdistetään vielä riittävä liikunta niin varmasti laihtuu. Itse asiassa se liikunta siinä auttaa enemmän. Jos istuu päivät tietsikan ääressä eikä liiku niin ei siinä auta maamme laulukaan.

Aivot tarvitsee tietyn määrän hiilihydraatteja ja sokeria. Se on tieteellinen fakta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #9 : 17.11.11 - klo:10:46 »
Juu, placebohan on kuvannettukin - saatu aivokuvaan. Samoin, jos lievästä-keskivaikeasta depressiosta kärsivä potilas ei usko lääkkeen "kuitenkaan auttavan" se ei auta. Samoin se ei auta ilman muuta aktiivisuutta, mikä on mielenkiintoinen seikka. Vakavat masennustilat ovat vähhän oma juttunsa ja kuin eri asia. Kv toipuu nopeimmin yhdistelmällä lääke+keskustelut+aerobinen liikunta.

Kyllä ehdotan, että demoneja, vainajahenkiä yms tarvitsevaa parantelua juostaan karkuun ja kauas. Monesta syystä.

Se on toinen asia että on niitä outoja ilmiöitä, että joku "näkee" ilman demonejakin. Siskoni on vuorenvarmasti kristitty mutta näkee vaan. Että Kirppu 2 on tyhjentämässä Mummön verenpainelääkkeitä karkkeina, kun hän riisuu vauvaa toisessa päässä mummolaa...   tai jos minulla on jokin hullusti...   tai ei ole hullusti...  Meillehän sattui niitä kummallisuuksia kun asuin lähellä häntä. Mehän olemme hänestä puhuneet ja hän on äidilleni koettanut selittää, muttei tuo ymmärtänyt. Itse kysyin eikö se pelota mutta kuten mainittu aiemminkiin ei, koska niin on ollut aina.

Akupunktiuo on ok, kunhan ei puhkaista keuhkoja. Se on sen tavallisin komplikaatio, neula rintakehällä milliä liian syvällä. Niistä on joskus case reporteja.

Karpatessa on kumma kyllä kevyempi olo ja virkeämpi mieli, eikä siihen tarvita sisäfileepihvejä, ja silloin ei koko ajan ajattele ruokaa, eli jokin hiipivä näläntunne on poissa, kumma kyllä. Laihtuminen perustunee juuri "huomaamattomien" välipalojen poisjääntiin, lautaselle unohtunut pullapala pois kuivumasta, , tryöpaikalla kahvihuoneessa karkkeja, pari  suuhun joka kerta kun poikkeaa...  
« Viimeksi muokattu: 17.11.11 - klo:10:52 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #10 : 17.11.11 - klo:11:12 »
Juu, placebohan on kuvannettukin - saatu aivokuvaan. Samoin, jos lievästä-keskivaikeasta depressiosta kärsivä potilas ei usko lääkkeen "kuitenkaan auttavan" se ei auta. Samoin se ei auta ilman muuta aktiivisuutta, mikä on mielenkiintoinen seikka. Vakavat masennustilat ovat vähhän oma juttunsa ja kuin eri asia. Kv toipuu nopeimmin yhdistelmällä lääke+keskustelut+aerobinen liikunta.


Eikös Lutherilla ollut mielenkiintoinen ohje masennuksen hoitoon? Kaljan juonti ja kaksimielisten juttujen kertominen  :002:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #11 : 17.11.11 - klo:11:36 »
Eikös Lutherilla ollut mielenkiintoinen ohje masennuksen hoitoon? Kaljan juonti ja kaksimielisten juttujen kertominen  :002:

Kyllä.... kyyyllä, oli niinkin...  oli hyvinkin...   Sitä kuitenkin nykyajassa viljellään eli aikamme lisääntyneet depressioluvut...    kyseessä lienee jonkinlainen intoksikaatio eli nautittu yliannos...  

tällöin saattaa saada komplikaatioita kuten mistä hyvänsä mitä ihminen nauttii yliannoksin...   Liikaa SSRI-lääkkeitäkin, niin tulee serotoniinisyndrooma eli seuraa pahat...   Tuosta saattaa seurata kaljakaksimielisyysssyndrooma...   :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #12 : 17.11.11 - klo:13:35 »
Jouni Apajalahti kirjoitti muistaakseni, ettei masentuneena pidä katsoa peiliin. Menee hyvä tuska hukkaan. Ei varmaankaan tarkoitanut todellista syvää masennusta. Sellaisen kourissa ei taida peilikuvan koomisuus aueta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Niksauttelua
« Vastaus #13 : 17.11.11 - klo:15:27 »
Uskon Leenan ammatti-ihmisenä nähneen jotakin mitä vainajahenkiin ym. nojautuvat luontaisparantajat ovat saaneet aikaan. Kai se voi ihan pään sekoittaa.
Minulla alkoi oma henkeni( sisäinen ääni ) pistää hanttiin kun shiatsuhieroja alkoi vähitellen kertoa uskostaan maahenkiin, intiaanien pahankarkottimiin (sellainen oli hoitohuoneessa), valaan lauluun ja tietysti energiavirtoihin.
Aluksi sain niistä liikkeistä jonkin verran apua, mutta loppu oli kaikin puolin katastofi. En ole koskaan ennen vastustanut mitään niin voimakkaasti ja sainkin sanottua tälle muuten niin mukavalle ihmiselle, että minä en halua tätä jatkaa, eikä hän yrittänyt enää pidätellä minua.

Olen itse rentouttanut hartiani ja käteni ja venytellyt ja jumpannut. Eikä enää ole mitään vaivoja, mutta eipä ole paljon hartiaseutua rasittavaa
työtäkään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Niksauttelua
« Vastaus #14 : 18.11.11 - klo:23:24 »
Vaihtoehtohoidot voivat mielestäni olla hyvä apu tai tuki, kunhan niillä ei korvata tarpeellisia lääketieteellisiä hoitoja. Sukulaistätini rintasyöpä olisi todennäköisesti ollut parannettavissa, mutta eipä parantunut, kun täti päätti hoitaa sitä ainoastaan elävällä ravinnolla. Ja ihan kauhea oli se kuhnekylvyillä hoidetun diabeetikkopojan tapaus!

Erilaisista hieronnoista, niksautteluista ja kosketushoidoista on monille apua, ja hyvä niin. Niksauttelun kanssa olisin kyllä itse vähän varovainen. Luontaislääkkeistä, yrttivalmisteista jne. olisin varovainen, koska kuten Leenakin sanoi, pitoisuudet voivat vaihdella eikä aina tiedä mitä saa, koska niitä ei ole tutkittu lääkkeille tarkoitetulla tavalla.

Homeopatiat ym. jutut joilla ei ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä pitäisi minusta kieltää, koska monesti niillä rahastetaan kaikkein heikoimpia.

Joku mainitsi karppauksenkin tässä ketjussa. Karppausta on aika monenlaista, joten sitä ei ehkä kannata niputtaa yhdeksi asiaksi. Muistuttaisin kuitenkin, ettei karppaajakaan jätä hiilareita kokonaan pois, vaan (esim. atkinsilla) kahden viikon laskeutumisjakson jälkeen niitä jonkin verran lisätään. Ja tämä määrä kyllä riittää aivoille. Tosiasia on, että jotkut voivat paremmin karpatessaan, ja joidenkin on helpompi syödä kohtuullisesti karppiruokavalion avulla. Tämä heille suotakoon. Itseasiassa ns. virallisterveellinen ruokavalio ja hyväkarppi ruokavalio ovat lähes identtiset! Oleellinen pointti on myös se, että useimmat siirtyvät karppiruokavalioon roskaruokavaliosta, eikä suinkaan siitä virallisterveellisestä. Tällöin se karppi on aivan varmasti parempi vaihtoehto kuin entinen. (Ja tähän perään todettakoon, että itse pyrin syömään näkökulmasta riippuen hyväkarpisti tai virallisterveellisesti. "Juutalaisille olen juutalainen ja pakanoille pakana." ;-)) Ärsyttää suunnattomasti, että ihmiset tekevät karppauksesta niin helposti peikon tai enkelin. Ruokavalio se on siinä missä mikä tahansa muukin, ei sen kummempaa.