Kirjoittaja Aihe: Mihin menet, Suomen kirkko?  (Luettu 36752 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko?
« Vastaus #135 : 31.10.10 - klo:13:08 »

Mutta!!  -Älkää sanoko että homouden pitäminen luonnonvastaisena ja vääränä on "tuomitsemista" ja "lyömistä" ja "suvaitsemattomuutta"!
Ja älkää vaatiko meitä jotka emme sellaista tule koskaan hyväksymään, väkipakolla ja yöt päivät jatkuvalla määrätietoisella rummutuksella luopumaan mielipiteestämme koska se ei muka teidän kannattajien mielestä ole "oikeaoppinen"! Olkoot homot rauhassa ja pysykööt omalla reviirillään jos kerran pakko on homo olla. Älkää tulko kyltit kaulassa metelöimään ja vaatimaan valtaosaa kansasta muuttamaan mielipidettään ja vakaumustaan! Siedätyshoito ei auta!

Jampe, valitan, mutta ensimmäinen lause ajaa sinut itsesi siihen manaamaasi "halkohoitoa ansaitsevien" joukkoon, etkö huomaa. Ei sinun tarvitse itsesi olla homo, ei kukaan sellaista edellytä, mutta luonnonvastaista se ei ole, se on eräs luonnon varianteista, eikä siihen liity mitään väärää, ellei siihen pakoteta. Sen koommin kuin minkäänlaiseen intiimiin kontaktiin. Mieti vielä. Muuten jaan kaiken.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko?
« Vastaus #136 : 31.10.10 - klo:13:14 »
Leenan kanssa toista mieltä on toistaiseksi ollut vain Päivi Räsänen.  Leena on erittäin kriittinen itse ja hirveä nipo lukiessaan mitä hyvänsä, joko otetaan täydet pisteet osaamisesta tai ei mennä mihkään. Ja luetaan sillä mielellä, että on käännetty jokainen kivi. Räsäsen  hengenheimolasiosista en tiedä, kun en tunne, mutta Päivin oma opus teemasta saa minut melkein hirteen ammattihäpeästä...  kuitenkin siinä on sellainen parlamentaarikko jota muuten kunnioitan, kun hän siis esimerkiksi todella lukee sähköpostinsa, vastaa siihen ja yrittää oikoa epäkohtia. Leena tietää... Muistan Päivin jo opiskeluvuosilta. Kova fundamentalisti ja aika kiivas, joskus väännettiin kättä jos mistä Meilahden käytävillä ja kotimatkalla, mutta mitä rehellisin ihminen muuten.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko?
« Vastaus #137 : 31.10.10 - klo:13:28 »
Jampe, valitan, mutta ensimmäinen lause ajaa sinut itsesi siihen manaamaasi "halkohoitoa ansaitsevien" joukkoon, etkö huomaa.

En ole samaa mieltä. Luonnon "varianteista" puhuminen on liian epämääräistä. Mitä tahansa voidaan sanoa luonnon variantiksi, sen verran tarkkana yritän olla tässä keskustelussa vaikka minulla ei olekaan samanlaista kompetenssia argumentoida kanssasi luonnontieteestä. Tutkimukset osoittavat monesti mitä niillä halutaankin osoittaa, tästä luulen meidän olevan yhtä mieltä? Juuri sen takia kritiikki on tärkeätä. En jaksa enkä viitsi eikä minulla ole aikaakaan koska se olisi mittava prosessi ruveta hakemaan minkälaisia tieteellisiä tutkimuksia maailmalla on asiasta aikojen  kuluessa tehty. Minulla olisi siihen kyllä halutessani mahdollisuus. Sen takia on turhaa astua tähän ansaan.

Mutta sanonpa kuitenkin että evoluutio on hyvin vahva todistaja siitä mikä luonnossa menestyy eli annetaan luonnonvastaisuudelle sellainen sisältö että se on luonnonvastaista jonka luonto itsestään hoitaa "pois päiväjärjestyksestä"! Miten kävisi eristyksessä elävälle homopopulaatiolle?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko?
« Vastaus #138 : 31.10.10 - klo:13:32 »
Anoppini kerran sanoi parikymmentä vuotta sitten, että se on luonnotonta eihän sitä ole eläimilläkään. Sitten kysyin häneltä entä kun sinun ammusi ovat härillä. Sen jälkeen asia oli käsitelty eikä sitä ole sivuttu kertaakaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko?
« Vastaus #139 : 31.10.10 - klo:13:39 »
Leenan kanssa toista mieltä on toistaiseksi ollut vain Päivi Räsänen.  

Tuota en usko ihan tälle syönnille. Päivi on vain sanonut se julkisuudessa.

Anoppini kerran sanoi parikymmentä vuotta sitten, että se on luonnotonta eihän sitä ole eläimilläkään. Sitten kysyin häneltä entä kun sinun ammusi ovat härillä. Sen jälkeen asia oli käsitelty eikä sitä ole sivuttu kertaakaan.

Jos sinne ammujen joukkoon olisi päästetty sonni, niin kyllä se olisi tehnyt tehtävänsä alta aikayksikön. Jos siellä laitumella on pelkkiä lehmiä, niin silloinhan joku lehmistä hyppää toisen selkään. Silti samainen selkään hyppijäkin itse härillään ollessaan on sonnin astuttavana. Sonni kyllä pitää huolen, että silloin kun on h-hetki, niin muilla ei ole asiaa kiimaisen lehmän luo.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko?
« Vastaus #140 : 31.10.10 - klo:13:43 »
Minä en ole ainakaan sanonut etteikö sellaista luonnossa esiintyisi. Mutta totta puhuen en näe tuonkaltaisilla keskusteluilla minkäänlaista todistusarvoa tässä asiassa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
!
« Vastaus #141 : 31.10.10 - klo:13:44 »
Mitä tahansa voidaan sanoa luonnon variantiksi
Sori minun piti lisätä tuo sana "variantiksi".  Pyyhin vahingossa pois.   Olet oikeassa, luonto on varsin monimuotoinen!  Melkein mikä tahansa ON luonnon variantti.  rvelen, että asetant vastakkain valitun käyttäytymisen ja synnynnäisen ominaisuuden?  Selitähän vielä minkä tähden joku valitsee jotakin niin ahdistavaa?

Tutkimukset kannattaa lukea huolella, mutta oikeastaan tosikriittinen on osoittautunut välttämättömyydeksi vain lääketutkimuksissa. Minä inhoan niitä, ne ovat liian usein tarkoitushakuisia.

Tätä teemaa ei kukaan tutki mistään valmiista motiivipohjasta lähtien, usko se, päin vastoin, jos yhtäkkiä löytyisi jokin jutun ja olemassaolevan tiedon päälaelleen kääntävä löydöls ihminen säntäisi kotiin huuliaan lipoen ja kirjoittaisi läpi sadan yön siitä juttua, herkeämättä.  

Ei psykiatriassa eikä psykoneurologiassa tunneta tällaisia intohimoja siis, tarvetta osoittaa homoseksuaalisuutta siksi tai täksi. Jokainen tahtoisi löytää uutta ja mullistavaa ja sellaista jota kukaan ei voi kumota.  Ehdottomasti juuri näin, Jota ei voisi kumota. Se takaa laadun erittäin pitkälle sillä kilpailu tutkimuksen huipulle on ankaraa.  Kukaan ei menesty, jos valitsee lopputuloksen etukäteen; jokainen yrittäjä on paljastunut ja naurettu lopullisesti tontilta ulos, menettänyt asemansa ja apurahansa. Tämä ei ole kuten jokin jossa innovoidaan, tutkimus perustuu mitattavaan, punnittavaan, toistettavaan ja havaittavaan.  Eikä tuo perustelu suljetusta homoyhteisöstä kumoa millään tavoin tätä; Se on variantti, jota esiintyy tietty prosenttiosuus joka sukupolvessa. Valitan.

Aikanaan yritettiin tehdä maailmasta "Judenfrei" jokseenkin samoin argumentein.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko?
« Vastaus #142 : 31.10.10 - klo:13:59 »
Tuota en usko ihan tälle syönnille. Päivi on vain sanonut se julkisuudessa.
Olen kiitollinen jokaisesta tutkimuksesta, joka osoittaa vastaskkaista joten antaa tulla. Minä en ns uhkaa ikinä tyhjällä aseella, sitäpaitsi. Etkö usko tästä myös keskustellun?  Kiivaimmin silloin kun se poistettiin tautiluokituksesta?

Pekka Reinikaisen asenteita en tunne, mies on fundamentalistikristitty mutta myös Skepsiksen jäsen, ja tullut joskus aiheetta näpäytetyksi siitä että muka "vain rukoilee" kun oli kieltäytynyt antamasta aiheetta pkv-lääkkeitä.  Hän ei ole tietääkseni tästä avannut suutaan mutta sopii kysyä. Luulot eivät sitten kelpaa, sillä meidät jotka praktikoimme sidotaan tosiasioihin ja käypä hoito-suosituksiin. Päivi on niistä vapaa koska ei harjoita praktiikkaa.
« Viimeksi muokattu: 31.10.10 - klo:14:03 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko?
« Vastaus #143 : 31.10.10 - klo:14:04 »
Olen kiitollinen jokaisesta tutkimuksesta, joka osoittaa vastaskkaista joten antaa tulla. Minä en ns uhkaa ikinä tyhjällä aseella, sitäpaitsi. Etkö usko tästä myös keskustellun?  

Pekka Reinikaisen asenteita en tunne, mies on fundamentalistikristitty mutta myös Skepsiksen jäsen, ja tullut joskus aiheetta näpäytetyksi siitä että muka "vain rukoilee" kun oli kieltäytynyt antamasta aiheetta pkv-lääkkeitä.  Hän ei ole tietääkseni tästä avannut suutaan mutta sopii kysyä. Luulot eivät sitten kelpaa, sillä meidät jotka praktikoimme sidotaan tosiasioihin ja käypä hoito-suosituksiin. Päivi on niistä vapaa koska ei harjoita praktiikkaa.

Väitit, että Leenan kanssa eri mieltä on ollut vain Päivi Räsänen. Sitä minä en usko. Tunnen minä ainakin yhden lääkärin ja tässä asiassa hän on Leenan kanssa eri mieltä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko?
« Vastaus #144 : 31.10.10 - klo:14:09 »
Väitit, että Leenan kanssa eri mieltä on ollut vain Päivi Räsänen. Sitä minä en usko. Tunnen minä ainakin yhden lääkärin ja tässä asiassa hän on Leenan kanssa eri mieltä.
Leenan mielipidettä et tiedä, koska sitä ei ole kerrottu. Leena on kertonut ainoastaan tosiasioita, praktiikan perusteet ja ihmetellyt yhtä jos toistakin tässä. Anna yhteystiedot, olen kiinnostunut kuulemaan miten hän perustelee kantansa, tunteeko jotakin joka minun olisi hyvä nyt osata myös,  ja mikä se "mielipide" siis ylipäänsä on. Voit kysyä salliiko hän sen, ja jos, antaa minun e-mail-osoitteeni ajatuksenvaihtoa varten. Hänellä lienee laajakin kokemus tästä? Pitkä ura psykiatrina?  Olen vilpittömän kiinnostunut. Sinulla on yhteystietoni joten ohjaahan meidät yksiin. Tiedän minäkin emäntiä jotka eivät ole körttiläisiä...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko?
« Vastaus #145 : 31.10.10 - klo:14:12 »
Jatkuu osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi