Kirjoittaja Aihe: Uuusi Piispa valittu  (Luettu 34749 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Uuusi Piispa valittu
« : 03.06.10 - klo:17:12 »
Uusi piispa valittu ja se on nainen. Nainen joka kannattaa homo avioliittoja, se on sitten nyt kirkon kanta sen piispan mielestä ja myöskin kirkon koska piispat toimii kirkon mukaan.
Eli tällainen maalaispoika on taas kauempana kirkkoa ja lähempänä raamattua.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #1 : 03.06.10 - klo:17:31 »
Uusi piispa valittu ja se on nainen. Nainen joka kannattaa homo avioliittoja, se on sitten nyt kirkon kanta sen piispan mielestä ja myöskin kirkon koska piispat toimii kirkon mukaan.
Eli tällainen maalaispoika on taas kauempana kirkkoa ja lähempänä raamattua.

Uusi piispa on taatusti lähempänä kirkkoa ja Raamattua kuin sinä.

Nyt on avattu tie naispuolisille piispoille ja se on hyvä. Tätä on kauan odotettu ja nyt se on
toteutunut.En pidä Irja Askolaa ihmeidentekijänä, mutta hän on nyt avannut uuden uran kirkon kehitykselle.
Acta, non verba.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #2 : 03.06.10 - klo:17:38 »
Uusi piispa on taatusti lähempänä kirkkoa ja Raamattua kuin sinä.

 :017: Glumps! No itse en uskaltaisi tuollaista väitettä esittää kenellekään kenestäkään kovin helposti. En ainakaan Raamatun suhteen.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #3 : 03.06.10 - klo:17:45 »
Uusi piispa valittu ja se on nainen. Nainen joka kannattaa homo avioliittoja, se on sitten nyt kirkon kanta sen piispan mielestä ja myöskin kirkon koska piispat toimii kirkon mukaan.
Eli tällainen maalaispoika on taas kauempana kirkkoa ja lähempänä raamattua.

Aika moni ilmoitti rukoilevansa että Jumalan tahto tapahtuisi ja sitä rukoiltiin jumalanpalveluksssakin niin pitkään kuin tätä vaalia käytiin, ensikierroksilta lähtien.

Ehkä täytyy nyt jokaisen vain jatkaa samaa hommaa. Mielipiteistä riippumatta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #4 : 03.06.10 - klo:18:18 »
Tervehdys Sadetta ! 
Ehkäpä Saliksella on täsmätietoa josta muut ei tiedä.  Itse rimpuilen uskoni kanssa jatkuvasti. Jonkinlaista "kiivailua " kai ?   
Minussa on se vika, että mitä enemmän opin, niin sitä enemmän aukeaa uusia kysymyksiä.

Tulkitsen Raamattua niin jotta pappi on mies, samoin piispa, samoin homot ei kuulu avioliittoon, jos kuuuluisi niin Jumala olisi tehnyt toisin. Miehet tekisi keskenään lapsia tai naiset keskenäään. Mutta ei, Jumala halusi jotta eri sukupuolet yhtyy ja muodostaa perheen tehden lapsia. Sekä naisessa että miehessä on ne puolet joka Jumala on viisaudessaan halunnut ihmisten pitävän. Mikä ihmeen vimma meillä on lähteä muodin mukaan ja taipua siihen mitä nykyinen suuntaus on. Eikö Sodoma Ja Gomorra riitä .

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #5 : 03.06.10 - klo:18:22 »
Minä taas luen Raamatustani, että me kaikki kristityt olemme kuninkaallinen papisto ja pyhä kansa. Lisääntyminen ja maan täyttäminen taitaa olla enemmänkin kuin suoritettu. Meitä on jo liikaa.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #6 : 03.06.10 - klo:19:07 »
Miksi koko ajan korostetaan, että valittiin NAISpiispa? Minä olisin toivonut, että olisi valittu mahdollisimman viisas ja pätevä henkilö hoitamaan vaativaa tehtävää. Sukupuoli ei ole olennaisinta. Kumpaakaan kandidaattia en tunne henkilökohtaisesti, eikä tämä sinänsä ole kannanotto siihen, kumpi olisi ollut sopivampi.

Olen myös taipuvainen ajattelemaan Leenan tavoin, että kun on kerran kirkossa rukoiltu viikkoja, että Jumalan tahto valinnassa tapahtuisi, niin eikös nyt olisi aika iloita ja kiittää siitä, että mitä ilmeisimmin tahto oli sitten tämä. Kun ei kerran raamatullisesti heitetty viimeisistä kandidaateista arpaa.   

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #7 : 03.06.10 - klo:19:20 »
Miksi koko ajan korostetaan, että valittiin NAISpiispa? Minä olisin toivonut, että olisi valittu mahdollisimman viisas ja pätevä henkilö hoitamaan vaativaa tehtävää. Sukupuoli ei ole olennaisinta. Kumpaakaan kandidaattia en tunne henkilökohtaisesti, eikä tämä sinänsä ole kannanotto siihen, kumpi olisi ollut sopivampi.

Olen myös taipuvainen ajattelemaan Leenan tavoin, että kun on kerran kirkossa rukoiltu viikkoja, että Jumalan tahto valinnassa tapahtuisi, niin eikös nyt olisi aika iloita ja kiittää siitä, että mitä ilmeisimmin tahto oli sitten tämä. Kun ei kerran raamatullisesti heitetty viimeisistä kandidaateista arpaa.   


Raamatusta käy selvästi ilmi että viimeisinä aikoina kirkossa istuu ja hallitsee Antikristus. Näin täytyy tapahtua, muuten kirjoitukset eivät käy toteen. Rakkaus kylmenee ja valo himmenee ja tulee vielä sekin aika jolloin ei Jumalan sanaa enää kuulla tai se on käynyt harvinaisemmaksi kuin katoamassa oleva lintu. Näin siis raamatun mukaan. Yksiselitteisesti.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #8 : 03.06.10 - klo:19:25 »

Raamatusta käy selvästi ilmi että viimeisinä aikoina kirkossa istuu ja hallitsee Antikristus. Näin täytyy tapahtua, muuten kirjoitukset eivät käy toteen. Rakkaus kylmenee ja valo himmenee ja tulee vielä sekin aika jolloin ei Jumalan sanaa enää kuulla tai se on käynyt harvinaisemmaksi kuin katoamassa oleva lintu. Näin siis raamatun mukaan. Yksiselitteisesti.

Johanneksen ilmestys on kirjoitettu nimetyille seurakunnille ja kuten Luther toteaa se ei oikeastaan kuuluisi Raamattuun. Olisin huomattavasti varovaisempi tulkinnoissani, sillä mikään ei tapahdu Jumalan sallimatta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #9 : 03.06.10 - klo:19:32 »
Johanneksen ilmestys on kirjoitettu nimetyille seurakunnille ja kuten Luther toteaa se ei oikeastaan kuuluisi Raamattuun. Olisin huomattavasti varovaisempi tulkinnoissani, sillä mikään ei tapahdu Jumalan sallimatta.

Minä rohkenen nyt tulkita Jampen tekstiä ja arvelen, että siellä lopussa taitaa olla hyvin pienellä sellainen sarkasmihymiö.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #10 : 03.06.10 - klo:19:35 »
Johanneksen ilmestys on kirjoitettu nimetyille seurakunnille ja kuten Luther toteaa se ei oikeastaan kuuluisi Raamattuun. Olisin huomattavasti varovaisempi tulkinnoissani, sillä mikään ei tapahdu Jumalan sallimatta.

Lutheria lukemalla voi helposti todeta että häneltä lainaamani ajatus löytyy monissa kirjoissaan korostetun esillä olevana.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #11 : 03.06.10 - klo:19:39 »
Lutheria lukemalla voi helposti todeta että häneltä lainaamani ajatus löytyy monissa kirjoissaan korostetun esillä olevana.

..sillä mikään ei tapahdu Jumalan sallimatta.

Onko nainen antikristus???
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #12 : 03.06.10 - klo:19:41 »

Onko nainen antikristus???

Missäs minä sellaista olen väittänyt?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #13 : 03.06.10 - klo:19:46 »
Missäs minä sellaista olen väittänyt?

Entä minä? Heitin vain kysymyksen ilmaan, kun ymmärsin sinnepäin joissakin mielipiteissä viitattavan. En ole kirjoittanut sinusta yhtään mitään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Uuusi Piispa valittu
« Vastaus #14 : 03.06.10 - klo:19:47 »
..sillä mikään ei tapahdu Jumalan sallimatta.



Mutta tämä on taas asia johon haluan sanoa jotain. On totta ettei mikään tapahdu Jumalan sallimatta muttei se itsessään tarkoita että kaikki mikä tapahtuu, on Jumalan hyväksymää. Jumala sallii maailmassa väkivallan, orjuuden ja kaikenlaisen pahuuden jota ihminen harjoittaa. Mielestäni on täysin selvää että on Jumalan sallimus ja on Jumalan tahto. Ainakin siis ilmoituksen perusteella. En halua ottaa kantaa siihen mikä on Jumalan tahdon mukaista tässä asiassa mutta selvää on ettei kaikkea kirkon sisällä tapahtunutta kehitystä voida pitää hyväksyttävänä pelkästään siksi että Jumala on sen sallinut.

Jumala sallii meidän mennä harhaan kun emme kysy Hänen teitään. Niin käy myös kirkossa, isoissa linjoissakin ja isoissa merkittävissä kysymyksissä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-