Kirjoittaja Aihe: Raamattu buseihin  (Luettu 37271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #120 : 05.03.10 - klo:22:02 »
Lainaus
Vai olisitko valmis pakottamaan ihmiset kuuntelemaan Sanaa, busseissa.

Olin kerran matkalla Kivenlahdesta Helssinkiin bussilla.
Alkumatkasta joku uskonveli kävi kysymässä kuskilta, että saako hän evankelioida bussissa.
Hän sai luvan.
En muista, saarnasiko vai lauloiko vai tekikö molempia.
Rohkea veto. Hatunnosto kaverille.
Minusta ei olisi ollut tuollaiseen.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #121 : 12.03.10 - klo:10:33 »
Hanke on edennyt.
Tässä pieni väliaikatiedote.
Ymmärtääkseni tekstit tulevat olemaan hyvin pitkälle ne, jotka jo olen täällä kertonut.
Näillä näkymin tuo "Minä olen" -teksti jätetään pois, jolloin niitä olisi 9.
Homma silti vielä elää.
Rahoitus hoidetaan siten, että on pari yksityishenkilöä, jotka ottavat hankkeesta tulevan taloudellisen riskin siten, että jos kukaan muu ei osallistuisi kustannuksiin, niin nämä henkilöt sitten kaivavat kuvettaan ja maksavat sen.
Toisaalta, tällaisen riskin ottaminen tuntuu olevan kohtuuden rajoissa, koska muitakin tukijoita on mitä ilmeisimmin tulossa mukaan.
Minun tehtäväni on hoitaa rahoitupuolimainonta, ja rahoittajat pääosin (ellei kokonansakin) tulevat siksi minun tuttavapiiristäni, tai ehkä tuttavapiirini tuttavilta jne...
Jotta siis kahden henkilön taakasta ei tulisi liian raskas, tästä johtuen siis muillekin tarjotaan mahdollisuutta tulla mukaan.
Keräyslupa, viitenumero sekä tilinumero tähän hankkeeseen on jo Raamattuopistolla varattu tätä hanketta varten.
En julkaise näitä tietoja tässä (ei varmaan ylläpitokaan sitä sallisi) vaan totean, että jos olet sitä mieltä, että haluat olla mukana tässä projektissa ed. mainitulla tavalla, niin ota minuun yhteyttä yksityisviestillä. Minulta sitten saa lisätietoja ja tarpeellista linkkiä lisää.
Jos jokin asia tässä tökkii taikka epäilyttää, niin ei kannata lähteä mukaan.



Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #122 : 12.03.10 - klo:14:53 »
Katolinen ja luterilainen teologia repivät sieluani palasiksi. Taistelu on ilmeinen.

Ei kuulu ketjuun, mutta olen pitkään miettinyt voisko pyytää kertomaan tarkemmin, kuinka. Uudessa ketjussa kai se tulisi aloittaa. Tai yksityisviestillä, jos nyt viihtit kumpaakaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #123 : 12.03.10 - klo:16:53 »
olen luterilainen pappi... seitsemän kersaa minulla on... viisitoistavuotiaana juttelin katolisen papin kanssa... josko minä kääntyisin Rooman suuntaan... katolinen pappi sanoi, että kun sinä olet körttiläinen sinä olet katolinen...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #124 : 12.03.10 - klo:18:34 »
olen luterilainen pappi... seitsemän kersaa minulla on... viisitoistavuotiaana juttelin katolisen papin kanssa... josko minä kääntyisin Rooman suuntaan... katolinen pappi sanoi, että kun sinä olet körttiläinen sinä olet katolinen...
Mutta kuin? Samoin kerran kuuntelin kun Löytyn Jaska selitteli jotakin, että on körttinä niin ortodoksia niin ortodoksia. Olenko nyt ihan hukassa yhä:
Körttiläisyys on matalakirkollista? Kansanhurskautta? Ei kajoa toisten synteihin - ei mitään rippipakkoja edes tapojen muodossa? Ei kiirastulioppia, (sehän room.katolilaisilla on yhä huolimatta 1999 julistuksesta, pitäisikin taas kaivaa se esille ja yrittää ymmärtää vanhrskautettuja kiirastulessa...)?  Yhteistä veisuuta? Pappisviran arvo..?  Extra ecclesiam nulla salus??

En yhtään ymmärrä, anteeksi nyt, mikä näitä lähentää tai yhdistää, Kristuksesta epäilemättä on puhetta väliin molemmissa paikoissa, mutta sitten...? Toisaalta on siistiä jos ollaan niin pitkällä että katsotaan: Tämä riittää.  Toisaalta körtti tunnstaa kai luterilaisen pappeuden...

Kerro lisää jos viitsit.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #125 : 12.03.10 - klo:18:40 »
Ei kuulu ketjuun, mutta olen pitkään miettinyt voisko pyytää kertomaan tarkemmin, kuinka. Uudessa ketjussa kai se tulisi aloittaa. Tai yksityisviestillä, jos nyt viihtit kumpaakaan.

Olen itse miettinyt koko lailla ortodoksista opetusta. Ensin yksi opiskelutoveri liittyi siihen kirkkoon sairastuttuaan syöpään, ja se sopi hänelle oikein hyvin, kannatteli loppuun asti. Toinen yritti samaa, ja se oli todellinen kauhukertomus.  Sen takia mietin näitä itse. Olisin hyvilläni jos joku vaihtaisi ajatuksia.  Onhan niin että nämä eivät välttämättä kaikkia kiinnosta, mutta jos vaikka yksityisviestillä jos nyt näin on - jos viitsitte jaksatte jne.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #126 : 12.03.10 - klo:20:55 »
katolisuus on sama kuin sos.dem....
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #127 : 13.03.10 - klo:05:49 »
Kuten Riitta pohdiskeli, tarkoitus on pyrkiä teksteissä yksinkertaisuuteen.
Ehkä vain valkoisella pohjalla oleva sopivalla värillä valittu teksti.
Eri teksteissä ehkä oma värinsä.

Vaan, miltä tuntuisi, jos tekstin yhteyteen olisi piirretty esim. tekstin värillä joku aiheeseen sopiva kuva taikka symboli?
Numerot viittaavat aiemmin julkaisemaani tekstilistaan
Esim.
5) Julisteen kulmassa pieni haalealla värillä oleva käsi, joka pitää mukia ja mukiin virtaa vettä.
2) Jonkinlaiset kutsuvat kädet ojennettuna.
10) Suri hyvin haalea kysymysmerkki jojo julisteen yllä siten, että se peittää koko julisteen.

Jos jaksat ideoida, niin hyvä homma.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #128 : 17.03.10 - klo:04:45 »
Eräs painotalo painaisi 500 * 350 mm julisteita 10 * 60 = 600 klp hintaan 575. Alvin kanssa 701,50 e.
Pari muuta tarjousta on ollut tuplaten kalliimpia.
Tuntuu edulliselta tarjoukselta.
Tosin, aina on mielessä ajatus, että jos olisi energiaa, tarmoa sekä tietotaitoa, saattaisiko jostain saada halvemmalla.
Selvää silti lienee, että ei tuosta hinnasta varmaan enä kovin paljoa saada alemmas - vai saadaanko?
Joku foorumilainen harkitsi kysymistä joltakulta. En ole kuullut, että kyselikö hän.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #129 : 17.03.10 - klo:06:21 »
mielestäni menen kristityllä bussilla rientoihin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #130 : 17.03.10 - klo:07:08 »
mielestäni menen kristityllä bussilla rientoihin...

Näin se pitääkin tehdä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #131 : 17.03.10 - klo:15:01 »
Eräs painotalo painaisi 500 * 350 mm julisteita 10 * 60 = 600 klp hintaan 575. Alvin kanssa 701,50 e.
Pari muuta tarjousta on ollut tuplaten kalliimpia.
Tuntuu edulliselta tarjoukselta.
Tosin, aina on mielessä ajatus, että jos olisi energiaa, tarmoa sekä tietotaitoa, saattaisiko jostain saada halvemmalla.
Selvää silti lienee, että ei tuosta hinnasta varmaan enä kovin paljoa saada alemmas - vai saadaanko?
Joku foorumilainen harkitsi kysymistä joltakulta. En ole kuullut, että kyselikö hän.
Se olin minä, mutta ei ole halvempi. Oli niin hinnakasta etten edes vaivautunut kertomaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #132 : 18.03.10 - klo:08:56 »
Se olin minä, mutta ei ole halvempi. Oli niin hinnakasta etten edes vaivautunut kertomaan.

OK,
mutta nyt mielenkiinto heräsi, että kuinka hinnakasta se on?

Sellainen ajatus tuli mieleeni, että mahtaakohan mikään muu mainosyhtiö myydä bussin etuoaan mainoksia kuin Jcdecaux?
http://www.jcdecaux.fi/fi/mainosvalineiden-mitat.html
Kyseisen yhtiön nimike tuolle mainospaikalle taikka mainokselle on "tabloid".

Jos joku sattuisi innostumaan selvittämään asiaa, niin olet vapaa niin tekemään ja mielellään sitten kertoisit sen täällä.
Lähinnä taka-ajatukseni on se, että jos vain olisi joku toinenkin samanlaisen palvelun tarjoaja, niin olisi paremmat mahdollisuudet keskustella hinnoista.
Itselläni tuntuu olevan aika ainakin jossain määrin kortilla.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #133 : 18.03.10 - klo:09:41 »
OK,
mutta nyt mielenkiinto heräsi, että kuinka hinnakasta se on?

Sellainen ajatus tuli mieleeni, että mahtaakohan mikään muu mainosyhtiö myydä bussin etuoaan mainoksia kuin Jcdecaux?
http://www.jcdecaux.fi/fi/mainosvalineiden-mitat.html
Kyseisen yhtiön nimike tuolle mainospaikalle taikka mainokselle on "tabloid".

Jos joku sattuisi innostumaan selvittämään asiaa, niin olet vapaa niin tekemään ja mielellään sitten kertoisit sen täällä.
Lähinnä taka-ajatukseni on se, että jos vain olisi joku toinenkin samanlaisen palvelun tarjoaja, niin olisi paremmat mahdollisuudet keskustella hinnoista.
Itselläni tuntuu olevan aika ainakin jossain määrin kortilla.


Eiköhän Jcdecaux ole ostanut oikeudet siihen ja suunnittelee ansaita sillä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #134 : 18.03.10 - klo:09:54 »
Jos joku sattuisi innostumaan selvittämään asiaa, niin olet vapaa niin tekemään ja mielellään sitten kertoisit sen täällä.

Sillä sinun vapaa-ajattelijakaverillasi saattaisi olla asiantuntemusta tässä asiassa.

Mt