Kirjoittaja Aihe: Riitan ruokajutut 4  (Luettu 37127 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #135 : 03.04.10 - klo:11:56 »
Nyt käänsin sen. Noh, ei se sentään ihan kauhean iso ole. Mennyt kasaan uunissa niinkuin paisti menee.

Että olen tyhmä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #136 : 03.04.10 - klo:12:01 »
Hetkinen!

Onko se kokonainen lampaanviulu. Siis luineen kaikkineen.
Jos on kolmekiloinen, pidä kolme tuntia ainakin uunissa.Ja valele, valele ahkerasti.
Paisti vetäytyy pehmeämmäksi kun se jäähtyy folion alla.

Uuden-Seelannin lampaissa on hyvin paljon laatu-eroja. Tänä vuonna sain hyvän.
Niistä kun on luu otettu pois , ne ovat onttoja sisältä ja joskus aivan risaisia, siksi sidonta. Verkkopussi on myös hyvä näille repaleisille.
Ne vain pitää olla hankittuna valmiiksi.
Toivottavasti onnistut! :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #137 : 03.04.10 - klo:12:05 »
Ei, se on luuton. Kun se suli, huomasin sen olevan semmoisen renkaan, ehkä luu oli otettu pois siltä kohdin.  Hajotin sen renkaan, mutta kyllä se jäi vähän kasaan - sain vain mausteet sisään paremmin kun katkaisin sen. No, kyllä se suoristui siedettävästi.  Valelen kyllä tosissani, ja varmaan tuo kääntö oli hyvä tehdä, saa kauniimman värinkin molemmin puolin.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #138 : 03.04.10 - klo:12:07 »
Niin tosiaan, pehmeneehän se. Saa olla ehkä enää tunnin, jos sitäkään. Tämä tulee nyt katkonaisesti kun on välillä valeltava.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #139 : 03.04.10 - klo:12:09 »
Etäruoanlaittoa! Hauskaa!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #140 : 03.04.10 - klo:12:22 »
Ja tarpeellista!  Kiitos Riitta-mummi!  Paisti on pelastettu. Hieman suolaton, teen kastikkeen sille liemestään lähempänä ateria-aikaa. Se odottaa siivilöitynä tuossa. Muuten saamme valkosipuliperunoita. Hyvin mahdollisesti myös pizzaa, joukossa erinäisiä henkilöitä...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #141 : 04.04.10 - klo:08:28 »
Jos joku aikoo tehdä niinkuin minä lampaanpaistin loppu-osan kanssa, niin en kehoita.
Laitoin paistisiivut lämpiämään kastikkeeseensa kun halusin lämmintä lihaa. Purukumia siitä lihasta tuli, ainakin minun paloistani. Saunavieraat söivät kyllä halulla ja nälkäisinä.
Basso sai runsaat pureskellut palaset minulta. Siitä se oli yhä herkkua.
Viimeiset loput täytyy syödä kylmänä minttuhyytelön ja kuuman kastikkeen kera.

Nyt lähden leipomaan pienen gluteenittoman rahkapiirakan seuroihin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #142 : 04.04.10 - klo:08:47 »
Niin muuten, paisti onnistui erinomaisesti ja sai suuren määrän kiitosta ja kehuja. Näytin kuinka se oli tehty, eli näpyttelin foorumin tämän saitin auki...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #143 : 04.04.10 - klo:09:08 »


   Taidat ollakin yhtä impulsiivinen ja estoton kuin "ruokasiskosi" . Reseptejä käyttäytymismokista voisi myös vaihtaa! :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #144 : 04.04.10 - klo:22:30 »
Paistoin eilen pääsiäistorttuja  :icon_lol:

Kuuntelin radiota. Siellä joku ruuanlaiton ammattilainen oli saanut tehtäväkseen kehitellä mämmistä leivontareseptejä. Yksi oli rahka-mämmi-piirakat. Siitä sain tuuman. Minulla oli pakkasessa torttutaikinalevyjä, jääneet joulusta. Otin ne sulamaan. Sekoitin puoli purkkia lime-valkosuklaarahkaa ja saman verran mämmiä ja puolikkaan kananmunan. Sitä seosta rätkäisin torttulevyneliölle ja uuniin. Näyttää vähän epämääräiseltä se päällinen, mutta hyvää tuli.

Sirtuunatorttu ja hedelmähyydykekakku kuuluu vakituisiin pääsiäisherkkuihin.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riitan ruokajutut 4
« Vastaus #145 : 05.04.10 - klo:15:03 »
Meillä kokeiltiin ensi kertaa lampaaseen tuota maitokahvivalelua. Jännästi se vei valkosipulin tuoksun, mutta ei makua. Tämän jälkeen lammas saa meillä aina maitokahvivalelun. Kiitos vinkistä

Siirrytään osaan viisi samantien.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi