Kirjoittaja Aihe: Körttibaari osa 6  (Luettu 53559 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #75 : 22.01.19 - klo:19:00 »

Anteeksi synkkyyteni.

Ehkä pieni kevennys tähän.

Hmm,
Tiesittekö että puliukko
on ruotsiksi
buligobben.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #76 : 22.01.19 - klo:19:06 »

Täti on tantta... Niin tai tantan
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #77 : 22.01.19 - klo:19:52 »
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #78 : 22.01.19 - klo:20:12 »
Kyllähän kiinalaiset vanha sivistyskansa on, että sieltä on tullut paljon viisaita sanontoja.
Roomalaisilta on sitä samaa, latina oli yleisessä käytössä tiettyyn aikaan.
Faraoiden kulttuuri on myös vanhaa ja paljon tutkittu, mutta ei tule nyt mieleen mitään sanontoja.

Asia erikseen on jääkärievl Nikke Pärmi, sillä hänen sanomakseen on pistetty aika runsas joukko sotilassutkauksia.
Siitä huolimatta pataljoona selvisi kunnialla monista kuumista paikoista, olkoonkin että upseeristokin napisi vapaiden puutetta.

– Tässä dilanteessa ei voi myöntää lomia kuin omiin hautajaisiin, Pärmi oli vastannut.

Vankien pataljoona tunnettiin lempinimillä Ventti-pataljoona, Pärmin pirut ja Musta nuoli. Miehillä olikin vasemmassa hihassaan merkkinä ylösalaisin käännetty musta v-kirjain.

Nikke oli kai kuin minä joskus nuoruudessa, kun emme kuvia kumarrelleet, vaan etittiin ihan itekseen omia teitä.

1944 kiitos, kun olet täällä foorumilla.
Muistaakseni Lahdessa tai Tampereella tavattiin ja nöyrästi kumarsin edessäsi ja tais olla yks luunmurskaaja Gröning mukanani. Hän nyt on kaveri jonka kanssa aina joskus pistetään maailma ylösalaisin.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #79 : 22.01.19 - klo:22:23 »

Meikäläisten pataljoona, joss olis mun parhaat hullut, niin maailma kääntyisi ylösalaisin.

Mun porukoista olen kerännyt jengin, jos rahaa tulee tarpeeksi, niin maailma kuulee, kun laitetaan hyviä projekteja vielä pystyyn, mutta sekin on isomissa käsissä.

Pieniä ihmisiä me ollaan armon alla.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #80 : 22.01.19 - klo:23:39 »
En saa opiskelusta enää sellaista iloa kuin ennen. Ehkä minusta on tullut vanha.

Melkein tuntuu kuin nauttisin enemmän siitä, kun voin sanoa "en tiedä" kuin siitä että voin sanoa "tiedän".

Mutta joo, yritän nyt kuitenkin tutkinnon suorittaa, kun verovaroillanne opiskelen. Paitsi jos pääsenkin kesken kautta töihin. Muutama päivä sitten tuli hylsy paikasta, johon en enää edes muistanut hakeneeni. (Oli julkisen puolen duuni niin sentään ilmoittivat etten päässyt. Yksityiset ei moiseen nykyään edes vaivaudu.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #81 : 22.01.19 - klo:23:56 »
Melkein tuntuu kuin nauttisin enemmän siitä, kun voin sanoa "en tiedä" kuin siitä että voin sanoa "tiedän".

Ja tämä voi olla hyvinkin terveellistä, kun on muka ollut pakko niin paljon tietää. (Jokin henkinen pakko.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #82 : 23.01.19 - klo:09:33 »
Edellisten jälkeen on hyvä jatkaa: Lady Ö:lle kaikkea hyvää, referoin Sinua toisaalla. Ja Viisveisaajalle, että Tampereella me tapasimme. Pystyryhtinen Sinä olet ja meikäläinen kuin piispa Huovinen, vain pään nyökän osalta tietysti. Mutta kehumisesi on minulle tärkeätä, sillä riisuttu mieleni tahtoo joskus antaa periksi. Sinulla on oivat sotahistorian tiedot. Nikke Pärmi puukotti ihmisen ja istui rangaistuksensa, mutta sotatielle hän kelpasi. Näin tulee ollakin, että halpa-arvoiseen palvelukseen ei auta kovin esteitä kasata. Ruåtsi ei tahdo saada millään kokoon 50000 miehen ammattiarmeijaansa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #83 : 23.01.19 - klo:22:55 »
Anteeksi synkkyyteni.

Ehkä pieni kevennys tähän.

Hmm,
Tiesittekö että puliukko
on ruotsiksi
buligobben.

No, mikäs sitten on laitapuolenkulkijoiden kuoron nimi? Bulisong.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #84 : 24.01.19 - klo:09:49 »
Entäs tämä meidän kööri. Vaken lienee vain aamulla herännyt muukalainen. Olisiko körten sinnepäinkään.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #85 : 29.01.19 - klo:16:55 »

Onneksi ei tällä foorumilla ole ainakaan huumori kuollut :)

Huh huh, kun vedet silmissää luin donpaten vitsi osiota ja täältä muiden, kuin myös vitsi osiossa.

Oikeasti silloin joskun muinoin, kun ekan kerran tapasin körttejä jossain herättäjäjuhlilla, niin teki suuren vaikutuksen se huumorin mustapukuisten parissa.

Vauva paidoissa luki "Herättäjä" ja muuta kaikenlaista hauskaa oli.

Nyt on kyllä vähän ollut huumori koetuksella, kun töitten kanssa meinanut tökkiä, mutta onneksi sain yhden projektin.
Toisaalta menin parta 3 vrk. sängellä ja suoraan töistä johtajien kokoukseen yhteen firmaan sopimaan urakasta ja ilmeisesti sen verran rähjänen olin, että pyysivät, et onko mulla suosittelijaa.
 o onneksi oli yksi ja soitin sille ja annoin puhelimen johtajalle, joka, että me ton Markun kanssa yhtä urakkaa alkamassa, millainen kaveri se on, kun eka työ hänen kanssaan.

No sain urakan ja kättä lyötiin päälle, et hyvin meni kaikesta tai minusta huolimatta.

Jos donpate tai joku muu tarvii suosittelijaa, niin voin alkaa.
Osaa kirjoitella mielenkiintoisia ja huumorissa löytyy.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #86 : 29.01.19 - klo:20:27 »
Vaken lienee vain aamulla herännyt muukalainen.

Vaknad lienee hereille havahtunut.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #87 : 31.01.19 - klo:15:34 »
Vaknad lienee hereille havahtunut.

Jahas ja täällä vielä huumori kukkii :)

Tanskassa joskun kerran oli sovngnet, siis uninen useasti ja minustakin sen se sanottiin monesti.

No tietty, kun ryyppäsin, poltin ja rellestin, kuin Paavali apostolin mukaan, juovat ja syövät ja sitten kuolevat.

Heräämisistä tuli mieleen, kun siellä eldtornvegen osoitteesse asuin Frederivswekrkenissä, niin pomo tuli mut hakeen töihin ja ihan niinku, pikkubroidi päästi sisään asuntoon ja tää pomo tuli potkiin mut sängystä ylös, et nyt Max Muljord, ederfroimme, ( kova sana ), et nyt töihin.

Mä, et en tuu.
Pomo, et sun on tultava. Monta vanhusten nurmikkoa ajettavana tänään, duuniin vaan.
Mä, et motosta on rengas puhki ja hän, mut melkein korvasta kiinni pitäen veti mut mopon luo ja paikattiin rengasta.

Oli kyllä toi rekrytointi kaverilla kunnossa. :)

En muista ukon nimeä, mutta ei mulla ole kuin hyvää sanottavaa hänestä.
Nostan hattua, et tää kunnan mies sai meitä ongelma nuoria töihin ja laittoi mut kunnioittamaan, et jos on sovittu työt, niin ne tehdään, oli krapula tai ei.

Ainut oli tossa mummeleiden pihojen aputöissä, kun ne kuuli et oon Suomesta, niin ne alkoi tarjota Galsbergia ja Tuborgia ja juttelemaan ja aina ihan kännissä tulin kotiin.

Vanhoilla ihmillä oli joku sympatia 70 luvulla meihin finneihin :)Ää

Öö mikähän taas oli jutun juuri ja alku?
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #88 : 31.01.19 - klo:16:13 »
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #89 : 31.01.19 - klo:16:39 »
Tik toc.