Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 6  (Luettu 36676 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #135 : 18.12.11 - klo:11:44 »
Liian harvoin käyn.
Olen pyrkinyt kuuntelemaan myös Helluntalaisten, Jehovantodistajien..... juttuja.
Mielestäni kaikissa niissä on paljon hyvää tällaiselle syntisäkille jolla palaa sisällä.
Niissä on nykyään myös paljon tuttuja, melkeinpä ystäviä.
 :002:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #136 : 18.12.11 - klo:11:53 »
Tänään Kantsun kirkossa käyty. Noin 1,5 kilometriä matkaa marssitahtia sinne ja takaisin.
Kyllä näin vanhalle miehelle toi marssitahti on aika menoa. Miten sitä armejassa jaksoikin.

Yli rauhallinen messu, mutta saimmepas zinuski täytekakkukahvit messun jälkeen, kun joku diakonissa vaihtaa kirkkoa.

Saarnatexti käsitteli mun huomioni mukaan Mariaa ja siitä olisi mielellään kuunnellut enempikin.
Jumalan äiti, Jumalan synnyttäjä kun on aika voimakkaasti esillä katolilaisilla kirkoissaan ja elämässä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #137 : 18.12.11 - klo:13:13 »
Meillä oli puurokirkko = perhemessu höysettynä joululauluin, päälle puuro ja kahvitarjoilu sekä läyetysmyyjäiset. Porukkaa oli mukavasti, jopa eri-ikäisiä.
Pokka ei meinannut pitää, kun saarnaajan suusta lipsahti vahingoissa: "Marian ulkopuoleinen raskaus.." Sitä ei saarnaaja itse huomannut, eikä kai kaikki muutkaan. Minä vain kiemurtelin penkissä.
Tämä puurokirkko oli meidän talviseen tapaan srk-keskuksessa. Illalla päästään kirkkoon, kun lauletaan kauneimmat joululaulut. Se vetää toivottavasti kirkon taas lähes täyteen, vaikka kirkkoomme mahtuu melkein tuhat henkeä.
Pyryharakka

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #138 : 18.12.11 - klo:14:00 »
Ens kesänä pitää käydä Kärsämäen paanukirkossa.
Se on sellanen kirkko joka on tehty vanhalla rakennustavalla paanulla ja tervalla, naulatkin sepäntakomia. Suurentalkkoon näyte pienellä kylällä.
Ainoa asia minkä olisin näin sivullisena halunnut, olisi olut jotta olisivat tehneet jonkin vanhan mallin mukaan, eikä arkkitehtityönä, mutta ymmärrän hyvinkin sen kannnan joltta eivät halunneet kopioida vaan tehdä vanhalla tavalla uutta.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #139 : 18.12.11 - klo:17:04 »
Sattuneesta syystä, kun eräs kirkko on käyttökiellossa ajelimme maaseudulle, kylän monitoimikeskukseen.   M oli siellä näyttämön  päällä, vaan ei se haitannut... Pappi, kanttori ja suntio ovat autoutuneet ja kiertävät kyliä vuorotellen... on Työväentalo, Maamiesseuran talo, Myllupirtti ja seurakunta taloja parikin... :icon_wink:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #140 : 18.12.11 - klo:18:05 »
Kävin kirkossa ja porukkaa oli enemmän kuin olin kuvitellut. Esirukous kesti sen verran pitkään, että aloin pilkkimään. Kanttori osoitti ammatitaitoaan, kun hän antoi papille äänen ja pappi messusi huomattavasti alempaa, niin kanttori vastasi siihen papin korkeudelta. Ennen en ole pannut tuommoista merkille, mutta kerta se on ensimmäinen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #141 : 18.12.11 - klo:22:31 »
Amerikkalaisperäisen kirkkokunnan kirkossa kävin. Kaunis ja kotoisa. Puhetta Immanuelista (Jumala on kanssamme). Alkoi soida päässä virsi Immanuel, mun valoni.. 
 http://www.youtube.com/watch?v=vS3-pC1Ueu4
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #142 : 20.12.11 - klo:14:18 »
Katselen jo ensi vuoden kirkossakäyntipäiviä, ja vakkarikirkossani näkyy olevan messun yhteydessä joku semmoinen kuin Gideon-tervehdys. Tiedättekö kukaan mitä se tarkoittaa? Yleensä en niin tykkää erityisistä ohjelmanumeroista, vaan saatanpa jopa paeta niitä naapurikirkkoon. Ihan tavismessu on paras. Onkohan tuo Gideon-tervehdys jotakin, mikä on minulle jo liikaa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #143 : 20.12.11 - klo:15:24 »
Ei ole.  Järjestö vain kertoo toiminnastaan joka on eleetöntä Uusien testamenttien jakamista kouluissa, sairaaloissa ja armeijassa. Ennen myös hoteleissa oli Gideonien lahjoittama testamentti saatavilla.  Nyt eivät kaikki hotellit enää salli tätä.

Olen toiminut sotilaskodissa näiden miehien kanssa. He kuuluvat eri kristillisiin kirkkokuntiin, mutta mitään käännytystyön tuntua ei ole.
Meillä Mukkulassa oli taannoin kaksi miestä juuri samalla asialla. He osallistuivat messuun lukemalla tekstin, keräämällä kolehtia. Ja kävivät myös ehtoollisella. Oletin heidän olleen luterilaisia vaikka ei kukaan kirkkokuntaa kysellyt.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #144 : 20.12.11 - klo:15:35 »
Jatketaan osassa 7
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi