Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 6  (Luettu 36758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #120 : 11.12.11 - klo:09:32 »
Körö körö kirkkoon. Olemme kolme viimeistä pyhää olleet muissa kirkoissa, nyt mennään omaan kirkkoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #121 : 11.12.11 - klo:12:27 »
Viikkopesu ja ateria.
Olen hyvilläni, että ne sain. Pidän kovasti Jumalasta. Luin Mooseksen femmaa, ja sitä juuri kuinka puuhun ripustettu on kirottu, ja sitä minä ajattelin tänään. Koko sanoma saa uuden ulottuvuuden, kun ajattelin vaikka juttu olisi kuin vanha minulle, että hyvänen aika, Jeesus oli juutalainen mies ja siten Jumalan kiroama - en minä. En minä. Mikä lie nyt tässä niin tärkeää.  Kai saan taas uusia ajatuksia myöhemmin. Pidän Malmin kirkosta aika tavalla.  Saarnattiin kyllä muusta, en muista mistä. Ei tekstistä -. mieleen jäi joku hanget korkeat nietokset, kun niitä nyt ei ole.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #122 : 11.12.11 - klo:12:34 »
Körö körö kirkkoon. Olemme kolme viimeistä pyhää olleet muissa kirkoissa, nyt mennään omaan kirkkoon.

Saarna päättyi nimessä ja veressä eli saarnaaja oli toinen RY:läisistämme. Nykysaarnan tapaan sen sisältö oli vaatimato.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #123 : 11.12.11 - klo:12:53 »
 Onko Pentti Linkola nyky-ajan Johannes Kastaja?     varoittaja kylläkin.... Komeasti Jaska kyllä veisasi saarnansa lopuksi pöntöstä. :icon_lol: :icon_lol:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #124 : 11.12.11 - klo:13:00 »
Piipahdin Lielahden kirkossa, mutta käännyin pois kun oli niin huonot tarjoilut. Kristuksen ruumista ja verta luulin saavani, mutta tyrkyllä olikin vain riisipuuroa ja kahvia. On kyllä näin ehtoollisaddiktina aika petetty olo kun tilaisuuden nimi sentään oli messu (joululaulumessu). Jos olisin tiennyt, olisin suunnannut Tesomalle tai Pispalaan, joista kummastakin olisi löytynyt tuhdimmat eväät. Eipä näytä edes mitään iltamessuja olevan täälläpäin lähipäivinä ohjelmassa, joten kai sitä on vain koetettava jotenkin seuraavaan sunnuntaihin sinnitellä. No, saipa joku joululauluista innoittuva täpötäydestä kirkosta istumapaikkani ja happiannokseni, ehkä se oli tämän tarkoitus.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #125 : 12.12.11 - klo:01:02 »
Ehtoolliselle osallistumisen mahdottomuus on se osa messua, jossa radioidun jumalanpalveluksen kuuntelija tuntee ulkopuolisuutta. Sanajumalanpalveluksia kuunnellessa on helpompi tuntea osallisuutta.

Tämän vuoden jumalanpalveluksissa olen ehkä kokenut eniten yhteyttä kirkkokansan kanssa paikallisradion lähettäessä itsenäisyyspäivän jumalanpalveluksen Lappajärven kirkosta. Saarna oli persoonallinen mutta ei papin omista perhetapahtumista jutusteleva vaan itsenäisyytemme rakentajia ja puolustajia muisteleva. Virsi 332 veisattiin (vai kuoroko sen lauloi voimakkaasti?) b-toisintona. Jumalanpalveluksen lopussa lähetettiin seppelpartio sankarihaudoille.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #126 : 12.12.11 - klo:20:45 »
Kävimme eilen Lohjalla Pyhän Laurin kirkossa messussa. Oli ihan miellyttävä kokemus. Tekee hyvää käydä välillä muitakin kuin kotokirkon omia pappeja kuulemassa. Ja muutenkin katsella toisten tapaa toteuttaa messu.

Kävimme myös vanhanajan joulumarkkinoita. Ne kyllä olivat vähän pettymys. Kojuja aivan mahdottoman paljon. Niissä kyllä ihan laadukkaan näköisiä kasitöitä ja kotona tehtyjä leivonnaisa jne. Mutta se, että ihan mahdottomasti samanlaisia kojuja. Sinänsä kauniita käsitöitä, mutta kun koju kojun perään. Mitään ei tarttunut mukaan. Ehkä joku käsityöidea. Kaikesta vanhanaikaisuuteen pyrkivästä ilmeestä ja laadukkaista kotimaisista tuotteista huolimatta tuli yhä vain selvemmäksi, ettei minun jouluni tarvitse tällaisia markkinoita, eikä niitä lukuisia kauniita tavaroita.

Parasta reissussa oli Vivamon raamattukylän joulunäytelmä ja siellä seimen lapsi. Huom! kirjoitin tuon pienin kirjaimin, sillä seimessä ei suinkaan ollut Jeesus, vaan 9 päivää vanha vauva. Hän osasi esittää hyvin rauhallista unta nukkuvaa lasta, oikein kiiltokuvaidyllistä.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #127 : 12.12.11 - klo:21:16 »
Kävimme eilen Lohjalla Pyhän Laurin kirkossa messussa. Oli ihan miellyttävä kokemus. Tekee hyvää käydä välillä muitakin kuin kotokirkon omia pappeja kuulemassa. Ja muutenkin katsella toisten tapaa toteuttaa messu.

Parasta reissussa oli Vivamon raamattukylän joulunäytelmä ja siellä seimen lapsi. Huom! kirjoitin tuon pienin kirjaimin, sillä seimessä ei suinkaan ollut Jeesus, vaan 9 päivää vanha vauva. Hän osasi esittää hyvin rauhallista unta nukkuvaa lasta, oikein kiiltokuvaidyllistä.

Eikö ole kaunis kirkko muuten?  Alttari on vähän hölmö, mutta muuten. Se on jokin modernisoitu versio joka ei oikein istu siihen kirkkoon.  Meidän Minerva konfirmoitiin siellä, saatoit tietämättäsi Vivamossa törmätä, siellähän tuo on useammin kuin kotona. Aika riskipeliä tuon vauvan kanssa, huh. Käsittääkseni noin pientä ei saisi vielä viedä tuommoseen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #128 : 12.12.11 - klo:22:07 »
---
Parasta reissussa oli Vivamon raamattukylän joulunäytelmä ja siellä seimen lapsi. Huom! kirjoitin tuon pienin kirjaimin, sillä seimessä ei suinkaan ollut Jeesus, vaan 9 päivää vanha vauva. Hän osasi esittää hyvin rauhallista unta nukkuvaa lasta, oikein kiiltokuvaidyllistä.

Meiltä aikanaan pappi pyysi vauvaa seimeen, mutta en raaskinut antaa. Niinpä siinä sitten oli nukke.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #129 : 13.12.11 - klo:12:30 »
Sunnuntaina olin ja tänäänkin aion illalla mennä. :023:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #130 : 13.12.11 - klo:18:11 »
Koulutytöt näkivät minut pyhänä kirkossa ja ilmoittivat - niin kuin on tapana - sen maanantaina minulle. Sanoin, että kunnon ihmisten on tapana käydä sunnuntaisin kirkossa. Tytöt näyttivät ilahtuvan: "Sittenhän mekin oltiin kunnon ihmisiä, kun mekin oltiin siellä." Niinpä.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #131 : 16.12.11 - klo:23:56 »
Eikö ole kaunis kirkko muuten?  Alttari on vähän hölmö, mutta muuten. Se on jokin modernisoitu versio joka ei oikein istu siihen kirkkoon.  Meidän Minerva konfirmoitiin siellä, saatoit tietämättäsi Vivamossa törmätä, siellähän tuo on useammin kuin kotona. Aika riskipeliä tuon vauvan kanssa, huh. Käsittääkseni noin pientä ei saisi vielä viedä tuommoseen.

Juu, kirkko on tosi kaunis. Olen kyllä samaa mieltä alttarista, tai alttarikaiteista lähinnä.
Urut soivat kauniisti. Ja upealta kuulosti kun yksi kappalaisista, Horst Gripentrog, soitti viulua messussa.
Pyryharakka

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #132 : 17.12.11 - klo:20:39 »
Huomenna, sunnuntaina menen taas.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #133 : 18.12.11 - klo:08:19 »
Tarkoitus oli lähteä, mutta heräsin kurkku kipeänä. Ja se ei ole sen persimonin aiheuttamaa allergiaa, vaan samaa kurkkukipua jossa Lotta oli torstaina.
TV-hartaus tulee Lahden Helluntaiseurakunnasta. Meillä katsotaan sillä torvisoittokunnassa on vaarin työkaveri jonka minäkin tunnen .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #134 : 18.12.11 - klo:11:25 »
Eipä ollutkaan torviseitsikkoa mukana, mutta miniänsä oli.
Se laulu jonka ponkkaripoika aloitti oli kaunis ja soittimet kanteleineen sopivat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)