Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 6  (Luettu 36768 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #105 : 27.11.11 - klo:12:49 »
Tuli käytyä Pihlajamäen kirkossa, kun siellä lauloivat Cantores Minoreksen muskarin pojat mukaan meidän 5v pojanpoika.

Voi jospa oisin saanut olla mukana. Oli varmaan ihana esitys.

Oli toki lapsikuoro meilläkin ja kirkossa kerrankin paljon väkeä. Ainahan se on mukavaa aloittaa uusi kirkkovuosi ja laulaa Hoosiannaa muiden mukana.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #106 : 27.11.11 - klo:13:51 »
Kyllä juhlamessut, Adventti, Jouluaatto, Kiirastorstai ovat oma lukunsa. Niissä Ilosanoma on selviö vaikka saarna olisi mitä vain. Minä en saanut tämänpäiväisestä saarnasta kovin paljon kootuksi. Puhuja puhui aasin ja hevosen erosta. Sen vertauksen on kuullut niin monesti, että vain se että moni aasi ratsastaa Jeesuksella oli satuttava.

Urut pauhasivat ja täpötaysi salaillinen veisasi kaikki tutut Adventtivirret voimallisesti. Hoosianna veisattiin loppuvirreksi ja sen tunnelmissa lähdimme kotiin. Paljon oli Kansanlähetyksen ystäviä paikalla, sillä heillä oli lähettiparin tulojuhla messun jälkeen.

Ystävät ja tuttavat tervehtivät lämpöisesti ja toivottelimme Hyvät Aventit.
Memen kanssa sanoimme muutaman sanan ensi sunnuntain myyjäisistä ja seuroista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #107 : 27.11.11 - klo:14:03 »
Jaaaaa...   :-\    Minä kävin kahdesti, kun oli sanajumalanpalvelus Malmilla. 

Oli hieno saarna kyllä, siltä papilta saa kuulla aina asiaa joka kerran tuli jututtamaan kaffella ja sanoi joskus aatelleensa saarnata minun paidasta kun sen siellä tämän tästä näkee (Olen keskeneräinen) vaan kun eivät antaneet Ehtoollista, ja perään piti svenskalandeilla olla Högmässa johon se aina kuuluu, niin jäinpä siihen vielä ja sekin oli sanajumalanpalvelus...  Eli sain kahdet Hoosiannat. 

Suomenkielisiä oli kirkko ihan tungokseen täynnä.  Mutta kirkko on pienenpuoleinen.  Muistelen Joensuun isoa kirkkoa ja mitä oli kun se oli yliinsäkin täynnä ja sitten adventtina...  missähän kerrankin istuin.  Urkuparven lattialla joka oli tosijyrkkä ja huomio meni siihen että lattia oli liukas niinikään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #108 : 27.11.11 - klo:14:53 »
Kävin ensimmäisen adventtisunnuntain sanajumalanpalveluksessa. Se oli myös perhekirkko ja lapsoset kulkivat albat päällä kynttilät kädessä kirkon keskikäytävällä kuoriin ja lauloivat laulun. Saarna pidettiin tavallisesta poikkeavasti. Kappalainen oli pukeutunut Lähi-idän asukkaaksi ja esitti kerjäläinen Ben Hoorebia Jeesuksen ajalta. Hän piti saarnansa kävellen kirkon keskikäytävällä. Muuten jumalanpalvelus oli tosi lyhyt, kesti vain 45 minuuttia. Kirkkokahvit olivat vielä lopuksi ja siellä sain tuttujen ihmisten kanssa jutella ja tervehtiä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #109 : 27.11.11 - klo:15:47 »
Lainaus käyttäjältä: Pirska
Oli toki lapsikuoro meilläkin ja kirkossa kerrankin paljon väkeä.
Ei ollut lapsikuoroa, mutta Lielahden pienen kirkkosalin etukolmanneksen täytti seurakuntanuoriso, joka kitaroineen toimi ehtoollisenviettoa säestävänä kuorona. Mikäs siinä käytävällä vuoroaan odotellessa, kun kuorolaisia oli kummallakin puolella eli musaa stereona  :001: Pikareita tuolla taitaa olla vähemmän kuin salissa istumapaikkoja (outoa), niinpä suntiolle tuli kiire kesken kaiken tiskaamaan kun koko kirkkokansa päätti sitten ehtoollisella käydä, mitä nyt ihan pienimmät natiaiset vain siunattiin. Pastori sentään laski sanansa oikein eli saarnasi lyhyemmin kuin tavallisesti. Evankeliumikin katkaistiin jo "he huusivat" -kohtaan, jotta päästiin Hoosianna-veisuulla esiintymään niinä huutajina kaikki, ja lopun fariseukset jätettiin pois. Jälkeenpäin olisi saanut glögiä ja piparia, joita en vielä uskaltanut jäädä nauttimaan vaan suuntasin kotiin. Mutta hauskaa oli.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #110 : 27.11.11 - klo:18:30 »
Kävin miekii laulamassa Hoosiannaa, vaikka räähkä onkin. Meikkä kuoro laulaa Hoosiannan äänissä evankeliumitekstin perään. Seurakunta lauloi Hoosiannan lopuksi ylistysvirtenä. Väkeä oli ihan mukavasti messussa.
Meillä kulkueessa oli lapisa, nuoria ja aikuisia. Kynttilöiden lisäksi heillä oli palmun lehtiä ja kuoro lauloi kulkuemusiikiksi Hoosiannaa laulakaa.

Messun jälkeen pääsimme kaikki huutamaan. Srk-talolla oli kirkkokahvit ja hyväntekeväisyyshuutokauuppa. Huudettiin Isoäidinpeittoja ja muita käsitöitä. Kartutimme sillä oman seurakuntamme diakoniatyön katastrofirahastoa.
Pyryharakka

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #111 : 27.11.11 - klo:22:26 »
 Tänään istuin Tv-palveluksessa kirkossa, jota isäni oli rakentamassa runsaat 60- vuotta sitten ja omakin kädenjälki jäi seurakuntasalin laajennusosaan, joskin taitaa olla <kaikki piilossa ilmastointi-osiossa.... :icon_wink:
Areenasta voi katsoa, itse vilkaisin vain minuutit 19-21.... puhutteleva nuorisokohtaus. :icon_wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #112 : 28.11.11 - klo:14:54 »
Pastorimme käänsi 'hoosiannan' Mikki Hiiren sanoin: "Olen niin heikko, pelasta, auta, oi!"

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #113 : 30.11.11 - klo:17:43 »
Pastorimme käänsi 'hoosiannan' Mikki Hiiren sanoin: "Olen niin heikko, pelasta, auta, oi!"

Heh, Mikki Hiiri merihädässä. Hyvä biisi ja hengelliset sanat. :)

En tiedä onko oikea paikka kirkossa käyntiäni purkaa, mutta eillä oli Kannelmäen kirkossa radio messu tässä jokunen viikko taakse.
Ensimmäistä kertaa mukana ei ollut eräs ehkä lievästi kehitysvammainen joka on aina ennen ollut messuissa uskollisesti.
Ajattelimme, että onkohan pappi käynyt sanomassa, että nyt et voi tulla, kun aina jäljessä lausut litaniat ja on kirkossa kuin kaikuisi?

Jokatapauksessa sen jälkeen ei kyseistä rouvvaa ole paikalla näkynyt. :-\

Hoosiannat tuli hoilattua viimeksi ja kirkko oli täynnä. Eipä muuten olekkaan.

Taidampa meilata papilleni nyt sitten ja kysyä kaiku rouvasta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #114 : 30.11.11 - klo:22:37 »
Ei ollut lapsikuoroa, mutta Lielahden pienen kirkkosalin ...
...Jälkeenpäin olisi saanut glögiä ja piparia, joita en vielä uskaltanut jäädä nauttimaan vaan suuntasin kotiin. Mutta hauskaa oli.
Olet siis Tampereen suunnalla, hyvä! Tässä tietoa loppuvuoden seuroista:
http://www2.h-y.fi/foorumi/index.php?topic=2187.0
http://www.h-y.fi/189-uusi-sivu
eli Mansessa tai vieressä ainakin:
ke 7.12 Pyynikin pappilassa
to 8.12 Pirkkalan jouluveisuut
ke 14.12 Näsin srk-sali
ke 21.12 Kangasalan jouluseurat Vatialassa

Lisää seurapäiviä ko linkeissä ja Pyynikin kevään seurapäivät sovitaan ensi viikolla.

Tervetuloa!

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #115 : 30.11.11 - klo:23:14 »


En tiedä onko oikea paikka kirkossa käyntiäni purkaa, mutta eillä oli Kannelmäen kirkossa radio messu tässä jokunen viikko taakse.
Ensimmäistä kertaa mukana ei ollut eräs ehkä lievästi kehitysvammainen joka on aina ennen ollut messuissa uskollisesti.
Ajattelimme, että onkohan pappi käynyt sanomassa, että nyt et voi tulla, kun aina jäljessä lausut litaniat ja on kirkossa kuin kaikuisi?

Jokatapauksessa sen jälkeen ei kyseistä rouvvaa ole paikalla näkynyt. :-\

Taidampa meilata papilleni nyt sitten ja kysyä kaiku rouvasta.


Huh huh, toivottavasti ketään ei ole pyydetty jäämään kotiin. Jospa hän on sairaana. "Kaiku" kuuluu olennaisena osana Kannelmäen jumalanpalveluksiin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #116 : 04.12.11 - klo:11:08 »
Eikö Suomessa ole muita paikkakuntia radiokirkkojen pitämiseen kuin Tuusula?

kysyy nimimerkki Ihmettelevä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #117 : 04.12.11 - klo:16:08 »
Eikö Suomessa ole muita paikkakuntia radiokirkkojen pitämiseen kuin Tuusula?

kysyy nimimerkki Ihmettelevä

Moi Varmaan on, mutta kirkon tiedotuskeskus halusi tuttuutta niihin ja tänä vuonan oli neljä jumalanpalvelusta Tuusulasta ja ne on nyt pidetty. sama kokeilu on ollut aamuhartauksissa ja tuusulalainen pappi (eläkkeellä Korsosta) Kari-Pekka Kinnunen on pitänyt joka toinen viikko aamuhartauden radiossa. Itse kuuntelimme sen autossa osin. Olimme itseHerättäjän kirkkopyhässä Munkkivuoren kirkossa Inkerin kirkon merkeissä. Se alkoi vasta klo 11.00, joten ehdimme kuulla pääosan radiojumalanpalveluksesta matkalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #118 : 05.12.11 - klo:01:12 »
Harmitti, etten jaksanut kömpiä Munkkivuoreen. Sain siitä influenssapiikistä kyllä ihan pikku influenssan, ja aamulla mietin että kyl minä nyt jaksan kirkkoon mennä, ja jaksoinhan minä mennä mutta lähimmässäkin huomasin että oleminen oli toista. Olis kuitenkin harmittanu jäädä pois.  :icon_sad:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #119 : 11.12.11 - klo:08:38 »
Saapi nähä. Sanoin Matille että , Sinä päätät ja minä peesaan.
Ai että jos minä käsken mennään kirkkoon ! Ei, käskemällä minua ei mihinkään saa, mutta jos sinä lähdet sinne lähden minäkin.

Vielä on tunti aikaa tehdä päätös.   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)