Äänestys

Kuka presidentiksi isänmaahamme?

Niinistö
19 (50%)
Haavisto
19 (50%)
Muuu..
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 36

Äänestys päättynyt: 06.02.12 - klo:09:08

Kirjoittaja Aihe: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros  (Luettu 112334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #60 : 24.01.12 - klo:17:56 »
Tuli muuten mieleen (jostakin syystä vasta 5 minuuttia sitten), että voiko pikkuvauvan tai taaperon isä mielestänne toimia presidenttinä? Voiko isyyden ja kiireisen reissuhomman yhdistää luontevasti? Voiko presidentti jäädä vanhempainvapaalle? Niinistöllähän olisi riski joutua tuollaiseen tilanteeseen.

Entä söisikö ero virallisesta (oli suhde virallistettu millä tavoin tahansa) kumppanista presidentin uskottavuutta?

Itselleni kelpaavat jos jonkinmoiset perhe- ja perheettömyyskuviot, mutta jos näillä perheasioilla on väliä niin kuulisin mielipiteitä noistakin.

Ranskassa presidentillä on taapero kotona, mutta Sarko on käsittääkseni kyllä hoidellut työtehtäviään viime aikoina ihan hiki hatussa. Ei siis ole este. Vanhempainvapaalle jääminen taas olisi vallan mainio esimerkki muillekin isille... arvojohtajuutta parhaimmillaan.

Ero olisi varmaan imagotappio mutta ei estäisi viranhoitoa. Varmaan pääsisi tarvittaessa terapiaan jonottamatta.

Entä jos lait muuttuisivat ja mahdollinen rekisteröity presidenttipari adoptoisi?  :017:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #61 : 24.01.12 - klo:18:02 »
Muistakaahan jokaine tämän palstan äänestys, niin nähdään ollaanko otanta kansasta ja meneekö % samoin.   :kahvi:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #62 : 24.01.12 - klo:18:10 »
Perhehhän on plussaa, sillä vain perheellinen voi tietää totuuden lapsiperheen arjesta.
VaIkka onhan mullekkin monesti sanottu jotta joo, perheettömäthän ne on parhaita kasvattajia, ne kun on asioista lukeneet.   ;  )
Olen silloin älynnyt olla hiljaa.

Presidentin työ pitää kuitenkin ottaa vakavasti koska se on työtä suomen hyväksi, eikä pelkkää oman leivän ansaitsemista, joten jos alkaa tulemaan jatkuvaa lomaa ja rokuulia, niin uus pressa tilalle.  :kahvi:

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #63 : 24.01.12 - klo:18:11 »
Olen Jampen kanssa samoilla linjoilla siinä, että pressan julkihomoudesta tulee uskottavuusvaje.

Mutta jos ja kun kerran ollaan kristillisellä foorumilla, niin asiaa pitäisi katsoa myös kristilliseltä kannalta. Esim. ev.lut. kirkon ylimpänä auktoriteettina pidetään Raamattua (on ainakin joskus pidetty) ja homouden harjoittaminen on siellä yksiselitteisesti tuomittu. Vuoden -92 käännös sanoo asian aivan selvästi: "Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole ... miesten kanssa makaavat miehet." Jos emme tätä ota vakavasti, turha meidän on puhua mistään muustakaan kristillisestä elämästä.

On muitakin synnillisiä taipumuksia, mutta elää tällaisen taipumuksen vallassa on synnin orjuutta. Kun homous saa yleisen hyväksynnän, niin se pitkä askel laittomuuden tiellä.

Tarvittaisiin Johannes Kastajan kaltaisia miehiä, jotka sanovat tosiasiat hallitsijallekin välittämättä siitä, miten itselle käy.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #64 : 24.01.12 - klo:18:17 »
Kiitos onesimus, kun laitoit tuon.
Itsekkin meinasin, mutta en uskaltanut, kun olen kirjoitellut tänne muutenkin  niin paljon vastakarvaisuutta nykymeininkiä kohtaan.   :kahvi:

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #65 : 24.01.12 - klo:18:24 »
MInä taas jättäisin tuon synnittelemisen kokonaan pois kun en katso olevani yhtään vähemmän syntinen kuin joku muukaan, olkoon homo tai hetero. En haluaisi että koko asiaa edes sekoitettaisiin tähän ketjuun. Tokikaan en pidä homoseksuaalisuutta luonnollisena enkä ole kantaani kysyttäessä salannut, mutta se on oma mielipiteeni enkä siksi yritä puhua Haavistoa vastaan. uskokaa tai olkaa uskomatta.
MInusta kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo eikä ketään saa pilkata eikä loukata (myöskään meitä jotka emme asiaa kannata), mutta halusin keskustella nimenomaan siltä kannalta että nyt on julkihmoseksuaali pyrkimässä presidentiksi ja minusta asia vaikuttaa uskottavuusvajeena tehtävien hoitokykyyn. Olen ylempänä perustellut miksi näen asian noin.

Itse Haavistossahan ei ole mitään vikaa vaan hän on mitä miellyttävin persoona, todennäköisesti myös asiantunteva ja muulla tavoin päteväkin. Hän ei mielestäni ole sen "syntisempi" kuin kukaan muukaan. Toinen asia joka häiritsee, on sivarius. Minä en hyvällä katso sivariutta. Ainoa kelpo selitys armeijasta pois jäämiselle on sairaus.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #66 : 24.01.12 - klo:18:25 »
Vastarintaan Lyrics
Soul Captain Band

Kuka sitä verirahaa haluu maksaa,
kuinka monen omatunto pistää vastaan.
Kuinka moni oikeesti on sitä mieltä että
ihmisyys ja luonto luotiin raivattavaks tieltä
Koneiston temmelyskenttältä, kun tehdään globaalia bisnestä ,
välittämättä ympäristö riskeistä
ja näkemättä systeemiltä  ihmistä.

Joo mä tunnen tuulia idässä, kuulen juttuja lännestä,
uusi kuohu on käynnissä.

Liikettä

Pistetään vastarintaa, enää ei niellä mitä syötetään ei hei hei ei

ropopopompom

Tyly totuus takas niille työnnetään
Jojoo nyt ravitaan sielu kultaa, siihen teitä tanssijoita tarvitaan jojoo joo

ropopopompom

Arkipäivän kapinaan kapinahaan.
Reilu meininki on meidän meininki, paikallinen tyyli aina parempi
on aika näyttää niille mistä kana pissii, tällä kertaa ei hyväksytä kompromissii.
Kas ohjataan aluksemme oikeaan arvot ja atteet kunniaan,
nyt kuluttaja kulttuuri punnitaan kestää se kehitys kumminkaan.
Joo mä tunnen tuulia idästää, kuulen uutisia lännestä hurja kuohu on käynnissä

liikettää liikettää

Nostetaan vastarintaa enää ei niellä mitä syötettään ehei ei

ropopopompom

Tyyli takas naamaan niille työnnetään jojoo
nyt ravitaan sielu kultaa siihen teitä tanssioita tarvitaan

jojoo johooo ropopopompom

Arkipäivän kapinaan.
Nyt mä tunnen tuulen tuulia idästä kuulen juttuja lännestä
toisellainen kuohu on käynnissä.
ei, joo

Pistetään vastarintaa, enää ei niellä mitä syötetään ei hei hei ei


ropopompom

Tyly totuus naamaan niille työnnetään,
nyt ravitaan sielu kultaa siihen teitä tanssijoita tarvitaan joo jojoo joo
ropopopompom
Elämä on kemiaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #67 : 24.01.12 - klo:19:06 »
Olen Jampen kanssa samoilla linjoilla siinä, että pressan julkihomoudesta tulee uskottavuusvaje.

Mutta jos ja kun kerran ollaan kristillisellä foorumilla, niin asiaa pitäisi katsoa myös kristilliseltä kannalta. Esim. ev.lut. kirkon ylimpänä auktoriteettina pidetään Raamattua (on ainakin joskus pidetty) ja homouden harjoittaminen on siellä yksiselitteisesti tuomittu. Vuoden -92 käännös sanoo asian aivan selvästi: "Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole ... miesten kanssa makaavat miehet." Jos emme tätä ota vakavasti, turha meidän on puhua mistään muustakaan kristillisestä elämästä.

On muitakin synnillisiä taipumuksia, mutta elää tällaisen taipumuksen vallassa on synnin orjuutta. Kun homous saa yleisen hyväksynnän, niin se pitkä askel laittomuuden tiellä.

Tarvittaisiin Johannes Kastajan kaltaisia miehiä, jotka sanovat tosiasiat hallitsijallekin välittämättä siitä, miten itselle käy.

Suhtautumisesta Raamattuun on ollut aikoinaan paljonkin kirjoittelua foorumilla.
Kannattaa ottaa esiin se ketju ja tutkia sitä ja miettiä miksi siihen suhtaudutaan niinkin erilaisesti eri henkilöiden kohdalla.

Kuitenkin näin yhteenvetona Raamattu on kirjoitettu sen ajan tietämyksen mukaan ja Raamattu ei ole lakikirja.
Paavalihan käski naisten olla vaiti ja oli monenlaista säätämystä mikä on nykyään, kun tiedämme asiat aivan hassuja. Esimerkiksi vaikka suhtautuminen orjiin.
Raamattu on hieno teos, mutta jos joku alkaa opettamaan ja ottamaan paikkoja sieltä ilman, että miettii mikä on kokonaisuus ja kokonaisuuden pointti, menee varmasti pieleen.

Suhtautuminen homoihin on jokaisen maalaisjärjen omaavan ihmisen mielestä sellainen, että se ei ole syy eriarvoisuuteen tai syrjintään. Koska nyt Päivi Räsänen esimerkiksi tuomitsi homouden, niin suuri porukka lähti koko kirkosta, koska se vaan sotii Raamatun kokonaisilmoitusta vastaan.

Minusta koko homous on jokaisen oma asia ja sen ei tulisi olla syy syrjiä homoa tai olla äänestämättä. :-\
Tik toc.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #68 : 24.01.12 - klo:19:42 »
Kiitos onesimus, kun laitoit tuon.
Itsekkin meinasin, mutta en uskaltanut, kun olen kirjoitellut tänne muutenkin  niin paljon vastakarvaisuutta nykymeininkiä kohtaan.   :kahvi:

On hyvä pitää kaksi asiaa erillään: syntisyys ja synnissä eläminen. Eläminen synnissä tarkoittaa jatkuvaa ja tietoista Jumalan vastaisuutta, josta ei edes tahdota päästä eroon. Mikäli Raamattua oikein olen ymmärtänyt, sellaiset ihmiset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Miksi sitä ei saisi sanoa? Pitäisikö tehdä uusi Raamattu, josta ruma synti-sana olisi poistettu?

Oulun piispa, Hannes Leinonen, ei pelännyt synnistä puhumista. Kun piispantarkastuksessa kysyttiin, mikä on suurin ongelma Oulun hiippakunnassa, niin Leinonen sanoi, että eiköhän se ole tuo synti.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #69 : 24.01.12 - klo:20:02 »
Nyt on jollakin nähtävästi näkemys homoudessa elämisestä, että se on syntiä?

Kun Paavali opetti, että orjan tulisi olla asemassaan, niin Paavalikin taisi tehdä asiaa jonka me nykyaikana tiedämme olevan väärin ja syntiä.
Vai kenestä orjan pitäminen ja vielä muille opettaminen, että orjien tulee olla asemassaan ei olisi väärin?

Raamattua jos tulkitaan ja sen mukaan ihmisiä aletaan laittamaan muottiin voidaanpi mennä joskus vikaankin .

Itse en ottaisi kantaa liian voimakkaasti mikä on syntiä ja mikä ei.
Tik toc.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #70 : 24.01.12 - klo:20:04 »
avoliitossa eläviä sanottiin ennen synnissä eläviksi - niin se aika muuttuu

minua niin naurattaa tuo hurskas viisastelu "muista erottaa synti ja synnissä eläminen" - hohhoijaa, nutturaa kiristää



JUMALA ON RAKKAUS.


Mitä enemmän rakkautta - sitä vähemmän arvostelua.
Herra armahda.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #71 : 24.01.12 - klo:20:08 »
Lainaus käyttäjältä: Joh. 3:16
"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."

Lainaus käyttäjältä: Jeesus
"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille"

Minusta noissa on ideaa - varsinkin verrattuna teidän yksittäisiin lainauksiinne raamatusta. On hyvä että onesimus heitit ensimmäisen kiven, toivotan sinulle menestystä elämääsi ja toivon ettei tarvitse enempiä törmäilläkään. Palataan kuitenkin aiheeseen, eli presidentinvaaleihin. Raamatusta ja sen tulkinnasta sitten omat säikeensä.

Kukaan teistä ei vielä ole minulle selvittänyt, mikä on tämä mystinen uskottavuusvaje, ja miten se liittyy presidentin homouteen ja ennenkaikkea tehtävien hoitoon. Uskon kyllä että kaltaistenne fundamentalistien suuntaan voi uskottavuusvaje syntyä (vähemmästäkin), mutta käsittääkseni tasavallan presidentin ei tarvitsekaan olla uskottava niinkään fundamentalistipiireissä kuin maailmalla. Maailmalla voi menestyä homokin valtiomies, sen on Guido Westerwelle todistanut. Fundamentalistit valtiomiehet, esimerkiksi George W. Bush, eivät muuten nauti niinkään suurta luottamusta, voidaanko siis olettaa että fundamentalisti kärsii laajemmasta uskottavuusvajeesta kuin homo?

Sitä en sano, etteikö yksittäinen ihminen saisi olla homoista mieltä mitä tahansa - ja voitte minun puolestani äänestääkin noilla perustein. Sen sijaan mielestäni on edelleenkin arveluttavaa, että toitotatte jonkinlaisena ongelmana, että homo presidentti kärsii uskottavuusvajeesta joidenkin körttifoorumin käyttäjien keskuudessa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #72 : 24.01.12 - klo:20:29 »
Olen elänyt synnissä, siis avoliitossa.
Kyllä parisude pitäisi pystyä laittaan ihan avioliitoksi asti sen verran pitäs selkarankaa olla, sitä mieltä olen.
Jos siihen ei kykene, siis kykene kantaan vastuuta edes sen vertaa, niin mitä vastuita yleensäkkään on kelvollinen kantamaan . :kahvi:

Poissa anonyymivalvoja

  • Nettitoimikunta
  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 20
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #73 : 24.01.12 - klo:20:40 »
:opettaa:Anonyymivalvoja kehottaa keskustelijoita käyttämään tähänastista hillitympää, keskustelukumppaneita arvostavaa sävyä. Kielenkäytössä pyrittäköön perinteiseen siveyteen.

Jos tämä kohtuullinen toivomus ei mene perille, ketju menee lukkoon niin että napsahtaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #74 : 24.01.12 - klo:20:54 »
Täällä on viitattu Saksan ulkoministeriin Guido Westerwelleen, joka elää avoimesti parisuhteessa miehen kanssa. Saksan hallituksessa Westerwelle on liittokansleri Merkelin sijainen, josta käytetään arkipuheessa nimitystä varakansleri, Vizekanzler.

Jos homoseksuaalisuus on ulkopolitiikan tehtävissä varteenotettava este, siitä löytyy varmasti kosolti todisteita tiedotusvälineistä, myös niiden nettiversiosta. Ehdotankin, että uppoudumme joksikin aikaa netin syövereihin etsimään tällaisia uutisia.

Sopivien hakusanojen keksimisen helpottamiseksi mainitsen, että Westerwelle on toiminut mm. YK:n turvallisuusneuvoston puheenjohtana ollessaan Saksan YK-delegaation johdossa.

Ehdotan, että ainakin muiden kuin ruotsin- ja englanninkielisten uutisten löytäjät esittävät löydöistään lyhyen tiivistelmän.

Ei kun kuukkeloimaan!

Mt