Kirjoittaja Aihe: Nyt osa 9  (Luettu 23161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #30 : 04.09.17 - klo:14:39 »
Kyllähän tallaisia hommia saa Remontti-Reiskat tehdä. Johan nyt toki. Putkien esille kaiveleminen on kieltämättä keljua hommaa, joskus huonossa asennossakin.
Muistan reissuni Bosna&Herzegnaan, lyhennys, kun vuokraisäntä haki ihan Belgradista asti suihkun kuumanvedenletkun ja se oli tuuman verran lyhyt. Mutta kun se oli uusi ja kiiltävä, niin hän sen paikoilleen laittoi, seuraavana aamuna kireästä letkusta oli tullut pieni kuuma suihku koko ajan. Tämä oli herättänyt kämppikseni Örjanin känkkäränkkäiseksi. Hän kietoi vain pyyheliinan vikapaikan päälle, otti suihkun ja lähti vuoroonsa. Minulle jäi tehtäväksi ilmoittaa isännälle , että "novoju vodusysteema hutoi, treba treba something". Menimme minun (OSCEn) autolla paikalliseen liikkeeseen ja ostin Dusanille rahoillani uuden letkun. Asensimme sen yhdessä muutamassa minuutissa ja sen jälkeen olin siinä perheessä merkkihenkilö, jota talonväki kehui ja syötti. Dusan oli paikallisista miehistä poiketen raivoraitis.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #31 : 04.09.17 - klo:14:57 »
Olen minä itsekin putkihommia tehnyt. Silloin vielä kun pää kesti kylpyhuoneen pöytätason alla kumarrella, avasin tukkeutuneen hajulukon avaamalla sen, putsasin ja laitoin paikalleen. Nyt on käytettävä Pirkka-kikkaa: Sekoitetaan velli soodasta ja etikasta, kaadetaan tukkeutuneeseen hajulukkoon. Odotetaan puoli tuntia, kaadetaan päälle kattilallinen kiehuvaa vettä, odotetaan vähän ja jäähdytetään ettei muovit sula.

Osaan myös samantapaisella niksillä kiillottaa hopeat. Siihen tarvitaan etikkaa, soodaa ja vettä jotka keitetään. Hopeat ladotaan alumiinifolion päälle m u o v i a s t i a a n. Keitos niskaan, odotetaan ja huuhdellaan. Tämä on joku kemiallinen juttu. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #32 : 04.09.17 - klo:16:25 »
Pelkkä kuuma vesikin saattaa auttaa tukkeutuviin viemäreihin. Kodin moskat ovat usein rasvaisia.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #33 : 04.09.17 - klo:19:44 »
Taas sytty punavalo.


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #34 : 04.09.17 - klo:21:28 »
Päivän viimeinenkin tiskaushomma tehtynä, iltaan rauhoittuminen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #35 : 04.09.17 - klo:21:29 »

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #36 : 05.09.17 - klo:11:46 »

Taas sytty punavalo.
Liikennevalo?

En kiinnittänytkään viestiisi huomiota eilen illalla, mutta nyt voin siihen kommentoida.

Punaisella valolla tarkoitin ylläpidon valvonta pöytää, minun kohdallani.

Aina kun kirjaudun foorumille, niin myös ylläpito kirjautuu pienellä viiveellä foorumille ja se on sääntö enemmin kuin poikkeus.

Sellaisesta punaisesta valosta on kysymys.  :icon_cool:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #37 : 05.09.17 - klo:12:28 »
En kiinnittänytkään viestiisi huomiota eilen illalla, mutta nyt voin siihen kommentoida.

Punaisella valolla tarkoitin ylläpidon valvonta pöytää, minun kohdallani.

Aina kun kirjaudun foorumille, niin myös ylläpito kirjautuu pienellä viiveellä foorumille ja se on sääntö enemmin kuin poikkeus.

Sellaisesta punaisesta valosta on kysymys.  :icon_cool:

Tuota kutsuisin harhaksi, sillä ylläpidolla ei ole aavistustakaan ketä foorumilla on, kun ylläpito tulee foorumille. Esimerkiksi eilen kävin mökillä ja ajo sinne kestää kaksi tuntia ja samat takaisin ja silloin en luonnollisesti ole netissä. Mökillä laitoin läppärin päälle tein mökkihommia luin sähköpostin jne. ja sammutin sen ennen kotiin lähtöä. Kotiin taas saavuttuani laitoin pöytäkoneen päälle, mitä se oli lopun iltaa. Toisekseen ei ylläpito mitenkään erityisesti valvo sinua. Ylläpidolla on paljon muutakin luettavaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #38 : 05.09.17 - klo:12:42 »
Nyt pitäisi varmaan käväistä mm kaupassa ja kirjastossa, mahdollisesti piiphdus myöskin kirpparilla.
Jo ajatus helpottaa, kun tietää että saa korvatkin huudelluiksi aika pian, ei tänään mutta perjantaina, ehtii Removaxit vaikuttaa muutaman illan ja yön ajan.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #39 : 05.09.17 - klo:13:17 »
Tuota kutsuisin harhaksi, sillä ylläpidolla ei ole aavistustakaan ketä foorumilla on, kun ylläpito tulee foorumille. Esimerkiksi eilen kävin mökillä ja ajo sinne kestää kaksi tuntia ja samat takaisin ja silloin en luonnollisesti ole netissä. Mökillä laitoin läppärin päälle tein mökkihommia luin sähköpostin jne. ja sammutin sen ennen kotiin lähtöä. Kotiin taas saavuttuani laitoin pöytäkoneen päälle, mitä se oli lopun iltaa. Toisekseen ei ylläpito mitenkään erityisesti valvo sinua. Ylläpidolla on paljon muutakin luettavaa.

Onko näin?
 
Mitä merkitsisi harha, harha näkö, vainoharhaisuus kohdalleni?
Eivät sovi minun persoonaani ei edes työelämääni, sillä muuten tapahtuisi vakavia onnettomuuksia eli erotan kyllä milloin palaa punainen tai vihreä valo.

Mutta kiitos että sain vastauksen  ja silloinhan se on uskottava kun minulle ylläpito sanoo.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #40 : 07.09.17 - klo:10:40 »
Olen takaisin pirtissä, join vettä ja otin rusinoita. Aamutuimaan särin rantteella olevat puut ja nakkelin ne sisälle pinon päälle. Jäi vähän tilaa, jos syksymmällä saadaan kartanoon uutta pöllisarjaa. Siivosin ulkona roskat pois ja huomasin, että sisällä aluslevyt, sellaisia teollisia kuljetuspalletteja, olivat muovin päällä painuneet ainakin 10 senttiä. Sehän estää ilman vapaan kierron, jolloin klapien kuivuminen pitkittyy. Korjatessa meni vähän aikaa, kun kaikki osat piti nostella ja puhdistaa sekä hakea uutta muovia. Löysin muovimattoa, jota mielessäni kehuin ihan sopivaksi siihen hommaan. Sitten nostelin ulkona olevat klapien halkomisessa tarvitut tavarat sisälle.
Hain Zetorin pilttuustaan ja vein kärryn, vm-41 modif by jm, kärrylatoon. Sitten huomasin onnekseni, että nyt voin kuljettaa pikkupuolen so pikkupirtin päädystä tympeät valusta irroitetut, kovat kuin kivet kappaleet, erääseen montun tapaiseen notkelmaan. Minulla on oiva rautalaite sellaiseen hommaan, sillä ei tarvitse kuin nostella kivet rautahuulen päälle, niin Zetori tekee lopun, kun itse hanikoita hallitsen. Voi että on helppoa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #41 : 07.09.17 - klo:11:01 »
No jopas....onpa mielenkiintoista lukea vaihtelevia ja mukavia hommeleitasi!   :icon_biggrin: :039:
Ja helpollakin kuulemma pääset!
Mun mielikuvitus ja tietotaitoni ei ihan kaikkeen riitä mitä sinun päiviisi sisältyy...
Minä vaan istun ja naputtelen koneella...
Päivittäinen liikunnan tarve pitää hakea muusta kuin hyötyliikunnasta...
paitsi toki juuri päättymässä oleva marjastus ja sienestysaika on hyötyliikuntaa.
Niin ja kotimökillä riittää ruumiillista hommelia, siellä saa möyriä ja väsyä sydämensä
kyllyydestä...ja mulla siis ei ole zetoria, en ymmärrä sen huollosta mitään...on lapio kuitennii...
« Viimeksi muokattu: 07.09.17 - klo:11:07 kirjoittanut vn »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #42 : 07.09.17 - klo:11:51 »
Jumalan kämmenellähän me kumpikin saamme vaeltaa. Hommat ovat meille tarkoitetut. Ajan kulumisestahan on kysymys. Puuhatessa näitä vähiä kuntokin kohentuu. Olen havainnut, että putoamisen jälkeen kuntoni huononi, Nyt sitten sitkeys jotenkin palaa, kipujen kanssa kylläkin.
Viime yönä ei ollut hallaa, joten jotkut auringonkukat voinevat siemeniä tinteille tuottaa. Tälle syksylle Kaariinan ryytimaa on kokonaan kynnettävä, että auringonkukat ripustelen narulla kuusen oksille talven syöttöpaikan viereen. Sokeriherneitä syön suuhuni joka päivä, että niiden palkoja emme ala talteen ottaa. Kaupasta saa uusia pakettikaupalla ja näyttävät itävän hyvin. Härkäpapu minulta silmitti jonnekin, siitä en saa nyt siemeniä. Enhän ole viljelijä vaan sotilas, että ainakin itse ymmärrän tilanteen.
Lämmin tervehdys sinne Sinulle  :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #43 : 07.09.17 - klo:19:51 »
Kiitos!    :039:

Olen kotiutunut uimahallireissusta, ei tällä kelillä muu liikunta suju / huvita...
no paikallinen kuntosali tietysti tuossa on kyllä kivenheiton päässä...siis reilu kilometri.
Menee kyllä aikansa ennen kuin pääsen vauhtiin kuntosalikäynneissä...mutta ehkä...
kun kotona ei enää kuntopyörää.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #44 : 07.09.17 - klo:23:48 »
Hienoa lukea voinnistasi  1944, meillä ns.ikämiehillä voi vointi vaihdella paljon lyhyessä ajassa.
Kävin INR:mittauksessa maanantaina ja tädit huolestuivat totaalisesti, uusinta mittaus on edessä hyvin pian.
Toivottavasti aika riittää.