Kirjoittaja Aihe: Nyt osa 9  (Luettu 23175 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #15 : 28.08.17 - klo:13:17 »
Lepotauko tässä ruokailun jälkeen.
Aamupäivällä saatiin tehdä pieni laupeuden teko, niitä joskus osuu kohdalle...

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #16 : 28.08.17 - klo:15:55 »
Seuraavaksi lepohetki.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #17 : 28.08.17 - klo:17:36 »

Mut duuni mursi taas.

Nuorena kun menin duuniin, ni ajattelin aamuisin, et tää duuni joko murtaa mut, tai ei ja mua kun ei mikään voi murtaa, niin kimppuun kuin sika limppuun.

Mulla ollut liikaa renttuja ilmeisesti töissä, kun ittekin äsken annoin olla janujerran noi ongelmani töissä joskus toiste en jaksa yksinkertaisesti stressaa enään.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #18 : 29.08.17 - klo:18:08 »
Nuo työelämän stressit kyllä hankalia...
Itse olin työelämässä liian paljon kiinni kevääseen 2010 ja silloin potkaistiin turhana
pellolle 39 vuoden kokemuksella, selkänahan kynimisellä, turhautumisella, väsymisellä.
Se vaan vei ajan liikaa...en ollut vaimon apuna keittiössä...en pojilleni läsnäolevana isänä...
olipa liikaa harrastuksia ja menoja mukamas työstressin välttämiseksi...että silleen...
Rikkautena muistan peräti 10 kansallispuistoreissua poikien kanssa 10 vuoden aikana...
mutta mitä tein 99,9 % ajastani???   kääääk...

Onneksi nyt ehkä jotain ymmärrän...jälkikäteen...mutta ei se muuta elettyä elämää kohdilleen..
Jeesus on kuollut ristillä minunkin syntieni ja hukatun elämän tähden...
En jaksaisi ilman armoa ja anteeksiantamusta!!

On mulla kuitenkin ihanat läheiset ihmiset ja muutama ystävä, jotka minua kestävät,
eivätkä heitä pesuveden mukana menemään....

Tänään on huono päivä....saan olla kuitenkin Jeesuksen ristin juurella...etsijänä..kyselijänä...
kerjäläisenä...armahdettuna syntisenä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #19 : 30.08.17 - klo:16:26 »
On sadon keräämisen aikaa. Koettu kova sade lopetti todennäköisesti mansikoiden syöntini suoraan penkeistä. Viimeiset olivat peniä, mutta todella makeita. Tuli mieleeni lapsuuteni aika Lapuanjoen tangomaassa, kun poikaporukalla kävelimme Isoolle Paanalle, so pohjoiseen menevälle rautatielle syömään kesähelteellä ahomansikoita. Niitä oli paljon ratapenkalla sorastuksen laidassa. Isäni naureskeli, että taitavat kasvaa vaunujen tietyistä putkista tulevien apulantojen voimalla.
Kerta mansikoita ei ole, niin syön sokeriherneitä. Niitä saa tälle kesälle jokainen, joka papuja peltoon sai. Kyllästyttyäni papuihin menen vatukkoon. Kaariina poimii aina kerralla 3 litran astian, ollut näin lopulle kaksi viikkoa. En suinkaan lystäilyäni tähän lopeta. Mustat viinimarjat ovat kypsiä, tertut monimarjaisia ja siten pitkiä. Punaisia viinimarjoja syömme pirtissä kaupan keltaisen kastikkeen kera, on siinä muitakin marjoja. Mustikoitakin saisin metsästä, mutta polkupyörä on minulle sattuneesta vaivastani johtuen sopimaton ajettavaksi. Autoa en halua käyttää, koska se on niin uusi ja Zetori on taas ikivanha, että voi levahtaa ennen marikkoon pääsyä. Ei siis mitään uutta auringon alla, näin on ollut ennenkin ja vastakin on oleva. Maa tiukkuu "maitoa ja hunajaa". Tietenkin paikasta riippuen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #20 : 30.08.17 - klo:17:05 »
Mulla oli kotimökillä pieni kasvimaa.
Vuokralaisen kaudella ränsistyi ja kasvoi umpeen...
Eikä ole muutoinkaan paikat siellä ollenkaan entisellään.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #21 : 31.08.17 - klo:13:39 »
Keitin marjakeittoa ja nyt ehkä voisin tehdä pienen pullataikinan kohoamaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #22 : 31.08.17 - klo:20:03 »
Jo kolmas laiskottelupäivä peräjälkeen alkaa olla illassa, elokuu lopuillaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #23 : 01.09.17 - klo:10:21 »
Lähdemme asioille Tervan kaupunkiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #24 : 01.09.17 - klo:10:25 »
Tulin salilta, kävin suihkussa, panin samalla pesukoneen pyörimään ja nyt lähden keittämään kukkakaalia ja paistamaan jauhelihapihvit.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #25 : 01.09.17 - klo:11:26 »
Tuli käytyä heti aamuaskareiden jälkeen sienimetsässä...vähän ranttuja kun ollaan...
ja poimitaan valikoidusti...niin aikalailla hukkareissuksi jäi...mutta tulipahan ulkoilua...

Nyt kuuntelen deiltä toivelistaa...ihan virkistävää ja hoitavaa on musiikin kuuntelu...

Siunausta ja hyvää tätä päivää foorumiystäville!   :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #26 : 01.09.17 - klo:12:49 »
Tuli syötyä mm. aamulla poimittuja kantarelleja...ja tiskattua...
harkinnassa ruohonleikkuu, jos ei sade tule justiinsa

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #27 : 04.09.17 - klo:11:28 »
Tulin katolta alas. Piti tarkistaa toinenkin kohta. Sanotaanhan, että kympin suutari tekee satasen vahingon. Koko ajan tuntui, että kyllä vielä vuotaa, koska seinä on kirjava. Ei ollut vuotanut. Vaihdoin pari pellinalusrimaa ja ruuvasin lisää uusia ruuveja. Vajaan putkilon silikonia tursotin pääsauman vahvistukseksi. Joka paikassa oli kuusten ja mäntyjen neulasia. Väsyin niin, etten saanut sanotuksi ässää. Pirtissä keinutuolissa voimat pikkuhiljaa palautuivat. Vien Kaariinalle peräkärryn perunoitten kuivattamiseksi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #28 : 04.09.17 - klo:12:27 »
Sinä teet itse tuollaisia hommia.
Pojan rivitaloasunnolla (vm 1977) sellainen tilanne että sisäkatosta näkee että vuotaa,
ei tietoa vuotaako peltinen vesikatto vai välikatolla kulkeva vesiputki.
Koitan kysellä välillä missä mennään, taloyhtiöllehän tällainen kuuluu.
Isännöitsijä koittaa nyt saada remonttireiskaa hommiin ym., selvittää vakuutusjuttuja...
Osaan myötäelää tällaisessa tilanteessa...ehkä muilla hommat sujuu... :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Nyt osa 9
« Vastaus #29 : 04.09.17 - klo:12:59 »
Minun pyykkikoneeni vesiletku on liittimen kohdalta suihkuttanut ohuesti nyt pari kertaa. Matti halusi heti ostaa uuden , ennen kuin tapahtuu katasroofi. Jos se olisi auennut olisi puhdasta vettä vuotanut lattiakaivoon suotta, ja se on rahaa maksava juttu. Vesivahinko ei ollut uhkana vaan hukkakulutus.

Minä, LVI-teknikon sisarena, olisin halunnut kokeilla voiko korjata. Siinä olisi saattanut tulla tuo yllämainittu kympin-putkimiehen lasku maksettavaksi.

Pyykit NYT jokatapauksessa ovat kuivumassa hyvässä purjetuulessa. Valkopyykki on kysymyksessä, vanhoilla sitäkin yhä piisaa. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)