Kirjoittaja Aihe: Autoilu 3  (Luettu 38859 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #105 : 21.07.17 - klo:10:11 »
Eilen tuli taas autoilua harrastettua.  :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #106 : 21.07.17 - klo:15:49 »
Ihan "pahaa tekee" kun kuulen / luen Norjan matkoista.
Aika paljon takavuosikymmeninä olen siellä ajellut...kaipaus ja haave olisi edelleen...mutta...

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #107 : 25.07.17 - klo:22:06 »
Tuli takauma pohjoisen reissultamme kun Pellon eteläpuolella leirintäalueen isäntä kertoili tapahtumista ja mainitsi seuraavan viikonlopun tapahtuman, joka kuulosti korviini hebrealta. Kysyin häneltä uudelleen mikä tapahtuma oli kyseessä, eikä se minulle valjennut. Aamulla kun jatkoimme matkaa selvisi mainoksista että kyse oli Joen poikkinainti ajoista, siis jonkinlainen jokamies luokan ralli. Se  oli eka ja vika kieluongelma, joskus käy näin ihan kotimaassa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #108 : 27.07.17 - klo:20:53 »
Käytin auton huollossa ja ilmoittivat autoa hakiessani että kuskin puolen peilin vilkku on palanut. Miks juuri sen piti palaa, kun on hankalin vaihtaa, ja kallein tietysti. Sanoivat että kannattaa netin kautta hakea edullista vaihtoehtoa, pitänee ensin selvitellä miten vaihtooperaatio suoritetaan, jospa sen tekisikin itse.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #109 : 27.07.17 - klo:20:59 »
Kaikenlaisia "turhia hienouksia" nykyisissä autoissa on.
Ja sitten edellytetään että ne toimii kun kerran ovat olemassa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #110 : 27.07.17 - klo:21:03 »
^^
Mielestäni poikkinainti on alunperin merkinnyt avioliittoa, rikkaampi mies Sveasta ja kaunis vaimo Suomesta.
 
^
Tutki kunnolla ja vaihda sitten itse.

Ehdit Veli väliin. :039:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22077
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #111 : 28.07.17 - klo:09:33 »
Kotkassa poikkinainti tarkoittaa avioitumista venäläisen tai virolaisen kanssa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #112 : 28.07.17 - klo:16:29 »
Olen autoillut tänäänkin.
Koko viikko ollut menon ja meiningin viikko.
Mutta edessä on viikonloppu...jos nyt olisin kotosalla.
Mene ja tiedä sitten.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #113 : 29.07.17 - klo:10:16 »
Kaikenlaisia "turhia hienouksia" nykyisissä autoissa on.
Ja sitten edellytetään että ne toimii kun kerran ovat olemassa.
Aivan, samalla mainitsivat yhden parkkitutkan anturin olevan pimeä, sen kyllä tiesin, mutten mikä niistä. No sekin selvisi. Selkeästi tutkaa parempi olisi kamera, harmi kun entinen omistaja ei ollut raaskinnut ruksia sitä kohtaa ostoslistassa. Tämä ei onneksi vaikuta katsastuksessa niin kuin vilkku.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #114 : 31.07.17 - klo:00:16 »
Jonkinlainen ennakko aavistus oli, kun eilen mökille keski-suomeen ajelin että saattaisi jonkinlsista valvontaa olla. Niinpä ajoin vakionopeuden säädin päällä kuuliaisesti 87km/h, ja selvisin sakoitta, mittarivirheen ja poliisin - 3h/km turvin,kun vastaan tuli mp poliisi ja hetken kuluttua Maija.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #115 : 31.07.17 - klo:08:45 »
Paljonko sinulla on nyt nopeusmittarivirhettä? Lain mukaa henkilöauton nopeusmittari ei näyttää alle todellisen joen se näyttää vähän yli. Loput virheestä riippuu renkaistasi, kun nopeus mitataan vaihdelaatikon ulostulosta. Navigaattori mittaa tarkemmin todellisen nopeuden.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #116 : 31.07.17 - klo:09:29 »
Gps:llä sen tarkistin ja mielestäni huomioin sen poliisin tekemän vähennyksen ja se on toistaiseksi toiminut. Toi 87km/h mielestäni on yläraja 80 alueella niin etteivät vielä puutu. Ehkä se 85 on se yleisin mittarinopeus mitä ajan, on niistä "ylilyönneistä" sen verran kalliita kokemuksia.

myyrä

  • Vieras
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #117 : 04.08.17 - klo:17:36 »
Seurailin juuri, kun ostarin pihassa hinausauto veti yhden pösön kyytiinsä. Taisi olla malliltaan 307. Itse joutunut kerran tuohon tilanteeseen en auton vian, vaan oman virheen takia ajettuani lintujen perässä niin syvään lumeen, että auto kaivoi vetävillä pyörillään vain syvän kuopan ja jumahti siihen kokonaan. Se piti vetää takaperin pois sieltä. Onneksi sattui kaupunkialueella, koska ei ollut kuin liikennevakuutus. Kallista silti ja vielä sunnuntai. Silloin oli Carina II vanhempi korimalli.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #118 : 05.08.17 - klo:10:09 »
Taas kun olen "maalikylissä" niin heti pisti silmään väärin pysäköidyt autot. En tiedä miksi ongelmasta ei edes pyritä eroon, vaikka väärinpysäköinti on niin ilmeistä. Ehkä kuulostaa niuhottamiselta jos asuu itse jossain ulompana, mutta kantakaupungissa  voi pysäköidä jalkakäytävälle ja käydä rauhassa suorittamassa kauppaostokset ja pelata muutaman rundin yksikätistä, kunhan muistaa jättää hätävilkut päälle. Etelä-Helsingin rekisteri kilvet oikeuttaa melkein mihin vaan, ja kyseessä on aina salskeat nuoret miehet.
Toivottaisin rengaslukon todella tervetulleeksi, ehkä se hieman opettaisi kunnioittamaan lakia.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #119 : 06.08.17 - klo:17:51 »
Huomenna aamusta alkaen autoilen, again.
Mutta se on mieluista, ajaa autoa, katsella maisemia ja sitten päämäärässä -niin uskoisin- on mukavaa yhdessäoloa.