Kirjoittaja Aihe: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---  (Luettu 20112 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #30 : 16.08.17 - klo:18:56 »
Joka on paljon saanut anteeksi, rakastaa paljon...sanoo Jeesus.
Rakkaus onkin niin iso ja laaja-alainen kysmys, että taidan laittaa kämmenen suulleni, siis näppikselleni.

Kun lukee ajatuksella sen Kor.kirj. kohdan missä kerrotaan millaista rakkaus on.

"EI MUISTELE KÄRSIMÄÄNSÄ PAHAA...KAIKKI SE KESTÄÄ, KAIKKI SE KÄRSII, KAIKKI SE TOIVOO"

Anteeksi, en halunnut huutaa, käyskentelin vain hetken henkeni kiivaudessa kun ajattelen kaikken suurinta rakkautta, se on Golgatan keskimmäisellä ristillä.
"ei enää ihmisen muotoinen..."
Herran kärsivä palvelija, immanuel.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #31 : 16.08.17 - klo:19:00 »
Ja Johanneksen kirjeet kertoo Jumalan Rakkaudesta....ja Kari Tikan laulut!   :109:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #32 : 16.08.17 - klo:19:02 »
Jumalan armo on Jumalan rakkautta ihmisiä kohtaan.
Anteeksiantamuksen suuren suuri lahja.
Ihan huikeeta.
Käsittämätöntä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #33 : 16.08.17 - klo:19:04 »
Ja kaiketi kun olemme anteeksi saaneet, pitäisi meidän armahtaa ja antaa anteeksi ei 7 kertaa päivässä vaan 70X7 vai miten se laskutoimitus meni, eli aina, jatkuvasti, elää anteeksiantamuksen hengessä muita ihmisiä kohtaan.
Noin sen kuuluisi olla.

En saisi velkoa muita, kun olen itse saanut suunnattomasti anteeksi ja koko ajan saan.
Isä, Abba.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #34 : 16.08.17 - klo:19:04 »
Tämän kun on saanut kokea, on uusi luomus!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #35 : 16.08.17 - klo:22:49 »
Tämän kun on saanut kokea, on uusi luomus!

Mietteet viisveisaajan mukaan :

Rakkaus rakentaa, mutta suihku virkistää.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #36 : 16.08.17 - klo:22:50 »

öö, AA pelastaa.

No hyvää yötä ennekuin joku moralisti innostuu.
Tik toc.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #37 : 04.09.17 - klo:19:43 »
Kärsivällinen, ymmärtäväinen, suvaitsevainen, kohtelias, empaattinen, huomaavainen, aito, rehellinen, kunnioittaminen, kuuntelija, anteeksiantaminen, älä valehtele, älä kiroile ja rakasta lähimäistäsi.

Nämä tavat ovat olleet ammateissani keskeiset asiat, paitsi aitous, valehteleminen ja rakasta lähimäistäsi.
Puolustaakseni itseäni voin vaan todeta että muuten moni tilanne aitouden, valehtelemisen ja rakasta lähimäistäsi suhteen olisivat johtaneet hyvinkin epämiellyttäviin tilanteisiin. 

Mutta unohtakaamme vuorovaikutus tilanteet työ ympäristöstäni ja katsotaan tilanteita kodin ulkopuolella.
Eli kaikkia näitä tapoja olen pyrkinyt kehittämään ihmisenä muutaman vuoden aikana. Toiset asiat olen sisäistänyt jollain tavalla ja toiset taas ovat kokeneet melkein täydellisen romahduksen. 
Nyt kumminkin on aika lopettaa itseni vedättäminen sellaisena kristittynä kuin Luoja minut on luonut ja repiä näyttämön esiriippuu alas.



Uskallan olla erilainen. Uskallan sanoa muille mitä ajattelen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21965
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #38 : 05.09.17 - klo:07:06 »
Uskallan olla erilainen. Uskallan sanoa muille mitä ajattelen.

Kun sanoo mitä ajattelee, on hyvä sanoa se juuri tässä muodossa: minä ajattelen, että...

Tämä pätee myös tunneviesteihin. Sen sijaan, että sanoo toista inhottavaksi tai ihanaksi, kannattaa sanoa: minusta sinä olet...

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #39 : 05.09.17 - klo:09:30 »
Kun sanoo mitä ajattelee, on hyvä sanoa se juuri tässä muodossa: minä ajattelen, että...

Tämä pätee myös tunneviesteihin. Sen sijaan, että sanoo toista inhottavaksi tai ihanaksi, kannattaa sanoa: minusta sinä olet...

...väärässä. Siksi uskallan sanoa sinulle mitä ajattelen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21965
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #40 : 05.09.17 - klo:10:29 »
Anna tulla vain. Minä osaan lukea mielipiteesi ja tunnepurkauksesi sellaisina, mitä ne ovat. Joku muu ei kenties osaa.

Minusta on mielenkiintoista lukea kirjoituksiasi, anakin silloin kun ne ovat yhtä pistettä laajempia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #41 : 05.09.17 - klo:12:00 »
Mulle on kai useinkin vaikeaa luetun ymmärtäminen ja ymmärtävä kirjoittaminen.
Oppiminen ja muuttuminen kestää kehdosta hautaan, että tällä matkalla olen.
Matkalla huomiseen, toivoa on omasta mielestäni, ja Jumala voi tehdä ihmeitä!
 :039: :109:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #42 : 05.09.17 - klo:13:23 »
Anna tulla vain. Minä osaan lukea mielipiteesi ja tunnepurkauksesi sellaisina, mitä ne ovat. Joku muu ei kenties osaa.
Minusta on mielenkiintoista lukea kirjoituksiasi, anakin silloin kun ne ovat yhtä pistettä laajempia.

Joistakin ulkopuolisista voi tuntua että olen tulivuori joka räjähtää ilman mitään varoituksia. Ehkä en nyt kumminkaan räjähdä, mutta hereillä olen ja ottamaan haasteen vastaan.

On myös vaikeata luopua niistä omista arvoista ja siitä opitusta elämän malleista, mitä on joutunut kohtaamaan.

En mene sen syvällisemmin elämäni tapahtumiin mitä viimeisen kahden vuoden aikana tapahtui minulle. En myöskään itse pidä, että tapahtumat olisivat muuttaneet minua niin että, minusta olisi tullut kaikkien setien ja tätien kultapoika.
Mutta sitä en voi kieltää ettei tapahtumista ole jäänyt minulle hieman traumoja.

Oli sitten traumoja tai ei, koen että vaikka joudun nykyisin kohtaamaan erilaisia asioita ja erilaisia ihmisiä.
Minun on silti turha lähteä merta edemmäs kalaan.

Miksi, siksikö että mieleni tekee uudistua ja haluan olla hyvä kristitty?

Kaikki puhuvat Kristuksen antamasta Toivosta, Rakkaudesta ja Armosta meille.
Kristusta on elämän ja kuoleman herra, sitä en voi kieltää.
 
Mutta onko Kristus muuttanut elämääni niin että olisin uudistunut sellaiseksi kristityksi joka kelpaa kävellä kadulla tai astua kirkkoon ilman oma tunnon tuskia? 
Minusta ei ole ja miksi ei ole?

Siksikö että uskon tietäväni kaiken mitä merkitsee Armo, Rakkaus ja Toivo.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21965
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #43 : 05.09.17 - klo:14:24 »
Mutta onko Kristus muuttanut elämääni niin että olisin uudistunut sellaiseksi kristityksi joka kelpaa kävellä kadulla tai astua kirkkoon ilman oma tunnon tuskia? 

Kristus on uskoakseni uudistanut sinut kristityksi, jolla on herkkä omatunto, joka tuntee tuskaa sortumatta sen alle. Kävele kadulla pää pystyssä ja astu kirkkoon muiden tuskaisten joukkoon. Meitä varten Kristus on kirkkonsa rakentanut.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #44 : 08.09.17 - klo:20:48 »
Jumalan armo on Jumalan rakkautta ihmisiä kohtaan.
Anteeksiantamuksen suuren suuri lahja.
Ihan huikeeta.
Käsittämätöntä.

Sitten kun ton jotenkin ensin tajuaa, niin sen jälkeen voi uskoa, että olen anteeksi saanut Jumalan edessä ja suhde muuttuu molempivaiheiseksi, eli uskoltaa odottaa että Jumala myös katsahtaa syntisen puoleen ei vain teoriassa, vaan vaikka unessa puhuen tai henkisenä läsnäolona tai jotenkin.

Se on mustakin huikeeta, että Jumala katsahtaa syntisen puoleen ja jopa tekee jotain syntisen hyväksi, ei vaan joskus tuollapuolen elämää.

Itselleni Jumala oli kakarana kaukainen ja siellä jossain, mutta nyt uskon, että syntisen ruikutuksia kuunteleva ja jopa asioihin puuttuva, vaikka voinen olla väärässä useasti olen.
Tik toc.