Kirjoittaja Aihe: Jeesuksen nimessä  (Luettu 28868 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #75 : 29.08.17 - klo:17:28 »
Mietin, miten koemme henkivaltojen taistelun itsessämme?
Koen tämän välillä vaikeana, ja koen olevani ihan hukassa, Jeesus on kuitenkin voittaja,
voittaa myös saatanan hyökkäykset.

Poissa Ainuliini

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 13
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #76 : 03.09.17 - klo:11:07 »
Mietin, miten koemme henkivaltojen taistelun itsessämme?
Koen tämän välillä vaikeana, ja koen olevani ihan hukassa, Jeesus on kuitenkin voittaja,
voittaa myös saatanan hyökkäykset.

Tästä tuli ensimmäiseksi mieleeni nuoruuden painajaisuni, jossa minua lähestyi jokin paha olento maatessani vuoteessani. Se oli niin paha että olin kauhun vallassa ja huusin mielessäni "Jeesus auta". Olento katosi heti. Olin sitten niin hereillä että jäin ihan miettimään oliko se totta vai unta.
Tämä hyökkäys oli ulkoapäin tuleva ja ajattelin silloin ovatko toiset ihmisten painajaisista pahojen henkien hyökkäyksiä avuttomia kohtaan.  Eivät ne enää pelottaneet, tiesinhän nyt ihan varmasti miten henkivalloille on käynyt! Jeesus on riisunut niiltä aseet ja riisuu yhä jos ne yrittävät hyökätä.   Monet ihmiset antavat niille tietä tulla ja koko lohikäärmeen porukka viskataan maan päälle taivaan avaruuksista. Minäkin olin ollut niistä liian kiinnostunut lukemalla kaikenlaisia kummitusjuttuja.

Luin Jobin kirjaa, ja se alkoi avautua, kiitos myös hyvien kirjailija-opettajien. Saatana sai luvan käydä Jobin kimppuun, hyökkäyksissä oli tappava tuulispää lapsille ja kipeitä paiseita  Jobille. Jos me näitä alamme pelätä olemme paljon enemmän hukassa kuin "vn"!
Job kääntyi suoraan Jumalan puoleen ja valitti Hänelle. Jumalahan oli kaiken takana. Job oppi ettei ihmisen oma hyvyys ole mitään Kaikkivaltiaan edessä ja kuinka ystävätkin voivat pettää.
Job on VT:n esimerkki meidän Herrastamme Jeesuksesta, joka Hänkin petettiin mutta Hän aina kääntyi Isän puoleen. Meillä on nyt Vapahtaja jonka puoleen voimme kääntyä ja hänen nimessään apua pyytää. Paholaisesta Job ei välittänyt ja hänkin tiesi Lunastajansa elävän.

Tämä ei liene oikea vastaus "vn":lle.  Tärkeää on silti erottaa mikä on vieras henkivalta ja mikä on synnin valta meissä itsessämme, että emme ala sekoilla painajaisissa. Oma aatami tai eeva kuuntelee käärmeen kuiskauksia ja katselee mielihyvää tuottavia houkutuksia ja kohottaa omaa ylpeyttään ja hyvyyttään ja sehän olen minä itse.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #77 : 03.09.17 - klo:18:53 »
Minäkin olen kivuissani Jobin kirjan lukenut. Yksi opetus: "koska hellität minusta sen verran, että saan sylkeni nielaistuksi". Jos ei valoa näy, pitää vain luottaa, että se välähtää. Jobin pyytämä helpotusaika oli vain nielaisu, että aina sitä voi muutaman yön valvoskella.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33612
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #78 : 03.09.17 - klo:20:50 »
Kyllä olen saanut minäkin Jobilta vertaistukea jo vuosikymmenien ajan. Palaan aina tarvittaessa noihin  ilmeisesti Raamatun vanhimpiin teksteihin .

Tässä on se mihin aina palaan kun kaikki oma romahtaa ja saan pettyä yhä uudestaan:

JOB  19:
Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
26. Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
27. Hänet olen minä näkevä apunani;
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #79 : 03.09.17 - klo:21:18 »
Jeesuksen nimessä on voima, saammeko elää sitä todeksi...

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #80 : 07.10.17 - klo:20:35 »
Jeesuksen nimessä on voima, saammeko elää sitä todeksi...

Varmasti on.

Mulle tulee useasti mieleen se Jeesuksen sanominen, kun hän sanoi, että hän Jumalan sormella ja totuudensanalla ajaa ulos riivaajia.

Uskoisin että enempi ns, henkivalloista ihmiset vapautuvat tekemällä totta.
Eli ei valehtelisi ja eläisivät rehellistä elämää.

Syntihän se tuo useasti painostusta. En nyt vahingossakaan tarkoita, että masennus ja muut vaikeudet olisivat vain synnin seurausta tai muut sairaudet, ei niin yksinkertaista ole, mutta useasti olen itse ja muiden nähnyt vapautuvan, kun joku on kertonut jonkun ilosanoman ja totuuden johonkin asiaan tai jos olen tehnyt ns, parannuksen eli jättänyt, vaikka tupakan polton, niin kohta on parempi olla.

Ihmisen mielessä tapahtuu isoimmat taistelut ja mielen kun saa uudistettua totuudensanalla, niin vapautuu minusta riivaajista.

Sellainen Jeesuksen nimessä, minusta varmaan voi joskus toimia, mutta en usko Jeesuksen tarkoittaneen, että vain niin ihmisiä autettaisiin.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33612
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #81 : 08.10.17 - klo:08:01 »
Kiitos vv pohdiskelusta. Siinä on tuttuja juttuja minunkin kohdallani.

Jeesuksen nimellä, sisäisesti häntä apuun huutaen, olen usein saanut rauhan, jopa kirkossa, kun Saatana asettelee ehtoja kelpaivaisuudesta alttarille ehtoollista vastaanottamaan. Myös vastenmielisiin ajatuksiin uppoamisesta Hän pelastaa, usein hyvin piankin.

Siinä nimessä on voimaa.
Se nimi myös järkyttää ihmisiä, ja olisi hyvä jos ihmisiä ei toisten ihmisten taholta säikyteltäisi.
Kun kokoussaleissa saarnamies pauhaa voimallisesti ja toistaa Jeesus-nimeä, se voi olla pahaksi, sillä kaikki eivät ole samalla paikalla ja vastaanottavaisia.

Kun kehoitus tulee omasta sydämestä, on Herra jo lähellä auttamaan.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)