Kirjoittaja Aihe: Jeesuksen nimessä  (Luettu 28850 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #15 : 02.09.13 - klo:15:04 »
Jos joku joskus sattuisi minulta kysymään: kuuleeko Jumala rukoukset, millä tavalla tulisi rukoilla?
Millä tavalla siihen osaisin vastata? Joudun kyllä pienelle ja tyhjälle paikalle...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #16 : 02.09.13 - klo:20:05 »
^Eiköse Isämeidän ole pätevä vastaus? Sen lisäksi saa toki jutella muutakin (muutakin kuin pyytää). Ja kuulee kyllä, samalla tavoin kuin hyvä vanhempi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #17 : 02.09.13 - klo:20:58 »
Onneksi Jumala meidät tuntee paremmin kuin me itse. Silloin ei ole niin väliä menevätkö sanavalinnat ihan kohdalleen. Pääasia että puhelee Jumalalle. Ja jos kuulostelisi myös vastakaikua... 

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #18 : 03.09.13 - klo:04:17 »

   ...ja laittaisi loppuun: "Tapahtukoon Sinun Tahtosi, aamen."


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #19 : 04.09.13 - klo:07:24 »
Paavolta kyseltiin 1800-luvulla, että miten kannattaa rukoilla. Hän sanoi, että sydämen rukous, jossa ei ole sanoja. Kun sanat käy loppuun.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #20 : 04.09.13 - klo:08:26 »


   ...ja laittaisi loppuun: "Tapahtukoon Sinun Tahtosi, aamen."



   Jos jaksaisin sanoittaa viestin Korkeimmalle, 'Tapahtukoon Sinun Tahtosi' ja 'aamen'en väliin laittaisin "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", jos se ei tunnu korkeakirkolliselta.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #21 : 04.09.13 - klo:09:22 »
Aika ajoittain: Jeesus Kristus Jumalan Poika, armahda minua syntistä ! Unohtuu innokkaan alun jälkeen, kuten Leenakin kertoi.

Yleensä omia höpinöitä, ja sitten perään Tapahtukoon sinun tahtosi.

Isä meidän tai Levolle laskeun Luojani.

Suuressa avuntarpeessa, hädässä: Auta Jeesus !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21965
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #22 : 04.09.13 - klo:10:08 »
 "Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun." Näinhän se menee eikä näin: "Sinä olet minut nimeltä kutsunut, minä olen sinun."

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #23 : 04.09.13 - klo:10:33 »
Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä joka nimeänsä turhaan lausuu. 

Tuo minullekin on joskus tullut mieleen hoentaa kuunnellessa. Toinen on tämä: "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja." (Matt.6:7)

Sitten on vielä tämä: "Älä ole kerkeä kieleltäsi äläkä puhu harkitsematta Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä. Olkoot sanasi sen vuoksi harvat." (Saarn. 5:2)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #24 : 04.09.13 - klo:17:33 »
Silmäisi eteen Jeesus.  SV 169

http://www.h-y.fi/705-jorma-laulaja
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #25 : 04.09.13 - klo:18:05 »
Kiitos hyvästä ja puhuttelevasta, pienelle paikalle pistävästä ja lohduttavasta linkistä.

Poissa Pappako

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 77
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #26 : 04.09.13 - klo:21:33 »
Rukous ja mietiskely ovat vaikutukseltaan kiistattomat. Jokainen sydämestä lausuttu ja korotettu sana joka totuudella lausutaan on voimallinen. Meillä on Rukouksia kuuleva JUMALA, siis hyvä ja rakastava Isä jolle voimme kertoa rukoilemalla kaikki elämäämme painavat seikat. :kahvi: Rukousvastauksena saan usein havaita että sitä on kuultu kun seuroissa saarnataan totista Jumalan sanaa  jolla on vaikutusta minuun ja muihin seuravieraisiin. :eusa_pray: Usein en osaa rukoila oikein vaan rukoukseni muistuttavat kauppalistaa jolle luettelen ehtolauseita joko , tai. Oikean nöyryyden saavuttamiseksi tulee rukous päättää sanoihin : Tapahtukoon sinun tahtosi ei minun.  :eusa_angel: Rukoileminen vain omasta puolesta ei myöskään aina ole hedelmällistä jos ollenkaan. :kahvi: Rukoileminen toisten puolesta sitävastoin on aina parempi kuin kauppalista rukous omien itsekkäiden tavoitteiden ja pyrkimysten saavuttamiseksi. :017: Isä meidän Rukous on sisältävä kaikki mitä tarvitaan. Maailmassa on paljon rukouksia joilla on hengellistä voimaa ja julistusta. Fransiskus assisilaisen Rukous on hyvä ja Lutherin kirjoittamat ikiaikaiset rukoukset ovat tärkeitä. :icon_rolleyes: Tämä on myös Hyvä:"Jumala suo minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa. Anna rohkeutta muuttaa ne asiat jotka voin ja Viisautta eroittaa nämä asiat toisistaan." AMEN ja hyvää yötä körttifoorumilaiset ja kiitos kaikille mielenkiintoisesta kirjoittelustanne. Toivottavasti saamme jatkaa sanan kuulijoina tahoillamme ja siunausta Rukoillen koko foorumin väelle....!!!!!!! :eusa_clap:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #27 : 05.09.13 - klo:08:55 »

 Rukous ja mietiskely ovat vaikutukseltaan kiistattomat. Jokainen sydämestä lausuttu ja korotettu sana joka totuudella lausutaan on voimallinen. Meillä on Rukouksia kuuleva JUMALA, siis hyvä ja rakastava Isä jolle voimme kertoa rukoilemalla kaikki elämäämme painavat seikat. :kahvi:

Rukousvastauksena saan usein havaita että sitä on kuultu kun seuroissa saarnataan totista Jumalan sanaa  jolla on vaikutusta minuun ja muihin seuravieraisiin. :eusa_pray: Usein en osaa rukoila oikein vaan rukoukseni muistuttavat kauppalistaa jolle luettelen ehtolauseita joko , tai. Oikean nöyryyden saavuttamiseksi tulee rukous päättää sanoihin : Tapahtukoon sinun tahtosi ei minun.  :eusa_angel: Rukoileminen vain omasta puolesta ei myöskään aina ole hedelmällistä jos ollenkaan. :kahvi:

Rukoileminen toisten puolesta sitävastoin on aina parempi kuin kauppalista rukous omien itsekkäiden tavoitteiden ja pyrkimysten saavuttamiseksi. :017: Isä meidän Rukous on sisältävä kaikki mitä tarvitaan. Maailmassa on paljon rukouksia joilla on hengellistä voimaa ja julistusta. Fransiskus assisilaisen Rukous on hyvä ja Lutherin kirjoittamat ikiaikaiset rukoukset ovat tärkeitä. :icon_rolleyes: Tämä on myös Hyvä:"Jumala suo minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa.


Anna rohkeutta muuttaa ne asiat jotka voin ja Viisautta eroittaa nämä asiat toisistaan." AMEN ja hyvää yötä körttifoorumilaiset ja kiitos kaikille mielenkiintoisesta kirjoittelustanne. Toivottavasti saamme jatkaa sanan kuulijoina tahoillamme ja siunausta Rukoillen koko foorumin väelle....!!!!!!! :eusa_clap:




    Franciscus Assisilaisen rukous

Vapahtaja, tee minusta rauhasi välikappale,
niin että sinne, missä on vihaa,
toisin rakkauden,
missä loukkausta, toisin anteeksiannon,
missä epäsopua, toisin yksimielisyyden,
missä erehdystä, osoittaisin totuuden,
missä epäilystä, auttaisin uskoon,
missä epätoivoa, nostaisin luottamukseen,
missä pimeyttä, loisin sinun valoasi,
missä surua, virittäisin ilon ja lohdutuksen.

Niin että, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon
etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita,
hakea ymmärtämystä kuin ymmärtää toisia,
pyytää rakkautta kuin rakastaa muita,

sillä antaessaan saa,
kadottaessaan löytää,
unohtaessaan saa anteeksi,
kuollessaan nousee iankaikkiseen elämään.


http://www.evl.fi/kappeli/rukous/tunnettuja/Franciscus_Assisilainen.html



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #28 : 05.09.13 - klo:11:22 »
Olen aina ihaillut Franciscus Assisilaisen tekstejä ja elämää, josta Jaakko Heinimäki piti luennon Rauman Talviveisuissa. Silloin kuulin paljon uuttakin.
...
Huomasin Kirkonseutu-lehdestä että Heinolan seurakunta ja Heinolan Helluntaiseurakunta ilmoittivat yhteisellä lehti-ilmoituksella Sielunhoitokursseista jotka pitää Salme Blomster. Toki tilaisuudet ovat omissa kirkoissaan (rukoushuoneissaan), mutta samaa lähentymistä tämä
lienee.
Lahdessa on ollut jo kauan kerran vuodessa vaellettava ekumeeninen kirkkovaellus. En ole tosin osallistunut. Yhteistyö ortodoksien kanssa kiinnostaisi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #29 : 05.09.13 - klo:21:14 »
Rukous ja mietiskely ovat vaikutukseltaan kiistattomat. Jokainen sydämestä lausuttu ja korotettu sana joka totuudella lausutaan on voimallinen. Meillä on Rukouksia kuuleva JUMALA, siis hyvä ja rakastava Isä jolle voimme kertoa rukoilemalla kaikki elämäämme painavat seikat. :kahvi: Rukousvastauksena saan usein havaita että sitä on kuultu kun seuroissa saarnataan totista Jumalan sanaa  jolla on vaikutusta minuun ja muihin seuravieraisiin. :eusa_pray: Usein en osaa rukoila oikein vaan rukoukseni muistuttavat kauppalistaa jolle luettelen ehtolauseita joko , tai. Oikean nöyryyden saavuttamiseksi tulee rukous päättää sanoihin : Tapahtukoon sinun tahtosi ei minun.  :eusa_angel: Rukoileminen vain omasta puolesta ei myöskään aina ole hedelmällistä jos ollenkaan. :kahvi: Rukoileminen toisten puolesta sitävastoin on aina parempi kuin kauppalista rukous omien itsekkäiden tavoitteiden ja pyrkimysten saavuttamiseksi. :017: Isä meidän Rukous on sisältävä kaikki mitä tarvitaan. Maailmassa on paljon rukouksia joilla on hengellistä voimaa ja julistusta. Fransiskus assisilaisen Rukous on hyvä ja Lutherin kirjoittamat ikiaikaiset rukoukset ovat tärkeitä. :icon_rolleyes: Tämä on myös Hyvä:"Jumala suo minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa. Anna rohkeutta muuttaa ne asiat jotka voin ja Viisautta eroittaa nämä asiat toisistaan." AMEN ja hyvää yötä körttifoorumilaiset ja kiitos kaikille mielenkiintoisesta kirjoittelustanne. Toivottavasti saamme jatkaa sanan kuulijoina tahoillamme ja siunausta Rukoillen koko foorumin väelle....!!!!!!! :eusa_clap:

Oikean nöyryyden saavuttamiseksi...?  :017:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.