Kirjoittaja Aihe: Uusi yritysidea  (Luettu 25781 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Uusi yritysidea
« : 04.12.11 - klo:13:05 »
Oletko koskaan ideoinut uutta yritystä, mikä puuttuu esim. Suomesta?
Haluaisitko perustaa uuden yrityksen, jos sinulla olisi siihen rahaa, koulutusta yms..?
Elämä on kemiaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #1 : 04.12.11 - klo:13:09 »

Seksuaalivähemmistöille voisi järjestää maksullisen treffi-palvelun esim. sportti-treffit.
Tai  esim. kahvion/raflan Helsinkiin mielenterveyskuntoutujille, joka olisi joka päivä ja ilta auki.
Sinne voisi järkätä mm. karaokea, peli-iltoja, esiintyjiä, joilla on mielenterveys-ongelmia sekä sinkku-iltoja.
Elämä on kemiaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #2 : 04.12.11 - klo:14:46 »
Näitähän piisaa.
- Päätöspalvelu eli maksullinen puhelinnumero, johon voi soittaa kun ei osaa päättää jotakin vaikeaa asiaa. Siellä sitten kuunnellaan tapaus ja annetaan päätös.
- Tavarakartoittamo, joka inventoi kotitalouden pikkusäläirtaimiston, järjestää sen tarkoituksenmukaisesti ja toimittaa tarpeettomat tavarat asianmukaisesti kierrätykseen.
- Papusoppatykki, joka päivystää ruokailuaikoihin yliopiston humanistisen tiedekunnan liepeillä ts. siellä missä on viherpiiperökeskittymä, ja tarjoaa opiskelijalounaan hinnalla proteiinipitoista kasvisruokaa.
- Kissa-aitaamo, verkottaa parvekkeet fiksun näköisesti ja rakentaa pihalle kissanpitävän aitauksen. Selvittää myös taloyhtiön kanssa tarvittavan byrokratian.
- Näpräämö, josta voi tilata konsultin apuun silloin kun tarvitaan sorminäppäryyden ja kärsivällisyyden yhdistelmää esim. muistoarvoisen perintökorun mentyä solmuun tai kun pitää koota piparkakkutalo (minä olen se konsultti).
- Mittatilausneulomo, josta voisin saada sen villapuseron, joka minulta puuttuu ja jota ei kaupassa valmiina ole. Tai vaihtoehtoisesti treffipalvelu käsityöintohimoisille jotka eivät enää keksi minne tuotteensa sulloisivat, ja meille käsityötaidottomille.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #3 : 04.12.11 - klo:15:05 »
No, minkäs takia en nyt voi editoida edellistä viestiäni...

Tämä ei ole varsinaisesti yritysidea, vaan tuote, joka pitäisi kehittää, eli korvatulpan ja kohinaa tuottavan langattoman korvanapin yhdistelmä.

Töissä käytän yleensä korvatulppia ja usein kuuntelen päälle aika lujalla kohinaa, yleensä vaaleanpunaista mutta joskus valkoistakin. Haluaisin samaa bussimatkoille, mutta ilman että tarvitsee keksiä paikka jollekin iPodille ja sotkeutua sen johtoihin, ja tosiaan siis niin että korvassa voisi olla myös ne tulpat ja napit siitä huolimatta pysyisivät paikoillaan. Siis se yhdistelmä tulppaa ja kohinaa on juuri se, joka pitää ulkopuoliset häiritsevät äänet parhaiten päästä poissa, ja sen nyt saisi joku minulle paketoida kätevään mukana kulkevaan muotoon.

Itse olen suunnitellut modulaarista veitsitukkia, jota voisi kasvattaa tai kutistaa talouden veitsimäärän mukaan, samoin kuin yksittäistä moduulia voisi aina säätää veitsen mittojen mukaan, mutta se ei vielä ole edes prototyyppiasteella; päässeekökään siihen koskaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #4 : 04.12.11 - klo:15:29 »
- Mittatilausneulomo, josta voisin saada sen villapuseron, joka minulta puuttuu ja jota ei kaupassa valmiina ole. Tai vaihtoehtoisesti treffipalvelu käsityöintohimoisille jotka eivät enää keksi minne tuotteensa sulloisivat, ja meille käsityötaidottomille.

Noita sanottiin ennen pakanaompeluseuroiksi.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #5 : 04.12.11 - klo:15:36 »
^Hei oikeasti, onko ompeluseuroja, joista voisin maksua vastaan saada sen villapuseron? Vielä jos rahat menisivät pakanalähetykseen niin sitä parempi juttu! Vai onko ne jotain salaseuroja nykyään, kun ei seurakuntani verkkosivujen tapahtumat-osiossa niistä ainakaan ilmoitella.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #6 : 04.12.11 - klo:16:12 »
^Hei oikeasti, onko ompeluseuroja, joista voisin maksua vastaan saada sen villapuseron? Vielä jos rahat menisivät pakanalähetykseen niin sitä parempi juttu! Vai onko ne jotain salaseuroja nykyään, kun ei seurakuntani verkkosivujen tapahtumat-osiossa niistä ainakaan ilmoitella.

Kyllä niitä on, mutta useimmat käyttävät lähetyspiiri nimeä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #7 : 04.12.11 - klo:20:18 »
Semmoinen palvelu, josta voisi mennä komentoora perheisiin, jotka eivät huolehdi lapsistaan. Komentoora komentaisi vanhemmat töihin ja opettaisi heitä kädestä pitäen tekemään kotitöitä ja ohjaisi heitä olemaan itse omien lastensa kanssa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #8 : 04.12.11 - klo:20:28 »
Kaksi ideaa vapaasti käytettäväksi:

- Tinasiviilipalvelusmies.
- Vapaa-ajattelijoiden Palveleva Puhelin. Sinne voi soittaa ja maksu alkaa juosta heti, mutta kukaan ei vastaa...


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #9 : 04.12.11 - klo:20:39 »
Semmoinen palvelu, josta voisi mennä komentoora perheisiin, jotka eivät huolehdi lapsistaan. Komentoora komentaisi vanhemmat töihin ja opettaisi heitä kädestä pitäen tekemään kotitöitä ja ohjaisi heitä olemaan itse omien lastensa kanssa.

Lisäisin tähän Pirskan yritysvisioon, että toteutettakoon se ennen avioliittoon astumista.   :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8390
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #10 : 04.12.11 - klo:21:57 »
 :) Ai tämmöstä.

Yks hauska yritys idea, tai hauska vääräsana.
Kun nyt olemme melankolinen kansa joka tykkää olla masennuksissa ja voivottelussa voisimme perustaa voivottelumatkoja Aholansaareen.
Kaikista surullisimmat siionin virret ja seurapuheita kuinka pieniä ja surkeita olemme. :-\

Voisi olla kysyntää. :102:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8390
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #11 : 04.12.11 - klo:22:15 »
Ai niin noita edellämainittujani jo järjestetäänkin vähän väliä.

Josko negatiivisen ajattelunkurssi?
Keräisi eri foorumeilta kaikista negatiivisimmat tyypit joille mitä vaan kirjoittaa, niin ne vastaa vesitellen ja vitsaillen ja halveksivasti.
Niitähän riittää ja kuinkahan usein itse siihen olen syyllistynyt?




Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #12 : 04.12.11 - klo:23:02 »
Oletko koskaan ideoinut uutta yritystä, mikä puuttuu esim. Suomesta?
Haluaisitko perustaa uuden yrityksen, jos sinulla olisi siihen rahaa, koulutusta yms..?

Olen montakin. Muutaman olen perustanutkin, viimeksi pari kuukautta sitten. Rahaa ei tarvita paljon, eikä muodollista koulutustakaan.

Yksi tuoreimmista ideoista liittyy taajama-alueiden omakotitalojen puuhuoltoon. Esittelin sen tänä syksynä maatalouskonenäyttelyssä kahvipöytään sattuneelle kaverille, mutta koska hän innostui siitä, en paljasta tuoteideaa tässä...

Ratkaisu romanikerjäläisongelmaan: a) muutetaan sosiaalisia yrityksiä koskevaa lainsäädäntöä niin, että se kattaa tämän ihmisryhmän b) heidän auttamisessa kokemusta omaaville (tai muille sopiville) tarjotaan valtion maksama yrittäjäkoulutus sinä aikana, kun lakia uudistetaan c) edellisen kohdan ihmiset perustavat yrityksen, joka työllistää työhaluiset Itä-Euroopan romanit erilaisissa palveluissa ym. Samalla saadaan muutamalle nuorelle ja fiksulle suomalaiselle työpaikka yrityksen pyörittämisessä. Käynnistysvaiheen rahoitukseen haetaan EU:lta tukea. Yrityksen toiminta tuotteistetaan ja konsepti monistetaan muihin EU-maihin - tässä työllistyy muutama nuori fiksu konsultti.

Ohjelmistoyritys, joka kehittää muistisairaudesta kärsiville vanhuksille taulutietokoneessa toimivia virikeohjelmistoja (valokuvien katselusta alkaen). Yhteistyö yliopistotutkimuksen kanssa mahdollista. Kun pilottituote on kunnossa, lisensoidaan tavallisia pikkusovelluksia, joista tehdään Versio Alzheimer -tuotteita. Länsimaissa kasvun mahdollisuus.

Pienimuotoinen, helppo ja halpa julkaisujen (asiakaslehdet, järjestölehdet, verkkopalvelut ym.) sisällöntuotannon hallintaohjelmisto. Joskus 80-luvulla hädissäni väsäsin itselleni rungon, josta näki nopsaan, keneltä on tilattu mitäkin mihinkin numeroon ja missä vaiheessa tarina on. Mieluiten selainpohjainen, joka toimii missä laiteympäristössä tahansa.

Voi voi, kyllähän näitä tulisi kuin turkin hihasta...

Mt

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #13 : 04.12.11 - klo:23:10 »
- Kissa-aitaamo, verkottaa parvekkeet fiksun näköisesti ja rakentaa pihalle kissanpitävän aitauksen. Selvittää myös taloyhtiön kanssa tarvittavan byrokratian.
---
- Mittatilausneulomo, josta voisin saada sen villapuseron, joka minulta puuttuu ja jota ei kaupassa valmiina ole. Tai vaihtoehtoisesti treffipalvelu käsityöintohimoisille jotka eivät enää keksi minne tuotteensa sulloisivat, ja meille käsityötaidottomille.

Tässä olisi heti kaksi toteuttamiskelpoista. Kissa-aitaus olisi modulaarinen, joten moduuleista voisi koota eri tiloihin sopivia häkkejä. Tekninen ratkaisu patentoitavissa. Jaa, tuntisin yhden entisen aitakauppiaan, joka on viritellyt kissaverkkoja parvekkeelle, joko menet Öppis huomenna pankkiin neuvottelemaan rahoituksesta...

Mittatilausneulomon voisi toteuttaa netissä toimivana lähetyspiiriverkostona, jolloin piirin toimintaan voisivat osallistua nekin, jotka eivät matkan tms. takia pysty muuten osallistumaan. Netistä voisi katsoa, missä on 47 numeron villasukkia valmiina tai pistää tilaus verkkoon odottamaan, että joku mummo nappaa sen ja panee puikot heilumaan.

Mt

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #14 : 29.09.12 - klo:01:04 »
Haluaisitko perustaa uuden yrityksen, jos sinulla olisi siihen rahaa, koulutusta yms..?

En, jos joku muu tekisi näitä. Mutta kun ei tee, niin kyllä, jos olisi rahaa, koulutusta jne. Nämä ovat siis pikemmin tuoteideoita, haluaisin käyttää tällaisia, jos joku nämä tekisi, mutta eipä ole tullut vastaan:

1) Myötämelukuulokkeet. Vastamelukuuloke on värkki, jota voi käyttää jos haluaa vaikkapa kuulla puhetta hälyisässä ympäristössä. No, minä haluaisin sen sijaan värkin, joka jättää jäljelle vain tasaisen taustahälyn ja poistaa juuri ne puheäänet. (Eikös tähän periaatteessa riittäisi ohjemointitaito + (tämä on se vaikeampi) suhteet firmaan, joka nykyään valmistaa vastamelukuulokkeita? Voisi olla napin painalluksella valittavissa ohjelmisto, jonka yksiin ja samoihin kuulokkeisiin haluaa - joskus vasta-, joskus myötämelua?)

2) Juniin kutakin istuinta kohden sermi, jolla voi halutessaan rajata itsensä eroon vieruskaverista niin ettei tarvitse katsella, mitä hän tietokoneellaan tekee. Ne voisi toteuttaa kepein, joihin on kiinnitetty jokin paksu kangas tai muovi, ja ne olisivat joka istuimen selkänojassa tarpeen mukaan käyttöön otettavana vakiovarusteena kuten tarjotinpöytä on nykyään. Ehkä niillä voisi myös suojautua inhottavalta stroboefektiltä, jonka matalalta paistava aurinko ja harva puusto ohikiitävään junanvaunuun luovat? Sitten vain diili VR:n kanssa, jotta nämä saadaan joka ikiseen junanvaunuun.

3) Keyball, eli puolipallomainen/pallokalotin mallinen näppis, jossa kämmenet asettuisivat luontevasti hieman vastakkain, ja johon peukalo voisi työntyä sisään niin että sen liikerata olisi pinsettiotteen tapainen eikä vaakasuuntainen, kuten keyboardilla välilyöntinäppäimelle. Tietenkin näppäimistö olisi lisäksi ohjelmoitava, eli voisi itse kätevällä käyttöliittymällä säätää, mitä kullakin näppäilyllä tai näppäinyhdistelmällä tapahtuu.

4) Ihannetapauksessa näppis olisi muotoiltavissa: Ehkä sitä lämmitettäisiin tai sen kuoreen johdettaisiin sähköä tai se altistettaisiin jollekin kemikaalille, jolloin se muuttuu pehmeäksi kuin muovailuvaha, ja sitä voi venyttää ja muovata. Kun altistus tälle ulkoiselle tekijälle poistetaan, näppis taas kiinteytyy. Näin sen voisi muovata itse kukin sormilleen parhaiten sopivan muotoiseksi. -Tarttis varmaan lukea materiaaliteknologian dippainssiksi tai enemmänkin, jotta tämä toimisi?

5) Cool "teletappitietsikka", eli pehmoeläimen ja muhvin sekasikiö, johon voi upottaa kätensä, sisällä on näppis ja mahassa näyttöruutu. Voisihan se samalla toimia pikku reppunakin?

6) Ja sitten, eikö tätä muka tosiaan ole olemassa? "Normaaliin" lättänäppikseen kunkin näppäimen pintaan vakiotekstin sijaan valopisteikkö eli pieni näyttö, jossa näkyy, mkä merkki näppäintä painamalla syntyy. Ja sitten kätevä mahdollisuus vaihtaa tarvittaessa kyrilliseen, arabialaiseen tms. kirjaimistoon, ja aina näkisi näppäimestä minkä merkin se tekee.

7) Utopistisempaa, mutta tarpeellista: Kun kerran korvatulpat on keksitty, voisiko kehitellä nenätulppia, jotka päästävät hapen läpi mutta suodattavat hajumolekyylejä?

8) Ihmettelen sitäkin, kun kotikaupungissani pystytetään bussipysäkkien viereen näyttöruutuja, joista näkee, milloin busseja on tulossa pysäkille. Eikös homman hoitaisi kännykällä, ilman että tarvitsee niitä ruutuja fyysisinä välineitä pystytellä?

9) Se palvelu, jolla voi tilata kännykällä taksin sinne missä on, tietämättä missä on. Kai sitä nyt kännykästä paikannussignaalin voisi taksikeskus napata?

Sanokaa ihmeessä, jos näitä jossakin jo on. Haluan nuo tuotteet (tai ainakin osan niistä), ja oman firman perustaminen (+vaadittavan osaamisen hankinta) on se vihoviimeinen konsti ne hommata.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.