Kirjoittaja Aihe: Miten selvisit vuosisadan kesästä?  (Luettu 4404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« : 17.08.10 - klo:21:00 »
Kun parin tunnin välein kävi järvessä jäähyllä ja vältti työntekoa niin kyllä selvisi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #1 : 17.08.10 - klo:21:26 »
Olen ollut juhannukselta asti töissä sairaalassa (kesäsijaisena), osastolla ilmastointi pitää ilman järkevänä. Omassa yksikössä lämpöä pahimmallaan +29 astetta ja se oli jo liikaa. Illalla ei ole sitten jaksanut tehdä mitään järkevää.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #2 : 17.08.10 - klo:22:05 »
En asu siinä suhteessa pahimmalla alueella, joten melko hyvin pärjäsin. Muistan menneisyydestä niiiiin monta ärsyttävää kesää, jolloin koko kesä meni lämmintä aurinkoista säätä odotellessa, että oikeastaan olen nauttinut tästä kesästä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #3 : 17.08.10 - klo:22:53 »
Minun oli tarkoitus tehdä lomalla monenmoista. Kolmiviikkoinen tuli sitten lomailtua kaikki aiotut työt tekemättä. Jaksoin hädin tuskin siestaa pitää. Mutta ei harmita yhtään. Tulipa levättyä.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #4 : 18.08.10 - klo:07:19 »
Rankkaa oli. Kaikki mitä tehtiin, tehtiin ennen aamu-yhdeksää. Uimassa käytiin ja Bassoa hoidettiin, Sillä oli vielä rankempaa kuin meillä. Suurinpiirtein vaatteitta oleskeltiin kun ollaan itseksemme. Ikkunat oli sälekaihtimien lisäksi peitelty sisäpuolelta vanhoilla verhoilla ja ulkopuolle viriteltiin päiväpeitteitä. Silti pahimpina aikoina lämmintä oli liki 30 astetta sisälläkin. Juotiin sitruunavettä, syötiin kasviksia.
Lueskeltiin ja minä täytin ainakin 50 kuvaristikkoa. Saunaa ei tarvinnut pariin viikkoon lämmittää. Iho kuivui jatkuvasta veden lotraamisesta ja uimisesta.

Nyt kun on ollut pari viileää aamua jaksoin taas entiseen tapaan alkaa aamusta vaikka mitä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #5 : 18.08.10 - klo:09:45 »
Yöt tuli vietettyä kuumaan aikaan pääosin kellarissa. Onneksi siellä on vieraille tarkoitettu makuuhuone. Se tuli nyt omaan käyttööni. Kun kävi vieraita, piti maata kellarin toimistohuoneessa patjalla. Harmittelin pääasiassa sitä, ettei lenkille voinut lähteä niin kuumalla. Niinpä painoa tuli 2 kiloa lisää, joka nyt on lähtemässä kovaa vauhtia pois. Olen niitä, joille kesällä sopii 18-25 astetta, aurinkoista, mutta pilvistä. Silloin on mukava juosta ja kävellä sekä käydä saunomassa ja uimassa.
Acta, non verba.

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #6 : 18.08.10 - klo:10:11 »
Yöaika sujui hyvin, päivällä meinasi hiukan tuskastuttaa. Asun varjoisilla mailla, eikä mökkerä pääse kovin kuumenemaan. Maalla onneksi pääsi järveen aina halutessaan, kaupungissa pulikoin vasta iltasella. Silloinkin oli lähirannalla lämmin uida. Minua myös harmitti se, että juokseminen piti jättää vähälle. Kun kävin lenkillä, lähdin vasta 22 aikaan liikkeelle. Huono aika siksi, että sitten uneen pääsee kiinni minulle liian myöhään ---> aamuisin töttöröö!

Erikoinen kesä monella tapaa. Pienellä kasvimaallani kaikki kasvoi valtavan kokoisiksi. Sen sijaan nurmikko paloi, eikä sitä tarvinnut leikellä.

Mitä opin menneenä kesänä? Opin sen, että en ole helleihminen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #7 : 18.08.10 - klo:10:17 »
Hikoilin, join, söin suolaista. Olin lomalla heinäkuun. Etsiydyin varjoon. Uin. Vältin äkkinäisiä liikkeitä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #8 : 18.08.10 - klo:10:38 »
Niukin naukin, en voi hyvällä tahdollakaan sanoa nauttineeni kesästä  :-\ En ole kesäimmeisiä alkuunkaan ja tämä kesä lisäsi entisestään kammoani.

Nyt nautin siitä kun melkein palelen; läpiveto edelleen ja istun puolipukeissa olohuoneen lattialla ja koen jälleen eläväni, ihana IHANA syksy tulee pian!!  

Yritän nuuhkiessani ulkona ilmaa olla jo tuntevinani syksyn tuoksun, aaaaahhh  
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #9 : 18.08.10 - klo:10:57 »

Pieni lisäys vielä että olin hyvin kiitollinen siitä että lomani on vasta syksyllä vaikka jossain vaiheessa se tuntui ihan mielenhäiriössä tehdyltä päätökseltä. Mutta helteillä tuntui ja etenkin nyt tuntuu erittäinkin mielekkäältä että vielä on 5 (viisi!) viikkoa lomaa tämän vuoden puolella, jee  :109:

Ja voin taatusti sanoa että työpaikan ilmastointi piti minut järjissäni, mitenkähän muuten oisin selvinnyt?!? Ehkä olisin kysynyt majavalta että vuokraisiko pesänsä pahimmaksi ajaksi.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #10 : 18.08.10 - klo:11:22 »
En valittanut. Viime talvena täällä periferiassa oli joskus miinus 36 ! astettakin. Lisäksi palvelin osan palvelusaikaani kentällä ja joskus oli todella kylmä. Sotilaan ammatti oli kylmä henkisestikin, sillä 70-luvulla sirpin ja vasaran kannattajat kertausharjoituksissa olivat aika usein inhottavia, koska pitivät minua porvariston lakeijana. En nuorena miehenä edes tiennyt, mitä moinen termi todella merkitsee. Hengellisesti palvelusaika oli täyteläistä, sillä sotilaspapisto oli mukana. Erityisesti näin oli YK-palvelusteni aikana.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #11 : 18.08.10 - klo:12:13 »
Mm. Afrikassa on sisukasta väkeä. Tämän minä huomasin kesällä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #12 : 18.08.10 - klo:21:55 »
Upea, ihana kesä!  Ei ollut nivel- eikä lihasvaivoja eikä sydänkipua.  Askelmittari rekisteröi kilometrejä enemmän kuin vuosikausiin.

Märkä ja kolea syksy pelottaa.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #13 : 18.08.10 - klo:22:31 »
minä täytin ainakin 50 kuvaristikkoa. Saunaa ei tarvinnut pariin viikkoon lämmittää.
Minulla helle vei keskittymiskyvyn, niin etten saanut luettua kirjoja. Sen sijaan aloin täyttää ristikkoja ja sudokuja, ja jouduin vuosien tauon jälkeen sudoku-koukkuun.
Saunaa ei ole lämmitetty suunnilleen koko kesänä.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Miten selvisit vuosisadan kesästä?
« Vastaus #14 : 19.08.10 - klo:06:58 »
Täällä toinen mettiintynyt jonka nivelrikot oli nätisti. Kun glukasamintabletit loppuivat juhannuksen paikkeilla en heti päässyt uusia ostamaan. Sitten huomasin etten tarvitsekaan. Nyt alkavat taas muistutella olemassaolostaan.
Lämpö on parasta näille kivuille, mutta ei verenpainetaudille eikä astmalle.

Äsken oli hyvin kylmän tuntuista kun kävin parvekkeella. Niimpä kannoin kaktukset sisään "talveksi".
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)