Kirjoittaja Aihe: Kahvi  (Luettu 11767 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kahvi
« Vastaus #15 : 11.08.10 - klo:21:05 »
Olen omituinen otus kahvin luvatussa maassa, tiijän ja myönnän  :109:

En myöskään juo maitoa enkä olutta, sekin jaksaa usein kanssaimmeisiä ihmetyttää. Teetä kyllä mut ei sekään ole must. En juo sitäkään joka päivä, useimpina kyllä. Kaakaota harvemmin. Tossa yks päivä join kahvilassa chilibanaanikaakaota; aika vänkää, paitsi esanssillahan se maku oli siihen saatu  :-\

A: Onko siinä, että olisi keskiarvoinen jotain tavoittelemisen arvoista?
B: En minäkään juo maitoa enkä olutta ja sekin ihmetyttää joitakin, mutta se on heidän murheensa. Hyvä viini, espresso kahvi ja tee ovat paikallaan. Kaakao enemmän nautittuna aiheuttaa allergia oireita. Muuten jännä jalostuksen tuote tuo chilibanaani.
C: Meitä ei maitoa eikä olutta juovia on nyt siis jo kolme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kahvi
« Vastaus #16 : 11.08.10 - klo:21:12 »
A: Onko siinä, että olisi keskiarvoinen jotain tavoittelemisen arvoista?

A: Ei

Muuten jännä jalostuksen tuote tuo chilibanaani.

B: On se  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Kahvi
« Vastaus #17 : 11.08.10 - klo:23:12 »
Kun täällä on nyt mainittu maito ja olutkin niin voin ilokseni todeta olevani juomisten suhteen lähes kaikkiarvoinen. Piimä on sellainen, jota en suostu juomaan. Jaa...löytyihän muitakin kun aloin miettimään, portteri ja tamperelainen savuolut.

Siis alas menee kahvi, tee, kaakao, maito, olut, viini, viina ja mitähän vielä. Vuohenmaitoa olisi jännää kokeilla.

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Kahvi
« Vastaus #18 : 11.08.10 - klo:23:30 »
Lapsuuden kahvinautinnot loppuivat, kun täysikokoiseksi vartuttuani rupesin voimaan kahvittelun jälkeen huonosti.  Olo muistutti pahimmillaan sitä, millaiseksi jotkut kuvailevat paniikkikohtauksiaan.  Yllättäen rupesin taas sietämään hyvin kahvia sydäninfarktin jälkeen.  Kaksi isoa mukillista päivässä piristää mieltä ja vauhdittaa laiskaa sydäntä.  Käytän kahvissani suolaa mutta niin vähän, että se juuri ja juuri maistuu.  Mukiin kaadan runsaasti kermaa.  Sokeri on tarpeetonta.

En ole koskaan maistanut reilun kaupan kahvia, ellei sitten joku ole salaa juottanut.  Tulen aina hieman epäluuloiseksi, kun joku kehuu itseään reiluksi.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Kahvi
« Vastaus #19 : 12.08.10 - klo:00:13 »
Kahvi on huumetta.
Hissi perkeleestä.
Tanssi on syntiä.
oliko satman:lla kahvipaketti lopussa, kun moisia kirjoitti  :kahvi:

Malmivaaran aikaisten kahvikuppien vertaaminen nykyisiin tosi isoihin mukeihin on vaikeaa. varmaan itsekin juon 10 kuppia päivässä vaikka juonkin vain 3-4 mukillista. yleensä peruskahvia, joskus jotain spesiaalia. Nestlen (juu, se kamala firma jota pitäisi boikotoida jonkun äidinmaitotapauksen vuoksi, pl Valion jäätelot) vanilja jne kahvit ovat hyviä.

Salis mainitsi Turun. onko siellä vielä se "ranskalainen" kahvila kirjaston lähellä ja Aurajoen rannalla?

mutta mitäs Turun kahviloista kun Tampereella toki paremmat :)
esim Runo, Amurin helmi ja Pyynikin näkotornin kahvila. Tampereen keskustassa äijäpaikat on vähissä kun huoltoasemat vähissä. Yleisemminkin "ABC-kulttuuri" tappaa pienemmät äijäkahvilat :(

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Vs: Kahvi
« Vastaus #20 : 12.08.10 - klo:07:19 »
Tulen aina hieman epäluuloiseksi, kun joku kehuu itseään reiluksi.

Metsässä olet tosiaan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Kahvi
« Vastaus #21 : 12.08.10 - klo:07:54 »
Lahdessa on "äijäpaikkoja " torilla satakunta. Kolme torikahvilaa pressukatoksin ja hikisin muovituolein. Markkinapäivänä ei vapaata  paikkaa löydy. Hinnat on kovat ja munkit rasvaisia.

Haminan torilta on kivat kokemukset, sieltä saa lohivoileipiäkin.

Ennenvanhaan oli Oululaisen kulma se must paikka. Pankkilaiset ym. "virkamiehet" istuivat siellä ennen töihinmenoa siinä klo.9 tienoilla. Oululaisen punssipallot ja perunaleivokset ja toscawiinerit ovat muisto vain, kuten myös koko kahvila.  Siinä on nyt kahvilan tapainen juppi-lounaspaikka.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Vs: Kahvi
« Vastaus #22 : 12.08.10 - klo:08:27 »
Lahdessa on "äijäpaikkoja " torilla satakunta. Kolme torikahvilaa pressukatoksin ja hikisin muovituolein. Markkinapäivänä ei vapaata  paikkaa löydy. Hinnat on kovat ja munkit rasvaisia.

tORIHINNAT Ovat kovat. Nääs keskusta ja ilmavuus ja maisema maksavat.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kahvi
« Vastaus #23 : 12.08.10 - klo:08:53 »
Minähän en juo kahvia ollenkaan, en ole koskaan juonut, maistanut kyllä olen. Pienenä/pienempänä yritin olla kuin isommat ja otin kuppiin vähäsen ja ainakin puolet maitoo ja juomatta jäi. Jotenkin se maku vaan tökki ja tökkii edelleen; myös karkeissa, leivonnaisissa, missä tahansa, kun ei mee niin ei mee. Mut jotain hyvää: kahvijauho tuoksuu tosi hyvälle, keitetty kahvi enää ei.


Olin lukioaikana kolme viikkoa kovassa kuumeessa: Keuhkot olivat sökönä. Sen jälkeen olin 5 vuotta kahvia juomatta ei maistunut. Olut ei ole myöskään mun juoma. Olvi hyvin harvoin, ehkä saunan jälkeen joskus, saattaa maistua. Kaveri yrittää aina tarjota mulle olutta eikä se tykkää siitä, että aina kieltäydyn. Enpä muuten juo maitoakaan. Jätin sen opiskeluaikana pois. Olimme ystäväni kanssa maalla remuamassa ja, kun aamulla oli kolkko oli, tarjottiin maitoa. Se maito ei mennyt koskaan alas, eikä ole sen jälkeen mennyt.

Pieni ja pehmeä lintu eli Hippiäinen! Maistuuko viini? Puna tahi valko? Ranskalainen, espanjalainen vai italialainen?

Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Vs: Kahvi
« Vastaus #24 : 12.08.10 - klo:08:57 »
Minä juon maitoa. Ovatko kaikki japanilaiset aikuisia. Heille ei kuulema maito sovi.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kahvi
« Vastaus #25 : 12.08.10 - klo:09:21 »
Minä juon maitoa. Ovatko kaikki japanilaiset aikuisia. Heille ei kuulema maito sovi.

Ehkä olen sitten nipponi. :003:
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Kahvi
« Vastaus #26 : 12.08.10 - klo:09:23 »
Minä juon mielelläni maitoa, vieläkin. Veljeni lopetti 1-vuotiaana kun Kuhmoisten mummo juotti hälle lypsylämmintä maitoa. Hänestä jäi vain 170 cm mittainen mies. Minusta kasvoi 171 cn nainen.
Nuorin lapsenlapseni ei halua maitoa. Minä piilotan sitä aamu- ja iltakaakaoon, ja syötän voita leivän päällä. Parmesania hän rakastaa. Pelkään että hän jää pienikokoiseksi, sillä hän on hyvin laihakin, ei tahdo syödä juuri mitään. Isoveli on vankka jalkapalloilija.

Entiseen tuuliseen elämään kuului paljokin olutta, viiniä ja väkeviäkin. Oluen hartsi ei sovi minulle, enkä pane sitä enää suuhuni. Punaviiniä otan joskus sopivien juhlaruokien kera, alkoholitonta light-siideriä kului tänä kesänä ja kivennäisvettä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kahvi
« Vastaus #27 : 12.08.10 - klo:09:38 »
Minä juon mielelläni maitoa, vieläkin. Veljeni lopetti 1-vuotiaana kun Kuhmoisten mummo juotti hälle lypsylämmintä maitoa. Hänestä jäi vain 170 cm mittainen mies. Minusta kasvoi 171 cn nainen.
Nuorin lapsenlapseni ei halua maitoa. Minä piilotan sitä aamu- ja iltakaakaoon, ja syötän voita leivän päällä. Parmesania hän rakastaa. Pelkään että hän jää pienikokoiseksi, sillä hän on hyvin laihakin, ei tahdo syödä juuri mitään. Isoveli on vankka jalkapalloilija.

Entiseen tuuliseen elämään kuului paljokin olutta, viiniä ja väkeviäkin. Oluen hartsi ei sovi minulle, enkä pane sitä enää suuhuni. Punaviiniä otan joskus sopivien juhlaruokien kera, alkoholitonta light-siideriä kului tänä kesänä ja kivennäisvettä.

Nuorina sitä tehtiin hurjia. Sitten tuli lapset, eikä ollut puhettakaan alkoholipitoisista juomista.
Acta, non verba.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kahvi
« Vastaus #28 : 12.08.10 - klo:11:21 »



         Pohdiskelin tuossa ihan äsken, että yhä useammin pitäisi tapaamiset sopia puistoihin, kirjastoihin ja kotioloihin kahvien ja baarien asemesta, sillä pitkässä juoksussa kahvilakahvi tulee melko kalliiksi - ajatelkaapa: yhden kahvilakahvin hinnalla saa kotioloissa 64 kupillista ( puolen kilon paketista pitäisi tulla jokseenkin tuo määrä ) kahvia! Ero on siis huima! :kahvi: :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Kahvi
« Vastaus #29 : 12.08.10 - klo:11:28 »
Täytyy tunnustaa, että tuossa tuo puoliksi juotu kahvikuppi nytkin kököttää näppäimistön vieressä. Eikä ole edes hyvää.