Minäpä olen aloittanut autoiluni ihan oikealla Mossella, Moskvitsh Elitellä. Siinä se vasta oli auto. Kyllä sillä ajeli 80 km/h, mutta jos nopeus nousi yli siitä, niin koko auto alkoi täristä niin pahasti, että kummasti sitä malttoi löysätä kaasujalkaa. Siihen aikaan osasin tarkistaa autosta öljyt ja osasin avata auton konepellin. Samoin Mosse alkoi joskus "keittää" ja silloin piti lisätä vettä jäähdyttäjään.
Joskus yrittäessäni ohittaa edellä ajavaa piti palata takaisin omalle kaistalle ohitettavaksi tarkoitetun perään, kun autossa ei vain riittänyt "paukkuja" tarpeeksi. Samoin kaupunkiajossa Mosse oli melkoisen kankea käsiteltävä. Toki tuolloin oli kokemustakin vähemmän, mutta melkoisen loivakäänteinen oli ajokkikin. Lämmityksen kanssakin oli vähän niin ja näin. Auto oli neliovinen ja samalla "nelivetoinen" (vetää joka ovesta). Kerran muutamat kyytiläiset totesivat päästyämme perille: "Voi että palelee." Olin kerran jopa "pappia kyydissä" Mossella, kun papilla oli auto remontissa.
On siitä Mossella ajosta se hyvä puoli, että sen jälkeen ihan kaikki autot ovat tuntuneet hyviltä, kun on pohjaa, mihin verrata.