Kirjoittaja Aihe: Sukupuolineutraalit avioliitot  (Luettu 34524 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #30 : 19.07.10 - klo:10:07 »
Siksi olen ymmälläni -- ja paras kai olisi nyt hiljaa rukoilla rukoilemasta päästyään rukoilla viisautta, jotta "oikeus virtaisi kuin vesi, ja vanhurskaus kuin ehtymätön puro" (Anteeksi, minä en löydä sitä! Ja tarvitsisin muutenkin!)

Aam. 5:24

Leena, vinkiksi  http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #31 : 19.07.10 - klo:10:09 »


No, vastaan hyvin ylimalkaisesti:
Sanotaan nyt vaikka, että hyvää voisi olla se, että pidetään omasta ryhmästä huolta, huonoa se, että kohdistetaan varallista agressiota muita ryhmiä kohtaan.
He eivät pidä omistaan huolta, mikäli nämä eivät joka ainoassa detaljissa ole yhtä mieltä johtajan kanssa. Eivät liioin hurrattavasti muutenkaan!!!  

Se tietää tappotuomiota - pienikin erimielisyys, jopa epäilevä katse!   Ei liioin ole sallittua kysyä: Ihanko totta...oletteko ihan varmoja... Vain fasismin mustavalkoisessa maailmassa on mahdollista luokitella ihmiset noin, "omiin" ja "ei-omiin" joista ei ole tarvis pitää huoltakaan --- ken ompi lähimmäiseni, sivumennen sanoen?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #32 : 19.07.10 - klo:10:13 »
Voi hippiäinen, kiitos!  Tuo auttaa nyt paljon. Nyt on pakko taas heittää sivustolta työsivustoille, ja minä olen ihan tuskastunut. Tunnarit löysin netistä (anteeksi, Tunnustuskirjat) mutta kun ei minua varustettu käytännöllisellä järjellä luotaessa... kiitos tosi, tosi paljon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #33 : 19.07.10 - klo:11:48 »
Aiheen aloittaneena:
Hyvä, että on syntynyt keskustelua, mutta esitän vielä: voitaisko pysyä enemmän aiheessa, pyydän!

Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #34 : 19.07.10 - klo:14:17 »
Mitä tarkoitat tässä kirkolla? Kirkolliskokousta, kirkkohallitusta, piispainkokousta, yksittäisiä esipaimenia, papiston enemmistöä/vähemmistöä, seurakuntien luottamuselimiä, kirkon jäseniä kokonaisuutena tai eri ryhmittymiä...?[/i]

Kirkkoa kokonaisuutena, sen vastenmielistä puolitien asennetta, joka on jo loogisestikin mahdoton. Tehdään kompromisseja asiassa, jota tosiaan voi verrata biologiseen rasismiin. Etenkin kun muistaa mikä musta, verinen menneisyys kirkolla on juuri näiden vähemmistöjen suhteen - ei sillä pitäisi olla muuta asennetta homoseksuaalisuuteen kuin tuhlaajapojan asenne, anteeksianomisen asenne. Kysymyksessä olisi nimenomaan paluu kohti kristillisyyttä, ei erkaneminen siitä. Sen sijaan jostain korkealta annetaan omavaltaisena auktoriteettina jotain mitättömiä muruja kohti oikeutta. Kirkon keskustelu tässä asiassa on todella groteski spektaakkeli. Anyway, kysymyksessä on kuitenkin kapea alue ja kokonaisuutena kirkko on arvokas ja se on hitaasti kehittymässä kohti parempaa. Jos se jossain vaiheessa ottaisi kategorisen kielteisen aseman suhteessa homoliittojen siunaamiseen niin eroaisin. Mutta tietysti pysyisin Herättäjä-Yhdistyksen jäsenenä. Anyway, minustakin tuo nimitys "sukupuoli-neutraali" on aika hölmö, tokihan sellaisiakin liittoja voi olla, mutta ne lienevät häviävän pieni vähemmistö. Ei kai sitten keksitty parempaakaan termiä kuvaamaan asiaa.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #35 : 19.07.10 - klo:14:48 »
Aiheen aloittaneena:
Hyvä, että on syntynyt keskustelua, mutta esitän vielä: voitaisko pysyä enemmän aiheessa, pyydän!



Olet oikeassa, ainakin nyt natsismi saakoon oman ketjunsa --- jos se todellakin on sen ansainnut. Mielestäni ei ole. Mutta jos esiintyy intomieltä keskustella niistä filosofioista, josta diktatuurit ovat ammentaneet, niin siitä olisin nyt hyvilläni. Tarvitsisin taas jotakin ja jos joku tietää jotakin niin pääsisi vähemmällä kuin no, jotakin.

Mutta: on vaikeaa ottaa kantaa sukupuolineutraaleihin suhteisiin, ellei enää ole kuin hämmennyksissään tämän edessä: Ihminen olemukseltaan ei vaikuta selkeästi  sukupuolineutraalilta! Se tässä on itsestäni vaikeaa.  

Mutta muuten: Mitä olisi jos suhteet, kaikki, rekisteröitäisiin juridisesti kuten ne myös puretaan!  Avioeroa ei toteuteta kirkossa papin edessä (jätetäänpä ne pakkosovittelut Perheasiainneuvottelukeskuksessa pois, onko niitä enää)  --- ei siis tulla Pyhän Jumalan kasvojen eteen: Me emme jaksa enää yhdessä, Herra. Herra, tästä ei tule mitään,. Herra, en voi antaa hänen uskottomuuttaan anteeksi. Herra, lapsemme kasvavat siihen käsitykseen, että mistään ei seuraa mitään, että ihminen kestää vääristymättä mitä hyvänsä... kuinkahan olisi jos olisikin näin?

Jos siis koko tuo rekisteröinti hoidettaisiin maistraatissa aina ja sitten kirkko siunaisi harkintansa mukaan?  Etkö kysellyt vähän tähän suuntaan, ainakin jäin miettimään tätä kysymystä, Vaivattu Sielu?  Selkiyttäisikö se jotakin?
« Viimeksi muokattu: 19.07.10 - klo:14:52 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #36 : 19.07.10 - klo:15:09 »
Raamattu käskee ihmistä olla yhtä täydellienn kuin Jumala, eli olet oikeassa,että Raamattu käskee ihmistä olemaan jotain muuta, mitä ihminen on.

En tiedä missä iässä olet lukemaan oppinut ja milloin sinun taskurahasi ovat Raamatun ostoon  riittäneet eiklä se ole erityisen intesanttiakaan. Voisitkohan harkita, että tuo ehdottelusi, joka kyllä on kohdistunut toisiinkin, joskus päättyisi?  Eli, voisit lopettaa tuon huomauttelusi siitä kuinka voisi vaikka lukea sitä tai tätä tai miten meillä täällä on tapana koota listoja Raamatun jakeista sun muuta?  Kyllä täällä muutama muukin sitä kirjaa lukee --- oheislukemistoineen.  

...................................................................................

Niinpä. Olkaa täydellisiä. Täydellisiä miehiä ja täydellisiä naisia? Täydellisesti jotakin mitä me emme ole?  Miksi tätä ei saa kerta kaikkiaan läpi!
Eli: Saatte kyllä muut vajavaisuutenne anteeksi ja olkaakin vajavaisia, kyllä minä annan anteeksi -- tässä vain on seikka jota ei anneta anteeksi? Luulin että vain Pyhän Hengen pilkka on sellainen asia. Siis, siitäkö on kyse?  

Jos taas se kuuluu ihmisen olemukseen, siinä kuin seksuaalisuus hetero-orientoituneena,  mikä merkillinen kompromissi tämä on: olkaa mutta olkaakin hiljaa siitä asiasta, älkääkä ainakaan eläkö sen mukaisesti!  Eihän tämä ole helppoa!  Huomattavasti helpompaa olisi pitää kiinni Raamatusta kirjaimen jälkeen, olla fundamentalisti!  Mutta silloinko se "oikeus virtaa kuin vesi, vanhurskaus kuin ehtymätön puro"!  Kun saisi tietää tämän!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #37 : 19.07.10 - klo:16:15 »
Syrjähyppy, eli anteeksi, Köpi, jos sanoin - äh kirjoitin - ilkeästi. Minua alkoi keittää tuo neuvoskelu lukemisesta.  En ole tullut miettineeksi, että Sinulle saattaa todella olla yllätys, että muutkin olisivat sitä Raamattua lukeneet, ihmetelleet ja tuskitelleet. Selitysteosten kera.  Omalta piuoleltanikin tuo oppineisuuden pamauttaminen oli tarpeetonta --- minä vain suutuin.  

Ja tä'mä on totta, niin totta. Oli helppoa "olla uskossa", voi kuinka olikaan, kaikista yöllisistä painajaisista, Jeesuksen paluu-kauhuista, sun muusta huolimatta muutaman vuoden -- ne juuri jolloin Raamattu otettiin, jos nyt ei juuri pilkun päälle sitovana, niin vähintään hyvin lähelle sitä. Saako tyttö laittaa tukan leteille?  Sehän kielletään!  Ei sitten lettejä!

Samanmielisten joukko oli suuri, kaiken lisäksi.

Vasta sitten, kun minun oli oltava rehellinen, alkoivat vaikeudet ja niitä näkyy riittävän.
Lähelle teemaa (anteeksi, Vaivattu Sielu) tulee kysymys avioerosta, joka oli erittäinkin framilla, kun piispakandidaattina oli eronnut ja uudelleen avioitunut mies. Nyt, kas kummaa, arkkipiispakandidaatilla oli kolmas vaimo meneillään eikä kukaan puhunut mitään.  Suuri syntihän se on,. Mutta minkä teet, jos esimerkiksi puolisosi ilmoittaa sinulle jonakin siistinä päivänä, että olet "tärvellyt hänen elämänsä" --- olettakaamme että se tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta --- ja hän on löytänyt toisen, joka ei tärvele!  Kyösti, miten otamme tämän!  Itse Jumala sanoo: Minä vihaan eroa!  Ei vain Paavali!

Jääkö hyljätylle kun näin nyt on muuta tietä kuin itsemurha --- tai sen odottaminen että hänet paiskataan tulijärveen,  avioitui uudestaan tai ei!  Kun siis kyseessä ei ole "orjuuttava pakko" jossa kiista syntyisi kristinuskosta!  

Köpi, missä nyt on suuri moraalimme?
Tiedätkö itsemurhan tehneitä, joiden motiivina on ollut tämä käsitys: än on iljetys Jumalalle? Ja kristityt! Kristityt sanoivat hänelle niin! En tiedä, mutta Jonas Gardell ei oletettavasti valehtele heistä kertoessaan.  Nuoria ihmisiä --- mitä auttaa saivartelu ettäö Jumalahan rakastaa sinua vihaa vain tuota mitä sinä olet!  Jumalako? Niinkö?

Oikeus virratkoon kuin vesi, ja vanhurskaus kuin ehtymätön puro. Mitä se on!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #38 : 19.07.10 - klo:18:27 »
Hurja keskustelu!  :icon_confused:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #39 : 19.07.10 - klo:18:49 »
Raamatussa ei ollut farkkuja ja kännyköitä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #40 : 19.07.10 - klo:19:33 »
Raamatussa ei ollut farkkuja ja kännyköitä.

Eikä tupakkia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #41 : 19.07.10 - klo:19:38 »
minä kai sitten menen alakertaan... mutta siellä on ystäviä ja Jesse...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #42 : 19.07.10 - klo:20:20 »
 

Köpi, missä nyt on suuri moraalimme?
Tiedätkö itsemurhan tehneitä, joiden motiivina on ollut tämä käsitys: hän on iljetys Jumalalle? Ja kristityt! Kristityt sanoivat hänelle niin!

Tärkiä kysymys. Elämä on vaikiaa, vaikka täyttääs kaikki eri yhteesöiren normit, mutta voi vaan arvaalla sitä tuskaa, kun oma irentiteetti on kelevoton yhteesölle ja heirän miälestään Jumalallekin.
Armoton Jumalan luamien rakastavien ihimisten tuamitseminen ja "kivittäminen" ei ole kristillistä rakkautta. :icon_sad:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #43 : 20.07.10 - klo:10:35 »
Sukupuolineutraali... on siinäkin sana.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33806
Vs: Sukupuolineutraalit avioliitot
« Vastaus #44 : 20.07.10 - klo:10:41 »
Tarkoittaneeko intersukupuolta, androgyyniä? Eikö näitä ole aika vähän kuitenkin, että pitääkö huolehtia heidän avioliitoistaan? :icon_rolleyes:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)