Kirjoittaja Aihe: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena  (Luettu 17518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #15 : 05.05.10 - klo:19:12 »
Olikohan mielikuva pihalla grillin ääressä lammasta kärventävästä kotikeittiömestarista? En nyt puhu omasta mielikuvastani, vaan arvailenpa vain.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #16 : 05.05.10 - klo:19:50 »
Ihan totta?  Ja kaikki ne kasvijutut ja se kuinka tehtiin etäpaistia pääsiäisenä Riitta-mummin kanssa?  Ja kun vielä sanoin ettei ole ollut lammasvastuuta pitkään aikaan?

Ei mutta.  Tämä on tavatonta. Tulin mahdottoman uteliaaksi. Mikähän herätti mielikvan että mies?

Nyt kun kysyt, niin enpä osaakaan vastata. En minä tiedä, se vain oli minun ajatukseni.  Kuvittelin että 55-60 vuotias isokokoinen mieshenkilö.  :003:  Älä nyt vaan sano, että olet hento pieni nainen. :002:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #17 : 05.05.10 - klo:20:10 »
Lainaus
Kuvittelin että 55-60 vuotias isokokoinen mieshenkilö

 :003: sorry vaan leena, sama mielikuva minullakin

mielenkiintoista, että mistä se sitten oikein syntyi??? :017:
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #18 : 05.05.10 - klo:20:28 »
Kuvittelin että 55-60 vuotias isokokoinen mieshenkilö.

mielenkiintoista, että mistä se sitten oikein syntyi??? :017:

Niinpä, mistä? Tuntuu tosi oudolle kun noinkin monelle on syntynyt tuollainen mielikuva  :017:

Itselleni oli alusta asti selvää, että nimimerkki on naisen. Kirjoittamistyylikin on jotenkin naisellinen, vaan en minäkään osaa selittää miten.

Ihan naurattaa kun ikävöivähän kirjoitteli takin ompelusta ym.  :003: Ehkä roolijakoajattelu ei olekaan sellaista stereotypiaa mitä voisi luulla. 50-60 vuotias mies pähkäilee kukkiensa kanssa ja kyselee reseptien perään ym. Paras oli tuo takin ompelujuttu  :repee:

Leena, järjestit hyvän kevennyksen foorumille.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #19 : 05.05.10 - klo:20:47 »
Isovaarini Juho Nupponen oli vaatturi ja ompeli takkeja. Vaari Oskar Nupponen taas kasvatti pihassaan kukkia. Mitä ihmettä tuossa nyt sitten on?

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #20 : 05.05.10 - klo:20:58 »
No ei kai siinä mitään ihmeellistä olekaan, mutta minua nyt vaan kovasti huvittaa, esim. tämä kirjoitus:

"Nyt ei kun ruskea takki valmiiksi kun naapurit kolistelevat hereille etten hetä ompelukoneella häiritse. 
Sitten vähän beigeä, ripaus vaaleanpunaista ja ehkä pikku siivu violettia...no, sitä on vielä mietittävä. Hyvä tulee
."

Tämä nyt vaan sattui minun nauruhermoon, ohita sinä juttu tältä osin  :109:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #21 : 05.05.10 - klo:21:05 »
No ei kai siinä mitään ihmeellistä olekaan, mutta minua nyt vaan kovasti huvittaa, esim. tämä kirjoitus:

"Nyt ei kun ruskea takki valmiiksi kun naapurit kolistelevat hereille etten hetä ompelukoneella häiritse. 
Sitten vähän beigeä, ripaus vaaleanpunaista ja ehkä pikku siivu violettia...no, sitä on vielä mietittävä. Hyvä tulee
."

Niin, me miehet olemme monitahoisempia kappaleita kuin yleensä kuvitellaan...

Mt

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #22 : 05.05.10 - klo:21:26 »
Luulihan Kalistajakin minua mieheksi, vaikka minusta Pirska-nimi viittaa ihan selvästi Pirkko tai Pirjo-nimeen. Lieneekö sitten luullut minua provoilijaksi, joka tekeytyy muuksi mitä on. Toisaalta olen huomannut monissa mielipiteissäni poikkeavani kanssasisarteni mielipiteestä. Luulen sen johtuvan siitä, että minun isäni oli niin tavattoman fantastinen persoona, jota ei esimerkiksi tarvinnut pelätä koskaan. Hän ei myöskään koskaan puhunut naisista kaksimielisesti tai alentuvasti. Minulla ei ole hirveää tarvetta yltiöfeministisiin mielipiteisiin.

Jos tämän foorumin nimimerkeistä tehtäisiin äänestys, niin ykköstilalle valitsisin nimimerkin viisveisaaja. Körttiläiset veisaavat Siionin virsiä ja taas ihan muuta tarkoittaa: siitä minä viis veisaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #23 : 06.05.10 - klo:06:36 »
Onko ketään nimimerkkimiestä luultu naiseksi? Yksi on ainakin nähty hame päällä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33771
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #24 : 06.05.10 - klo:07:41 »
Tunnustan että aivan alku-aikonani foorumilla luulin vähän aikaa myyrää naiseksi. Hän klikkasi hyvää musiikkia, kirjoitti runoja ja rakasti lintuja. Pidin häntä hyvin empaattisena naisena.
Hänellä oli nimimerkkinä nimikirjaimensa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #25 : 06.05.10 - klo:08:15 »
Eikö myös Salis = suola (perusmuoto sal) voisi olla nimimerkin puolesta mies tai nainen? Nimimerkki tulee latinalaisesta sananlaskusta "Cum grano salis". Sillä tarkoitetaan epäilevää asennetta, ettei mitään asiaa pitää ottaa  ehdottomasti tai kirjallisesti.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #26 : 06.05.10 - klo:08:20 »
Ihan totta?  Ja kaikki ne kasvijutut ja se kuinka tehtiin etäpaistia pääsiäisenä Riitta-mummin kanssa?  Ja kun vielä sanoin ettei ole ollut lammasvastuuta pitkään aikaan?

Ei mutta.  Tämä on tavatonta. Tulin mahdottoman uteliaaksi. Mikähän herätti mielikvan että mies?


Ei mikään. Olen tulkinnut Sinut naiseksi, jolla on kyky kirjoittaa tuntemuksistaan avoimesti.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #27 : 06.05.10 - klo:08:20 »
Ollaan sitä nyt niin lipilaaria että.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #28 : 06.05.10 - klo:08:22 »
Eikö myös Salis = suola (perusmuoto sal) voisi olla nimimerkin puolesta mies tai nainen? Nimimerkki tulee latinalaisesta sananlaskusta "Cum grano salis". Sillä tarkoitetaan epäilevää asennetta, ettei mitään asiaa pitää ottaa  ehdottomasti tai kirjallisesti.

Ollaan sitä nyt niin lipilaaria että.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33771
Vs: Nimenvaihto Ikävöivä->Leena
« Vastaus #29 : 06.05.10 - klo:08:46 »
Vaikka salis hyväksyi arvaukseni salolaisesta stadin kielellä uskon että hän on nimimerkki nurinpäin:Silas, Paavali.  :eusa_angel:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)