Kirjoittaja Aihe: Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne  (Luettu 29402 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
"Onkohan liian tulenarka aihe tälle foormille" alkaa teksti, ja Seppos selvittää asialliset puitteet.šEi kai mikään aihe sinänsä - mutta saako kysyä motiiveja tuoda se tänne, elllei yhtään käsitä.

Miksi oikeastaan sitten itse luin nämä jutut?
Kuulkaa, nähdäkseni, miksi ne täällä ovat.
Takulla selviää jokin syy ottaa tämä teema esille, ajattelin, hyvä tuntea toisen polven körtin motiivit! Kun itse on ihan vasta tutustumassa...liikkeen keskeistä sanomaa, ehkä...outoa, mtta mistä minä tiedän!

Varmaan joku kohta selittää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Taisit, ikävöivä, hiiltyä ihan tosissasi. Suoraan sanottuna en edes hätkähtänyt tuota, enkä edes loukkaantunut. Siis en todellakaan halua pelotella ketään maailmanlopulla, mutta ajattelin, että tästäkin aiheesta voisi vaihtaa ajatuksia ihan kiihkottomasti. Kai se on niin, että tyyppi, joka on kulkenut maailmanlopun porukoissa peloteltavana, ei kertakaikkiaan voi käsitellä näitä asioita ihan millään tavalla.

Nämäkin asiat kuitenkin löytyvät Raamatusta ja ihan mielenkiintoista olisi näistäkin jutella.

Salis kirjoitti:
"Eikös se ole niin, että kirkko tarvitsee joka päivä reformaatiota? Voi olla, ettei Lutherin reformaatiot ihan riitä."

En puhuisi samana päivänäkään Lutherin reformaatiosta ja siitä, mitä tänä päivänä tapahtuu meidän kirkossamme. Ennenhän oli niin, että semmoisia pappeja, jotka eivät pysyneet kirkon tunnustuksessa, puhuteltiin ja voitiin jopa erottaa kirkosta. Nyt tuntuu, että semmoisia, jotka uskaltavat kyseenalaistaa em pappeja, puhutellaan ja jopa erotetaan kirkosta. Tuntuu, että nämä ovat tabuja, joista ei saa puhua.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Raamatussahan tuo mainitsemasi asia on joten käsittäkseni sen pitäisi kuulua normaaalina asiana ihmiselämään.
Mielestäni asiaa ei pidä kiertää eikä pelätä vaan kunnioittaa Jumalan päätöksiä mitkä hän on ilmoittanut.

Olisi mukava lukea mielipiteitä ihmisiltä jotka lukee ja tutkii paljon raamattua.

Mielestäni asia on todella aiheellinen, aiheellisempi kuin väittely mistä puusta Joosef yleensä teki puutöitä.  ;  )

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Taisit, ikävöivä, hiiltyä ihan tosissasi. Suoraan sanottuna en edes hätkähtänyt tuota, enkä edes loukkaantunut. Siis en todellakaan halua pelotella ketään maailmanlopulla, mutta ajattelin, että tästäkin aiheesta voisi vaihtaa ajatuksia ihan kiihkottomasti. Kai se on niin, että tyyppi, joka on kulkenut maailmanlopun porukoissa peloteltavana, ei kertakaikkiaan voi käsitellä näitä asioita ihan millään tavalla.
^

Siitä et sinä, Pirska, kuulepas, tiedä yhtään mitään. Etminun tunteistani etkä "todellahiiltymisistäni" - semmoista et ole vielä edes nähnyt ---  ellen niistä kerro. Nyt kerroin - oikeammin olisi ollut sanoa, että syvästi pettynyt viimeviikkojen harrastkseen. Miltä minusta nyt tuntuu, sen tiedän ainoastaan minä itse ---en näe tarkoituksenmukseksi nyt siinä myöskään uskoutua Sinulle. Ne henkilöt valitsen itse.

Ihmettelen ihmisiä, joita kiehtovat ne teemat, joista Raamattu pikemminkin kehottaa: Välttäkää. Pitäytkää etäällä pahoista hengistä. Ette tiedä päivää ettekä hetkeä.  Eikö tämä jo tarkoita ja sano meille: Keskittykää muuhun.  

Jos nyt Jeesuksen sanomasta ei  muuta puhuttavaa löydy ja on oltava "raamatullinen" niin tätä kai se sitten on. Kun uskon sisältönä ei ole suhde Kristukseen ja Kristus itse, niin jotakinhan on löydettävä-. johtakoon todella sitten mihin hyvänsä. No, osaanpa varoa ainakin "toisen polven körttejä" - kova on into phdistaa kirkkoa ainakin. Yleensä kannattaa kyllä aloittaa itsestään se homma. 

Kysyin miksi siis näitä tutkia; no, jos Sinun mielestäsi vastakseksi kelpaa että miksei niitä siinä kun muitakin, niin siitäpä sitten vaan. Ole hyvä ja jatka niiden serassa joita sama kiinnostaa - Antikristksen tuntomerkit ja maailmanlopun määreet. . Minulla on oltava vähän painavammpia syitä keskustelulle ja muuta puhuttavaakin..toivottavasti.




'
« Viimeksi muokattu: 17.04.10 - klo:21:45 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Taisit, ikävöivä, hiiltyä ihan tosissasi. Suoraan sanottuna en edes hätkähtänyt tuota, enkä edes loukkaantunut. Siis en todellakaan halua pelotella ketään maailmanlopulla, mutta ajattelin, että tästäkin aiheesta voisi vaihtaa ajatuksia ihan kiihkottomasti. Kai se on niin, että tyyppi, joka on kulkenut maailmanlopun porukoissa peloteltavana, ei kertakaikkiaan voi käsitellä näitä asioita ihan millään tavalla.

Arka aihe tämä on juuri siksi, että maailmanhistoria sekä nykyaika on täynnä niitä kahjoja, jotka ovat ennustaneet maailmanlopun lähestyvän. Ja kuinkahan paljon näitä "profeettoja" on mielisairaalassa, jotka ovat lukeneet näitä ennustuksia ja ilmestyskirjaa. Näitä onkin kutsuttu mm. tuomiopäivän pasuunoiksi. Lopun merkkejä ei voi tietää eikä tunnistaa. Joku puhuu tulivuorista, toinen taas hiukkaskiihdyttimen aiheuttamasta ongelmasta, kolmas aurinkomyrskyistä jne jne.

Lainaus
En puhuisi samana päivänäkään Lutherin reformaatiosta ja siitä, mitä tänä päivänä tapahtuu meidän kirkossamme. Ennenhän oli niin, että semmoisia pappeja, jotka eivät pysyneet kirkon tunnustuksessa, puhuteltiin ja voitiin jopa erottaa kirkosta. Nyt tuntuu, että semmoisia, jotka uskaltavat kyseenalaistaa em pappeja, puhutellaan ja jopa erotetaan kirkosta. Tuntuu, että nämä ovat tabuja, joista ei saa puhua.

Ehkä jonkun verran kärjistät? Kirkko koostuu syntisistä ihmisistä riippumatta siitä ovatko he pappeja tai tavallisia kirkon jäseniä. Meitä kehoitetaan antamaan anteeksi vihamiehille, miksi emme antaisi anteeksi syntiselle papille?
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
En puhuisi samana päivänäkään Lutherin reformaatiosta ja siitä, mitä tänä päivänä tapahtuu meidän kirkossamme. Ennenhän oli niin, että semmoisia pappeja, jotka eivät pysyneet kirkon tunnustuksessa, puhuteltiin ja voitiin jopa erottaa kirkosta. Nyt tuntuu, että semmoisia, jotka uskaltavat kyseenalaistaa em pappeja, puhutellaan ja jopa erotetaan kirkosta. Tuntuu, että nämä ovat tabuja, joista ei saa puhua.

Olen pahoillani jos loukkasin. Varoittaisin vakavasti, ja syy on tuossa yläpuolella, Saliksen tekstissä - joskaan ei nyt niin että uskonnollinen aihe olisi suora syy sairastua psykoosiin, ovat nämä teemoja, jotka ovat psykologisesti , ja hengellisesti epäraittiita ja epäterveellisiä.  Jos mietit, ymmärrät kyllä.

 Antikristus ja viimeiset ajat!  Silloin liikutaan  sellaisilla vesillä, joille ei ole mentävä ollenkaan.  Jokainen ihminen joka ei tunnusta Jeesusta Kristukseksi on Antikristus, ole hyvä. Johanneksen ensimmäisestä kirjeestä löytyy.  Johan oli jännittävää?
Sitä hetkeä eivät tiedä muut kuin Isä - löytyy muun muassa Matteuksesta. Muuta vastaavaaon jos miten.  En tiedä oman kuolemani hetkeä, ellen tapa itseäni.  En tiedä edes sitä, heräänkö huomenna terveenä.  Sitä, tämän tiedon kanssa turvallisesti kulkemista on kai nimitettävä uskoksi.    No. Silloin kun kaiken tietää on itsensä ja koko maailman Herra! Jeesus tyytyi siihen mitä sai - viittaa tässäkin: Isä tietää .

Meille se ei riitä.

Porhallat vesistöön, joka on hyvin karikkoista, ja joskin aikuisten saitti ja omalla vastuulla, saatat viedä mita mkanasi - enkä toivoisi että olet siellä itsekään. Kirjoitat paljon. Raamattusitaattia ja "päivän tekstiä" tulee kuin turkin hihasta. Kerrot täällä paljon körttitaustaustasi, vanhempiesi kasvatusperiaatteista, jumalanpalveluksen tärkeydestäkin, ja vaikutat luotettavalta. Sitä suuurempi vastuu Sinulla siis on!

En ymmärrä ihan itseäni, mutta mieleni tekisi taas kyllä huutaa, että häipykää. Tämä ei ole tarkoitus...ei meitä varten! Jännää, juu, kyllä, sitä. Ja on kai se Raamattu muuten sitten tylsää.Mutta meidän on etsittävä mut jännät tai tylsistyttävä. Olen tästä aivan varma. Hurmahenkisivustoja on niitä isoaville ja janoaville.

.....................................


En liioin alkunkaan käsitä --- kuulepas Pirska. Ethän sinä tiedä kirkon lähihistoriastakaan mitään?Meidän pappimme puhutteli piispa epäraittiista opetuksesta juuri siksi, rettä he intoutivat näihin teemoihin, ja vanhemmat pelästyivät lastensa oirehtimista.   Eikä siitä nyt niin mahdottoman pitkään ole. Ihanko siis tahtoisit tämän käytäntöön? Etkö näe että se jo on? Tietenkin --- jos tahdot että puhutellaan niistä syistä jotka Sinusta ovat syntiä, tai jotka Sinä määräät puheenaiheeksi, niin saattaapa olla, että joudut etsimään itsellesi jotakin Pyhien Yhteyden ja hurskaamman kirkon. Älä mene semmoiseen. Meille tulisi  sinuaikävä.
« Viimeksi muokattu: 18.04.10 - klo:08:37 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Olisi mukava lukea mielipiteitä ihmisiltä jotka lukee ja tutkii paljon raamattua.

Steal, kuule! MInlla on idea --- loistoidea. Tee itsestäsi sellainen ihminen.  :) :icon_biggrin: :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Anteeksi, ikävöivä, jos olen ymmärtänyt Sinut väärin. Kuvittelin allaolevasta kommentistasi, että olisit kulkenut niissä maailmanlopun porukoissa.

Siitä asti ainakin kun olin seurakuntanuori-iässä. Hesaria luettiin sillä mielellä että hei, tuossahan tuo Kathryn Kuhlmanin profetia toteutuu. Jätin joukon, kun aloin nähdä painajaisia ja pelätä. Sen jälkeen annoin teeman rauhassa olla.  Mutta jätin muutamia muitakin teemoja. Ja tämän hösöttämisellä oli osuutensa. Siksi en enää hösötä. Toivon suvun nuorempien ystävineen löytävän uskossaan turvapaikan ja Kristuksen sen sisältönä, elävän Jeesuksen itsensä, en näitä juttuja.

Uskovat piti temmata pilviin - kun nyt ajan merkkejä seurattiin - hyvinkin pian, ehkä ennen meidän ylioppilaskirjoituksia, ja oli vähän riitaa siitä onko koulun käyminen ja ammatin hankkiminen oikein - oli oikeampaa kuluttaa vapaa-aikansa todistamiseen, jotta mahdollisimman moni pelastuisi. Musiikkiopisto oli vielä suuremmin väärin, kun oli vapaaehtoistakin.  

Tämmöinen johti epäterveeseen ja epäraittiiseen elämänmenoon, lienevätkö asianharrastajat sitten raitistuneet niin että luottavat nyt siihen, ettei ikäviä komplikaatioita tule.  Onnea pulkkaan sitten vaan.

Itse muistan tämän, ja myönnän olevani hieman huolestnut.

Muistaakseni en ole kyllä ennustanut yhtään maailmanlopun päivämäärää. Paremminkin olen halunnut tähän keskusteluun semmoista näkökulmaa, että kun Raamatun ennustukset joka tapauksessa ovat joskus toteutumassa, että me kristityt emme vaipuisi epätoivoon, vaan "rohkaisisimme itsemme nostaisimme päämme". Toisin sanoen voisimme luottaa, että sittenkin Jumala pitää meistä huolen.

Kai näistä voi kertoa ja keskustella ihan terveestikin. Jos tämä aihe tuntuu liian karmealta, niin eihän tätä ole pakko lukea. En minäkään lue urheilutriviaa, kun ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
MInn on myönnettävä että olen itsestäni nyt vähän hämmentynyt. Mikä ihmeen vimma minulla on saada toiset lopettamaan nämä muutamat aiheet?  Tai ei edes niin... vaan, kn edes osaisin selittää.

Täällä on vähän väliä ketjuja joita en lue lainkaan, joskus joku nimimerkki kirjoittelee tyylillä, jonka perusteella alan tyynesti hypätä yli kun näen kuka häärää.

Siis...kun nythän on näin. Tavallisesti en mene juttuun josta en pidä.
Olen hyvilläni siitä ettei minun tarvitse kantaa vastuuta koko hommasta, vaan Sepposin on kaikki vastuu - hän joutuu lukemaankin jokaisen viestin.
Aikuisena nyt tietysti toivon itse kunkin kirjoittavan ja siten vastuullisesti, muttei toisten toiminta minulle kuulu, hyvä että pitelen omaani.   Valitut teemat eivät ole minun huoliani.

Jostakin syystä nämä kaksi ketjua, se jossa puhuttiin antikristuksen tuntomerkeistä ja tämä jossa puhtaan viimeisistä ajoista saivat oloni omituiseksi - kuin pitäisi sanoa - ilman mitään valtuuksia - että älkää, hei.   On totta, että meidän nuorista jotkut ovat oireilleet vaikeasti ja jäljet johtavat sylttytehtaalle, mutta olen siitäkin kuullut vasta myöhemmin.  Sen kyllä muistan, että näin itsekin painajaisia ja huusin unssani lukioikäisenä, mutta sehän jäi kun lopetin seurakuntatouhut. Tämä ei ole raitista kristillisyyttä, eikä väitteessä ole sikäli mitään järkeä, että se olisi minulla määriteltynä kuten voisi olla papilla tai no, kellä hyvänsä toisella.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vxaa

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 16
Luulempa että suurimmalle osalle ihmisistä koittaa henkilökohtainen maailmanloppu viimeistään sadan vuoden iän tietämillä. Muut maailmanloppujen odotukset toistuvat läpi historian yhteistä epävarmuutta herättävien asioiden vallitessa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Luulempa että suurimmalle osalle ihmisistä koittaa henkilökohtainen maailmanloppu viimeistään sadan vuoden iän tietämillä. Muut maailmanloppujen odotukset toistuvat läpi historian yhteistä epävarmuutta herättävien asioiden vallitessa.

Viisasti sanottu. Epävarmuus ruokkii pahanilmanlintuja.
Acta, non verba.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vxaa vei sanat suusta....ei vaan sanat viestistä.
Olen jo kauan ajatellut, että loppu tulle ennemmin tai myöhemmin. Onko se minun loppuni vai mailmanloppu, loppu joka tapauksessa. Yksin Herra tietää milloin, miten ja miksi. Minun tehtäväkseni jää eläminen tässä ja nyt.

Viisveisaajalle: Olen jo muutama vuosi sitten, kokonaan tietämättäni "kaimastani", verrannut itseäni tulivuoreen. Päältäpäin katsoen niin tyyni ja rauhallinen, vaikka sisällä kiehuisi. Joskus pahimmoillaan saatan kuumeta punaiseksi. Tarkkasilmäisimmät ehkä näkevät korvistani nousevan savun. Varsinaisia räjähdyksiä/purkauksia tulee tosi harvoin. Eihän se Eyjakaan hyvin tiuhaan purkaudu.  :icon_rolleyes:
Pyryharakka

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Luulempa että suurimmalle osalle ihmisistä koittaa henkilökohtainen maailmanloppu viimeistään sadan vuoden iän tietämillä. Muut maailmanloppujen odotukset toistuvat läpi historian yhteistä epävarmuutta herättävien asioiden vallitessa.

Näinhän se on.

Viisasti sanottu. Epävarmuus ruokkii pahanilmanlintuja.

Kun ei osaa keskustella asiasta kiihkottomasti, niin täytyy leimata kaikki keskustelu aiheesta asialla mässäilyksi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Jeesus puhuu viimeisistä tapahtumista  Luukas 21:5--38

Anteeksi nyt tämä jankkaus, mutta miksikähän Jeesus on puhunut tällaista. Eikö juuri rohkaistakseen meitä kristittyjä. Eikö tästä tekstistä tosiaan kukaan löydä mitään rohkaisua?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Ikävöivä mainihti jotta tee itestäs paljon raamattua tutkiva. Just noin, eikä melekkein. Mutta kun täällä on kirjanoppineita joilla on raamattua mittareissa kymmeniätuhansia tunteja, niin aattelin hyödyntää  Hi Tecciä.  ;  )    Ei minun ratasta tartte keksiä vaikka sen ite valmistaisinkin, havaintojeni pohjalta.

Itseäni kiinnostaa kyllä tuo lopunaika enemmän kuin oma kuolemani. Kuolemahan on simppeli juttu, ihminen poistuu muonavahvuuesta.
Maailman tappipäivä taas koskee kaikkia kuolevaisia.