Kirjoittaja Aihe: Foorumin perustaminen  (Luettu 2050 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Foorumin perustaminen
« : 12.04.10 - klo:20:51 »
En tiedä olisiko tätä pitänyt kysyä vaikka suoraan Sepposilta mutta ajattelin että joku toinenkin saattaa tietää. Meillä oli lukiovuosinani tiivis syvällisiä pohtiva ystäväjoukko, ja vaikka emme enää ajattele monestakaan asiasta aivan kuten silloin pidämme vaihtelevalla intensiteetillä yhteyttä. On vain vaivalloista soitella ja pitää kymmeniin ihmisiin yhteyttä sillä tavoin, puhelutkin tulee aina juuri kun on maitokattila hellalla.. juusto tekeytymässä...tai muuta - ja heräsi ajatus perustaa tämän tapainen virtuaalitila, vähän kuin facebook, mutta me ajateltiin olla siellä nimillämme ainakin alkuun. Tietty esimerkiksi nyt minulle tämä sivusto on jo tullut tärkeäksi - kysymys onkin hieman muusta.
Miten semmoinen perustetaan? 
Onko kansalaisilla kokemusta?
Ovatko toimineet?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Foorumin perustaminen
« Vastaus #1 : 12.04.10 - klo:21:11 »
Kokemusta ei ole, mutta voisit kokeilla Googlen ryhmätoimintoa.
Osoite on
http://groups.google.fi/

Ensin luot itsellesi Google-tilin, jollei sellaista jo ole.
Sitten kohdasta Omat ryhmät (näytössä oikealla) napsautat painiketta "Luo ryhmä".
Seuraavassa näytössä annat ryhmälle nimen (esim. Maaningan pulpetti) ja sähköpostiosoitteen (esim. maaninganpulpetti@googlegroups.com).
Käyttöoikeustasoksi valitset kolmannen eli
Rajoitettu – Henkilöiden tulee olla ryhmään kutsuttuja. Vain jäsenet voivat lähettää viestejä, lukea arkistoa, tarkastella jäsenluetteloa, luoda sivuja ja lähettää tiedostoja. Ryhmäsi sekä sen arkistot eivät näy julkisissa Google-hakujen tuloksissa tai luokkahakemistossa.

Tämän pidemmälle en katsonut. Oletan, että ryhmään kutsuttavilla pitää olla Google-tili.

Näitä on muitakin maksuttomia, Googlen otin vain esimerkiksi.

Nörteiltä jos kysyt niin ne kertoo mikä on paras foorumisofta ja lupaa että se on ihan iisi juttu tehdä, mä teen sen sulle vartissa ja sitä rataa. Älä usko nuoria miehiä näissä asioissa.

Kokeile vaikka tuota Googlea ja jos ei tunnu kivalta niin jätä sikseen.

Mt

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Foorumin perustaminen
« Vastaus #2 : 12.04.10 - klo:21:31 »
Tuo Googlen juttu voi olla ihan harkitsemisen arvoinen. Kannattaa miettiä myös, olisiko esimerkiksi Skypen ryhmäkeskustelu riittävä tähän tarkoitukseen. Tai jos ei ole turhia ennakkoluuloja, niin voittehan te perustaa vaikka oman IRC-kanavan.

T: nuori mies

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Foorumin perustaminen
« Vastaus #3 : 13.04.10 - klo:15:41 »
Vatsi! Kiitos. Tämähän kävi helposti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.