Kirjoittaja Aihe: Tänään...  (Luettu 46623 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Tänään...
« Vastaus #30 : 02.07.08 - klo:22:31 »
Lars Mikael kyseli Histan häät nähneiltä näytelmän historiallista autenttisuutta, ja kun kukaan muu ei vastaa, niin siteeraan käsiohjelmasta Heikki Ylikankaan sanoja:
"Näytelmä sitoutuu puitteiltaan historialliseen todellisuuteen, mutta tapahtumien ajallista kaarta on supistettu ja kaikki mahdutettu saman päivän sisälle. Replikointi ja osa henkilöistä on sepitteellisiä. Ohjaaja Jussi Helminen on henkilöiden vähentämiseksi typistänyt näiden lukua (esim. Lars Stenbäckin rooli on yhdistetty F.G. Hedbergin rooliin) ja samalla lisännyt virsien osuutta. Alkuperäinen laajempi käsikirjoitus on kuitenkin painettu ja se on halukkaiden hankittavissa."

Tapahtumat oli minusta typistetty kahteen päivään, ei yhteen. Laajempia käsikirjoituksia oli tosiaan myynnissä eteisessä.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Benkku

  • Vieras
03.07.2008
« Vastaus #31 : 03.07.08 - klo:12:53 »
"Körttiläisyys on kirkon syntisintä siipeä ja ehkä juuri siksi myös suvaitsevaisinta. Ainoa, mitä ei oikein meinata suvaita, on kovin elämöivä uskonnollisuus." http://www.metrolehti.fi/content/acrobat/helsinki/FIHEL_20080702_A_metro.pdf     s.6.

Onkohan tässä tullut viime aikoina pidettyä liikaa möykkää omista ajatuksista. :-k Kaiken lisäksi muka vielä viisaita pohdintoja, omasta mielestä.  :smt083
Harhaa on tämä ukko astun ja pahasti, ei sovi nämä saappaat.
Ei kun saapaiden vaihtoon. :smt045

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Tänään...
« Vastaus #32 : 03.07.08 - klo:13:20 »
Saappaat ovat aika hankalat yleisjalkineiksi näin kesäsäällä. Kevyet sandaalit sopinevat paremmin. Niillä se apostolinkyytikin aikoinaan saatiin. Ja sitten kohti Espoota.

Benkku

  • Vieras
05.07.2008.
« Vastaus #33 : 05.07.08 - klo:19:46 »
Tänään, herättäjuhlilla oli mukava tavata teitä körttifoorumilaisia ja myös kaikkia muita juhlavieraita. :)
Kirjojakin tuli ostettuu kolmisen kappaletta. Ehkä yksi saa minun mielenkiintoni eniten herämään,näistä kolmesta,on Wilhelm Malmivaaran kirja Kyynel ja kiitos. Painos on ilmeisesti  herättäyhdistyksen kolmas, vuodelta 1940. :-k

ps. Pahoittelen vielä foorumilaisille ,että poistuin niin varhain, :oops:  ehkä minulla oli jonkinlainen rooli päällä.  :smt083 Kuten aamuseuroissa puhuttiin, kyllä se siitä karisee ajan myötä, se on ihan varma.
SV. 183 1- 4.
1. Suo, Jeesus, hellä mieli
ja ystäväisi kieli
alati ollaksemme
lohduksi toisillemme...
:smt023
Jaakko Haavio
Sävel Etelä-Pohjanmaalta

Benkku

  • Vieras
Että on kova hedari, tänään.
« Vastaus #34 : 08.07.08 - klo:22:40 »
On hevareita, helareita, hodareita, hippeleitä,hoppeleita... ja minä ,jonon viimeisenä, miehenä.
Joka olen rikkonut ja tulen rikkomaan Herrani joka ikistä käskyä tänään ja myös huomenna. Tiedän aivan varmasti mitä lähimmäisenrakkaus tarkoittaa. Mutta kuinka minä kelmien kelmi voin sanoa, että suvaitsen ja rakastan ihmisiä. Kun edes en ymmärrä kuinka Kristus rakastaa minua(meitä) ja kuinka suuri on Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan, että sallii jopa minunkin kävelevän tässä helvetin  kaaoksessa ,missä saa elää kuin pellossa. Minulla ei ole henkilökohtaisesti seksuaalisia vähemmistöjä vastaan, sillä he saavat elää omaa elämäänsä ja minä omaani. Kirkko on myös heille auki, aivan varmasti. Mutta kun minulle esitetään kysymys, että sallitko  vihkimisen… On minun vastattava sen minkä sydämeni sanoo, eikä mitkään opetukset tai edes Raamatun teksti  sitä ole minulle kertonut ja se on , en hyväksy.
Kun Aatulle antaa yhden sormen on valitettavaa, että silloin lähtee kaikki muutkin sormet. Kohta vihitään sisarukset, isät ja tytär, äiti ja poika… Se on sitä kun suvaitsevaisuuden puuro palaa pohjaan. Lopuksi väitän että kirkkomme on lähtenyt uhoen heittämään verkkoja vesille.  Kalaa  kyllä tulee ja ihan uusia lajejakin mutta kaislikon vanha asukki repii verkon ja kirkon kalastajille ei jääkään muuta kuin paulat käsiin.
En ole kaikkitietävä ja haluan että pysynkin tietämättömänä ihmisenä, sillä Hän katsoo kuinka paljon tietoa  minun ”tietokoneeni ” tarvitsee. Nytkin tuntuu että on ihan tarpeeksi, tietoa. Joten eiköhän meille kaikille ole tilaa elää tällä maapallolla, kunhan vain noudatetaan sääntöjä, edes jollain tavalla. :smt083  
Siionin virsi. 271. 1-6
1. Huokailee huolien painama mieli, kaipaa vain lepoa, armahdusta…Leena-Marja Renko

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Tänään...
« Vastaus #35 : 08.07.08 - klo:23:05 »
ihmisten asiaa... hieman typerääkin ihmiskunnassa... Jumala pelastaakin kaikki mm. pedofiilitkin...ja jopa homotkin ja lespotkin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Benkku

  • Vieras
Tänään 20.07.2008
« Vastaus #36 : 20.07.08 - klo:18:30 »
Aihe: opittomuus?
kaali_koi kirjoitti: 07.04.2005 20.55.
"Saat olla sellainen kuin olet - ja jäädä sellaiseksi kuin olet".  

Minä todellakin saan olla sellainen kuin olen, mutta onneksi , en ole jäänyt sellaiseksi kuin olin.
Täällä pohjantähden alla ,teknologian suurkuluttajien maassa.  Saa  nykyisin ties minkälaista oppia ja ohjausta lattian pesusta ,piirilevyn rakentamisesta lähtien.

Niin on myös kristityn elämässä ja myös, körttifoorumissakin.  Kun, pohdin lapsena saatua oppia elämääni ja opetusta mitä olen saanut napanuoran katkettu kodin ja minun välillä. Ei ole paljon oppikirjoja opiskeltu kristillisyyden tai Jumalan antamasta Sanasta, sen jälkeen. Raamattu on kulkenut mukana ja välillä se on ollut enemmän tai vähemmän pölyttynyt.
Kovasti on minua yritetty vetää vähän joka suuntaan, mutta missään en ole tuntenut olevani kotona. Kun ikää alkoi tulla enemmän ja kolmenkympin rajapyykki ohitettu reilusti, puuttui Jumalamme minun elämääni. Siinä ei tarvittu oppikirjoja eikä selityksiä. Siksi, kaiken tämän hullutuksen keskellä olen vapaa, sellaisena kun olen, ihmisenä, lapsena  ja oppimattomana .

Eilen keskellä viljapeltoa, ihme ja kumma, sitäkin löytyy täällä pääkaupunki seudulla. Tuli mieleen ajatus:

Voinko sanoa olevani körtti. Sillä täällä minä paasaan julkisesti rinta pystyssä ja uskottelen olevani körttien körtti. Mutta niin kuin olemme tietoisia hiekanjyvästä meren rannalla, aallon pyyhkäistessä, häipyy rannalta hiekanjyvä.  Siihen loppuu itsensä tehostaminen ja omien jumalan kuvien tekeminen.

Onneksi merellä on majakka , joka antaa jokaiselle hiekanjyvälle uskon, toivon ja rakkauden, kotiin pääsystä
 :smt083

Lars Mikael

  • Vieras
Tänään...
« Vastaus #37 : 22.07.08 - klo:17:41 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
... Jumala pelastaakin kaikki mm. pedofiilitkin...ja jopa homotkin ja lespotkin.

...kun uskoo Jumalaan - Raamatun mukaan.

Benkku

  • Vieras
25.07.2008.
« Vastaus #38 : 25.07.08 - klo:09:21 »
Onko Suomen kirkko siirtynyt moralismiin?
seppos kirjoitti  :
10.05.2005 22:45
Monesti tulee osoitettua jollekulle, joka on antanut syötin, mutta täällä saa vapaasti kaikki vastata. Täällä ei ole henkilökohtaista osastoa. Kiitos vaan vastauksestasi. Olen teknologi enkä eksegeetti ja käytän useinmiten minimalista kieltä. Se sopii parhaiten minulle, mutta ei keskusteluihin. On ihan kiva olla erilainen täällä. Pidän klassisesta musiikista, en ole sitten tippaakaan humanisti jne., mutta viihdyn körttiseuroissa, kun ne ovat niin yksinkertaiset.
Se mikä hämmästyttää tässä eniten on Jumalan suuruus ja se ettei Jumala suutu, vaikka Hän joutuu kuuntelemaan meidän ihan älyttömiä, itsekkäitä ja omaa etua tavoittelevia huolia, kun emme usko ja luota häneen tarpeeksi.

_________________
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

seppos, 8)  :smt023 Kiitos että kirjoitit tämän viestin. Tästä on hyvä lähtee tämän päivän askareihin ja palvelemaan ihmisiä.  :smt083

Katriina

  • Vieras
Re: -tänään-
« Vastaus #39 : 25.07.08 - klo:09:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Samalla kuuntelin hartaita säveliä:

* J. Löytyn laulun sanat *

(en tiedä, pureeko sensuuri tähänkin)


Kuten todettu, ei sovi täällä julkaista tekijänoikeuslakien suojaamaa materiaalia, johon ei ole julkaisuoikeutta sen tänne kirjoittajalla. Tällaisia ovat useimmat laulut, runot jne. Siionin virsien kohdalla ei sensuuri ole kuitenkaan purrut kuin Löytyn ja Pispan sanojen kohdalla ja niistä syyksi kerrottu, että oikeuksista on Warner Chappel niin tarkka, ettei HY:n virallisille sivuillekaan ole saatu julkaisulupaa.

Tekijänoikeuslain rikkomisesta on vastuussa sen rikkoja eli viestin kirjoittaja, joka myös pahimmillaan korvausvelvollinen on, mikäli oikeudenhaltija lähtee oikeuksiaan peräämään.

Toivon ennakkosensuuria itse kirjoittajilta. Jälkisensuuri on aina tympeää, myös minusta. Mahjongillekin tämä asia on tainnut tulla jo muutaman kerran vastaan.


Voi sentäs. Ja mie kun justiin siteerasin just tätä Löyttyä --- eri keskustelus vaan. No nyt mie tiijän paremmin ja jätän Siionin Virret rauhaan tästees. Niis vaan toisinaa sanotaa joku asia nii paljo paremmin ku itte osais. Ja kun viel kerrottii tuol harjottelusivul et jos johkii juttuu tahtoo ottaa lyhkäsesti kantaa nii veisuul se on ennenkii tehty...siis livenä. Minul kävi kui tol Mahjongil nytte sit siis. Mut lupaan et varon tästees nyt kun tää tuli täs vuasloman loppupäivil vastaa pualvahingos.

Mut mie koitin aikanaa lukee tarkast noi ohjeet. Niis sanotttii et ne on vanhentunnu. Mie en löytänny uusii mistää. Mie en oo mikää nero näis jutuis joteska se vika oli varmast kyl täälpäin(kii) mut tuota mie en tosissaa mistää löytänny.

Katriina

  • Vieras
Re: Tänään 20.07.2008
« Vastaus #40 : 25.07.08 - klo:09:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Benkku"
Aihe: opittomuus?
kaali_koi kirjoitti: 07.04.2005 20.55.
"Saat olla sellainen kuin olet - ja jäädä sellaiseksi kuin olet".  

Minä todellakin saan olla sellainen kuin olen, mutta onneksi , en ole jäänyt sellaiseksi kuin olin.
Täällä pohjantähden alla ,teknologian suurkuluttajien maassa.  Saa  nykyisin ties minkälaista oppia ja ohjausta lattian pesusta ,piirilevyn rakentamisesta lähtien.

Niin on myös kristityn elämässä ja myös, körttifoorumissakin.  Kun, pohdin lapsena saatua oppia elämääni ja opetusta mitä olen saanut napanuoran katkettu kodin ja minun välillä. Ei ole paljon oppikirjoja opiskeltu kristillisyyden tai Jumalan antamasta Sanasta, sen jälkeen. Raamattu on kulkenut mukana ja välillä se on ollut enemmän tai vähemmän pölyttynyt.
Kovasti on minua yritetty vetää vähän joka suuntaan, mutta missään en ole tuntenut olevani kotona. Kun ikää alkoi tulla enemmän ja kolmenkympin rajapyykki ohitettu reilusti, puuttui Jumalamme minun elämääni. Siinä ei tarvittu oppikirjoja eikä selityksiä. Siksi, kaiken tämän hullutuksen keskellä olen vapaa, sellaisena kun olen, ihmisenä, lapsena  ja oppimattomana .

Eilen keskellä viljapeltoa, ihme ja kumma, sitäkin löytyy täällä pääkaupunki seudulla. Tuli mieleen ajatus:

Voinko sanoa olevani körtti. Sillä täällä minä paasaan julkisesti rinta pystyssä ja uskottelen olevani körttien körtti. Mutta niin kuin olemme tietoisia hiekanjyvästä meren rannalla, aallon pyyhkäistessä, häipyy rannalta hiekanjyvä.  Siihen loppuu itsensä tehostaminen ja omien jumalan kuvien tekeminen.

Onneksi merellä on majakka , joka antaa jokaiselle hiekanjyvälle uskon, toivon ja rakkauden, kotiin pääsystä
 :smt083


Jokin ei nyt pelitä...yritän ottaa sen kommentin johon vastaisin ja tulee tekstiä kuin karvaköyttä....

Voinko sanoa olevani körtti. Jäinpä tuota miettimään. Olis tavallaan siistiä voida sanoa olevans vaikka nyt körtti. Joskus yritin olla ortodoksi jotta pääsisin vastaamasta siihen miks käyn kirkossa.... muttei se pelittänyt. En usko kuten he. Piti jäädä olemaan minä-täs-vaan ei-oikein-mitään Ja tulee vielä monta kuprua körttienkin kanssa, pelkään. Olispas jotain infoarvoa sil että vois sanoa olevans kristitty.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: -tänään-
« Vastaus #41 : 25.07.08 - klo:10:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Samalla kuuntelin hartaita säveliä:

* J. Löytyn laulun sanat *

(en tiedä, pureeko sensuuri tähänkin)


Kuten todettu, ei sovi täällä julkaista tekijänoikeuslakien suojaamaa materiaalia, johon ei ole julkaisuoikeutta sen tänne kirjoittajalla. Tällaisia ovat useimmat laulut, runot jne. Siionin virsien kohdalla ei sensuuri ole kuitenkaan purrut kuin Löytyn ja Pispan sanojen kohdalla ja niistä syyksi kerrottu, että oikeuksista on Warner Chappel niin tarkka, ettei HY:n virallisille sivuillekaan ole saatu julkaisulupaa. ...


Voi sentäs. Ja mie kun justiin siteerasin just tätä Löyttyä --- eri keskustelus vaan. No nyt mie tiijän paremmin ja jätän Siionin Virret rauhaan tästees. Niis vaan toisinaa sanotaa joku asia nii paljo paremmin ku itte osais. Ja kun viel kerrottii tuol harjottelusivul et jos johkii juttuu tahtoo ottaa lyhkäsesti kantaa nii veisuul se on ennenkii tehty...siis livenä. Minul kävi kui tol Mahjongil nytte sit siis. Mut lupaan et varon tästees nyt kun tää tuli täs vuasloman loppupäivil vastaa pualvahingos.

Mut mie koitin aikanaa lukee tarkast noi ohjeet. Niis sanotttii et ne on vanhentunnu. Mie en löytänny uusii mistää. Mie en oo mikää nero näis jutuis joteska se vika oli varmast kyl täälpäin(kii) mut tuota mie en tosissaa mistää löytänny.


Hm, mitkäköhän ohjeet kerrottiin vanhentuneiksi? Tuo ylälaidan Ohje-linkin sivu sisältää aika yleisluontoista materiaalia. Tärkeämpi on tuo Körttifoorumin säännöt -sivu (löytyy Yleisen keskustelun puolelta, kiinnitetty aihelistauksen alkuun).

Niin, et olisi kyllä voinut tietää tuota Löytyn virsien lainaamisesta. Ei hämminkiä. Ja sinänsä jos vaan paria kolmea riviä tänne kirjoitellaan, näen sen järkevämmäksi kuin koko virsien copy-pastetuksen, kun silloin asian ajaisi yhtä lailla merkintä / linkki SV XXX. No, en tiedä.

Lars Mikael

  • Vieras
Tänään...
« Vastaus #42 : 25.07.08 - klo:11:49 »
HS on palannut "juurilleen". Tämän päivän uutisanalyysissä kirkko saa raippoja oikein olan takaa.  Homoparien siunaamista kannattavienkaan ei tarvitse olla huolissaan, kun uutisanalyysin mukaan ympäri Suomea on siunattu kymmeniä homoliittoja.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Tänään...
« Vastaus #43 : 25.07.08 - klo:12:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
HS on palannut "juurilleen". Tämän päivän uutisanalyysissä kirkko saa raippoja oikein olan takaa.  Homoparien siunaamista kannattavienkaan ei tarvitse olla huolissaan, kun uutisanalyysin mukaan ympäri Suomea on siunattu kymmeniä homoliittoja.


Oikein kyllä hätkähti herättäjuhlien positiivista uutisointia, mutta nyt tosiaan viime viikkojen aikana sitä on korjattu reippaalla kädellä perinteiseen Sanoma-suuntaan. Ikään kuin lehti kokisi asiakseen sekulaarisen elämäntavan levittämisen. En tiedä pitäisikö kirkkoon suhtautua erityisen myönteisestikään (sehän ansaitseekin raippoja ja reippaasti monessa asiassa, kuten nyt näissä homoliitoissa), mutta ihmettelen kyllä Hesarin vähintään rivienvälissä vahingoniloista sävyä. Tietysti yleensä siihen myös yhdistyy täydellinen tietämättömyys suomalaisesta uskonnollisesta elämästä, mikä kuitenkin on asia, joka olennaisesti koskettaa laajojen väestöpiirien kokemusta. Jopa leimallisesti kirkon- ja uskonnonvastaisenkin lehden tulisi kai sentään olla asiantunteva.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Lars Mikael

  • Vieras
Tänään...
« Vastaus #44 : 25.07.08 - klo:16:12 »
Oliskohan se niin, että HS voi valtalehtenä kirjoittaa vaikka minkälaista "potaskaa" ja asiantuntematonta tekstiä tahansa sekä pitää kielteisen linjansa kirkkoon, koska lukijakunta ei merkittävästi harventune sen johdosta. Varsinkin paikallislehtien on pysyttävä asiassa ja totuudessa,  saadakseen pitää lukijansa.