Kirjoittaja Aihe: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?  (Luettu 44305 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #75 : 05.04.13 - klo:09:21 »
Mutta hän pelkäsi myös.
Psalmi 23.

Itse koen että Hänen edessään on turvallista mutta kyllä aiheutta minulle kieltämättä myös hieman pelkoa.
Miksi, siksi koska koen yhtäläisyyttä omaan biologiseen isääni ja Hänen kaikkivaltiaan edessä.
Eli pelko Hänen edessään ei merkitse minulle mitään epämielyttäviä kokemuksen tunteita, niin että en voisi kohdata Herraani.

Kunnioitusta, nöyryyttä ja hieman pelkoa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #76 : 05.04.13 - klo:09:34 »


 Miksi Jumalaa pitää pelätä? Eikö evankeliumin keskeinen sanoma ole ilo, rakkaus, anteeksianto ja armo?


   Näin on "siviilissä". Kun käymme "sotaa oikeaa" Jumala Sotamarsalkkana, asia on toinen. Päin vihollista iloisesti rientäessämme siviilin vielä siintäessä vihollisen kohdatessamme nousee mieleen kysymys: "Miksi? Miksi, Herra Sotamarsalkka sallit tämän? Eikö tarkoituksesi ollutkaan suojella ja johdattaa vihollisen selustaan, yllätyshyökkäykseen?! Pelkään, koska teet minulle tämän. En pysty ehkä jatkossakaan luottamaan täysin.



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #77 : 05.04.13 - klo:10:10 »
   Näin on "siviilissä". Kun käymme "sotaa oikeaa" Jumala Sotamarsalkkana, asia on toinen. Päin vihollista iloisesti rientäessämme siviilin vielä siintäessä vihollisen kohdatessamme nousee mieleen kysymys: "Miksi? Miksi, Herra Sotamarsalkka sallit tämän? Eikö tarkoituksesi ollutkaan suojella ja johdattaa vihollisen selustaan, yllätyshyökkäykseen?! Pelkään, koska teet minulle tämän. En pysty ehkä jatkossakaan luottamaan täysin.

God is on our side on väärä tulkinta. Jumala on kaikkien puolella.  Sodat ovat ihmisten aikaansaamia.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #78 : 05.04.13 - klo:10:39 »
Minä pelkään monia eri juttuja, mutta en Jumalaa. Kuten sanoin, kunnioitan ja rakastan.
Ennen kuin tutustuimme pelkäsinkin. Kyllä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #79 : 05.04.13 - klo:11:36 »
Pelkään Jumppua koska Hänellä on erikoisia tapoja rakastaa minua. Mm. aivoinfarkti, jäkäläihottuma, epilepsia, kihti... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #80 : 05.04.13 - klo:13:51 »


 God is on our side on väärä tulkinta. Jumala on kaikkien puolella.  Sodat ovat ihmisten aikaansaamia.


   Yllättävän pinnallinen tulkinta maisterilta.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #81 : 05.04.13 - klo:16:24 »
   Yllättävän pinnallinen tulkinta maisterilta

Olen pahoillani. Parempaan en juuri tuolloin pystynyt.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #82 : 05.04.13 - klo:16:44 »
Olen pahoillani. Parempaan en juuri tuolloin pystynyt.


Ei sinun tulkinnassa mitään vikaa ollut. Vika oli muualla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #83 : 05.04.13 - klo:17:13 »
Ja pitäisi tutkia, minkä sorttiset ihmiset niitä sotia aloittaa. Se voitaisi kyllä tehdä, mutta olisiko puolueettomasti mahdollista, ajattelen etnisiä ja poliittisia sekä uskonnollisia juttuja.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #84 : 05.04.13 - klo:20:33 »
Ja pitäisi tutkia, minkä sorttiset ihmiset niitä sotia aloittaa. Se voitaisi kyllä tehdä, mutta olisiko puolueettomasti mahdollista, ajattelen etnisiä ja poliittisia sekä uskonnollisia juttuja.

http://www.helsinki.fi/lehdet/yolehti/1998_17/sota.html

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #85 : 06.04.13 - klo:11:09 »
Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
Monien muiden merkitysten lisäksi, "kädenvääntöä" asiasta kun asiasta,Teidän kanssa.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #86 : 07.04.13 - klo:19:39 »
Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
Monien muiden merkitysten lisäksi, "kädenvääntöä" asiasta kun asiasta,Teidän kanssa.
Mutta ennen kaikkea körttiläisyyden merkitystä minulle ei voida selittää järjellä.


Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #87 : 08.04.13 - klo:08:48 »
Körttiläisyyden merkitys on minulle tiellä (elämän) taistelemista (mm. yliminää, saatanaa, hurskaita pellejä ja vihulaisia vastaan). Körttipaapan iloinen huuto joillekin toiselle paapalle; miten olet taisteluissa selvinnyt?... se on sitä samaa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #88 : 08.04.13 - klo:09:00 »

   Juuria, juuria ja juuria. Juurista elämistä, kosketusta maahan, voiman lähteeseen, itsetuntemusta ja -tietoisuutta, identiteettiä, menneisyyttä ja nykypäivää, ajattomuutta, uskonnollisuuden ilmentymää, kontakteja, sosiaalisuutta


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pappako

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 77
Vs: Mitä körttiläisyys teille merkitsee?
« Vastaus #89 : 29.04.13 - klo:00:02 »
Körttiläisyys on minulle Kirkon Herännäisliike jossa elää sydämmen Kristittyjä ja oikeita Uskovaisia Suomalaisia Miehiä ja Naisia joilla on sama hengellinen koti ja hengellinen yhteys. Elävän Kristillisyyden merkitystä ei voi vähätellä ja olemme kaikki samassa veneessä matkalla taivaan kotiin tai siihen toiseen paikkaan johon en ainakaan itse haluaisi eli helvettiin. Jumalan Armo ja Rakkaus sekä Jeesuksen sovitustyö armolupaus ja se kokemus että olen armahdettu syntinen tässä maailmanajassa auttavat minua roikkumaan tässä uppoavassa aluksessa jollainen maailmasta on tullut. Sukupolvien työt ja usko miten isoisämme ja äitimme jaksoivat elää Jumalan armossa ja lohduttamina usein ankarissakin olosuhteissa ja kokemuksissa kuten sotavuodet kansamme kohtaloissa ovat opettaneet meille että ilman Jumalan sanaa Armoa ja Rakkautta ei olisi mittään voimaa kestää. Toisinaan usko on niin vahva kokemus että sen voimasta elävän kristillisyyden voima elää elämää ja herännäisyys saa siivet. Körttiläiset ovat olleet pohjanmaalla elävän Kirkon lukko jonka voima on elävässä Kristillisyydessä ja Jumalan Sanassa. Totuus ei pala tulessakaan ja valheella on lyhyet jäljet. Jos valehtelen niin minulla on yhtävähän toivoa kuin Lumiukolla helvetissä selvitä korpivaelluksestani. Usko, Toivo ja Rakkaus josta suurin on Jumalan Rakkaus. :icon_rolleyes: