Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa?  (Luettu 44780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #60 : 29.07.09 - klo:09:25 »
Eikös se religio ole sama kuin se ihmisen ikävä?

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #61 : 30.07.09 - klo:08:26 »
... saattaa muuten olla jos vähän laveammin tehtäisiin käännöstyötä... uskonnollinen, harras ja hurskas niin kyllä siihen voi laittaa "ihmisen ikävän Jumalan luo"... :eusa_pray:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #62 : 30.07.09 - klo:09:41 »
Salmi-Linkomies kääntää religion: arvelu, epäilys, empiminen; uskonnollinen arvelu, omantunnon epäilys; tunnontarkkuus, tunnollisuus; jumalanpelko, hurskaus; uskonto, uskomus; jumalain palvelus, jumalain kunnioitus; uskonnollinen toimitus, uskonnolliset menot; pyhäkkö, pyhä esine, jumalan kuva; pyhyys, pyhä velvoitus, pyhä lupaus; uskonnonloukkaus, synti, rikos.

Kuulostaa melkein Kummelin kanttorisketsin virsikirjan ala-allegorioilta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #63 : 30.07.09 - klo:10:09 »
Salmi-Linkomies kääntää religion: arvelu, epäilys, empiminen; uskonnollinen arvelu, omantunnon epäilys; tunnontarkkuus, tunnollisuus; jumalanpelko, hurskaus; uskonto, uskomus; jumalain palvelus, jumalain kunnioitus; uskonnollinen toimitus, uskonnolliset menot; pyhäkkö, pyhä esine, jumalan kuva; pyhyys, pyhä velvoitus, pyhä lupaus; uskonnonloukkaus, synti, rikos.

Kuulostaa melkein Kummelin kanttorisketsin virsikirjan ala-allegorioilta.

Minulla on ollut aina huono kielipää, mutta miten voi yhteen sanaa mahtua kaikki pyhyydestä syntiin ja rikokseen  :102:
Pyryharakka

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #64 : 02.08.09 - klo:12:58 »
Kävin kirkossa...eilen kävin tsekkaamassa netistä, että kyseessä on messu...siitä sivuilla ei ollut mainintaa, että kyseessä on konfirmaatio...kirkon pihassa parahdin, että voi ei! Mutta totesin, etten aio takaisinkaan kääntyä...kirkkoon saavat tulla kaikki ja koska tunnen kaipaavani ehtoollista en ilman sitä kirkosta myöskään poistu. Mutta hartaat ja hurskaat ajatukset olivat kyllä omalta osaltani vähän hukassa...kiukutti kun vieressä istunut naikkonen räpläsi kännykkäänsä ja takana istunut mies jauhoi koko palveluksen ajan sontaa kovaan ääneen vierustoverilleen. Ehtoollisen aikana kolmasosa porukasta katosi...ilmeisesti totesivat, että nyt riitti. Ja siis nämä huonoiten käyttävytyvät kirkkovieraat olivat niitä 40+ ikäsiä....luulis, että sen ikäset olisvat jo oppineet kunnioittamaan tilaisuuksia olemalla hilijaa! :107: Eikö tuu pieneen mieleenkään ihmisillä, että joku on saattanut tulla kirkkoon ihan VAPAAEHTOISESTI, hiljentymään ja rauhoittumaan ja kuuntelemaan Jumalan sanaa. Ja sillon ois ihan kohteliasta käyttäytyä niin, että olis itse mahdollisimman vähän häiriöksi. No toisaalta käänsin asian niin, että kiitin Taivaan Isää siitä, että miut on kasvatettu niin, että osaan itse käyttäytyä, ja koitin olla siellä esimerkkinä muille.

Mutta kuitenkin, sain ehtoollisen ja olen iloinen, että tuli mentyä kuitenkin.


Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #65 : 02.08.09 - klo:14:54 »
ristiriitaista... on tahi ei... Tiitiäiselle sanoisin aivan samoin kuin hän itse... :icon_confused:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #66 : 02.08.09 - klo:18:36 »
Kesä on mennyt aikalailla kirkko-vapaasti.
Eilen kävin pikapikaa sytyttämässä tuohukset ja painoin talkootöihin
kun meillä oli täällä ns. taiteiden yö-juhlat.

Ikävä on jo palveluksia.
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #67 : 02.08.09 - klo:20:39 »
Kävin kirkossa...eilen kävin tsekkaamassa netistä, että kyseessä on messu...siitä sivuilla ei ollut mainintaa, että kyseessä on konfirmaatio...kirkon pihassa parahdin, että voi ei! Mutta totesin, etten aio takaisinkaan kääntyä...kirkkoon saavat tulla kaikki ja koska tunnen kaipaavani ehtoollista en ilman sitä kirkosta myöskään poistu. Mutta hartaat ja hurskaat ajatukset olivat kyllä omalta osaltani vähän hukassa...kiukutti kun vieressä istunut naikkonen räpläsi kännykkäänsä ja takana istunut mies jauhoi koko palveluksen ajan sontaa kovaan ääneen vierustoverilleen. Ehtoollisen aikana kolmasosa porukasta katosi...ilmeisesti totesivat, että nyt riitti. Ja siis nämä huonoiten käyttävytyvät kirkkovieraat olivat niitä 40+ ikäsiä....luulis, että sen ikäset olisvat jo oppineet kunnioittamaan tilaisuuksia olemalla hilijaa! :107: Eikö tuu pieneen mieleenkään ihmisillä, että joku on saattanut tulla kirkkoon ihan VAPAAEHTOISESTI, hiljentymään ja rauhoittumaan ja kuuntelemaan Jumalan sanaa. Ja sillon ois ihan kohteliasta käyttäytyä niin, että olis itse mahdollisimman vähän häiriöksi. No toisaalta käänsin asian niin, että kiitin Taivaan Isää siitä, että miut on kasvatettu niin, että osaan itse käyttäytyä, ja koitin olla siellä esimerkkinä muille.

Mutta kuitenkin, sain ehtoollisen ja olen iloinen, että tuli mentyä kuitenkin.


Kuulostaa tutulta, kyllä siinä oma hurskaus heittää häränpyllyä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #68 : 02.08.09 - klo:20:50 »
Mie olin avustamassa, kun oli nimikkolähetin tulojuhla.
Luin tekstit ja avustin ehtoollisella. Hauskinta oli kuulla kotona mieheltä, että kirkossa jotkut oli supattaneet, että kuka se tuo naispappi on.  :icon_lol: Eivät olleet paikallisia todennäköisesti.

Tänään oli tuhuttelevat tekstit. Lukukappaleiden väliin kanttori luikautti Kristallivirran ja messun loppuun jonkun uudemman laulun, jossa todettiin, että tänään on vielä mahdollisuus....

Ja kirkkokahville ja juhlaankin tuli mukavasti väkeä. Tuli jopa naapuripitäjästä ja kaukaisimmat Vantaalta (heillä on mökki täällä)

Sittenpä lopun päivää on mielessä soinut Herraa hyvää kiittäkää, sillä b-sävelellä kaikkine niekkuineen.  :)
Pyryharakka

Poissa Eetu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #69 : 02.08.09 - klo:22:40 »
Käyn toki, joskus useammin, joskus harvemmin. Viime aikoina ehkä enemmän kuin ennen. No, kun nykyisenä kotikirkkona on Turun tuomiokirkko, niin ainakin ne ns. puitteet ovat kunnossa...   :icon_biggrin: Upea kirkko, tosin ehtoollispöytään ja sieltä pois kävellessään saa tehdä melkoisen pitkän lenkin...  :icon_biggrin: Sana ja ehtoollinen sinne kirkkoon vetävät...

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #70 : 21.11.09 - klo:13:25 »
Käyn, välillä ahkerammin, välillä harvemmin. Kotikirkko on kyllä melkein kivenheiton päässä,
mutta välillä vain ei tule lähdetyksi.  Ehtoollisella olisi varmaan hyvä käydä säännöllisemmin.  :eusa_think:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Suvikki

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 67
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #71 : 22.11.09 - klo:14:42 »
On lempikirkkopyhäni, tuomiosunnuntai, enkä saanut lähdetyksi kirkkoon. Olen huono. En saanut yöllä nukutuksi, ja olin ihan tokkurainen vielä kirkkoonlähdönaikaan. Olenkohan sairastumassa, vai muuten saamaton? 

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #72 : 22.11.09 - klo:16:08 »
enkä saanut lähdetyksi kirkkoon. Olen huono.  

Minä olen hyvä keksimään tekosyitä, miksi en lähde kirkkoon. Tai sitten vaan ohitan asian  :069:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8397
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #73 : 22.11.09 - klo:22:08 »
Kävin kirkossa...eilen kävin tsekkaamassa netistä, että kyseessä on messu...siitä sivuilla ei ollut mainintaa, että kyseessä on konfirmaatio...kirkon pihassa parahdin, että voi ei! Mutta totesin, etten aio takaisinkaan kääntyä...kirkkoon saavat tulla kaikki ja koska tunnen kaipaavani ehtoollista en ilman sitä kirkosta myöskään poistu. Mutta hartaat ja hurskaat ajatukset olivat kyllä omalta osaltani vähän hukassa...kiukutti kun vieressä istunut naikkonen räpläsi kännykkäänsä ja takana istunut mies jauhoi koko palveluksen ajan sontaa kovaan ääneen vierustoverilleen. Ehtoollisen aikana kolmasosa porukasta katosi...ilmeisesti totesivat, että nyt riitti. Ja siis nämä huonoiten käyttävytyvät kirkkovieraat olivat niitä 40+ ikäsiä....luulis, että sen ikäset olisvat jo oppineet kunnioittamaan tilaisuuksia olemalla hilijaa! :107: Eikö tuu pieneen mieleenkään ihmisillä, että joku on saattanut tulla kirkkoon ihan VAPAAEHTOISESTI, hiljentymään ja rauhoittumaan ja kuuntelemaan Jumalan sanaa. Ja sillon ois ihan kohteliasta käyttäytyä niin, että olis itse mahdollisimman vähän häiriöksi. No toisaalta käänsin asian niin, että kiitin Taivaan Isää siitä, että miut on kasvatettu niin, että osaan itse käyttäytyä, ja koitin olla siellä esimerkkinä muille.

Mutta kuitenkin, sain ehtoollisen ja olen iloinen, että tuli mentyä kuitenkin.



Tiiti, toi on niin tuttua.
Ikävä kyllä ittekkin olen ollut se häirikkö joskus.

Itsekkin haluan mennä ja kuulla sanaa, mutta sitten joku tuttu tulee ja tulee pilattua oma ja lähellä olevien Jumis.

Pitäis opetella kunnioittamaan enempi.
Ota kuitenkin kaikki Jumalan kädestä ja ajattele, että tääkin on Jumalan sallimaa ja siunaa niitä häirikköjä niin ehkä pikkasen helpottaa.
Tietysti oikein on olla pahoillaan ja purkaa pahaa oloa ja myös valittaakkin.

Tää aika vaan on niin repivää ja ihmiset oireilee.
Ikävää, mutta näin on.. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #74 : 23.11.09 - klo:22:54 »
.... käyn kun on pakko...
wilhelmi niskasen jäljillä