Kirjoittaja Aihe: Vapauteen Kristus vapautti meidät  (Luettu 3944 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vapauteen Kristus vapautti meidät
« : 30.05.13 - klo:16:52 »
Vapauteen Kristus vapautti meidät. Kiinnostava lause, mutta pystymmekö ottamaan sen tosissamme ja elämään sen mukaan?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Vapauteen Kristus vapautti meidät
« Vastaus #1 : 30.05.13 - klo:16:59 »
Mielenkiintoinen kysymys. Omalla kohdallani on tapahtunut monenlaista vapautumista, mutta ei kaikkeen. En usko että Kristus tarkoittikaan että olemme vapaat tekemään mitä vain. Siis tarkoittanee sisäistä, hengellistä ja sielullista vapautta, ei tekojen vapautta mihin vain.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Benkku

  • Vieras
Vs: Vapauteen Kristus vapautti meidät
« Vastaus #2 : 30.05.13 - klo:17:33 »
Vapauteen Kristus vapautti meidät. Kiinnostava lause, mutta pystymmekö ottamaan sen tosissamme ja elämään sen mukaan?
En ainakaan minä. Siitä kertokoon SV. 123.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Vapauteen Kristus vapautti meidät
« Vastaus #3 : 30.05.13 - klo:21:27 »
En usko että Kristus tarkoittikaan että olemme vapaat tekemään mitä vain. Siis tarkoittanee sisäistä, hengellistä ja sielullista vapautta, ei tekojen vapautta mihin vain.

Vain armon alla on vapaus. Laittomuus on lain alaisuutta. Lain alainen "vapaus" on lihan vapautta, eli lain (ja synnin) orjuutta.
« Viimeksi muokattu: 30.05.13 - klo:21:33 kirjoittanut onesimus »

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Vapauteen Kristus vapautti meidät
« Vastaus #4 : 30.05.13 - klo:21:34 »
Vain armon alla on vapaus. Laittomuus on lain alaisuutta. Lain alainen "vapaus" on lihan vapautta, eli lain orjuutta.
On jotenkin hienosti ja viisaasti sanottu
En tiedä miksi mulle tuli mieleen että rajojen asettaminen lapselle on rakkautta.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Vapauteen Kristus vapautti meidät
« Vastaus #5 : 05.06.13 - klo:13:40 »
En tiedä miksi mulle tuli mieleen että rajojen asettaminen lapselle on rakkautta.

Rajoja tulee asettaa myös varttuneille ja siksi meillä on erilaisia lakeja. Voidaan sanoa, että lakikin on rakkautta. Vain täysin vapaille ei tarvita lakia, sillä "laki" on heidän sydämessään.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Vapauteen Kristus vapautti meidät
« Vastaus #6 : 07.06.13 - klo:00:00 »
Vain armon alla on vapaus. Laittomuus on lain alaisuutta. Lain alainen "vapaus" on lihan vapautta, eli lain (ja synnin) orjuutta.
tosiaan hienosti sanottu. sitten on vielä synnin laki ja lakikirjojen laki.

Yksi mikä voisi olla oikeaa vapautta on se, ettei elä toisten asettamien turhien normien mukaisesti vaan uskaltaa olla oma itsensä. vahvuuksineen ja heikkouksineen.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Vapauteen Kristus vapautti meidät
« Vastaus #7 : 10.06.13 - klo:22:21 »
No en osaa elää siinä vapaudessa ja ainakaan sitä tajuta, mutta onneksi se on ja riittää.

Vaikka kaikenlaista vaatimusta ja muuta sitä kuulee sen saamiseksi, niin erehtyneelle ja huonollekkin se vapaus, kun rukouksessa sitä on odottanut on aina tullut.
Joskus on joutunut ihan tosissaan joutunut odottamaan että armo kirkastuisi, mutta armosta se on sitten kirkastunut kuitenkin.
Armon vilaus kun tulee, niin se vapauttaa ja vaikka ei tulisikaan, niin se armo kuitenkin aina on.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Vapauteen Kristus vapautti meidät
« Vastaus #8 : 12.06.13 - klo:21:16 »
tosiaan hienosti sanottu. sitten on vielä synnin laki ja lakikirjojen laki.

Yksi mikä voisi olla oikeaa vapautta on se, ettei elä toisten asettamien turhien normien mukaisesti vaan uskaltaa olla oma itsensä. vahvuuksineen ja heikkouksineen.


Minä olen joutunut opettelemaan sitäkin, etten itse aseta itselleni liian korkeita normeja ja päämääriä. Siis pitää osata myös itse armahtaa itseään.
Pyryharakka