Kirjoittaja Aihe: Uskontunnustukseni  (Luettu 2944 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Uskontunnustukseni
« : 11.06.10 - klo:08:30 »
"Kiitollisuus etsii kohdetta, ja kun sellaista ei tämänpuoleisista löydy, se tuottaa kohteeksi Jumalan.
Hänelle osoitettu sanaton kiitos on rukouksen laji, jonka voin myöntää tuntevani..."


Antti Eskola

Poissa Yvonne May

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Vs: Uskontunnustukseni
« Vastaus #1 : 14.06.10 - klo:19:44 »
Vastaan otsikkoon, että minulle kaikkein rakkain on Nikean uskontunnustus.  Se vaan luetaan kirkossa turhan harvoin. 
Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Uskontunnustukseni
« Vastaus #2 : 14.06.10 - klo:20:48 »
"Kiitollisuus etsii kohdetta, ja kun sellaista ei tämänpuoleisista löydy, se tuottaa kohteeksi Jumalan.
Hänelle osoitettu sanaton kiitos on rukouksen laji, jonka voin myöntää tuntevani..."

Antti Eskola
Martti summasi: ” Kyllä tuo on raavaan miehen uskontunnuksesta käy”
 :icon_cool:

Martti Lindqvist / Matakalaukkueetikko
Heikki Tervonen
Kirjapaja Oy 2005
s.159

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Uskontunnustukseni
« Vastaus #3 : 14.06.10 - klo:21:47 »
Efesolaiskirje 2. luku jakeet 8-9
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uskontunnustukseni
« Vastaus #4 : 15.06.10 - klo:20:14 »
MInä tiedän että lunastajani elää,  Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä. Ja kun minun nahkani on riekaleina, ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan. Job 19:25-26
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Uskontunnustukseni
« Vastaus #5 : 15.06.10 - klo:20:23 »
Lasse Heikkilän 'Pohjalainen uskontunnustus' sopii oikein hyvin savolaisellekin  :eusa_pray:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Uskontunnustukseni
« Vastaus #6 : 16.06.10 - klo:10:40 »
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. Mekin olemme Jumalan tekoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut.
( Ef. 2:8-10)
Acta, non verba.