Kirjoittaja Aihe: Mitä on kristuksen seuraaminen  (Luettu 46316 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #45 : 05.02.10 - klo:19:52 »
Seppo tuolla jo kauansitten kysyy, ovatko körtit tehneet sinulle jotain pahaa???
Eivät ole, on lyhyt vastaus.
Pidempi vastaus on, että minä en pidä lapsenakastettua suomalaista automaattisesti körttiläisenä, enkä heränneenä.
Jossain asia yhteydessä voidaan kaikkia ennen vuotta 1970 täällä asuneita suomalaisia pitää kultturillisina kristittyinä....pois lukien muutamat tataarit ja juutalaiset.


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #46 : 05.02.10 - klo:19:57 »
Seppo tuolla jo kauansitten kysyy, ovatko körtit tehneet sinulle jotain pahaa???
Eivät ole, on lyhyt vastaus.
Pidempi vastaus on, että minä en pidä lapsenakastettua suomalaista automaattisesti körttiläisenä, enkä heränneenä.
Jossain asia yhteydessä voidaan kaikkia ennen vuotta 1970 täällä asuneita suomalaisia pitää kultturillisina kristittyinä....pois lukien muutamat tataarit ja juutalaiset.


Lyht vastaus sinun pidempään vastaukseen, että en minäkään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #47 : 05.02.10 - klo:20:19 »
Jotta voimme arvioida?
No , mitäpä niitä täsmentää, sillä hieman epäilen että olet nyt heittäytymässä meidän rahvaan pariin.
Perustelu:
Sillä minulle näiden vuosien aikana foorumilla on tullut Sinusta käsitys että et niinkään seuraa vaan taidat istua aivan "pääkallo paikalla".
Joten, enpä lähde tähän juupas eipäs leikkiin, mitä kyllä olet muuten harrastanut aika monenkin nimimerkin kanssa aikaisemmin.
 :039:




Enhän ole nyt tarkoittanut että Salis esiintyisi körttifoorumin  keskustelualueella muillakin  nimimerkeillä kuin Salis.
Vaan viestissäni lukee aivan selvästi suomenkielellä:
… mitä kyllä olet muuten harrastanut aika monenkin nimimerkin kanssa aikaisemmin
Esimerkiksi Jampen , Benkun, Karjalaiskyöstin jne.
Joten toivoisin keskustelualueen ylläpitäjältä poistamaan harhaan johtavan kommentin viestistäni. Kiitos.


Tuota lopputekstiä ei siellä lukenut ja siksi se voitiin tulkita kahdella eri tavalla

« Viimeksi muokattu: 05.02.10 - klo:20:26 kirjoittanut seppos »

santtu-62

  • Vieras
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #48 : 05.02.10 - klo:21:45 »
Tuota lopputekstiä ei siellä lukenut ja siksi se voitiin tulkita kahdella eri tavalla

Minä ja eräät nimimerkit kyllä käsittivät asian aivan selvästi.

Huom. Minussa henkilökohtaisesti keskustelualueen ylläpidon puoleta antama palaute herättää kyllä aivan muuta. Mutta katson omasta puolestani että asia on loppuun käsitelty. Piste.

Mitä on Kristuksen seuraaminen?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #49 : 06.02.10 - klo:06:49 »
Minä ja eräät nimimerkit kyllä käsittivät asian aivan selvästi.

Huom. Minussa henkilökohtaisesti keskustelualueen ylläpidon puoleta antama palaute herättää kyllä aivan muuta. Mutta katson omasta puolestani että asia on loppuun käsitelty. Piste.

Mitä on Kristuksen seuraaminen?

Onhan se hienoa edustaa useita nimimerkkejä. Piste. :icon_lol:

Kun kysyit, mitä on Jeesuksen seuraaminen, on vastaukseni edelleen sama:

****

Jeesus sanoo meille, jotka haluamme seurata hänen jalanjälkiään tänään kolme ohjetta:

Kiellä itsesi, ota ristisi ja seuraa minua

  • Itsensä kieltäminen on kutsua Jumalan lain alle. Kutsua lain noudattamiseen ja rakastamaan ennenkaikkea Jumalaa ja toisia ihmisiä.

    • Ristin ottamiseen  elämänkumppaniksi liittyy olennaisesti alistuminen. Alistuminen jonkun toisen alle, toisen tahtoon.

      • Seuraa minua tarkoittaa kaiken maallisen jättämistä ja antautumista Kristuksen vietäväksi. Se tarkoittaa hyvien tekojen tekemistä, ihmisten palvelemista ja kaikessa Herran sanaan tukeutumista
    .  

    Kristuksen seuraaminen merkitsee  kaiken haastamista, kaiken joutumista liikkeeseen, kaiken uudelleen arviointia,  katoamattoman etsimistä ja löytämistä.

Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #50 : 06.02.10 - klo:09:54 »

Jeesus sanoo meille, jotka haluamme seurata hänen jalanjälkiään tänään kolme ohjetta:

Kiellä itsesi, ota ristisi ja seuraa minua

  • Itsensä kieltäminen on kutsua Jumalan lain alle. Kutsua lain noudattamiseen ja rakastamaan ennenkaikkea Jumalaa ja toisia ihmisiä.

    • Ristin ottamiseen  elämänkumppaniksi liittyy olennaisesti alistuminen. Alistuminen jonkun toisen alle, toisen tahtoon.

      • Seuraa minua tarkoittaa kaiken maallisen jättämistä ja antautumista Kristuksen vietäväksi. Se tarkoittaa hyvien tekojen tekemistä, ihmisten palvelemista ja kaikessa Herran sanaan tukeutumista
    .  

    Kristuksen seuraaminen merkitsee  kaiken haastamista, kaiken joutumista liikkeeseen, kaiken uudelleen arviointia,  katoamattoman etsimistä ja löytämistä.

Täst mie pidin. Selkeää. Kiitos. Otan printin.[/list]
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #51 : 06.02.10 - klo:11:02 »
Kun kysyit, mitä on Jeesuksen seuraaminen, on vastaukseni edelleen sama:...

Hyvä Salis, en minä kysy todellakaan Sinulta, Mitä on Kristuksen seuraaminen?
Vaan aiheena on: Mitä on Kristuksen seuraaminen?
Mutta kiitos vastauksestasi, sen enempää en kommentoi mielipidettäsi.


Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #52 : 06.02.10 - klo:11:04 »
Hyvä Salis, en minä kysy todellakaan Sinulta, Mitä on Kristuksen seuraaminen?
Vaan aiheena on: Mitä on Kristuksen seuraaminen?
Mutta kiitos vastauksestasi, sen enempää en kommentoi mielipidettäsi.

Aha. Esitit siis retorisen kysymyksen. Sopii mulle.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #53 : 06.02.10 - klo:14:03 »
Aha. Esitit siis retorisen kysymyksen. Sopii mulle.

Mutta mulle ei. Siksi olen hyvilläni siitä että saan näin selkeitä vastauksia. Oma kysymykseni ei ollut, eikä ole retorinen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #54 : 08.02.10 - klo:12:23 »
Kyllä minä ainaki tajusin ihan ajattelemattakin, mitä Benkku tarkoitti kun sanoi että monen nimimerkin kanssa. Jos olis tarkottanut että monella nimimerkillä niin sillon olis varmaan kirjoittanut että monella nimimerkillä  :017:
Mutta sen siitä saa jos on toistuvasti v-mäinen "äänensävy" käytössä kun kirjoittaa. Asiat voi sanoa provoilemattakin, silleen muutes yleensä pääsee parempaan tulokseen.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #55 : 08.02.10 - klo:12:48 »
Lainaus
Mutta sen siitä saa jos on toistuvasti v-mäinen "äänensävy" käytössä kun kirjoittaa

Juu näin se on.
Joka kerran keksitään, sitä aina syytetään. :102:

Pitää kantaa vastuunsa seurauksista kun huutaa
ties monettako kertaa kertaa "susia susia"...(viittaan siihen opettavaiseen satuun :icon_rolleyes:)

Minäkin tulkitsin ilman mitään epäröintiä,
että kyse on monilla nimerkeillä kirjoittelu.

se siitä
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #56 : 08.02.10 - klo:13:20 »
Mitä Kristuksen seuraaminen EI ole.
Se ei ole oikeassa olemista, viisaustiedettä, foorumin 1-kinginä olemista. Se ei ole Raamatun lauseilla heittelemistä, ei kilpailua keskenään nokkeluudessa.

"Nöyryyttä, hiljaisuutta Jumala rakastaa. Ei kärsi kopeutta, ylpeitä vastustaa."

Vaikeaa. Epäonnistumisia seuraa päivä päivältä. Pitäisi välillä pyrkiä muistamaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #57 : 08.02.10 - klo:15:32 »
Vaikeaa. Epäonnistumisia seuraa päivä päivältä.

  Riitta-mummi, luvataanko kuitenkin vielä yrittää?
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #58 : 08.02.10 - klo:16:13 »
Tänäänkin tuli takapakkia. Mutta yritetään L.M., yritetään. Ei kuitenkaan omin avuin!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mitä on kristuksen seuraaminen
« Vastaus #59 : 08.02.10 - klo:16:21 »
Tänäänkin tuli takapakkia. Mutta yritetään L.M., yritetään. Ei kuitenkaan omin avuin!

Ei tarvitse "yrittää" yhtään mitään!  Kaikki on jo valmista!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-