Kirjoittaja Aihe: Lasten suusta  (Luettu 5282 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Lasten suusta
« : 03.02.10 - klo:19:14 »
(Tämä löytyi Positiivarin sivulta)

Olin Eevan (3v.) kanssa seurakunnan äiti-lapsileirillä. Ohjelmaan kuului hartaushetki, jonka lopuksi luettiin yhdessä "Isä meidän" -rukous. Kesken rukouksen Eeva kumartui puoleeni ja kuiskasi: "Mä oon kuullu tosta miehestä ennenkii". -

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #1 : 04.02.10 - klo:08:01 »
Juu, sieltä löytyy hauskoja  :)

Kuuntelin just aamuhartauden ja siinä puhuttiin Runebergistä ja veisattiin Runebergin virsi 124 - ja onkin muuten hyvä virsi!

Tuli mieleen vuosien takainen juttu kun työkaverin tyttö oli kertonut että päiväkodissa 'puhuttiin Jumalasta, Jeesuksesta ja Ruunepertsistä  :109:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #2 : 08.02.10 - klo:18:54 »
”On huonoa ystävyyttä, jos vääntää toista kädestä.”
– Anna-Sophie, 7 vuotta

”Aina voi saada ystäviä, mutta koiraa ei saa milloinkaan. Se maksaa hirmu paljon.”
– Tao, 8 vuotta

”Ei voi sanoa, etteikö sitä voisi olla tosi hyvä ystävä tytön kanssa. Kukaan ei vain ole.”
– Nicklas, 8 vuotta

”Hyvää ystävyyttä on se, jos voi riidellä ja silti olla ystäviä.”
– Mia, 7 vuotta

Viisaudet kirjasta "Lasten ajatuksia ystävistä", Grethe Dirckinck-Holmfeld, Gummerus
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #3 : 08.02.10 - klo:20:40 »
Mun 5-vuotias serkku lauleskeli viikonloppuna: "Hoosianna, hoosianna, hoosianna, hoosianna, tietty Daavidin Poika!"
No tietty  :icon_biggrin:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #4 : 08.02.10 - klo:21:35 »
Poikani ymmärsi laulettavan Vilin pojasta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #5 : 15.03.10 - klo:14:25 »
Pakkasilmalla pikkumies halusi, että äiti työntää häntä potkurilla. Äiti valitti, että potkuri ei nyt luista oikein hyvin. "No luistaako se kesällä?", kysyi poika.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #6 : 15.03.10 - klo:16:02 »
8-Vuotiaani oli ollut koulusta hiihtoretkellä naapuripitäjässä. Muutama poika (omani mukaanlukien) lähtivät hiihtämään etujoukossa muita nopeammin. Ladulla oli kuulemma ollut tolppia joissa jokaisessa luki "Hengenvaara". Pojat eivät ymmärtäneet mitä se mahtoi tarkoittaa ja hätääntyivät kun opettajaakaan ei enää näkynyt.. Olivat sitten peloissaan hiihtäneet niin nopeaa kuin ikinä pystyivät, pois mokomalta hengenvaaralliselta ladulta ja kuinkas muutenkaan kuin väärää reittiä!  :icon_cool:
 Opettajalla oli ollut kova työ saavuttaa pojat ja kun syytä heiltä kysyttiin, miksi lähtivät kiellettyyn suuntaan, oli vastaus ollut että tolpissa luki hengenvaara!  Joku pojista oli kuulemma arvellut että tolpat kaatuvat pian  niskaan... :003: :017:

vaatteet oli hiestä likomärmänä klun tulivat kotiin...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #7 : 15.03.10 - klo:22:50 »
Jos olisi otettu aika, niin pojathan olisivat saaneet ennätyksiä.  :icon_lol:

1960-luvulla muuan pikkupoika hiihti nappulahiihdoissa vain "puolivauhtia", jotta naapurin tytön päälle ei pöllyäisi lumi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #8 : 27.08.10 - klo:09:05 »

Positiivareiden sivulta:

Tyttäreni poika (3v.) oli yökylässä. Olimme aloittamassa iltarukousta pimeässä makuuhuoneessa ja kysyin ovatko kädet ristissä. "Ei vielä", hän vastasi. Toistin kysymyksen ja sain saman vastauksen. Kolmannen kerran jälkeen helpotti: "No nyt tuntuu olevan."
-Mummi-
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #9 : 27.08.10 - klo:20:24 »
Pikkumies kävi äitinsä kanssa kirkossa, ja heidän edessään olevassa penkissä joku mies oksensi. Seuraavan kerran, kun pikkumies kuuli kirkonkellojen soivan hän totesi kauhuissaan: "Taas siellä joku oksentaa."

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #10 : 27.09.10 - klo:15:25 »
Pikkupoika oli nähnyt aika ison  kuolleen koppakuoriaisen kiven päällä ja todennut:  "Siltä on patterit loppunu".
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #11 : 27.09.10 - klo:16:45 »
Pikkutyttö läimäytti hyttysen hengiltä ja kommentoi: - Se surmautui.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #12 : 27.09.10 - klo:17:23 »
Tuttavaperhees on kolome piäntä likkaa ja kerran 4v avas vessan oven, kun isä seisoi piänemmällä asialla. Likka kysyi uteliahana, että mitä sinä teet ja isä vastas selekänsä taakse, että pissaan. Likka siinä ihimetteli ja sanoo sitten, että tuata pitää kokeella  :icon_lol:.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #13 : 27.09.10 - klo:21:05 »
Sanneli 2 vuotta tapasi leikkimökissä ikkunaa vasten surraavan ampiaisen. Huitaisi sitä pari kertaa verholla, niin että se hetkeksi pökertyi, ja otti sen sitten käteensä. Kuinkas kävikään! Sanneli tulee itkien leikkimökistä ja kertoo vanhemmille: "Minä tappasin sen kaksi kertaa! ...ja sitten se pisti!"
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #14 : 28.09.10 - klo:08:19 »
Vähän isompien lasten suusta. Neiti Kesäheinä palaa riparilta ns uskoontulleena ja uurastaa Raamatun äärellä.  Vain vähän nuorempi pikkuveli vilpittömänä:  "Eiks ois kivempi lukea Aku Ankkaa?"
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.