Kirjoittaja Aihe: Raamattua jokaiselle päivälle  (Luettu 13954 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #30 : 06.06.18 - klo:04:49 »

   Eri mieltä oleminen ja keskustelu ei ole riitelyä. Ymmärtämään pyrkivä kuuntelu vuoropuhelussa tekee keskustelun. Selvä mielipiteen ilmaiseminen luo pohjan aidolle ajatusten vaihdolle.

Lue kirjoitus ääneen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #31 : 06.06.18 - klo:09:24 »
   Eri mieltä oleminen ja keskustelu ei ole riitelyä. Ymmärtämään pyrkivä kuuntelu vuoropuhelussa tekee keskustelun. Selvä mielipiteen ilmaiseminen luo pohjan aidolle ajatusten vaihdolle.

Lue kirjoitus ääneen.
Taaskaan en ole varma, että tarkoitetaanko minua. Minulla on omat kipupisteeni, joihin en ole vielä apua löytänyt. On hyvin makaaberia lainata Raamatusta lausetta jättämällä selvityksen pois, että mihin halutaan viitata. Ja sitten Toinen suurellisesti selvittää, että miten asia menee. Puuttuu vain Pena, niin vanha meno olisi olemassa. Leenan tilalle on tullut uusi.
Mielestäni minulle heitetyt sotilastermit, pari kolme, ja kysymysmerkki perässä, on eräänlaista kiusaamisen aloittamista.

Tämähän on avoin foorumi, ei täällä ole pakko olla. Saa tulla ja mennä. Täällä vallitsee aika ahdas mielipideilmasto.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #32 : 06.06.18 - klo:10:15 »
Mielestäni täällä kaikki kirjoittavat niinkuin asiat itselle avautuvat, niin Raamatusta kuin muistakin elämän asioista.

Jos aina seuraa tarkasti tarkoitetaanko jollakin ajatuksella minua itseäni, niin saa elää pelossa ja vihatumisissa. Nyt en osoita sinua, tämä koskee jokaista.

Olen eri mieltä ahtaasta mielipideilmastosta. Eri herätysliikkeistä körtit ovat kokeman mukaan vapaampia sallimaan erilaisuutta.

Olemme erilaisia, mutta silti muodostamme joukon, köyhät armonkerjäläiset.
Niihin kaikki kuulumme, näytimmepä sen tai salaamme.

On ikävä lukea surusta joka sinua ja perhettäsi on kohdannut. Ihmisten myötätunnonosoitukset eivät kuitenkaan paranna. Ne ovat hetken lohdutus, vaikka kuinka hetken aikaa balsamoivat.
Voit olla varma että sinua muistetaan monissa rukouksissa.

Henkilöihin puuttuminen tuntuu ikavältä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #33 : 06.06.18 - klo:13:05 »
Ymmärrän tekstisi, koska Sinä perustelet. Sellaisen henkilön kirjoitteluun mielellään vastaakin, mutta perustelemattomat heitot ja kysymyksiin uusilla kysymyksillä vastaamiset ovat ikäviä. Joka näin tekee, osaa ns "sivistyneen" foorumikeskustelun, mikä minulle on rasittavaa.
Saanko minä ymmärtää, että kun meitä kirjoittajia lienee kymmenkunta, niin me olisimme toisiamme keskimääräistä paremmin sietäviä. Taustamme on körttisyys, jos herättäjäjuhlille asti halu olisi yksi mittari. Toinen mittari on hengellisen elämän antama sydämen sivistys, mitä kirjoittajissa on, mutta mikä sivistys minulta puuttuu.
Olen samaa mieltä, että henkilöihin meno on ikävää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #34 : 06.06.18 - klo:13:13 »
Jäi yksi asia mainitsematta: sellainen henkilö kuin Steal, hänelle ei annettu mitään mahdollisuutta täällä kirjoitteluun. Hänet suoraan sanoen oksennettiin jäämään pois. En ollut niin rohkea, että olisin häntä täydellisesti halunnut puolustaa, mutta minulle hän kuitenkin esitti suomalaista miestä ja reserviläistä. Että keskenämmekö olemme mielipiteiltämme laveat, mutta muut pysykää poissa?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6327
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #35 : 07.06.18 - klo:16:26 »
Jos aina seuraa tarkasti tarkoitetaanko jollakin ajatuksella minua itseäni, niin saa elää pelossa ja vihatumisissa.

Näin juuri. Siksi en jaksa arvailla, mikä ehkä on tarkoitettu minua koskevaksi. Ajattelen että sanokoon suoraan se joka haluaa, jos oikeasti haluaa.

En tiedä onko tämä joku ikään liittyvä juttu, kun minusta täällä on enemmän epämääräistä vihjailua kuin muutamalla nuorempien sukupolvien kansoittamalla foorumilla, joita seuraan. Onko eletty niin pelossa, ettei uskalleta kuin vaivihkaa sumuverhon takaa pistellä. Tästä joskus ennenkin mainitsin.

Tähän ketjuun en kyllä meinaa kirjoitella, kun en tiedä mikä ketjun tarkoitus on. Kunhan nyt komppaan Riittaa tuossa asiassa jonka lainasin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #36 : 07.06.18 - klo:16:47 »
Kiitos öppis, komppauksesta. Kyllä minulla teräväkielisenä olisi usein letkautettavaa, mutta kun yritän tehdä työtä sen kanssa, jätän letkauttamatta.
En koe siitä tukehtuvani, vaan saan hyvän mielen. Tämä koskee hekilöön osuvia sanoja.

Mielipiteitä on ja saa olla vaikka kuinka, mutta niissä asiat ovat ' omistajina'.
Minä luulen ymmärtäväni ihmisiä eri poliittisista näkemyksistä, erilaisista taustoista riippumatta.
---

PekkaV aloitti hyvin, ja toivon jatkavan. Hän laittaa tärpin, jonkin paikan Raamatusta ja lukija voi omin sanoin jakaa ajatuksiaan. Näin ymmärrän, en ole Pekalta tarkemmin kysynyt.
Raamatunlauseilla ei kai ole syytä vastata, systeemillä: toinen lause kumoaa toisen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #37 : 07.06.18 - klo:17:02 »
"Mies tietää, että Jumalan sana todistaa itse itsensä todeksi".

Raamattua vuoden jokaiselle päivälle.

http://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/muut/raamattua_vuoden_jokaiselle_paivalle/?numero=1/2016

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #38 : 07.06.18 - klo:22:00 »
Nyt tarvitaan itsehillintää ja nöyrää mieltä - tuli lunta tupaan ja jäitä porstuaan. En ole pelännyt tällä forumilla vielä tähän mennessä, että sellainen kirjoittelu ei ole oikein. PekkaV on itseään paremmassa seurassa, kun Lady R-M niin kehuu.
Yritän kuitenkin kirjoitella omia juttujani. Muitten juttuja ei ole eduksi klikkailla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #39 : 23.06.18 - klo:08:07 »
Johannes Kastajan päivä


Jes. 45: 8-12

Vihmokoon taivas,
virratkoon oikeus ylhäältä pilvistä,
avautukoon maa ja kasvakoon pelastuksen hedelmää
ja versokoon vanhurskaus!
Minä, Herra, olen tämän luonut.
    Voi ihmistä, joka riitelee luojaansa vastaan,
voi ruukunsirpaletta sirpaleitten joukossa!
Sanooko savi muovaajalleen: ”Mitä sinä pystyt tekemään?”
Sanooko teos tekijälleen: ”Ei sinulla ole taitajan kättä.”
Voi sitä, joka sanoo isälle: ”Sinäkö muka pystyit siittämään?”
ja äidille: ”Sinäkö muka synnytit?”
    Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä,
hän, joka on Israelin luonut:
- Tekö vaatisitte minut tilille lapsistani,
tekö antaisitte minulle neuvoja ja ohjeita
omien kätteni töistä?
Minä tein maan
ja loin ihmisen sitä asumaan.
Minä levitin käsilläni auki taivaan
ja käskyilläni ohjasin sen joukkoja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #40 : 24.06.18 - klo:04:23 »

   Kuka määräsi maan mitat? Tiedätkö sen? / Kuka veti mittanuoran sen yli? / Job: 38:5

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Raamattua jokaiselle päivälle
« Vastaus #41 : 03.07.18 - klo:16:04 »
Jeesuksen jäähyväisrukous                     Johanneksen evankeliumi  16. luku

1 Tämän puhuttuaan Jeesus nosti katseensa kohti taivasta ja sanoi:

"Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poika kirkastaisi sinut. 2 Sinä olet uskonut kaikki ihmiset hänen valtaansa, jotta hän antaisi ikuisen elämän kaikille, jotka olet hänelle uskonut. 3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. 4 Minä olen kirkastanut sinut täällä maan päällä saattamalla päätökseen työn, jonka annoit tehdäkseni. 5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.

6 "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi 7 ja tietävät nyt, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on tullut sinulta. 8 Kaiken sen, minkä olet puhuttavakseni antanut, minä olen puhunut heille, ja he ovat ottaneet puheeni vastaan. Nyt he tietävät, että minä olen tullut sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

9 "Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle. 10 Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minun kirkkauteni on tullut julki heissä.

11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. 12 Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen.

13 "Nyt minä tulen sinun luoksesi. Puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni täyttäisi heidät. 14 Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu. 15 En kuitenkaan pyydä, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että varjelisit heidät pahalta. 16 He eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu. 17 Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus. 18 Niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. 19 Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä.

20 "Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun. 21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.

22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. 23 Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.

24 "Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista. 25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut. 26 Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."


Tätä kun lukee, tulee paljon pohdittavaa. Olemmeko me näitä joista Vapahtaja puhuu ?

Onko uskonveljeys-sisaruus suurempaa kuin se että olemme kaikkien lähimmäisiä ?

Olemmeko me yhtä myös Jumalana ja Jeesuksen kanssa ? Mitä se tarkoittaa ?

Lupaus iankaikkisesta kirkkausesta ?



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)