Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 17. erä  (Luettu 81151 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6442
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #150 : 29.07.24 - klo:17:37 »
Ostin katselupaketin. Kympillä näen koko kisat tietsikan kautta. Jos ehtisin katsoa (en ehdi). Mutta mieleiseni lajit kyllä. Rugby on suosikkini.

Harmittaa, kun naisten jalkapalloturnauksessa Sambia oli Australiaa vastaan vielä puoli tuntia ennen ottelun loppua 5 - 2 johdossa, mutta sittenpä Australia mätti voittoon vaadittavat neljä maalia. Ja Nigeria hävisi Espanjalle ihan viime hetken maalilla sekin. Ajattelen, että Afrikan naiset ansaitsevat kaiken kannatukseni, pl. Etiopian ja Kenian juoksijat, joiden ylivoima riittää jo.

Sivusilmällä olen muutamaa muuta lajia ehtinyt seurata. Ehkä kohta telinevoimistelua.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34104
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #151 : 29.07.24 - klo:17:41 »
Vinhdoinkin iloa suomalaisittain. Purjehtiakaksikkomme voitti 6. lähdön.
Rapu-merkissä syntyneenä nautin vesilajeista. Nyt oli kuvauskin hyvä. Selostajat, ammattilaiset puhuivat ammattikieltä. Miksi ent. spinaakkeri on nyt janaakkeri ?
Hyvä Ronja ja Veea ! :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6442
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #152 : 29.07.24 - klo:17:43 »
Sen sijaan nuori naisnyrkkeijä jatkaa. Mira Potkosen perinne velvoittaa, ja niimpä nyrkkeijä ei antanut haastattelua.

Pihla Kaivo-oja. Otteli fiksusti ja oli selvästi vastustajaansa Margaret Temboa parempi. Vastustaja oli sitten muuten vain fiksu, antoi haastattelun jossa reilusti ja selittelemättä myönsi, että suomalainen oli parempi, kiitti saamastaan kannustuksesta ja lupasi olla lannistumatta.  :023:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6442
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #153 : 29.07.24 - klo:17:50 »
Selostajat, ammattilaiset puhuivat ammattikieltä. Miksi ent. spinaakkeri on nyt janaakkeri ?

En kuunnellut selostusta, mutta tulee mieleen, että ehkä he puhuivatkin genaakkerista, ja lausuivat sen ruotsalaisittain jenaakkeri, ja korvasi muunsi edelleen janaakkeriksi?

Genaakkeri on kai joku uudempi keksintö, joka soveltuu sivutuulipurjehdukseen. Mainittiinko myös buksprööti? 

Minä en tiedä purjehduksesta mitään. Sen muistan, kun kuudennella luokalla koulussa tehtiin vesivärimaalaus, jossa oli niitä spinaakkereita, missä yhteydessä sana tuli tutuksi. Ja kun isäni ja veljeni kerran kokeilivat optimistijollaa vähän ylioptimistisesti, ja minä ja äitini jouduimme soutuveneellä hinaamaan jollan miehistöineen rannalle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34104
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #154 : 29.07.24 - klo:18:21 »
En kuullut pukspröötiä, mutta sen tapaista sanaa turkulaisvävyni on käyttänyt.

Nämä selostajat eivät puhuneet luovimisesta, vaan jigeistä tms. ja muitakin lajin slangeja vilahteli. Ei vaan, siinähän opittiin mekin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16870
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #155 : 29.07.24 - klo:21:48 »
jatkuu erässä 18
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi