Kirjoittaja Aihe: Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)  (Luettu 37597 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« : 08.11.07 - klo:17:45 »
Ehdottomuus ( aatteellinen ehdottomuus ) oli Tuusulan koulusurmaajalle tuttua ihan läheltä. Koulusurmaajan äiti kuuluu linkolalaisen Elonkehä ry:n hallitukseen yhdessä muun muassa Pentti Linkolan kanssa.

    Tiukan ehdottoman, syväekologiseksi tunnustautuvaan Elonkehän nettisivustolla on kahdeksan kovaa teesiä, joista neljäs teesi kuuluu näin:

   - Ihmiselämän ja kulttuurin kukoistus edellyttää ihmispopulaation olennaista vähentämistä. Ei-inhimillisen elämän kukoistus vaatii tätä vähennystä.

   Karua on.

   Armoa me kaikki tarvitsemme. Erityisesti armoa tarvitsee nyt jokainen uhri, jokainen lähimmäinen, teoista riippumatta.
'
  Nyt - juuri nyt - on kynttilöiden aika. Sytyttäkäämme niitä ja laittakaamme niitä ikkunoille.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #1 : 08.11.07 - klo:21:20 »
Tänään tyämaalla pekuloottin vihaasen nuarenmiähen eilistä nettipäiväkiriaa ja kerroon sen muistuttavan Pentti Linkolan ajatusmaalimaa, johona esim. keskosia ja sairahia yksilöötä ei saisi auttaa  lääketiäteellisin keinoon, koska ihimisrotu heikkenee. Notta ilimankos!
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa LeenaSisko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 48
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #2 : 10.11.07 - klo:09:19 »
Ei voi olla miettimättä, että mahtaneeko Linkola & kumppanit nyt olla sitten tyytyväisiä lopputulokseen.. Aivan järkyttävää.

kristitty

  • Vieras
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #3 : 10.11.07 - klo:09:42 »
Lainaus käyttäjältä: "LeenaSisko"
Ei voi olla miettimättä, että mahtaneeko Linkola & kumppanit nyt olla sitten tyytyväisiä lopputulokseen.. Aivan järkyttävää.
ei kuitenkaan tuomita, ettei meitä tuomittaisi.nämä voivat olla "hevosmiesten tietotoimiston uutisia." jätetään tuomitseminen syyttäjäviranomaiselle ja jumalalle-jos he katsovat aiheelliseksi tuomita.

Poissa LeenaSisko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 48
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #4 : 10.11.07 - klo:10:00 »
Nyt ollaan kyllä sellaisilla vesillä, että en minä ainakaan voi olla ilmaisematta, etten noin jyrkkiä ajatuksia ymmärrä. Jos se on tuomitsemista, niin se on sitten yksi synti lisää minun listaani, Herra armahtakoon siitä.

kristitty

  • Vieras
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #5 : 10.11.07 - klo:10:09 »
Lainaus käyttäjältä: "LeenaSisko"
Nyt ollaan kyllä sellaisilla vesillä, että en minä ainakaan voi olla ilmaisematta, etten noin jyrkkiä ajatuksia ymmärrä. Jos se on tuomitsemista, niin se on sitten yksi synti lisää minun listaani, Herra armahtakoon siitä.
tarkoitan että ampujan perheen tuomitseminen pitäisi jättää niille, joilla on asiasta täsmällistä, oikeaa tietoa.ampujan teko on tietenkin tuomittavaa!

hm

  • Vieras
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #6 : 10.11.07 - klo:11:11 »
Minulla on noihin Linkolan ajatuksiin nykyään selvä kanta. Poliisin pitäisi niiden levitykseen puuttua. Jos joku muu esittäisi sen kaltaisia ajatuksia, istuisi pikaisesti linnassa.

Anteeksi vain jyrkkä mielipiteeni.

kristitty

  • Vieras
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #7 : 10.11.07 - klo:11:25 »
en minäkään linkolan ja "opetuslapsiensa" ajatuksia voi mitenkään hyväksyä.itse en vain tiedä miten linkolan porukka liittyy tuusulan koulun traagisiin tapahtumiin.rukoillaan että jeesus ilmestyisi pentti linkolallekin ja hänen "opetuslapsilleen."

hm

  • Vieras
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #8 : 10.11.07 - klo:11:37 »
Pelkkiä epäilyksiähän ne kaikilla on ja niiksi varmaankin jäävät.  Ajattelin vain noin laajemmin.

Nyt on surua, mutta kyllä se vielä tästä iloksi muuttuu...

kristitty

  • Vieras
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #9 : 10.11.07 - klo:11:42 »
Lainaus käyttäjältä: "hm"
Pelkkiä epäilyksiähän ne kaikilla on ja niiksi varmaankin jäävät.  Ajattelin vain noin laajemmin.

Nyt on surua, mutta kyllä se vielä tästä iloksi muuttuu...
olen samaa mieltä.kyllä aurinko paistaa vielä risukasaankin.isävainaa oli sodassa:yhdessä taistelussa saattoi kuolla 40 tuttua kaveria.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #10 : 10.11.07 - klo:11:44 »
Arvoisa nimimerkki kristitty. Esittämäni tiedon Linkolasta ja koulusurmaajan äidin samasta hallituspaikasta, ja teeseistä jotka luettavissa on, selvitin jo keskiviikkona iltapäivällä. Hevosmiesten tietotoimiston uutisia ne eivät ole, mikään minun toistaiseksi tälle foorumille kirjoittama uutinen tai uutisluonteinen asia ei perustu huhupuheisiin, vaan faktoihin.

     Vähältä piti etten ottanut pestiä Tuusulaan - siis kirjoitustöihin sinne. Työtehtävissä olin esimerkiksi tsunamin aikana, ja tietyt lehdet maassamme tietävät, että olen käytettävissä. Mutta koska minulla oli koneessa ihan riittävästi aiemmin sovittuja henkilöhaastatteluja työstettävänä, niin Tuusulan suhteen tein vain tutkivaa journalismia etätyönä, muiden asioiden ohella.

    Tästä lähtien aion katsoa  varsin tarkasti mitä nimimerkki kristitty tällä foorumilla kirjoittaa tai "heittää", jo yli kolmekymmentä vuotta kestänyt uutistyöni vaatii sitä.

kristitty

  • Vieras
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #11 : 10.11.07 - klo:11:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Arvoisa nimimerkki kristitty. Esittämäni tiedon Linkolasta ja koulusurmaajan äidin samasta hallituspaikasta, ja teeseistä jotka luettavissa on, selvitin jo keskiviikkona iltapäivällä. Hevosmiesten tietotoimiston uutisia ne eivät ole, mikään minun toistaiseksi tälle foorumille kirjoittama uutinen tai uutisluonteinen asia ei perustu huhupuheisiin, vaan faktoihin.

     Vähältä piti etten ottanut pestiä Tuusulaan - siis kirjoitustöihin sinne. Työtehtävissä olin esimerkiksi tsunamin aikana, ja tietyt lehdet maassamme tietävät, että olen käytettävissä. Mutta koska minulla oli koneessa ihan riittävästi aiemmin sovittuja henkilöhaastatteluja työstettävänä, niin Tuusulan suhteen tein vain tutkivaa journalismia etätyönä, muiden asioiden ohella.

    Tästä lähtien aion katsoa  varsin tarkasti mitä nimimerkki kristitty tällä foorumilla kirjoittaa tai "heittää", jo yli kolmekymmentä vuotta kestänyt uutistyöni vaatii sitä.
teillä on siihen vapaassa maassa täysi oikeus ja minulla ei ole mitään sitä vastaan.toivotan teille kaikkea hyvää ja jumalan siunausta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #12 : 10.11.07 - klo:11:54 »
Siunausta teillekin, ja miellyttävän rauhaisaa viikonloppua, parahin kristitty.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #13 : 10.11.07 - klo:12:15 »
Lainaus käyttäjältä: "kristitty"
teillä on siihen vapaassa maassa täysi oikeus ja minulla ei ole mitään sitä vastaan.toivotan teille kaikkea hyvää ja jumalan siunausta.


Siionin virressä 190 3 veisataan

Kun kristityn on nimi mulla,
tee siksi minut todella,
suo tahtos tekijäks mun tulla,
sun nuhteitasi totella,
ja käydä tielläs taivaaseen,
elämään, iloon iäiseen.

Olet ottanut itsellesi vaativan nimimerkin, joka aiheuttaa paineita. Yritä selvitä niiden kanssa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Ehdotonta (Jokelan koulusurmien jälkipuintia)
« Vastaus #14 : 10.11.07 - klo:12:22 »
Tuusulan koulusurma-asiassa voimme tietenkin kasata pöydälle sotapelejä, pyssyn, internetin, videofilmejä, diktaattorien elämäkertoja, tätä lähes jumalatonta kaamosta maassamme nyt, ja kenties myös kosmista yksinäisyyttä... Mutta taas: älkäämme unohtako Pentti Linkolaa, Iltalehden ( ja monen muun lehden ) nettisivustolta voimme havaita, että myös Tuusulan koulusurmaaja tunsi äitinsä tavoin mikä mies Linkola oli, ja mitä asioita hän ( Linkola siis ) esille toi.

    Sitten pelkkää pohdiskelua: Onko kaukaa haettu, että Linkola oli ikään kuin yksi yllyttäjistä?

     Pohdiskella saamme, mutta kuitenkin: armo pitää aina muistaa, niin vaikeata kuin se joskus saattaa ollakin.