Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 4  (Luettu 56958 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Sairauteni 4
« : 05.05.16 - klo:12:05 »
Yölliset jalkasäryt senkun jatkuu, tulee mieleen, liikunkohan nyt liikaa?

Heti huomaan, Riitta-mummia ei ole täällä tänään näkynyt.
Toivottavasti vointisi ei ole pahentunut, pikaista paranemista!   :eusa_pray: :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #1 : 06.05.16 - klo:11:48 »
Ei sairaus vaikuttanut poissaoloon, vaan tietokoneeni tukehtui omaan näppäryyteensä.

Kohta olen yskinyt kaksi viikkoa. Toissapäivänä lääkäri pani antibioottikuurille koska olin elämäni eka kertaa saanut poskiontelotulehduksen. Nyt kahden vuorokauden jälkeen lääke alkaa vaikuttaan. Eilen vielä olin entistä huonompi. Etenkin hautasmaalla kävely otti voimille.
Yöt ovat olleet vaikeat. Viime yö jo hiukan helpompi. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #2 : 07.05.16 - klo:08:44 »
Tilanteeni vaati päivystyksessä käynnin. Olen turvallisella mielin. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #3 : 07.05.16 - klo:08:59 »
Tsemppiä, Riitta-mummi  :eusa_pray: infektiot ja keväpölyt ovat myrkkyä astmaatikolle  :icon_sad:

Minulla on pitkästä aikaa suunnilleen normaali olo, vaikka aamulla heräsinkin hieman kuumeisena yskimään. Mutta kummasti olo koheni, kun yskin yskökset pois. Vaikea osuus onkin nyt, miten rauhoitan itseni rehkimästä liikaa.


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #4 : 07.05.16 - klo:10:40 »
Ja antibiootti on vatsan  kannalta vaikea. Kaikki tulee ulos pikimustana, eikä lääke imeydy joten tulehdukset paranevat todella hitaasti.

Tutkimukset tehtiin asiallisesti, eikä verenvuotoa enää epäillä. Olo on hutera huonosti nukuttujen öiden ja kovan yskimisen takia. Verenpaine on noussut 120/80  tilanteesta 189/118 ja pulssikin 108, mikä kuvaa kuntoni huonontuneen.

Joka puolelta kuulee tästä kevään flunssasta kuinka se on ollut pitkäkestoinen, etenkin astmaatikoilla.

Leppoisia toipilaspäiviä sinne ( Ouluun ? )   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #5 : 07.05.16 - klo:20:11 »
Ja antibiootti on vatsan  kannalta vaikea. Kaikki tulee ulos pikimustana, eikä lääke imeydy joten tulehdukset paranevat todella hitaasti.

Tutkimukset tehtiin asiallisesti, eikä verenvuotoa enää epäillä. Olo on hutera huonosti nukuttujen öiden ja kovan yskimisen takia. Verenpaine on noussut 120/80  tilanteesta 189/118 ja pulssikin 108, mikä kuvaa kuntoni huonontuneen.

Joka puolelta kuulee tästä kevään flunssasta kuinka se on ollut pitkäkestoinen, etenkin astmaatikoilla.

Leppoisia toipilaspäiviä sinne ( Ouluun ? )   :039:

Kaikki pikimustana?  Sinulla on pahaa pelkään nyt yläsuolistossa tai vatsassa verenvuotoa. Tietääkö lääkärisi tästä? Syytä olisi. Poissaollut ei tiedä mitä on tapahtunut tällä rintamalla.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #6 : 07.05.16 - klo:20:23 »
Siksi sinne aamulla lähdin. Tätä pelättin, mutta verikokeet näyttivät että ei voi olla kun hemoglobiini on 150 ja leukosyytit OK. Kysyin CRP;stä, sekin on melko hyvä näistä tulehduksista johtuen.

Miksi on mustaa ei selvinnyt. Epäillään ruokia ja tai antibioottia.
Nyt on katsottava tämä flunssa ensin ja sitten jatketaan vatsaelinten tutkimista jos
on samaa edelleen.
Tämä väsymys johtunee siis kahden viikon huonosti nukutuista öistä. Hmmm   :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #7 : 07.05.16 - klo:22:00 »
Osasin pelätä samaa kuin Leenakin. Eli heti syttyi varoitusvalo. Parane nyt Mummo pian.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #8 : 07.05.16 - klo:22:44 »
Riitta-mummille paranemista, hyvää hoitoa!   :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #9 : 08.05.16 - klo:06:50 »
Kiitos rinnallakulkijat !  Jotakin ilmeisesti on tutkittava lisää kunhan lääkekuuri tulehduksiin päättyy. Sitten odotellaan olon tasaantumista ( ? ) kuten keskussairaalan lääkäri neuvoi. Olen myös Terveystalon potilas-asiakas ja jatkan siellä.

Yskä alkaa vihdoin irrota paremmin. Verenpaine on edelleen normaalia korkeampi, ja etenkin pulssi. Suuta kuivaa jostakin syystä. Olisiko  limaneritykseen määrätty Duact.
Ongelmani on että en osaa olla erossa ' huushollihommista', ja sitten väsyn. Saukkis viestitti samasta.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #10 : 08.05.16 - klo:15:30 »
^ Duact varmaan kuivaa suuta, mutta voi olla syynä vatsaongelmiinkin ja verenpaineen nousuun. Se on kuitenkin vain oirelääke, kokeile tauottaa.

Hyacint Bucket ja Kati Hiekkapelto ovat pitänee minua aloillani. Vaivainen lakanoitten vaihto nosti hien niskaan. Onneksi siivousapua on luvassa ja varusmies tulee taas lomalle eli on kuski ja kantaja käytössä päivälläkin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #11 : 08.05.16 - klo:16:02 »
Vaistosin  siis oikein. En ota sitä Duactia enää kun limaa ei erity.

Samoilla keinoin olen pysynyt ' aisoissa'. Katselin eilisen euroviisulähetyksen loput netistä. Äitienpäivävieraat tulivat Sacher-kakun kanssa ja keittivät itse kahvit, ne juotiin päivänvarjon alla pihapöydällä.

Huomena soitan Terveystaloon ja kysyn miksi soittelivat perään. Onko joku keksinyt jotakin.
Perun huomisen lounastapaamisen koska en halua ajella autoa nyt.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #12 : 11.05.16 - klo:11:23 »
Netistä olen lukenut hyperkalemiasta, koska kaliumarvoni on yli luvun 5 (5,52). Ruoasta ei periaatteessa tule kaliumin yliannostusta, että munuaiseniko tässä alkaisi vanheta vai koko ukko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #13 : 11.05.16 - klo:11:44 »
Netistä olen lukenut hyperkalemiasta, koska kaliumarvoni on yli luvun 5 (5,52). Ruoasta ei periaatteessa tule kaliumin yliannostusta, että munuaiseniko tässä alkaisi vanheta vai koko ukko.

Huh, ensin kontrolloisin ettei näyte ole kuivahtanut mutta toivoisin että lääkärisi tarttuisi tähän kuka sitten mittasikaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #14 : 11.05.16 - klo:15:16 »
Meniköhän siinä näytteenotossa todella joku vikaan, kun minulle oli kirjoitettu sukupuolekseni mujer, vaimo, nainen vaikka minulla on ne toiset  :003:.
Ihan totta, olen ajatellut muutaman viikon päästä käydä uusintatestissä. Suomeen ajo vaatii terveet elimet. Täällä saa mennä ilman lääkärin määräystä testiasemalle, maksaa testistä ja saat virallisen tiedon. Suomi on tässä asiassa toisin toimiva.