Kirjoittaja Aihe: Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?  (Luettu 5130 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Seferoth

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Haluaisin olla Körttiläinen,mutta onko minun pakko maksaa jäsenmaksu että voin olla Körttiläinen?

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #1 : 14.07.06 - klo:20:16 »
Ei körttiläisyydestä mee jäsenmaksua kun Herättäjä-Yhdistyksen jäsenyydestä vaan. Kuka vaan voi olla körttiläinen, miksei muka?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #2 : 16.07.06 - klo:18:00 »
Ei seuroos jäsenkiriaa kysytä. Hyvä jos nimen joku joskus kysyy.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #3 : 20.07.06 - klo:09:18 »
Itte asiassa miekin oon nykyään nuorisojäsen, mutta empä kyllä muista minkään laista jäsenkorttia tai -kirjaa saaneeni. Onko muilla semmoinen olemassa?
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #4 : 20.07.06 - klo:10:49 »
Lainaus käyttäjältä: "mies valaan vatsasta"
Itte asiassa miekin oon nykyään nuorisojäsen, mutta empä kyllä muista minkään laista jäsenkorttia tai -kirjaa saaneeni. Onko muilla semmoinen olemassa?


Ei.

Poissa jahkaaja

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 2
Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #5 : 01.09.06 - klo:23:09 »
Tämän vanhan viestiketjun löysin, joka tuntuisi sopivan omaan kysymykseeni. Kauan olen hakenut itselleni sopivaa tapaa omaa uskoaan jotenkin toteuttaa. Varmaankin  körttiläisyys / herännäisyys on lähinnä sitä mitä itse uskosta ajattelen. Valitettavasti vaan jotenkin täältäkin tulee se tuntu, että vaikea on asian pariin tulla. Miten uskaltautua seuroihin, tunteeko sitä itsensä taas yhtä ulkopuoliseksi kuin muissakin yrityksissä "olla uskovainen". Tätä on varmaan monen vaikea käsittää, mutta kun oma tausta on niin mahdollisimman kaukana kaikesta uskoon liittyvästä, sitä helposti kavahtaa sellaista kummallista käsitteistöä ja puhetapaa, mikä monella asiaan liittyy. Helpostihan muodostuu sellainen sisäpiirin tuntu siitäkin, kuka on joskus käynyt minkäkin rippikoulun jne.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #6 : 01.09.06 - klo:23:21 »
Lainaus käyttäjältä: "jahkaaja"
Tämän vanhan viestiketjun löysin, joka tuntuisi sopivan omaan kysymykseeni. Kauan olen hakenut itselleni sopivaa tapaa omaa uskoaan jotenkin toteuttaa. Varmaankin  körttiläisyys / herännäisyys on lähinnä sitä mitä itse uskosta ajattelen. Valitettavasti vaan jotenkin täältäkin tulee se tuntu, että vaikea on asian pariin tulla. Miten uskaltautua seuroihin, tunteeko sitä itsensä taas yhtä ulkopuoliseksi kuin muissakin yrityksissä "olla uskovainen". Tätä on varmaan monen vaikea käsittää, mutta kun oma tausta on niin mahdollisimman kaukana kaikesta uskoon liittyvästä, sitä helposti kavahtaa sellaista kummallista käsitteistöä ja puhetapaa, mikä monella asiaan liittyy. Helpostihan muodostuu sellainen sisäpiirin tuntu siitäkin, kuka on joskus käynyt minkäkin rippikoulun jne.


Niin sisäpiirin tuntua varmasti tulee, ja varmaan muita liikkeitä tuntevalle, tulee myös helposti mielikuvä körttiläisten passiivisuudesta: markkinointia ja jäsenhankintaa ei oikein kauheasti tehdä. Voi myös tulla irrallinen olo kun ei kysymyksiä kysytä ja uskoa mitata. Siionin virsissä on minusta körttiläisyyden yhteisöllisyyden ydin - ne hoitavat joukkoon missä ja miten tahansa niitä sitten kuuntelisikin:

"Opeta tällaisena
luoksesi tulemaan,
kuin olen: vaivaisena
ja sinuun turvaamaan.
Kun synti tieni sulkee,
luokseni tiesi kulkee,
syntisten ystävä."
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa jahkaaja

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 2
Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #7 : 01.09.06 - klo:23:59 »
Niin, sehän siinä vielä on, että kun itse on jo aikunen mies ja lapsiakin on, että entistä vaikeampaa on seuroihinkaan lähteä. Olisi kyllä tosi mukavaa, jos järjestettäisiin lapsiperheille omia seuroja / tilaisuuksia mihin tulla mukaan. Sellaisia kaipailisi ainakin täällä Jyväskylässä.

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #8 : 02.09.06 - klo:00:39 »
Mulla on välillä ollu toisiksi nuorin lapsi  (3-v silloin)  mukana seuroissa. Kyllä se kohtuulllisen hyvin viihty, kun oli tarpeeksi touhuamista mukana. Eli käytännössä värikynät+värityskirja+joitain leluja. Ei kukaan ainakaan valittanut lapsesta - ennemminkin päinvastoin. Jos Jkl:ssä sakin ikäprofiili on samanlaista kuin täällä, niin varmasti sielläkin lapsista ollaan enemmän iloisia kuin että ne nähdään häiriönä.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #9 : 03.09.06 - klo:15:03 »
Jahkaaja kirjoitti kaipaavansa lapsiperheiden seuroja ja tapahtumia tänne Jyväskylään. Oikein hyvä! Seurojahan täällä kyllä on, eikä toki seuroihin ole koskaan kielletty lapsiperheitä tulemasta. ( katso http://www.h-y.fi/keskisuomi/seurakalenteri.html ) Mutta varmaan tarvetta olisi. Joitakin kertoja on koitettu viime vuosien aikana jotain järjestääkin esim opiston kanssa, vaan jostain syystä ei viesti ole tavoittanut kohderyhmää.
Alettaisko, Jahkaaja hyvä yhdessä miettimään miten homma hoidettaisiin?
Vaikka pienellä porukalla ensi kokoonnuttaisiin veisailemaan?
t. Aluesihteeri Osmo K.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Ei todellakaan...
« Vastaus #10 : 14.10.06 - klo:01:19 »
Ei todellakaan tarvitse liittyä - mutta ei liittyminen ole haitaksikaan. Kukin tehköön mitä tykönään tykkää. Veisata voi vaikka yksin metsässä. Minut mummuni aikoinaan hoiti ainaisjäseneksi, en siitä häntä soimannut, mutta olisinko myöskään kiittänyt...? Tässä nyt kumminkin ollaan, tällä foorumilla. Kai yö voisi mennä huonomminkin, kenties myös paremmin?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #11 : 20.11.11 - klo:06:10 »

 

 Tämän vanhan viestiketjun löysin, joka tuntuisi sopivan omaan kysymykseeni. Kauan olen

hakenut itselleni sopivaa tapaa omaa uskoaan jotenkin toteuttaa. Varmaankin  körttiläisyys / herännäisyys

on lähinnä sitä mitä itse uskosta ajattelen. Valitettavasti vaan jotenkin täältäkin tulee se tuntu, että vaikea

on asian pariin tulla. Miten uskaltautua seuroihin, tunteeko sitä itsensä taas yhtä ulkopuoliseksi kuin

muissakin yrityksissä "olla uskovainen". Tätä on varmaan monen vaikea käsittää, mutta kun oma tausta on

niin mahdollisimman kaukana kaikesta uskoon liittyvästä, sitä helposti kavahtaa sellaista kummallista

käsitteistöä ja puhetapaa, mikä monella asiaan liittyy. Helpostihan muodostuu sellainen sisäpiirin tuntu

siitäkin, kuka on joskus käynyt minkäkin rippikoulun jne.









Niin sisäpiirin tuntua varmasti tulee, ja varmaan muita liikkeitä tuntevalle, tulee myös helposti mielikuva

körttiläisten passiivisuudesta: markkinointia ja jäsenhankintaa ei oikein kauheasti tehdä. Voi myös tulla

irrallinen olo kun ei kysymyksiä kysytä ja uskoa mitata. Siionin virsissä on minusta körttiläisyyden

yhteisöllisyyden ydin - ne hoitavat joukkoon missä ja miten tahansa niitä sitten kuuntelisikin:


"Opeta tällaisena

luoksesi tulemaan,

kuin olen: vaivaisena

ja sinuun turvaamaan.

Kun synti tieni sulkee,

luokseni tiesi kulkee,

syntisten ystävä."






    :023:


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Onko minun pakko liittyä Herättäjä-Yhdistykseen?
« Vastaus #12 : 20.11.11 - klo:08:20 »
Ei seuroos jäsenkiriaa kysytä. Hyvä jos nimen joku joskus kysyy.

Jäsenkirjasta on kyllä hyötyä seuroissa. Siitä voi veisata.