Kirjoittaja Aihe: Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]  (Luettu 35952 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

B.H.S

  • Vieras
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #30 : 04.05.09 - klo:11:28 »
Niin,myös pisti äijä nimensä adressiin. 8)

Poissa hupa

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #31 : 04.05.09 - klo:15:00 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"


Minä en ymmärrä miksi homoseksuaalisuudesta ja pedofiliasta edes kehdataan puhua samassa lauseessa! Niissä ei ole mitään, ei mitään, yhteistä. Pedofiliassa on kyse vakavasta sairaudesta, jossa henkilöiden välinen seksisuhde ei ole millään tavoin tasavertainen (kuten homoseksuaaleilla), vaan siinä hyväksikäytetään lasta/nuorta mitä julmimmalla tavoin. Homoseksuaalisessa suhteessa kumppanit ovat tasavertaisia samalla tavoin kuin heterosuhteessa.


Iso komppi tälle. Onhan tämä nyt törkeää, että kahden tasa-arvoisen ihmisen (kyllä, ihan vain IHMISEN, ei miehen/naisen/homoseksuaalin jne) rakkaussuhdetta verrataan hyväksikäyttöön, jossa uhri on puolustuskyvytön ja monella tapaa alisteisessa asemassa. Tulipa tosi paha mieli nähdä, että joku voi vielä tällä vuosituhannella pitää näitä verrannollisina asioina.

Lukekaa, hyvät ihmiset, se Hynnisen kirjoitus. Kumma, kun Pirska & hengenheimolaisensa eivät ole kommentoineet sitä mitenkään.

B.H.S

  • Vieras
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #32 : 04.05.09 - klo:15:58 »
Nyt sitten kun lähdin tähän, juupas eipäs leikkiin.
Varmaan odotat minun henkilökohtaista perustelua näkemystäni adressin kirjoittamiseen.
Valitettavasti se ei syntynyt niin kuin hups vaan, eikä Hynnisen tekstin pohjalta tai kenenkään muunkaan.
Vaan, minun omatunnon kautta  ja henkilökohtaisen elämänkaaren rikkaudesta. Mihin on kuulunut onni tavata homoseksuaaleja ja keskustella heidän kanssa. Toiseksi vaikutti kasvatus politiikka ja kulttuurimme sekä Raamatun tekstit siten kuin minä käsitän ne ja se on minun ja Hänen välinen asia.
ps.  ”hengenheimolaisensa” jos tarkoitit että minulla olisi mennyt vellit ja jauhot sekaisin pedofiilin ja homoseksuaalien kanssa niin on ehkä syytä tarkastaa vähän miten lähtee ”tuomitsemaan”. Nyt on parempi että kiivauteni on syytä antaa laskeutua.  8)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Mitä samaa, mitä eroa?
« Vastaus #33 : 04.05.09 - klo:16:19 »
Mitä samaa siis pedofiilillä ja homolla?
Jos uskoo kuten jotkut ja pikkaisen minäkin, niin pedofilian ainakin yksi muoto on jotain sellaista kuin sairas seksi yleensäkin, eli jotain mikä on mennyt yli.

Vanhemmat naiset vitsailevat ottavansa nuoremman miehen, vanhemmat miehet aina haluavat nuoren ja kauniin. Sitten kun ne seksileikit menevät yli ja raisuiksi siinä mielikin horjuu ja sairaita juttuja syntyy.
En usko kaikkien olleen aina pedofiilejä tai homoja, mutta kun seksihurjastelut menevät kovempaa ja kovempaa ja kokeillaan kaikenlaisia sairaita juttuja ajaudutaan itsekkin sairaiksi.
Seksiriippuvuus tai joku seksihurjastelu useat partnerit ja muu nehän on mielensairauksia.
Sitten jos sanoo:Homous on sairaus niin kivitetään?

Tietysti sitten on kait synnynnäisesti homoja, mutta että pedofiilejä? En tiedä.
 Minusta molemmat ovat luonnonvastaista touhua, sillä mies ja nainen yhdessä on se luonnollinen tapa?
Se että luonnossa esiintyy homoutta ei ole mikään hyvä puollustus homoudelle.
Luontohan on kirotussa tilassa. Täys sekosotku, vaikka pitäisi olla eläimet ja kaikki sovussa kuten paratiisissa.

Mua ei haittaa kenenkään homous sen enempää kuin heterouskaan, mutta se on ikävää, että eroitellaan ja ei hyväksytä toista työkaveriksi. Jokainen olkoon mitä on paitsi ei pedofiili ja jos on, niin hoitoon ja jos ei hoitoauta, niin tarkkailuun. Mutta jos joku on rikkonut lapsen sielun, niin vankilaan vaan ja avain kadoksiin ja pahempaakin saisi tehdä.

Pimeä puoli on varmasti jokaisessa ihmisessa tai lihassa, kuten Raamattu sanoo, mutta kurissa se pitää pitää.
Ihmisen mielestä ne pahat asiat alkavat ja siksi jokaisen tulisi pyhittää myös mielensä.
Jos vaan fantasioi kaikkia pimeitä juttuja ja pelaa pc pelejä joissa roiskitaan pyssyillä, niin sekoaahan siinä mieli ja voi tapahtua ihan mitä vain.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #34 : 04.05.09 - klo:20:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"

Siitä ei ole tietoa, että henkilöt voisivat muuttua homoista heteroiksi.

Erik Ewalds, teologian tohtori, sairaalasielunhoitaja ja terapeutti on kertonut, että hänen hoidossaan on ollut homomies. Hoito on kestänyt pitkään ja jossain vaiheessa tämä hoidettavat on kysynyt Erikiltä, saako hän kutsua tätä isäksi. Erik ainakin on sitä mieltä, että homomiehet ovat hyvin usein olleet vailla isää ja he etsivät kumppanistaan isän korviketta. Tämä hänen hoidettavansa oli sitten jossain vaiheessa kertonut, että hän on rakastunut johonkin naiseen.

Minun mielipiteeni eivät tietenkään ole tässä foorumissa koskaan perusteltuja eikä niillä ole tieteellistä näyttöä. Minusta kuitenkin Ewalds on aika hyvin koulutettu ja kokenut terapeutti ja ymmärtää melkoisesti ihmisen sielunelämää. Minä olen lukenut aika paljon hänen kirjojaan ja kyllä niistä huokuu viisaus ja elämänkokemus. Lieneekö viidesläinen vai mikä lienee, sama sille, mutta pääasia, että hän on viisas mies.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #35 : 04.05.09 - klo:21:03 »
No mutta, kuka olisi asettanut minut tuomarin paikalle?: Kysyy epätietoinen ja vaivattu. Eikös se tuomari ole ilmaissut itsensä jo aikoja sitten?
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #36 : 04.05.09 - klo:21:12 »
Lainaus käyttäjältä: "vaivattu sielu"
No mutta, kuka olisi asettanut minut tuomarin paikalle?: Kysyy epätietoinen ja vaivattu. Eikös se tuomari ole ilmaissut itsensä jo aikoja sitten?

Jos joku parantaa homon, niin onko hän tuomari?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #37 : 04.05.09 - klo:21:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Pirska"
Erik Ewalds, teologian tohtori, sairaalasielunhoitaja ja terapeutti on kertonut, että hänen hoidossaan on ollut homomies. Hoito on kestänyt pitkään ja jossain vaiheessa tämä hoidettavat on kysynyt Erikiltä, saako hän kutsua tätä isäksi. Erik ainakin on sitä mieltä, että homomiehet ovat hyvin usein olleet vailla isää ja he etsivät kumppanistaan isän korviketta.


On aina vähän vaarallista tehdä suoria päätelmiä homoseksuaalisten suhteista vanhempiin. Itse tiedän/tunnen monia homoja, joilla on ainakin ulkopuolisen silmistä ihan tavalliset [ja elossa olevat] vanhemmat ja toisaalta joidenka sisarukset ovat heteroja. Ei tietenkään koskaan voi tietää, minkälaista perheen sisällä on ollut, mutta ei se myöskään ihan niin mene, että homoseksuaalit etsisivät kumppanistaan isän korviketta. Varmaan jossain tapauksessa on näin voinut olla, mutta ei se yleisesti ottaen ole mikään syy-seuraus-suhde.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #38 : 04.05.09 - klo:22:06 »
Pirska kirjoitti:
 homomiehet ovat hyvin usein olleet vailla isää ja he etsivät kumppanistaan isän korviketta.

No kyllä meillä Suomessa isänmalli/rooli on ollut iät ajat sellainen (+ vielä nykyisten lukuisten isättömien yh-perheiden pojat mukaanlukien),

että

saamme etsiä suurennuslasilla heteromiestä!
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #39 : 04.05.09 - klo:22:27 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"

On aina vähän vaarallista tehdä suoria päätelmiä homoseksuaalisten suhteista vanhempiin.  Varmaan jossain tapauksessa on näin voinut olla, mutta ei se yleisesti ottaen ole mikään syy-seuraus-suhde.

Ei se yksiselitteisesti olekaan sitä, mutta saattaa siinä silti jotain perää olla.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #40 : 04.05.09 - klo:22:33 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"


Minä en ymmärrä miksi homoseksuaalisuudesta ja pedofiliasta edes kehdataan puhua samassa lauseessa! Niissä ei ole mitään, ei mitään, yhteistä.  



Lainaus käyttäjältä: "hupa"
Iso komppi tälle. Onhan tämä nyt törkeää, että kahden tasa-arvoisen ihmisen (kyllä, ihan vain IHMISEN, ei miehen/naisen/homoseksuaalin jne) rakkaussuhdetta verrataan hyväksikäyttöön, jossa uhri on puolustuskyvytön ja monella tapaa alisteisessa asemassa. Tulipa tosi paha mieli nähdä, että joku voi vielä tällä vuosituhannella pitää näitä verrannollisina asioina.

Lukekaa, hyvät ihmiset, se Hynnisen kirjoitus. Kumma, kun Pirska & hengenheimolaisensa eivät ole kommentoineet sitä mitenkään.

Onhan niissä molemmissa se yhteistä, että ne ovat poikkeavia seksuaalisuuden muotoja.

Netistä sitä Hynnisen kirjoitusta en ole löytänyt ja Kotimaa-lehteä en ole  tilannut enkä tilaa.

Voittehan te toisetkin lukea Erik Ewaldsin kirjoituksia. Hän on aika tavalla perehtynyt siihen aiheeseen ja saanut Setalaiset takajaloilleen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Samuli

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 110
    • http://uusimaa.h-y.fi/tyontekijat.html
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #41 : 04.05.09 - klo:22:46 »
Ilokseni huomasin, että adressista puuttuivat lähes täysin perinteiset körttipitäjät. Herännäisyyden vahvuus on kyllä siinä, että tällaiset asiat eivät tule jakolinjoiksi. Samaan seurapenkkiin sovitaan eri tavoin ajattelevina.

Tämä keskustelu ajautuu mielestäni taas pois varsinaisesta aiheesta. En haluaisi, että lähdettäisiin taas vääntämään niistä iänikuisista homoudensyntyteorioista tai kaivamaan yksittäisiä raamatunkohtia irti asiayhteydestään. Kumpikaan ei johda mihinkään, kuten on huomattu.

Sen sijaan olen ennenkin yrittänyt (turhaan) kysellä, miksi tämä on muka niin iso asia. Jos joku pappi (kuten esim. minä) on valmis siunaamaan rekisteröidyn parisuhteen, niin miksi se pitää kieltää? Keneltä se on pois? Ja onko se todella niin vakava asia, että jonkun asian vastustajan (tai minun) on lähdettävä pois kirkosta?

Jo alkukirkosta lähtien on ollut asioita, joista on oltu eri mieltä (lukekaa vaikka Apostolien teoista Pietarin ja Paavalin näkemyseroista). Silti mahduttiin samaan kirkkoon. Miksi ei tänään mahduttaisi?

B.H.S

  • Vieras
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #42 : 04.05.09 - klo:23:14 »
Ei varmasti henkilökohtaisesti olekaan siitä kysymys eikö mahduta kirkkosaliin samaan aikaan. Mutta minä katson kyllä että jos siunataan homoseksuaalit avioliittoon. Se sotii niin paljon jo sitä mitä edellä tuli ilmaistua, kts.B.H.S 04.05.2009 15:58  
Enkä usko että Herännäisyyden koti konnuilla katsotaan joka talossa aivan suopeasti tätä asiaa.
Ehkä kulttuuri taustat ja opittu ja ei opittu kasvatus ovat sen verran kaukana meillä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #43 : 05.05.09 - klo:08:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Samuli"
Ilokseni huomasin, että adressista puuttuivat lähes täysin perinteiset körttipitäjät. Herännäisyyden vahvuus on kyllä siinä, että tällaiset asiat eivät tule jakolinjoiksi. Samaan seurapenkkiin sovitaan eri tavoin ajattelevina.

Tämä keskustelu ajautuu mielestäni taas pois varsinaisesta aiheesta. En haluaisi, että lähdettäisiin taas vääntämään niistä iänikuisista homoudensyntyteorioista tai kaivamaan yksittäisiä raamatunkohtia irti asiayhteydestään. Kumpikaan ei johda mihinkään, kuten on huomattu.

Sen sijaan olen ennenkin yrittänyt (turhaan) kysellä, miksi tämä on muka niin iso asia. Jos joku pappi (kuten esim. minä) on valmis siunaamaan rekisteröidyn parisuhteen, niin miksi se pitää kieltää? Keneltä se on pois? Ja onko se todella niin vakava asia, että jonkun asian vastustajan (tai minun) on lähdettävä pois kirkosta?

Jo alkukirkosta lähtien on ollut asioita, joista on oltu eri mieltä (lukekaa vaikka Apostolien teoista Pietarin ja Paavalin näkemyseroista). Silti mahduttiin samaan kirkkoon. Miksi ei tänään mahduttaisi?


Asian tärkeys johtuu siitä, että mikään muu aihe ei kiinnosta ihmistä niin paljon, kuin se mitä naapurin makuuhuoneessa tapahtuu. Näin on ollut ja on oleva. Tämä selittää myös muut asiat.

Jättäisin tämän aiheen ihmisten Luojalle. Jos hän on luonut ongelman itselleen, hän myös sen itse ratkaisee. Eiköhän tämä ole nyt ihmisten ongelma. Tämä ei adressilla eikä muulla maallisella keinolla hoidu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Adressi [homoseks. suhteiden kirkollista siunaam. vastaan]
« Vastaus #44 : 05.05.09 - klo:09:10 »
Ajattelin olla tähän aiheeseen mitään sanomatta, mutta Samulin ja sepposin
puheenvuoroja diggaan.

Kun olen elämässäni joutunut takkini kääntämään monta kertaa en ole varma muista kuin "maku-kysymyksistä".

Kuten juhani totesi, minä olen hitaasti kypsyvää sorttia ja vielä 65 -vuotiaana  löydän itseni yhä uusista seikkailusta.

Suvussani oli yksi homoksi osottautunut , mutta siihen maailman-aikaan se oli rikos ja se oli hänen onnettomuutensa.  Monet taiteilijat ovat uskaltautuneet kertomaan sukupuolisen suuntautumisensa. Miksi? Siksi kai
mistä seppos puhui. Kaikki erilaisuus on puhuttanut ja kirjoituttanut  kautta vuosisatojen. Lööppejä kansalle!

Lahtelaisia näkyy olevan paljon allekirjoittaneissa. Tunnen kyllä monta nimeä. Omaani en listaan laita.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)